رفتن به مطلب

سايپا عامل جان ايراني


ارسال های توصیه شده

سلام

چند وقتيه كه شركت سايپا از خودش خلاقيت ول كرده و يه مدل جديد از ماشين هاي قاتل رو به جان مردم بي چاره ي ايران انداخته البته مدت زيادي ميگذره ولي من نتونستم سكوت كنم و تصميم به نوشتن گرفتم

پرايد جان خيلي از مردم ايران رو گرفته و كسي نميتونه منكر اين باشه

خودرويي كه استاندارد نيست ، بدنه خيلي خيلي ضعيفي داره با كوچك ترين تصادف ممكنه به ديار باقي بپيوندي در صورتي كه همان تصادف با يك خودروي استاندار نه تنها هيچ مشكلي برات پيش نمياد و ممكنه كه خودرو هم آسيب چنداني نبينه

خدايــــــــــا سايپا با خودش چي فكر كرده ؟

اين ماشينه يا فرغون جالب اينجاست كه اين آشغال رو دارن به قيمت خون ... ميفروشن

قضاوت با شما . . .

لینک به دیدگاه

:ws44:

قیمیت یکه بدست مصرف کننده می رسه . بسته به نوع اتومبیل حتی تا 5 برابر قیمت تمام شده ( شامل قطعات . حقوقو کارگران و انبار داری و.... ) محصول برای کارخانه هستش. این رو از یکی از متخصصین تراز بالا این شرکت شنیدم .

لینک به دیدگاه
مشكل ما با خودرو ساز ها ست

من گفتم که کلا راحت شیم بریم اون دنیا که اینقدر زجر نکشیم حالا ایم مشکل حل بشه بقیه ی شرکت ها و کارخونه ها رو چیکارشون می کنن

لینک به دیدگاه

با تشکر از سجاد عزیز ...

 

در مورد پراید سخن به میان اوردید

 

1 - شما تا چه حد با مباحث مکانیک خودرو اشنایی دارید نمیدانم

 

اما بایست بدانید سیستم سوخت رسانی و انژکتور این خودرو یکی از پیشرفته ترین سیستمهای سوخت رسانی میباشد .

 

این یک واقعیتست که سیستم انژکتور پراید جای بسیاری از نواقص این خوردو رو پر کرده و باعث شده این نوع سیستم که از نوع 4 پاشش با استفاده از سیستم زیمنس المان و ساژم فرانسه هست و بطور اختصاصی برای این خودرو تعریف شده در جمع بهرتینها قرار گیرد .

 

2 - در مورد بدنه ی این خوردو فرمودید از بدترینهاست ...

 

شما حتما با انواع فولادها اشنایی دارید و با کتاب کلید فولاد سر و کار داشته اید ...

 

جهت اطلاع عرض کنم بدنه ی پراید از نوع بسیار خاص فولاد هست که ایران تا بحال نتوانسته انرا تولید کند و یکی از معدود قطعات این خودرو هست که هنوز از کشورهای اروپایی وارد میشود .

 

از نظر اکثر مردم بدنه ی خودرو بایست مثل پیکان ضخیم باشد .

این نوع بدنه رو در سمند نیز مشاهده میکنیم

 

بدنه ای ضخیم که باعث افزایش وزن خودرو ودر نتیجه افزایش سوخت - افزایش فشار بر موتور و سیستم تعلیق میگردد

 

فلش بک به قبل :

 

ایراد کشتی تایتانیک چه بود ؟

 

بزرگترین ایراد ان بدنه ی این کشتی بود که ضخیم بود ولی چقرمگی لازم را نداشت

 

این موضوع در مورد خودرو های امروزی نیز صدق دارد

 

کدام بدنه مناسبست ؟ ضخیم و سنگین که در دمای زیر صفر دچار تردی بسیار بالا میگردد و در تصادفات احتمال پاره شدن ان زیادست

یا بدنه ای نازک با وزن کم که در شوک های حرارتی مقاوم است و در تصادفات با حفظ ساختار دانه بندی ملکولی دفرمه میشود ولی پاره نمیشود ؟

 

این حقیر قصد حمایت از این خودرو رو ندارم چون معایب بسیاری دارد

 

اما این معایب شامل بدنه و موتور و سوخت رسانی نیست

 

معایب این خودرو بسیارست

 

بزرگترین عیب این خودرو سیستم تعلیق ان میباشد

 

همانگونه که میدانید این خودرو در ابتدا بصورت هاچ بک و بدون کولر بوده است

 

اضافه نمودن صندوق عقب بدون اعمال تغییرات در سیستم تعلیق باعث شده این خودرو در مسیرهای پردست انداز دچار ارتعاشات بالا گردد و این ارتعاش باعث ایجاد عدم تعادل گردد

 

همچنین این نقص باعث میشود تا در صورت وجود وزن سنگین در عقب خودرو سیستم ترمز خودرو عملا از کار بیفتد بگونه ای که لنت ترمز قابلیت عملکرد خود را از دست میدهد

 

عیب بعدی ان سیستم فرمان انست که دارای ساده ترین نوع میباشد و این نقیصه با توجه به تغییر مرکز ثقل از نوع هاچبک به صندوقدار خطراتی را در سرعتهای بالا و بخصوص پیچهی خطرناک فراهم میاورد

 

نقیصه بعدی سیستم کولر انست

 

تغییر در سیستم تهویه پراید و اضافه نمودن سیستم کولر با استفاده از کمپرسور نوع 5 پیستونه باعث شده تا قدرت موتور بشدت کاسته گردد و همچنین مصرف سوخت افزایش یابد

 

عدم وجود محافظت از ورود اب به داخل یکی دیگر از مشکلات پراید است .

 

در یک دید کلی پراید اتومبیلیست که در شرایط فعلی و بحران سوخت خودرویی مورد پسند جامعه ی متوسط ایران است .

 

همچنین در صورت بکارگیری قوانینی راهنمایی و رعایت موارد ایمنی میتوان انرا جهت مسافرت های برون شهری مناسب ارزیابی نمود .

 

با تشکر

لینک به دیدگاه
با تشکر از سجاد عزیز ...

 

در مورد پراید سخن به میان اوردید

 

1 - شما تا چه حد با مباحث مکانیک خودرو اشنایی دارید نمیدانم

 

اما بایست بدانید سیستم سوخت رسانی و انژکتور این خودرو یکی از پیشرفته ترین سیستمهای سوخت رسانی میباشد .

 

این یک واقعیتست که سیستم انژکتور پراید جای بسیاری از نواقص این خوردو رو پر کرده و باعث شده این نوع سیستم که از نوع 4 پاشش با استفاده از سیستم زیمنس المان و ساژم فرانسه هست و بطور اختصاصی برای این خودرو تعریف شده در جمع بهرتینها قرار گیرد .

 

2 - در مورد بدنه ی این خوردو فرمودید از بدترینهاست ...

 

شما حتما با انواع فولادها اشنایی دارید و با کتاب کلید فولاد سر و کار داشته اید ...

 

جهت اطلاع عرض کنم بدنه ی پراید از نوع بسیار خاص فولاد هست که ایران تا بحال نتوانسته انرا تولید کند و یکی از معدود قطعات این خودرو هست که هنوز از کشورهای اروپایی وارد میشود .

 

از نظر اکثر مردم بدنه ی خودرو بایست مثل پیکان ضخیم باشد .

این نوع بدنه رو در سمند نیز مشاهده میکنیم

 

بدنه ای ضخیم که باعث افزایش وزن خودرو ودر نتیجه افزایش سوخت - افزایش فشار بر موتور و سیستم تعلیق میگردد

 

فلش بک به قبل :

 

ایراد کشتی تایتانیک چه بود ؟

 

بزرگترین ایراد ان بدنه ی این کشتی بود که ضخیم بود ولی چقرمگی لازم را نداشت

 

این موضوع در مورد خودرو های امروزی نیز صدق دارد

 

کدام بدنه مناسبست ؟ ضخیم و سنگین که در دمای زیر صفر دچار تردی بسیار بالا میگردد و در تصادفات احتمال پاره شدن ان زیادست

یا بدنه ای نازک با وزن کم که در شوک های حرارتی مقاوم است و در تصادفات با حفظ ساختار دانه بندی ملکولی دفرمه میشود ولی پاره نمیشود ؟

 

این حقیر قصد حمایت از این خودرو رو ندارم چون معایب بسیاری دارد

 

اما این معایب شامل بدنه و موتور و سوخت رسانی نیست

 

معایب این خودرو بسیارست

 

بزرگترین عیب این خودرو سیستم تعلیق ان میباشد

 

همانگونه که میدانید این خودرو در ابتدا بصورت هاچ بک و بدون کولر بوده است

 

اضافه نمودن صندوق عقب بدون اعمال تغییرات در سیستم تعلیق باعث شده این خودرو در مسیرهای پردست انداز دچار ارتعاشات بالا گردد و این ارتعاش باعث ایجاد عدم تعادل گردد

 

همچنین این نقص باعث میشود تا در صورت وجود وزن سنگین در عقب خودرو سیستم ترمز خودرو عملا از کار بیفتد بگونه ای که لنت ترمز قابلیت عملکرد خود را از دست میدهد

 

عیب بعدی ان سیستم فرمان انست که دارای ساده ترین نوع میباشد و این نقیصه با توجه به تغییر مرکز ثقل از نوع هاچبک به صندوقدار خطراتی را در سرعتهای بالا و بخصوص پیچهی خطرناک فراهم میاورد

 

نقیصه بعدی سیستم کولر انست

 

تغییر در سیستم تهویه پراید و اضافه نمودن سیستم کولر با استفاده از کمپرسور نوع 5 پیستونه باعث شده تا قدرت موتور بشدت کاسته گردد و همچنین مصرف سوخت افزایش یابد

 

عدم وجود محافظت از ورود اب به داخل یکی دیگر از مشکلات پراید است .

 

در یک دید کلی پراید اتومبیلیست که در شرایط فعلی و بحران سوخت خودرویی مورد پسند جامعه ی متوسط ایران است .

 

همچنین در صورت بکارگیری قوانینی راهنمایی و رعایت موارد ایمنی میتوان انرا جهت مسافرت های برون شهری مناسب ارزیابی نمود .

 

با تشکر

 

 

 

 

با عرض سلام احترام

من تا چه حد در مورد خودرو اصلاعات دارم بماند

شناخت پرايد به عنوان يك خودروي بي كيفيت (بدنه و قطعه و مونتاژ و . . .) نياز به تخصص نداره

در مورد پيشرانه خودرو بحثي نشد . مشكل ما مقاومت خودرو در برابر تصادفات است

 

10081654244_pride_Or_Shot4u.jpg

 

eleganse%201.jpg

 

 

تمام اين موارد بستگي به شما داره كه چه تعريفي از خودرو داريد

مدت كوتاهي در خدمت شما بودم اگه بي ادبي از جانب بنده بوده طلب عفو ميكنم

برايتان آرزوي موفقيت ميكنم خدانگهدار تان

لینک به دیدگاه

من یه پراید هاچ بک داشتم تو سرازیری گردنه چرخ عقبش در رفت...

بزور داشتم کنترلش میکردم، یه تریلی هم پشت سرم بود که انگار هول شده بود و دستشو گذاشته بود روی بوق

اتفاقی شد که زنده موندم. از اون به بعد تصمیم گرفتم دیگه تو جاده تو پراید نشینم.

 

جالب اینجاست که این اتفاق در رفتن چرخ برای یکی از دوستان پدرم هم افتاده بود.

پسر یکی دیگه از دوستاشم با پراید چپ کرد و مرد....

یکی از کارگرای کارخونه ای که چند سال پیش توش بودم با 4 تا از دوستاش تو پراید با یه مزدا 3 تصادف کردن و هر 5 تاشون مردن درحالیکه سرنشینای مزدا حتی زخمی هم نشده بودن...

 

 

 

با همه اینا پراید ماشین خوبیه چون سیستم انژکتورش پیشرفتست !

لینک به دیدگاه

علی جان ما ادعای تولید صددرصد داخلی محصولی مانند سمند رو داریم ولی هنوز هم دانش ایرودینامیک تولید بدنه رو نداریم

درمورد فولادها هم لازم به گفتن نیست که جز 12 کشور اتحادیه مانند هند وبرزیل والمان وامریکاو... کشور دیگه ای وجود نداره که توان تولید همچین فولادی رو داشته باشه

تنها مزیت پراید همون سیستم سوخت رسانیش بود که اونم یکطرفه تحریم شده والبته با ایرودینامیک افتضاحش وطراحی منحصر بفرد درخراب بودن نقض میشه

حیف پول که به خودروی ایرانی داده بشه

من بازرس کنترل کیفی قطعات خودرو بودم وقشنگ درجریان تولید وتاییدشون هستم که چجوریاس

فقط وام دولتیه که اونا رو زنده نگه داشته وگرنه تو بازار رقابتی حتی تو کشورهای افریقایی هم حرفی برا گفتن ندارن

لینک به دیدگاه

با سلام دوباره

 

ببخشید ولی میشه بفرمایید چه رفتاری باعث شد تا استارتر محترم خداحافظی کنن ؟

 

ایشون در مورد خودروی پراید سخن به میان اوردند و چند عکس قرار دادند و حرف از چندش اور بودن ان اوردند

 

این حقیر نیز بر اساس اشنایی با مباحث کاملا علمی و اثبات شده پاسخ دادم

 

هم معایب و هم مزایا رو عنوان کردم

 

خوشبختانه هم لیسانسم جامدات بوده و میتونم در مورد طراحی اون نظر بدم و هم فوق لیسانسم ساخت تولیده و میتونم پیرامون ساخت اون نظر بدم

 

هم دوره های سایپا رو با رتبه ی عالی گذروندم و با اون اشنایی کامل دارم

 

پس مطمئنم خداحافظی ایشون به خاطر اون چیزی که شما " رفتار مدیران " اسم میزارین نبوده

 

با اینکه که لیسانس سیالات حداکثر درسی که مرتبط با مکانیک خودرو هست ( طراحی موتور احتراق داخلی ) رو پاس میکنن و بر اساس انکه ایشون هیچ مبحث علمی رو به میان نیاوردند به نظر میاید ایشون انتظار داشتند تا مهندسان محترم مکانیک بدون در نظر گرفتن منطق و بر اساس احساسات بیان و محکوم کنن و اخرشم به سیاست ربطش بدن .

 

اگر عضوی بخاطر اینکه کسی با نظرش مخالفه تصمیم به رفتن بگیره مشکل از جای دیگس

 

موفق باشید

لینک به دیدگاه
برای دومین بار نوشته من در این تاپیک پاک شد. :167: :167: :167:

 

ای کاش توضیحی برای علت اینکار داده میشد.

حتما سیاسی گفتی ..مگه نمئ دونی این مملکت صف نون هم زیاد واستی اغتشاش کردی ؟؟؟؟:jawdrop:

لینک به دیدگاه
با سلام دوباره

 

ببخشید ولی میشه بفرمایید چه رفتاری باعث شد تا استارتر محترم خداحافظی کنن ؟

 

ایشون در مورد خودروی پراید سخن به میان اوردند و چند عکس قرار دادند و حرف از چندش اور بودن ان اوردند

 

این حقیر نیز بر اساس اشنایی با مباحث کاملا علمی و اثبات شده پاسخ دادم

 

هم معایب و هم مزایا رو عنوان کردم

 

خوشبختانه هم لیسانسم جامدات بوده و میتونم در مورد طراحی اون نظر بدم و هم فوق لیسانسم ساخت تولیده و میتونم پیرامون ساخت اون نظر بدم

 

هم دوره های سایپا رو با رتبه ی عالی گذروندم و با اون اشنایی کامل دارم

 

پس مطمئنم خداحافظی ایشون به خاطر اون چیزی که شما " رفتار مدیران " اسم میزارین نبوده

 

با اینکه که لیسانس سیالات حداکثر درسی که مرتبط با مکانیک خودرو هست ( طراحی موتور احتراق داخلی ) رو پاس میکنن و بر اساس انکه ایشون هیچ مبحث علمی رو به میان نیاوردند به نظر میاید ایشون انتظار داشتند تا مهندسان محترم مکانیک بدون در نظر گرفتن منطق و بر اساس احساسات بیان و محکوم کنن و اخرشم به سیاست ربطش بدن .

 

اگر عضوی بخاطر اینکه کسی با نظرش مخالفه تصمیم به رفتن بگیره مشکل از جای دیگس

 

موفق باشید

 

 

دیدی بعضیا 20 جور زنگ روی صفحه میریزن و با کفش و موتور و ماشین از روش رد میشن و اسمشو بزور و به اتکای تعداد انگشت شماری که باهاش هم سلیقه اند هنر میذارن ؟ :w00:درحالیکه هنر تعریف دیگه ای داره...

 

شرایط ایران جوریه که به اجبار باید اسم پراید رو ماشین بذاریم و بقول قدیمیا به یاد مرغ نون خالی گاز بزنیم... :shame: وگرنه پراید وقتی وارد ایران شد که تولیدش توی کره جنوبی متوقف شد! و حالا شرکت کیا چه ماشینایی که نمیزنه...

 

واقعیت اینه که جدا از تمام توجیه های فنی و غیر فنی، من مصرف کننده براحتی میتونم فرق بین پراید و ماشینهای روز دنیا رو ببینم و بیخیال هرچی توجیهه اسم پرایدو همون فروغون بذارم...

 

 

 

 

 

 

همین :icon_pf (12):

لینک به دیدگاه
با سلام دوباره

 

ببخشید ولی میشه بفرمایید چه رفتاری باعث شد تا استارتر محترم خداحافظی کنن ؟

 

ایشون در مورد خودروی پراید سخن به میان اوردند و چند عکس قرار دادند و حرف از چندش اور بودن ان اوردند

 

این حقیر نیز بر اساس اشنایی با مباحث کاملا علمی و اثبات شده پاسخ دادم

 

هم معایب و هم مزایا رو عنوان کردم

 

خوشبختانه هم لیسانسم جامدات بوده و میتونم در مورد طراحی اون نظر بدم و هم فوق لیسانسم ساخت تولیده و میتونم پیرامون ساخت اون نظر بدم

 

هم دوره های سایپا رو با رتبه ی عالی گذروندم و با اون اشنایی کامل دارم

 

پس مطمئنم خداحافظی ایشون به خاطر اون چیزی که شما " رفتار مدیران " اسم میزارین نبوده

 

با اینکه که لیسانس سیالات حداکثر درسی که مرتبط با مکانیک خودرو هست ( طراحی موتور احتراق داخلی ) رو پاس میکنن و بر اساس انکه ایشون هیچ مبحث علمی رو به میان نیاوردند به نظر میاید ایشون انتظار داشتند تا مهندسان محترم مکانیک بدون در نظر گرفتن منطق و بر اساس احساسات بیان و محکوم کنن و اخرشم به سیاست ربطش بدن .

 

اگر عضوی بخاطر اینکه کسی با نظرش مخالفه تصمیم به رفتن بگیره مشکل از جای دیگس

 

موفق باشید

 

 

 

این پست بالا در جواب حرف من گفته شده

خوب حرف من رو که حذف کردید اینو چرا حذف نکردید؟:ws38:

 

برای دومین بار نوشته من در این تاپیک پاک شد. :167: :167: :167:

 

ای کاش توضیحی برای علت اینکار داده میشد.

 

چون از نظر ***** شما اطلاعاتت کمه...و بی سوادی.....حق نظر دادن نداری:banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه
با سلام دوباره

 

ببخشید ولی میشه بفرمایید چه رفتاری باعث شد تا استارتر محترم خداحافظی کنن ؟

 

ایشون در مورد خودروی پراید سخن به میان اوردند و چند عکس قرار دادند و حرف از چندش اور بودن ان اوردند

 

این حقیر نیز بر اساس اشنایی با مباحث کاملا علمی و اثبات شده پاسخ دادم

 

هم معایب و هم مزایا رو عنوان کردم

 

خوشبختانه هم لیسانسم جامدات بوده و میتونم در مورد طراحی اون نظر بدم و هم فوق لیسانسم ساخت تولیده و میتونم پیرامون ساخت اون نظر بدم

 

هم دوره های سایپا رو با رتبه ی عالی گذروندم و با اون اشنایی کامل دارم

 

پس مطمئنم خداحافظی ایشون به خاطر اون چیزی که شما " رفتار مدیران " اسم میزارین نبوده

 

با اینکه که لیسانس سیالات حداکثر درسی که مرتبط با مکانیک خودرو هست ( طراحی موتور احتراق داخلی ) رو پاس میکنن و بر اساس انکه ایشون هیچ مبحث علمی رو به میان نیاوردند به نظر میاید ایشون انتظار داشتند تا مهندسان محترم مکانیک بدون در نظر گرفتن منطق و بر اساس احساسات بیان و محکوم کنن و اخرشم به سیاست ربطش بدن .

 

اگر عضوی بخاطر اینکه کسی با نظرش مخالفه تصمیم به رفتن بگیره مشکل از جای دیگس

 

موفق باشید

 

....من نمی دونم چرا ما ها سره یه مبحث علمی هم دعوا می کنیم بابام هر کی تخصصشه و اطلاعات کاملی داره بیاد جلو با مدرک و منطق حرفشو به کرسی بنشونه .....

در مورد پراید من که دوچرخه هم ندارم ولی پراید بر حسب خریده دوستانم و آشنایان همشون از قسمت سوخت راحت هستند و میگن کم مصرفه؟؟و پر شتابه ...ولی از بدنه همه شاکی بودند و من خودم یه بار از یه مهندس خودرو شنیدم که میگفت تعادل وزنی در ماشین پراید کمتره؟!..در کل من 7 8 میلیون رو نمیدم به اون ولی 10 میلیون میدم به یه پرشیا چپ کره با موتور زانتیا...کیف هم میبرم ...

راستی pinion قربونه دستت اون جزوه های سایپا رو اگر داری بتونی اینجا لینککنی تا هممون استفاده کنیم ممنون میشم.....

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...
با عرض سلام احترام

من تا چه حد در مورد خودرو اصلاعات دارم بماند

شناخت پرايد به عنوان يك خودروي بي كيفيت (بدنه و قطعه و مونتاژ و . . .) نياز به تخصص نداره

در مورد پيشرانه خودرو بحثي نشد . مشكل ما مقاومت خودرو در برابر تصادفات است

 

10081654244_pride_Or_Shot4u.jpg

 

 

 

در مورد این عکس نمی تونم سکوت کنم ، عکس خوبیه ولی نه فقط به خاطر پرایدش ،

مدت زیادیه که در کشورهای غربی استفاده از کامیون هایی با این ارتفاع در جلو به کلی

ممنوعه اگه دقت کنید همه کامیون های جدید دارای ارتفاع کمی در جلو هستند. چون جان

آدم ها هنوز اهمیت داره !!! (البته می تونیم وارد بحث های دنیا و آخرت هم بشیم !!!)

ولی از خودتون بپرسید چرا هنوز در کشور ما این کامیون ها دارن تولید میشن !! جوابش

خیلی ساده س . سود جیب بعضی ها مهم تر از جون آدم هاست. این کامیون ها در دهه

1970 میلادی تولید می شدن. هنوز هم دارن تولید میشن !!

مثال خوب دیگه همین وانت زامیاد خودمونه نمونه های سی سال پیش رو با الان مقایسه

کنید تقریبا فرق زیادی مشاهده نمی کنید . وقتی فضای رقابتی وجود نداشته باشه و تولید

در انحصار افراد خاص باشه رکود پیش میاد و البته فقط عده خاصی سود می برن (در جا زدن

نوعی رکوده ! مگه نه ؟)

حالا پراید که جای خود دارد . گفتن خودروهایی که ABS ندارن شماره نمی کنیم ولی کی

نظارت می کنه ؟ فکر می کنم از حدود 20 سال پیش ABS به طور عملی در اروپا و ... استفاده

میشه ولی اینجا هنوز اما و اگر داره .

اگه مثلا من نوعی به عنوان یک فعال اقتصادی بخش خصوصی بخوام یک کارخانه تولید خودرو

با قیمت مناسب احداث کنم (مثلا با قیمت زیر 5 میلیون) به نظر شما چه اتفاقاتی برام میفته ؟؟؟؟ :167:

خوبه یه تاپیک نظر سنجی بسازیم و عواقب این کار رو بسنجیم :banel_smiley_52:

لینک به دیدگاه
در مورد این عکس نمی تونم سکوت کنم ، عکس خوبیه ولی نه فقط به خاطر پرایدش ،

مدت زیادیه که در کشورهای غربی استفاده از کامیون هایی با این ارتفاع در جلو به کلی

ممنوعه اگه دقت کنید همه کامیون های جدید دارای ارتفاع کمی در جلو هستند. چون جان

آدم ها هنوز اهمیت داره !!! (البته می تونیم وارد بحث های دنیا و آخرت هم بشیم !!!)

ولی از خودتون بپرسید چرا هنوز در کشور ما این کامیون ها دارن تولید میشن !! جوابش

خیلی ساده س . سود جیب بعضی ها مهم تر از جون آدم هاست. این کامیون ها در دهه

1970 میلادی تولید می شدن. هنوز هم دارن تولید میشن !!

مثال خوب دیگه همین وانت زامیاد خودمونه نمونه های سی سال پیش رو با الان مقایسه

کنید تقریبا فرق زیادی مشاهده نمی کنید . وقتی فضای رقابتی وجود نداشته باشه و تولید

در انحصار افراد خاص باشه رکود پیش میاد و البته فقط عده خاصی سود می برن (در جا زدن

نوعی رکوده ! مگه نه ؟)

حالا پراید که جای خود دارد . گفتن خودروهایی که abs ندارن شماره نمی کنیم ولی کی

نظارت می کنه ؟ فکر می کنم از حدود 20 سال پیش abs به طور عملی در اروپا و ... استفاده

میشه ولی اینجا هنوز اما و اگر داره .

اگه مثلا من نوعی به عنوان یک فعال اقتصادی بخش خصوصی بخوام یک کارخانه تولید خودرو

با قیمت مناسب احداث کنم (مثلا با قیمت زیر 5 میلیون) به نظر شما چه اتفاقاتی برام میفته ؟؟؟؟ :167:

خوبه یه تاپیک نظر سنجی بسازیم و عواقب این کار رو بسنجیم :banel_smiley_52:

 

 

آره خیلی ارتفاعشون بلنده

یه بار یکیشون از بغل به من زد سپرش اومد تو ماشینم.

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

من اطلاعات کمی از ماشین دارم ولی میدونم که الان تو تمام دنیا دیگه از فولاد استفاده نمیکنن .از فیبروکربن استفاده میکنن وزنش فوق العاده کمه .استحکامش خفن زیاده ضخیمم نیست .من تو کارگاه باز شده ی این ماشینو دیدم یه شاسی داشت مقاومتش از پیت حلبیم کمتر بود دست میزدی تا میشد.

لینک به دیدگاه
من اطلاعات کمی از ماشین دارم ولی میدونم که الان تو تمام دنیا دیگه از فولاد استفاده نمیکنن .از فیبروکربن استفاده میکنن وزنش فوق العاده کمه .استحکامش خفن زیاده ضخیمم نیست .من تو کارگاه باز شده ی این ماشینو دیدم یه شاسی داشت مقاومتش از پیت حلبیم کمتر بود دست میزدی تا میشد.

 

تنوع فولادها هر روز داره بیشتر میشه. اطلاعات شما یه کم ناقصه. ساختن قطعات با کامپوزیتها یا به قول شما فیبروکربن (احتمالا منظورتون فیبر کربن یا carbon fiber بوده) بسیار هزینه برو وقت گیره. بدنه اتومبیل ها هنوز داره از فولاد و انواع آلیاژهای مختلف تولید میشه ، فقط تعداد محدودی خودروساز هستند که از اون روش استفاده می کنن. اون چیزی که باعث استحکام خودروها در مقابل ضربات میشه ، سازه های مقاوم از جنس فولاد یا دیگر مواد فلزی پنهان شده در پشت بدنه زیبای اتومبیل هست. خودروسازان در پی روش های کم هزینه هستند تا بتونن در رقابت شدید پیروز بشن و قیمت تمام شده خودرو کاهش پیدا کنه.

 

به این

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
سر بزنید تا چیزای جالب ببینید . بدنه خودرو رو نمی تونن یکپارچه بسازن . بنابراین قطعات باید ابتدا جداگانه ساخته بشن و به روش های مختلف (اغلب جوشکاری) به هم متصل بشن. به کار بردن آلیاژهای سبک و مقاوم مثل آلیاژهای آلومینیوم یک مزیت به حساب میاد.

 

عکس های ضمیمه هم جالب هستند:

Audi-R8-Audi-Space-Frame-ASF-lg.jpg

audi-r8-v10_vuLmj_1292.jpg

2011-bmw-3-series_Body_Structure_Extrication1.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...