رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

  • پاسخ 47
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بعد خیلی راحت و با آرامش کامل و دقیق مطابق شکل حجم آبی

 

 

 

رو روی حجم سبز mov میکنیم

 

 

 

 

 

 

vqrhzw7moho5re4hrnze.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

بعد با استفاده از دستور سابتراک حجم سبز رو منهای آبی میکنیم!!

 

 

 

 

 

346pcicc10pw3swn436r.jpg

 

 

 

لینک به دیدگاه

nebibhm1p5k3r4mrs1f.jpg

 

توجه داشته باشین تا اینجا فریم ما ساخته شد!!!

 

 

 

(البته یه فریم ساده رو آموزش دادم که شما به راحتی بتونین یاد بگیرین)

 

 

 

اما ما در حالت top ساختیم!!!

 

 

 

برای آماده کردن واسه استفاده در نمای ساختمونمون روش های زیادی

 

 

 

مثله روتیت و.... وجود داره

 

 

 

اما من روش ALIGN با شورت کات AL رو آموزش میدم

 

 

 

(چون با این روش دیدتون نسبت به این دستور در کار های سه بعدی عوض میشه و بعدا میتونین با استفاده از

 

این دستور در مدلینگ جاهای مختلف استفاده کنید)

لینک به دیدگاه

 

 

 

قبل از هر کاری یه خط مبنا مثله شکل ترسیم میکنیم

 

 

 

 

 

tbwflv2kd2d02keykbk.jpg

 

 

 

 

خوب al روتایپ میکنید!!حجم مورد نظر رو انتخاب میکنید

 

 

 

 

کلید اینتر رو میزنیم!!

 

 

 

 

78c7xbk277u1nwxpg07l.jpg

 

 

 

 

 

لینک به دیدگاه

مطالبق شکل روی قسمت بالای حجم مون کلیک میکنیم!

 

 

 

 

qlssyakaj4n68854lclq.jpg

 

 

 

و کلیک بعدی رو روی اول خط مبنا مون انجام میدیم(مطابق شکل)

 

 

 

jap3gunf9b3gus8yt2x8.jpg

 

 

 

 

 

 

 

لینک به دیدگاه

در این مرحله مطابق تصویر وسط ضلع مورد نظر رو کلیک میکنیم

 

 

 

 

3w722zmhx8pyimcwz3i.jpg

 

 

 

 

 

و به وسط خط مبنامون کلیک میکنیم

 

 

 

 

 

ixghiw8owerbn2btr6g.jpg

 

 

 

حالا دو بار کلید اینتر رو میزنیم

 

 

 

 

تمام شد !! فریم ما مثله شکل از نمای top به صورت زیر دیده

 

 

 

میشه!!

 

 

 

 

 

3vfbbrv4cca5h7i0hfhu.jpg

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
  • 11 ماه بعد...
  • 1 ماه بعد...

با عرض سلام امیدوارم خوب و خوش باشید

ابتدا می بایست برای ساختن احجام اون احجام رو از پلان صفحه کنیم به دو روش زیر

1-region با تایپ reg فعال میشه موضوعات رو انتخاب کنید واینتر کنید

2-Boundry با تایپ bo فعال میشه با انتخاب کلید pick pointsمثل فرمان hatch محلی رو که می خواهید صفحه کنید انتخاب می کنید

لینک به دیدگاه

بعد از ساختن صفحه مورد نظر منوی modeling رو فعال می کنیم

سپس از فرمان extrude برای حجم دادن صفحات ساخته شده استفاده می کنیم این فرمان با تایپ ext نیز فعال میشود

نحوه انجام فرمان :

1-فعال کردن فرمان

2-انتخاب صفحه ساخته شده

3-وارد کردن یک نقطه در صفحه زمانی که چند صفه همزمان می خواهیم ارتفاع دهیم در غیر اینصورت در بیشتر موارد برای یک صفحه نیازی به نقطه نیست ، سپس وارد کردن عدد مربوط به ارتفاع صفحه

لینک به دیدگاه

فرمان extrude – path

بوسیله این فرمان می توان احجامی را که فرمهای خاص دارن مثلاً مثل یک تیر آهن فرم داده شده یا نرده ای که با لوله روی لبه یک تراس کشیده شده یا گچ بری های سقف را بسازیم .

برای این کار ابتدا به دو چیز نیاز داریم 1- سطح مقطع شکل دلخواه 2- فرم حجم دلخواه (مسیر حرکت سطح مقطع ) باید به این نکته توجه داشت که مسیر حرکت می بایست حتماً poly line باشد

نحوه انجام فرمان :

1- صفحه کردن سطح مقطع

2- قرار دادن سطح مقطع روی ابتدای مسیر حرکت

3- در صورت نیاز ایستاده کردن سطح مقطع

4- فعال کردن فرمان extrude و انتخاب سطح مقطع

5- تایپ p واینتر کردن برای فعال شدن حالت path

6- انتخاب مسیر حرکت

لینک به دیدگاه

رمان revolve برای ساختن احجام که با سطح مقطع دایره ای یعنی یک وجه آنها حول یک مرکزیت مشخص چرخش کرده تا شکل کلی بدست امده

برای ساختن احجامی مثل ستونهای گرد و...

برای ساختن این احجام ابتدا می بایست ربع حجم رو ترسیم کرده و اونو صفحه کرد

نحو انجام فرمان :

1-فعال کردن فرمان با تایپ rev

2-انتخاب سطح مقطع ساخته شده و اینتر

3-مشخص کردن محور مرکز چرخش بوسیله کلیک کردن با ماوس دردو نقطه بعنوان محور چرخش

4-وارد کردن زاویه چرخش از 0 تا 360 درجه بسته به نیاز کاربر سپس اینتر

لینک به دیدگاه

فرمان
presspull
،‌

این فرمان برای ساختن احجام راحت تره چون همزمان كار boundary و extrude رو انجام ميده همزمان مي تونيد از روي پلان و فقط با مشخص كردن محلي كه مي خواهيم آن را حجم بديم و وارد كردن ارتفاع دلخواه حجم رو مي سازه و نيازي به تنظيمات اوليه نداره ضمناً اين فرمان با ctrl+alt هم فعال ميشه

کار دیگه ای که می تونه انجام بده اینه که در صورتی که یه حجم ساخته شده داشته باشیم میتونیم وجه های اون حجم رو انتخاب کنیم و در اون وجه ها ایجاد کشیدگی کنیم (بزرگتر یا کوچکتر کردن حجم)

در این فرمان هم حتماً می بایست شکل کاملاً بسته شده باشد.

آیکون این فرمان رو در کنار آیکون extruodeمی تونید ببینید

 

 

این دستور از دو دستور تشکیل شده است اگر در جهت مثبت ببرید حجم می دهد و اگر در جهت منفی ببرید (روی سطح عناصر) خالی می کند.

می توانید از این دستور برای تعیین فضای خالی درب و پنجره و... استفاده کنید.

مثلا یه دیوار سه بعدی دارید روی سطح دیوار یک مستطیل دو بعدی ترسیم کن و این دستور را انتخاب کن و روی مستطیل دو بعدی ترسیم شده ببر و کلیک کن و به داخل دیوار حرکت بده می بینی که خالی کرد . نکته ای که وجود داره از موضوع اولیه یک کپی می گیره و آن کپی رو شامل می شه و شما بهتره که موضوع اصلی رو بعد از اعمال دستور پاک کنید به چند دلیل ....

 

لینک به دیدگاه

فرمان sweep

بوسیله این فرمان همانند فرمان
extruod path
می توان یک سطح مقطع را در یک مسیر دل خواه حرکت داد

برای مثال ترسیم یک رامپ گرد

برای ساختن این رامپ ابتدا می بایست یک سطح مقطع صفحه شده از رامپ داشته باشیم

و برای داشتن مسیر حرکت بوسیله فرمان Helix (ازمنوی modeling)مسیر حرکت را ترسیم می کنیم بهتر است که مسر حرکت را در یکی از نماهای سه بعدی ترسیم کنیم

پس از آماده شدن موارد بالا

1- فرمان را فعال می کنیم

2- انتخاب سطح مقطع و اینتر کردن

3- مشخص کردن مسیر حرکت

نکته : در صورتی که شکل مورد نظر از عرض ترسیم شد و شکل رامپ دلخواه را نداشت می توان با تغییر زاویه سطح مقطع به اندازه 90 درجه شکل را اصلاح کرد.

لینک به دیدگاه
  • 7 ماه بعد...

پنجره هم باندردی میکنیم و حجم میدیم

sr0ktj5ohz3s9sjd7ld5.jpg

سلام

من دیوارهارو تونسم باندری کنم بعد حجم بدم

ولی تو باندری کردن پنجره مشکل دارم !

انگار تاثیر نداره ! خط چین نمیشه 5c6ipag2mnshmsf5ju3z.gif

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

Extrude

 

 

جهت ایجاد حجم مورد استفاده قرار میگیره .ابتدا از نوار ابزار مدلینگ انتخاب میکنید

 

03rvn76ayqgb61zsdy80.jpg

 

 

آبجکت مورد نظر رو انتخاب میکنیم

 

io2z114cmyiptd755hbj.jpg

 

 

بعد enter را میزنیم سپس ارتفاع رو وارد

می کنیم...............خیلی ساده!!!

ug86t5c8jx5mn1ftypm7.jpg

من نتونستم همچین حجمی رو در بیارم ،نمیدونم چرا ی سوال اون مستطیل اولی رو مگه نیاید بکشیم بعد دستورای region ,bo رو انجان بدیم تا تبدیل بشه به مکعب ولی برای من نمیشه ،

اصلا باندری چیه ؟

اخه من بیشتر با دو بعدی کار کردم سه بعدی برام گنگنه یکم

لینک به دیدگاه
من نتونستم همچین حجمی رو در بیارم ،نمیدونم چرا ی سوال اون مستطیل اولی رو مگه نیاید بکشیم بعد دستورای region ,bo رو انجان بدیم تا تبدیل بشه به مکعب ولی برای من نمیشه ،

اصلا باندری چیه ؟

اخه من بیشتر با دو بعدی کار کردم سه بعدی برام گنگنه یکم

ببخشید که دست و پا شکسته جواب میدم ...دو سالی میشه که گذاشتم کنار

باندری به معنای پیکربندی هست و همون طور که مشخصه در واقع تمام نواحی یه ناحیه در نظر میگیره و میشه عملیات بعدی پیاده کرد

لینک به دیدگاه

بعد دیوار رو با استفاده از باندردی به صفحه تبدیل میکنیم

sfduu5dw0jqwa1rkl7dq.jpg

چرا وقتی باندری میکنم به صفحه تبدیل نمیشه ؟ کجا اشتباه کردم یعنی ؟ مگه نباید کل شکلو انتخاب کنیم؟

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان
چرا وقتی باندری میکنم به صفحه تبدیل نمیشه ؟ کجا اشتباه کردم یعنی ؟ مگه نباید کل شکلو انتخاب کنیم؟

رو قسمتی که میخوایم کلیک میکنیم؛ اگه باندری نشد؛یا گوشه ای از جسم باز هستش یا رو صفر صفر نیست و... :ws52:

لینک به دیدگاه
چرا وقتی باندری میکنم به صفحه تبدیل نمیشه ؟ کجا اشتباه کردم یعنی ؟ مگه نباید کل شکلو انتخاب کنیم؟

 

ببین این کارو بکن فرمان باندری رو انتخاب کن

بعد روی کلید pick point کلیک میکنی بعد داخل فضائی که میخوای صفحه بشه کلیک می کنی

با موس میری روی خط کلیک نمیکنی اگه دیدی کلیه خطوط ضخامت گرفتن او صفحه شده

اگه نشده بود میتونی از فرمان region استفاده کن که بوسیله selectکردن موضوعاته اونو صفحه کن اگه نشد اونی که ونوس خانوم گفته رو چک کن:icon_gol:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...