niaz 9807 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 مهر، ۱۳۸۹ لوئی کان یک ماه قبل از مرگش در تهران بود تا به همراه کنزو تانگه بر روی یک پروژه عظیم بیندیشند(توسعه شهرسازی محله عباس آباد تهران).او به ایران آمده بود که محیط را حس کند و احتیاجات را قبل از آنکه دست به طرحی بزند،درک کند. لوئی کان در میان صحبتهایش گفته بود که دلش می خواهد ادعا کند که در رگهایش مقداری خون ایرانی جریان دارد، خونی که از طرف نسل مادرش که همجوار ایران در روسیه زندگی کرده است به او رسیده است. لوئی کان نه در قالب معماری ارگانیک رایت جای می گیرد و نه در قالب معماری مدرن لوکوربوزیه و میس، بلکه وی در پی آن بود که معماری را، به راهی اساسی، برای خود دوباره تعریف کند.وی شخصیتی طوفانی و متکبر نداشت، یا به بیانی دیگر بتهوون عالم معماری نبود و با سادگی فروتنانه ای سخن می گفت و می زیست. لوئی کان به سال ۱۹۰۱ در جزیره “ازل” در استونی که در آن هنگام جزئی از امپراطوری روسیه بود تولد یافت.پدر او “لئوپلد” که کارش ساختن شیشه های رنگین بود و مادرش “برتا” که هارپ می نواخت به سال ۱۹۰۵ به ایالات متحده مهاجرت کردند و در فیلادلفیا ساکن شدند.پدرش مغازه شیرینی فروشی کوچکی باز کرد، اما زندگی برای خانواده “کان” مانند بسیاری از مهاجرین دیگر در آن زمان، در سرزمین تازه مشکل بود و این خانواده با گرسنگی بیگانه نبود. وی از همان اوان جوانی در رسم و نقاشی دارای استعداد فوق العاده ای بود و در چندین مسابقه از حریفان خود پیشی گرفت. قبل از آنکه دبیرستان خود را به پایان برساند می دانست که در آینده چه رشته ای را دنبال خواهد کرد و با ورود به دانشگاه پنسیلوانیا در رشته معماری آغاز به تحصیل کرد تا آنکه به سال ۱۹۲۴ از دانشکده هنرهای زیبای این دانشگاه فارغ التحصیل شد. در مدرسه، وی بیشتر به شیوه “بوزآر” (مدرسه هنرهای زیبای پاریس) که شیوه معمول آن زمان در دانشکده های هنر و معماری ایالات متحده بود، تعلیم یافت.قرینه سازی، فضاهای بزرگ و حجم های هندسی متوازن عواملی بود که در آن زمان وی را از پیوستن به نهضت های در حال توسعه مکاتب مدرن معماری باز داشت.وی به شیوه “بوزآر” به عنوان مقدمه ای برای توصیف روح معماری ، میاندیشید. وی در رابطه با نقش معمار به عنوان یک هنرمند گفته است: ” خلق هنر بر آوردن یک نیاز نیست، بلکه آفریدن یک نیاز است.” برگرفته شده از سایت : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 6 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 دی، ۱۳۸۹ لويي كان در 20 فوريه سال 1901 در جزيره اوزل در استوني(روسيه) متولد شد. از كودكي به كلاس هاي هنري و موسيقي مي رفت و به خصوص به موسيقي علاقه اي فراوان داشت. اما معلم هايش ذوق تصويري او را بيشتر تشويق مي كردند. خانواده او در سال 1905 به ايالات متحده آمريكا مهاجرت مي كنند. لويي كان 50 سال زندگي كرد و 25 سال از عمر خود را به عنوان يك معمار زيست. پيش از آن كه هنوز به شهرتي رسيده باشد او در مدت اين 25 سال تجربه كسب كرد، ساخت، فكركرد و وی همان هدفي را جستجو نمود كه معاصرانش در حرفه هاي گوناگون مي جستند. او در 17 ماه مارس 1974 به علت حمله قلبي، دار فاني را وداع مي گويد. مرگ او در ايستگاه فيلادلفيا در شهر نيويورك هنگام بازگشت از مسافرت هندوستان اتفاق افتاد. او يك زندگي پرماجرا را گذرانده است. تحقيقات و مطالعات 20-1912 دبيرستان مركزي و آكادمي هنرهاي زيبا در پنسيلوانيا. براي اين مطالعه، لويي كان تعداد زيادي جايزه دريافت مي كند. 26-1925 كان با همكاري با جان موليتوريك دفتر كار افتتاح مي كند. در اين دفتر آقاي كان مسؤوليت طرح بزرگداشت يكصد و پنجاهمين سال استقلال آمريكا را به عهده مي گيرد. 29-1928 به اروپا سفر مي كند. 1930 با آژانس پل كرت همكاري ميكند. 1937مشاور مسؤول خانه سازي فيلادلفيا مي شود. 1939 مشاور مسؤول خانه سازي ايالات متحده مي شود. 42 -1941 شريك مؤسسه جرج ها مي شود. 43 -1942 شريك مؤسسه جرج ها و اسكار استورنوف مي شود. 52-1946 مشاور كميسيون شهر سازي فيلادلفيا مي شود. 51-1950 در آكادمي آمريكايي شهر رم مقيم مي شود. 1959 سخنراني پاياني دهمين گردهم آيي بين المللي معماران را در شهر اوترلو در هلند انجام ميدهد. 1960 در همايش جهاني طراحي در توكيو شركت مي كند. 1962 در جلسه عمومي رويال انسئيتري بريتانيا در لندن سخنراني مي كند. 1968 عضويت كميسيون هنرهاي زيباي فيلادلفيا را مي پذيرد. 57-1947 پرفسور و مدرسه معماري و شهرسازي ميت. 1960 رئيس دانشكده هاي معماري، يال هاروارد و دانشكده هاي كاليفرنيا و هوستن و كارولين شمالي. 1962رئيس دانشكده فيلادلفيا ـ اونتاريو و شيكاگو. 1964 به عضويت انستيتو ملي هنر و ادب منصوب مي گردد. دكتراي افتخاري معماري در دانشگاه كارولين شمالي به او داده مي شود. 1965دكتراي هنرهاي زيبا در دانشگاه يال به او اعطاء مي شود. 1966 به عضويت آكادمي سوئدي هنرهاي زيبا منصوب مي شود. 1967 دكتراي حقوق دانشكده ي ساله به او تقديم مي شود. 1968 به آكادمي آمريكايي هنر و علوم مي پيوندد. 1970به انستيتو آمريكايي معماران ملحق مي شود و عضويت انجمن پادشاهي هنر در لندن به او داده مي شود. دكتراي هنرهاي زيبا از طرف كالج بارد به او اعطا مي شود. 3 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 دی، ۱۳۸۹ پنج اصل ثابت لویی کان 1ـ احساس تركيب دركل بنا در زمينه ي فلسفي، بيشتر رويكرد لويي كان به موضوع وحدت و يكدست بودن شكل نهايي كار معماري است. فرضيه ي او در مورد تركيب بخش هاي مختلف ساختمان با نظريه و تعريف زيبايي«سان توماس داكويين» منطبق مي شود و كان به طور آشكار، نظريهي سان توماس را نقل مي كند كه در آن زيبايي به چهار عامل مشروط مي شود: تماميت، همگني، تقارن و منحصر به فرد بودن. از نظر لويي كان تماميت در معماري از طريق خودكفايي به دست مي آيد و همگني در آن است كه نتوان قسمتي از چيزي را بدون درهم ريختن كل آن از جدا كرد. به عبارت ديگر، اگر بخشي از طرحي را جدا كنيم، تمام طرح به هم خواهد ريخت. تقارن، در ارتباط بين قسمت هاي مختلف است و در پايان ، حالت انحصاري وضعيتي است كه يك شيء مانند شيء ديگري نباشد و آن شيء داراي حالت منحصر به فرد باشد. ايجاد تفاوت براي مشخص كردن فضاهاي خدماتي و فضاهاي اصلي يك طرح معماري، بر آن دلالت دارد كه لويي كان سعي مستمر بر روشن سازي مقصد كليه ي اجزاي طرح ـ كه در تركيب كلي آن وارد مي شوند ـ دارد. مخصوصاً در مورد حمام هاي بناي مركز گردهمايي يهوديان ترنتون و علاوه بر همه، در بناي اصلي پروژهي آن مركز، تفاوت بين قسمت هاي مختلف بنا مشخص است. در طرح خانهي آدلر تشخيص فضاهاي متنوع آسان تر است. همچنين ساختمان آزمايشگاه هاي دانشگاه ريچارد ـ كه فضاهاي آن داراي تفاوت هاي واضحي مي باشد . مثال بهتري است. تركيب و آميختگي سازه هاي باربر بنا با فضاهاي متنوع آن در طرح نمايشگاه هنر دانشگاه يال به اجرا در آمده و به واقعيت رسيده است. ولي تنها بعد از پروژه ي ترنتون بود كه كان كاملاً متقاعد شد كه امكان اجراي چنين طرح هايي به خوبي وجود دارد. در ساختمان انستيتو سالك اسكلت بنا به گونه اي متفاوت يك عضو سادهي باربر تغيير شكل يافت. در اين مثال سازه ها نقاط ثابتي را تشكيل مي دهند كه از تفكر اصلي فضاي معماري قابل تفكيك بوده و در هم آميخته شده اند. لويي كان عقيدهي خود درباره ي ارزش هاي ثابت و شكل دهندهي تركيب كلي معماري را در مورد شبكهي خيابان ها و معابر شهر فيلادلفيا نيز بر حسب درجه بندي حجم عبور و مرور به كار برده است. او در اين طرح ترافيكي ، خطوط اصلي ارتباطات را احيا كرده و بدين ترتيب جنبه هاي زشت بهره برداري از خيابان ها را به ابعاد جديد حركت و ارتباط تبديل كرده است و سادگي و مناسب هاي داخلي بين قسمت هاي مختلف بخش قديمي شهر را نيز بازيابي نموده است. 2ـ استفاده از مواد و مصالح ساختماني، متناسب با طبيعت آنها دومين مشخصهي كارهاي لويي كان را مي توان در ارتباط بين هنرهاي دستي و مصالح ساختماني تعريف كرد. ديوارهاي انستيتو سالك كه از طريق قالب بندي با بتون مسلح ساخته شده از نمونه هاي بارز و زندهي نماسازي به طريق هنرمندانه است. آزمايشگاه هاي ريچاردز شايد اولين بنايي باشد كه در آن بتون پيش فشرده به كار رفته و هر عضو بتوني، در مجموعهي تركيب ساختمان جزء مكمل قلمداد ميشود. كارهايي كه لويي كان در هندوستان اجرا كرد موقعيت استفاده از آجر را براي او فراهم كرد. آجر نه تنها از جمله مصالح ساختماني است كه بيش ترين استفاده از آن در ساختمان مي شود؛ بلكه از بهترين و مناسب ترين آنها نيز مي باشد. آجر در دست هاي لويي كان زندگي جديدي پيدا مي كند. او با تركيب آجر و سيمان روش بي سابقه اي را خلق مي كند كه ضمن كسب استحكام بيش تر، ارزش هاي آن نيز به خوبي حفظ مي گردد. 3ـ احساس فضاي معماري به عنوان هدف اصلي احساس فضا كه لويي كان بر آن تأكيد داشت بدين شكل مطرح مي شود كه يك پلان از مجموع فضاها تشكيل شده است. واحد فضا، يك اتاق است كه اغلب، وجود آن نسبت به شكل پلان داراي حالت مستقل مي باشد. ولي براي كان اين واحد فضايي خصلت انتزاعي ندارد بلكه امري واقعي در رابطه با ابعاد وجودي انسان است كه در آن فعاليت هايي كه انجام مي شود كاملاً احساس مي شود. در اين اتاق، صدا، نور و يا حتي ارتباط بسيار ظريفي كه در فعاليت هاي انسان ها وجود دارد نيز به طور دقيق قابل دريافت مي باشد. به طور كلي براي لويي كان اتاقي كه در آن دو انسان داراي تفاهم و هم زيستي باشند با اتاق ديگري كه چندين نفر در آن، فقط اجتماع مي كنند متفاوت است. تفاوت موجود در اين قضيه را مي توان به سادگي همچون تفاوت يك عمل اتفاقي با يك كار متداول طولاني دانست 4ـ اهميت نور به منزله ي بخشي از طرح نور طبيعي، هويت يك اتاق را تعيين مي كند و طرح و نقشهي ساختماني، نور را در قسمت هاي مخصوص به خود پراكنده مي كند. كان در اسكيس معبد يوناني پارتنون اجزاي ضخيم و توپر، مانند ديوارها و ستون ها را با رنگ سياه مشخص كرده است. در بناي معبد، اينها از جمله اجزاي لازم و كافي به حساب مي آيند. اين صرفه جويي طبيعي در اجزاي مهم بنا، يكي از نگراني ها و اشتغالات فكري كان، از ابتداي كارش بوده است؛ گرچه او هيچ گاه آن را به اين روشني بيان نكرده است. وي در كارهاي اوليه اش سعي كرده تا يك توزيع منطقي در قسمت هاي پر و خالي نماها به وجود آورد به طوري كه بازكردن يك سوراخ در ديوار براي ايجاد يك پنجره را كاري خودسرانه قلمداد مي كند. بدين ترتيب نماي خانهي ويس از تركيب پانل هاي متحرك عمودي درست شده كه در هر زمان مي توان طبق شرايط مورد نظر جهت آنها را تغيير داد. 5ـ تناسب ها و ارتباط هاي معمارانه عامل ديگري كه موجب تداوم منطقي تركيب معماري مي شود رابطه و تناسب بين اجزا و فرم هاي ساختمان است؛ چه از لحاظ مواد و مصالح ساختماني و چه از جنبهي اشكال و ابعاد آن. اين عامل همواره براي معماران و طراحان ساختمان ايجاد نگراني كرده است. آنان براي كشف راه حل هاي اين مسأله، گاهي موضوع را در محورهاي گسترش خطي و زماني در نماهاي فضايي و حالت هاي هندسي آن مطرح كرده اند. عوامل مشترك در كارهاي لويي كان، اين باور را در ذهن انسان به وجود مي آورند كه اين كارها، شواهد انكارناپذيري از كيفيت هاي خوب معماري بوده و ارزش هاي آنها با گذشت زمان بيش تر مشخص مي شوند. به هر حال كار او تاريخي نيست. بدان معنا كه او گسترش را با مفاهيم معماري مدرن انجام نمي دهد و البته اين بدين معناست كه او به راه حل هاي ساده معماري منطقي كه از طريق آموزش تاريخي به دست آمده متمايل شده است. معماری کان هنگامی به شکوفایی رسید که نوعی سکون بر معماری مدرنیسم حکمفرما شده بود.البته دلایلی چند برای این سکون می توان برشمرد ولی گذشت زمان و برآمدن نصل جوان تری از معماران از اهم این دلایل است. از سه ستاره درخشان و تقریبا بلامنازع مدرنیسم نیز رایت بدرود حیات گفته بود و میس و لکوربوزیه نیز آخر ین سال های عمر را می گذراندند به علاوه میس مدت ها همان بود که بود و لکوربوزیه نیز بنظر میرسید که نمی خواهد شعر تازه ای بسراید یا یارای آن را ندارد. لویی کان چندین سال از این سه معمار جوانتر بود واگرچه اندکی با تاخیر ، در نخستین سال های نیمه دوم قرن بیستم به سنی رسیده بود که بتواند اظهار وجود کند.وی که درست در نخستین سال حاضر (1901 )زاده شده بود ظاهرا تا سال های 50 ،مانند بسیاری از معماران جوان و با استعداد زمان خود گاه مقهور و گاه مسحور از این سه استاد تقریبا لب فروبسته بود. تا این زمان که کان متجاوز از 50 سال سن داشت از وی کار برجسته ای ثبت نشده بود. طرحی از او که برای خانه سازی کوی کارور (به اتفاق یک معکار دیگر) موجود است ،اگر از اعتبار وی نکاهد چیزی به آن نمی افزاید.هنگامی هم که کان در حدود آغاز سال های 50 لب به سخن گشود،حق معماری ایالات متحد، بر سراسر جهان چنان تحت تاثیر سه ستاره درخشان معماری مدرن بود که کان تقریبا گفتار آنان را تکرار می کرد البته گفتاری که در آسیاب فیلسوفانه وی نرم شده و با سخنان دو پهلو ،در عین حال اندیشه های او را مطرح می کرد. 3 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 دی، ۱۳۸۹ ساختمان آزمایشگاههای پژوهشهای پزشکی ريچاردز و آزمایشگاههای زیست شناسی دانشگاه فیلا دلفیا 61-1957 نخستين ساختماني كه كان را بلند آوازه ساخت و نمودار انشعاب او از مدرنيسم محض است ، ساختمان آزمايشگاههاي پژوهشهاي پزشكي ريچاردز بود، دانشگاهي كه كان خود در آن كرسي تدريس داشت. چه چيز اين ساختمان را از روند كلي مدرنيسم زمانه خود متمايز مي كند؟ به نظر مي رسد در اين ساختمان كان هم از رايت متأثر باشد و هم از لوكوربوزيه و ميس ونده رو ، و از همين رو تابع هيچ كدام، و روندي تازه در خود آغاز كرده باشد. 3 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 دی، ۱۳۸۹ مؤسسه اموراداری هنر: احمد آباد(هندوستان). سال 1963 كار جديد لويي كان، در شهري با فعاليت هاي تجاري، سياسي و روشن فكرانه آغاز مي شود كه آن عبارت است از يك عضو بسيار مهم كه بايد در كنار يك سري ساختمان هاي موجود قديمي و جديد به آنها افزوده شود. خصوصيات اجتماعي و موقعيت محلي مكان مورد نظر، دقت و احتياط ويژه اي را در سازمان دهي فعاليت ها و همچنين در ايجاد شكل هاي ظاهري معماري مي طلبد. موزه هنری كيمبل : فورت ورس ـ تگزاس(72-1967) 1. قرارگيري موزه در باغي كه در اطراف آن زمين وسيع قرار داشته است باعث گرديده كه اين ساختمان در سطح افق گسترش يابد و براي تأمين نور طبيعي آن از نورگيريهاي سقفي استفاده شود. 2. به دليل آنكه اشیای موزه در مجموع از آثار ظريف قرن 19 و قبل از آن مي باشد وهمچنين نور فضاهاي موزه به طورطبيعی تأمين مي شود لذا لوئي كان اشیای آن را نيز با نور طبيعي در معرض دیدن قرار مي دهد. 3. لويي كان در اين موزه نور را به 2 طريق وارد ساختمان مي كند. الف ـ نور نقره اي رنگ آسمان كه از شبكه هاي آلومينيومي گذشته و انعكاس آن از صفحات منحني شكل به داخل فضاهاي داخلي هدايت مي شود. ب ـ نور سبز رنگ كه از انعكاس نور خورشيد برروي برگ ها درختان و گياهان باغچه واقع درسه حياط و صحنه هاي منحني به داخل موزه مسؤوليت مي كند . 3 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 دی، ۱۳۸۹ طراحی شهری براي مركز فيلادلفيا، طرح(62-1956) در سال 1956 لويي كان، به عنوان مشاور كميسيون طرح توسعهي شهر فيلادلفيا دو سيستم حركت مجزا از هم، يعني خودرو و عابر پياده را در مركز شهر مورد مطالعه قرار داد. وي در اين سيستم به جاي توسعهي خيابان هاي موجود عمدتاً مطالعهي خود را بر روي مسألهي ترافيك موتوري متمركز كرد و خيابان ها را به دو دسته تقسيم نمود: دسته اول براي حركت خودرو، به مثابهي رودخانه ها و كانال هايي فرض شد كه در ساحل آنها، توقفگاه هايي همچون اسكله ي تخليه و حوضچه هاي بارانداز قرار گرفته باشد. دستهي دوم از خيابان ها، هم زمان، از حركت خودرو آزاد شده و براي عبور آزاد عابر پياده اختصاص يافت. سال هاي 72-1967 كتابخانه و غذا خوری انجمن فيليپ آكستر اين ساختمان در مزرعه هاي سرسبز و زيباي نيوانگلند واقع شده و از دو قسمت مجزا تركيب يافته است. يكي مخزن كتاب ها با حجم و گستردگي قابل توجه كه بايستي از نور محافظت شود و ديگري سالن مطالعه كه در عوض نور، سكوت و خلوت را براي خوانندگان مهيا مي كند. كان از ايجاد سالن وسيع مطالعه ـ كه معمولاً در كتاب خانه ها ساخته مي شود ـ خودداري كرده و تأكيد مي كند كه مطالعه و كتاب خواني امري است مرتبط با خصوصيات شخصي افراد. بنابراين يك سري اتاقك هاي كوچك مخصوص مطالعه در امتداد لبهي خارجي ساختمان پيش بيني مي كند. اين قسمت از ديوارهاي آجري ساخته شده در حالي كه هسته ي مركزي كتابخانه يعني مخزن كتاب ها، از بتون مسلح اجرا گرديده است. 3 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 دی، ۱۳۸۹ خانه های لویی کان از بین آن تعداد خانه هایی که لویی کان طراحی کرده است چند خانه مهم از آن ها را که دارای خصوصیات بهتری برای معرفی بود انتخاب گردیده است. هر کدام از این خانه ها، که در نقشه هایی با مقیاس کوچک آورده شدهاند دارای بعضی از طرح ها و الگوهای به کار رفته در ساختمان های لویی کان هستند . کنترل نور، یکی از مسائلی بود که لویی کان در ابتدای کارش بسیار نگران و گرفتار آن بود.کان در این خانه ها برای رفع مسئله مذکور از سه طریق به حل مشکل پرداخته است: خانه ویس در خانه ویس، دیوارهای تالار از پانل های متحرکی ساخته شده که می توان آنها را به صورت عمودی در ارتباط با میزان نور دلخواه به حرکت درآورد. خانه موریس در خانه موریس، سازه اصلی بنا به گونه ای طراحی شده که بتواند ریتم نور را درفضای داخلی ساختمان کنترل کند. خانه فلیشر در خانه فلیشر ، شکل و ساختار پنجره ها نشان گر نحوه روشنائی است.تمام این راه حل ها در بسیاری دیگر از بنا های لویی کان به تکامل رسیده و به کار رفته است. سال 1968- كنسيه هوروای: اورشليم مردم اورشليم از كان خواستند طراحي يك كنسيه ي جديد را در نزديكي خرابه هاي كنسيه ي قديمي شهر كه در جنگ استقلال طلبانه تخريب شده بود به عهده گيرد. ساختمان جديد بايد در كنار خرابه هاي ساختمان قبلي قرار مي گرفت. كنسيه ي جديد در واقع از دو ساختماني كه يكي داخل ديگري است، تشكيل شده است. سکوت و نور روشی که لویی کان در بیان و تعریف زیبائی و فلسفه به کار می برد به طور مطلق ذهنی می باشد. او مطالب خود را به شیوه ای شاعرانه و فیالبداهه بازگو می کند که بی شک این روش را باید تاسی از کار فکری عظیم و در عین حال منحصر به فرد و استثنائی او بدانیم.کان، از درک ماهیت اشیاء و مناسبات آن ها در شالوده این روش متفاوت خود، به نگرش دیگری نیز عقیدهمند است که ما آن را "نظم" می نامیم. لویی کان بر این عقیده است که از طریق هنر، می تواند معنا و مفهوم نظم آشکار شود.در اکثر نظریه های کلاسیک و متقدم، تعبیر زیبائی، در بیشتر موارد پایه و اساس معیارهای قضاوت درباره ی یک اثر هنری می باشد .هم چنین آن ارزش های متبلور در یک اثر هنری باید دارای درون مایه ای تعیین کننده بوده و یا قابل توصیف باشد همچنان که لویی کان با قاطعیت ابراز می کند؛ محتوای زیباشناختی یک اثر سوای یک شکل زیبا دارای کمیت زیبایی است و ممکن است بعد از آن که اثر هنری اجرا شد بتوان آن را تأیید کرد و به رسمیت شناخت. ارزش ها نیز - پیش از ظهور- هرگز قبل از مفاهیم کلی درک نخواهند شد. در هر حال هنر وجود دارد و وجود خود را حتی بدون ارتباط با شرطی اساسی و اصلی هم چون زیبائی باز هم توجیه خواهد کرد. در این زمینه، بین مفهوم نظم از دید لویی کان و معماری او، رابطه ای وجود دارد. اعتقاد او درباره نظم- که پایه و اساس کارهایش می باشد- نه تنها نسبت به آنچه که تا به حال ابراز نشده است؛ بلکه نسبت به باور عمدهی خود وی نیز صادق است.آن جا که می گوید: "هیچ چیز به تنهائی از خود اثر مفیدی بر جا نمی گذارد مگر آنکه در یک مجموعه کلی دارای اثر مفید باشد."او معتقد است که سکوت، سرچشمه تمام مظاهر هنری است برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
zahra22 19501 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 اسفند، ۱۳۹۲ [TABLE=width: 642] [TR] [TD=align: center][TABLE=width: 636] [TR] [TD=colspan: 3] [/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD=align: center] لوئی کان، معمار امریکایی برای ترکیب مدرنیسم با جایگاه و شأن یادمان های باستانی شناخته شده است.امروز لوئی کان 103 ساله می شد. فیلیپ جانسون او را اینگونه توصیف می کند:" او هنرمند خودش بود، و در مقایسه با من آزاد بود." کان ممکن است در جایگاه معماران اواخر مدرن و شدیداً تأثیر گذار طبقه بندی شود. و شاید بخاطر مؤسسه ی سالک، ساختمان مجلس ملی بنلادش، کتابخانه ی اکستر و موزه ی هنر کیمبل شناخته شده باشد. و همچنین آخرین طراحی تکمیلی او برای چهار پارک آزادی در نیویورک که نهایتاً در سال 2012 کامل شد. تأثیر او در جایگاه یک شخص به مانند یک اسطوره می ماند. فهم باطنی و روشن کان از معماری منجر شد، به این امر که او در قامت یک عارف یا معلم مذهبی توصیف شود. زندگی پیچیده ی خصوصی او الهام بخش پسرش در مستندی به نام " معمار من" نامزد جایزه ی اسکار در سال 2003 بوده است. به مناسبت سالگرد تولد لوئی کان هیچ جشنی بالاتر از کشف آثار خیره کننده ی او نیست. [/TD] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [TR] [TD][TABLE=width: 636] [TR] [TD]... [/TD] [/TR] [TR] [TD]... [/TD] [/TR] [TR] [TD]... [/TD] [/TR] [TR] [TD]... [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده