رفتن به مطلب

به چند روش میتونید یه قطعه رو مدل کنید


ENG.SAHAND

ارسال های توصیه شده

نمی دونم چرا.

فقط ی احتمال ب ذهنم می ره اینکه نشده تعریف کنی ک رنگشون رو جدا کنه.

 

ب چ روشی کشیدی؟ اموزش میدی؟:icon_redface:

بعد اینکه ب نظر دفرمه شده ابی ها. درسته؟

چون هندسه کار پیچیده شده گیر داده و از سویئپ تین استفاده کردی یا دلیل دیگه داشته؟

از دوتا دستور سویپ استفاده کردم.

یه دایره کشیدم و به فنر تبدیلش کردم قسمت ابتدایی فنر دایره ای قرار دادم و سویپش کردم.

برای دو فنری که به دور فن اول پیچ خورد من هردو قسمت رو در یه اسکچ کشیدم

یعنی دو دایره در دو سمت فنر اول کشیدم و مسیر فنر اول رو بهش دادم و سویپ کردم منتهی از گزینه twist along path که در بخش option گزینه sweep قرار داره استفاده کردم.

دلیل اینکه هردو فنرم آبی رنگ هستش هم همینه چون به عنوان یک بادی یا فیوچرز به سالید معرفی شده

که اگه واسه هر فنر که به دور فنر اصلی پیچ خورده این کار رو جداگانه انجام بدیم میتونیم بهش رنگ متفاوتی رو بدیم .

 

نکته دیگه اینکه یکی از فنرهای آبی دچار دفرمگی شده و باز هم دلیلش همونیه که گفته اینه که هردو در یک دستور قرار داده شدن و چون مسیر چرخشی هست یکی دچار دفرمگی میشه که اگه واسه هر فنر پیچ خورده به دور فنر اصلی به صورت جداگانه عمل بشه هر دو مشکل رفع میشه.

 

توصیر بالا رو خودم عوض نکردم تا این دو نکته هم بهش اشاره ای بشه :ws3:

  • Like 3
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
  • پاسخ 86
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

از دوتا دستور سویپ استفاده کردم.

یه دایره کشیدم و به فنر تبدیلش کردم قسمت ابتدایی فنر دایره ای قرار دادم و سویپش کردم.

برای دو فنری که به دور فن اول پیچ خورد من هردو قسمت رو در یه اسکچ کشیدم

یعنی دو دایره در دو سمت فنر اول کشیدم و مسیر فنر اول رو بهش دادم و سویپ کردم منتهی از گزینه twist along path که در بخش option گزینه sweep قرار داره استفاده کردم.

دلیل اینکه هردو فنرم آبی رنگ هستش هم همینه چون به عنوان یک بادی یا فیوچرز به سالید معرفی شده

که اگه واسه هر فنر که به دور فنر اصلی پیچ خورده این کار رو جداگانه انجام بدیم میتونیم بهش رنگ متفاوتی رو بدیم .

 

نکته دیگه اینکه یکی از فنرهای آبی دچار دفرمگی شده و باز هم دلیلش همونیه که گفته اینه که هردو در یک دستور قرار داده شدن و چون مسیر چرخشی هست یکی دچار دفرمگی میشه که اگه واسه هر فنر پیچ خورده به دور فنر اصلی به صورت جداگانه عمل بشه هر دو مشکل رفع میشه.

 

توصیر بالا رو خودم عوض نکردم تا این دو نکته هم بهش اشاره ای بشه :ws3:

میتونستی با دستور سور فیس جداگونه رنگش بزنی :w16:

  • Like 2
لینک به دیدگاه
  • 9 ماه بعد...

یک صفحه استوانه ای داریم.

3 روش پیشنهاد بدین که یک متن رو روی این استوانه بنویسیم ب طوری ک سطح جلویی متن هم مانند استوانه. از نمای بالا ک می بینم خم دایره ای داشته باشه.

:icon_gol:

  • Like 3
لینک به دیدگاه
یک صفحه استوانه ای داریم.

3 روش پیشنهاد بدین که یک متن رو روی این استوانه بنویسیم ب طوری ک سطح جلویی متن هم مانند استوانه. از نمای بالا ک می بینم خم دایره ای داشته باشه.

:icon_gol:

با نرم افزار؟

کنده کاری روی قطعه

برجسته نویسی

 

روش دیگه متن رو برجسته بنویسیم روی استوانه و بعدش به صورت دایره ای برش بخوره

  • Like 2
لینک به دیدگاه
با نرم افزار؟

کنده کاری روی قطعه

برجسته نویسی

 

روش دیگه متن رو برجسته بنویسیم روی استوانه و بعدش به صورت دایره ای برش بخوره

 

اره دیگه.

نه همیش برجسته نویسی باشیه.

راه حل اخرت درسته :a030:

دو تا دیگه هم بگو :ws3:

  • Like 4
لینک به دیدگاه
اره دیگه.

نه همیش برجسته نویسی باشیه.

راه حل اخرت درسته :a030:

دو تا دیگه هم بگو :ws3:

یکیش هم درست گفتم خودش غنیمتیه

 

از طریق قالبگیری هم میشه

  • Like 3
لینک به دیدگاه
یکیش هم درست گفتم خودش غنیمتیه

 

از طریق قالبگیری هم میشه

 

البته سوال استانداردی نپرسیدم

 

1- همون ک گفتی

2- تو درخت مدیریت دستور گزینه ای داره ک پلن شروع اسکچ رو مشخص میکنیم. یعنی شما بدون انتقال خود شی ( اسکچ) پلن رو منتقل میکنی. انتخاب می کنیم گزینه سارفیس هم داره.

3- استفاده از گزینه وارپ ( رپ) تو مجموعه فیچر اگ درست یادم باشه.

 

:icon_gol:

  • Like 3
لینک به دیدگاه
البته سوال استانداردی نپرسیدم

 

1- همون ک گفتی

2- تو درخت مدیریت دستور گزینه ای داره ک پلن شروع اسکچ رو مشخص میکنیم. یعنی شما بدون انتقال خود شی ( اسکچ) پلن رو منتقل میکنی. انتخاب می کنیم گزینه سارفیس هم داره.

3- استفاده از گزینه وارپ ( رپ) تو مجموعه فیچر اگ درست یادم باشه.

 

:icon_gol:

lvsd

مرسی:icon_gol:

االبته گزینه سوم رو گفتم همون برجسته نویسی و کنده کاری از گزینه های warp هستن:ws3:

  • Like 4
لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

یک پیچ حلزون و یک چرخ دنده داریم.

دو روش برای منتاز این دو بهم نام ببرید ب صورتی ک با دوران پیچ، دنده هم بچرخه.:icon_gol:

  • Like 3
لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...
یک پیچ حلزون و یک چرخ دنده داریم.

دو روش برای منتاز این دو بهم نام ببرید ب صورتی ک با دوران پیچ، دنده هم بچرخه.:icon_gol:

 

سلام:ws3:

 

روش اول: محور افقی پیچ حلزونی رو با محور زاویه دنده ی چرخ دنده حلزونی هم محور میکنیم

 

روش دوم: اینکه دنده پیچ رو با فضای خالی داخل دنده ی چرخ دنده مماس کنی.

 

 

امیدوارم متوجه شده باشین:w02:

  • Like 4
لینک به دیدگاه
سلام

 

روش اول: محور افقی پیچ حلزونی رو با محور زاویه دنده ی چرخ دنده حلزونی هم محور میکنیم

 

روش دوم: اینکه دنده پیچ رو با فضای خالی داخل دنده ی چرخ دنده مماس کنی.

 

 

امیدوارم متوجه شده باشین

 

به به. اقا مجتبی.

 

هدف خلاقیت در ب کارگیری دستور ها بود ک درسته.

افرین. ی نکته فنی بگم که بهتره بگی محور پیچ با دایره گام چرخ دنده رو مماس کنیم. " البته این حالت قابلیت دوران وجود داره اما لازمه ی سری قیدهای دیگ هم اعمال کرد."

 

اما با دوران پیچ، چرخ دنده باهاش نمیچرخه! پس، من یکی از دو راه زیر رو پیشنهاد میکنم.

 

 

اما ی قید هم تو قسمت مکانیکال هست به برای همین کار gear نوشته. با این قید لازمه نسبت انتقال قدرت رو بدونیم و وارد کنیم.

اما این قید قدرت خوبی در حال گرافیکی نمیده و بسته ب شرایط اولیه ای ک ما دهده ها رو باهم قرار دادیم.

 

راه دوم ک بهترین نتیحه رو میده استفاده از موشن آنالیسیس و قید کانتکت هست.

  • Like 5
لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

درود

این زیاد جدید نیست.

یک مسیر مارپیچ با محوریت دایره ایجاد کنین و یک پروفیل رو روی این هندسه حرکت بدید.

 

یک روش هم کفایت میکنه.

 

 

hvmo8iun6tlhagd6mv3j.jpg

  • Like 3
لینک به دیدگاه
2o2eb5fb1lcp07sicy6q.jpg

:a030:

 

 

 

 

:hapydancsmil: درود بر شیخ اعظم ک ما چون مریدان وی، از دیدنش مشعوف شده و از فضایل او، فیض ها میبریم:ws3: :icon_gol:

جسارته ناصر جان. تغییر مقطع نداره؟ بیضی نباید بشه ها :w02:

البته روشی ک من رفتم طولانی تره. شامل دو دستور فیچر ه :icon_redface:

  • Like 3
لینک به دیدگاه
یعنی حلقه رو کشیدید بعد اون فنر رو ؟

حلقه رو برای راهنما گذاشتم که ببینید مسیر حلقه ها دایره ایه

:hapydancsmil: درود بر شیخ اعظم ک ما چون مریدان وی، از دیدنش مشعوف شده و از فضایل او، فیض ها میبریم:ws3: :icon_gol:

جسارته ناصر جان. تغییر مقطع نداره؟ بیضی نباید بشه ها :w02:

البته روشی ک من رفتم طولانی تره. شامل دو دستور فیچر ه :icon_redface:

درود شیخ

نه تغییر مقطع نداره

این تصویر رو هم برای این گذاشتم که ببینی مقطع داخلی دایره س:a030:

مقاطع دور هم میشه دایره کرد

البته قابل تنظیم هستش که مقطع زاویه دار بشه یا نه

اما میشه بجای یه دستور چند دستور رو انجام داد و از تبدیل مقاطع دایره ای به بیضی جلوگیری کرد

 

خوشحال میشم روش خودت رو ببینم:ws3:

 

w9ufs9wpzxfow7a4wl5p_thumb.jpg

  • Like 3
لینک به دیدگاه
حلقه رو برای راهنما گذاشتم که ببینید مسیر حلقه ها دایره ایه

 

درود شیخ

نه تغییر مقطع نداره

این تصویر رو هم برای این گذاشتم که ببینی مقطع داخلی دایره س:a030:

مقاطع دور هم میشه دایره کرد

البته قابل تنظیم هستش که مقطع زاویه دار بشه یا نه

اما میشه بجای یه دستور چند دستور رو انجام داد و از تبدیل مقاطع دایره ای به بیضی جلوگیری کرد

 

خوشحال میشم روش خودت رو ببینم:ws3:

 

w9ufs9wpzxfow7a4wl5p_thumb.jpg

 

درود بر جاست، جاست ها :ws3:

چ فیض ها بردم و چ ها دیدم. سر درگربیان فرو میبریم و درس پس می دهیم:

 

نکته ای ک همیشه ب دوستانم میگم استفاده از سرفیس ها ب خاطر ب کارگیری الگوریتم ایجاد سطوح ک این روزا با افزونه هایی مث پاورسرفینگ تو سالید میشه خیلی از سطوح کلاس A رو هم مدل کرد؛ به عنوان مبنایی برای طرحهای پیچیده همیشه مفید بوده و هست. منتهی اکتیو بودن توانمندی "آپشن های هر دستور" ک با تجربه و تمرین زیاد بدست میاد، لازمه این کار هست.

 

یک خط ب عنوان پروفیل در نمای فرانت(مثلا) و یک مسیر دلخواه(نمای عمود) برای مسیر. و بعد دوران چروفیل حول مسیر رو انتخاب میکنیم. با زوایه بالا مثلا 800 به بالا درجه.

منحنی های پایه شما برای ایجاد یک سویپ دوم، حاضره.:icon_gol: مقاطعه فول کنترل و کاملا یکسان خواهند بود (با تلرانس هندسی بسیار بالا):icon_gol:

  • Like 3
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

درود.

یک مجموعه اسمبلی دارید که قراره چندین پیکره داشته باشه. مثلا ارتفاع خاصی قراره به ترتیب 30-50-90-150-180 باشه. سریع ترین راه چی هست؟

  • Like 3
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...