hadi2643 620 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 مرداد، ۱۳۹۱ چرا وقتی باندری میکنم به صفحه تبدیل نمیشه ؟ کجا اشتباه کردم یعنی ؟ مگه نباید کل شکلو انتخاب کنیم؟ اگه منظورت همون شکلیه که گذاشتی احتمال زیاد راه در رو زیاد داره یعنی گوشه هاش صفر نیستن در ضمن زوم انقدر عقب نباید باشه ببر جلوتر خطوط اظافه ای اگه هست رو انتخاب کن بعد باندری کن 4 لینک به دیدگاه
Mahsa.Gha 6571 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 شهریور، ۱۳۹۱ سلاممن دیوارهارو تونسم باندری کنم بعد حجم بدم ولی تو باندری کردن پنجره مشکل دارم ! انگار تاثیر نداره ! خط چین نمیشه :5c6ipag2mnshmsf5ju3 دوستان وقتی در باندری کردن موضوعاتی به مشکل برخوردید میتونید از راه های دیگه ای استفاده کنید! خصوصا در پلانهای بزرگ و با اشکال غیر هندسی و منحنی گاه دستور باندری عمل نمیکنه. در این صورت می تونید از دستور polyline استفاده کنید. 4 لینک به دیدگاه
Mahsa.Gha 6571 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 شهریور، ۱۳۹۱ دستور polyline به این صورت که با زدن دستور (pl) شروع به کشیدن خط دور پلان میکنید و هر جا که پلان و یا شکل منحنی باشه در داخل دستور حرف a (به معنی arc ) رو تایپ میکنید .و قسمت های منحنی رو هم رسم میکنید و برای بازگشت به حالت خط مجدد حرف L رو تایپ میکنید. و این ترسیم رو ادامه میدید تا به نقطه شروع برسید. درآخر میبینید که یک خط کاملا پیوسته دارید . 6 لینک به دیدگاه
Mahsa.Gha 6571 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 شهریور، ۱۳۹۱ و اما دستورات ویرایشی در کد سه بعدی. همونطور که میدوند در کد دو بعدی دستورات ویرایشی بسیاری هست که به راحتی میشه ازشون استفاده کرد. همین قابلیت ها در کد سه بعدی هم در تعریف شده و در نوار ابزار solid editing میتونید از این ابزارها استفاده کنید. 3 لینک به دیدگاه
Mahsa.Gha 6571 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 شهریور، ۱۳۹۱ نوار ابزار سالید ادیتینگ: سه گزینه اول که برای اشتراک و یا حذف موضوعاته که دوستان قبال توضیح دادن. 4امین گزینه extrud face هست که میتونید از این دستور واسه زیاد کردن ارتفاع یا ضخامت سطوحی که قبلا سه بعدی شدند استفاده کنی. بعدی move face هست که میتونید از این دستور واسه کم کردن ارتفاع استفاده کرد. فقط باید توجه داشته باشید که این دستورات پس از اجرا باید بر روی یکی از سطوح حجم اعمال بشن. 3 لینک به دیدگاه
Mahsa.Gha 6571 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 شهریور، ۱۳۹۱ گزینه 6ام: دستور offset face که تقریبا مشابه دستور extrud face عمل میکنه دستور 7ام: delete face که خودمم هنوز نفهمیدم کاربریش چی هست دستور 8ام: rotate face که با انتخاب این دستور و انتخاب یکی از صفحات یا face های حجم میتونید در اون سطح از حجم با دادن محور و زاویه چرخش چرخش رو ایجاد کنید. 1 لینک به دیدگاه
Mahsa.Gha 6571 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 مهر، ۱۳۹۱ دستور نهم : tapper که واسه ایجاد سطح شیبدار استفاده میشه. پس از انتخاب دستور هر سطحی از حجم رو که میخواید روش شیب رو ایجاد کنید کلیک میکنید و بعد میزان زاویه شیب رو میدید. دستور بعد هم copy face : که برای کپی کردن سطوح یک حجم استفاده میشه.این دستور توی ساخت ماکت و گرفتن سطوح حجم خیلی خیلی پرکاربرده. دستور 11 ام color face : که به وسیله اون هم میتونید رنگ سطح مورد نظرتون رو تغییر بدید. دو دستور 12 و 13 ام هم مثل chamfer , fillet کد دو بعدی عمل میکنه فقط اینجا به جای سطح و خط باید حجم و سطوحش رو انتخاب کنید 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده