panoram 5055 مالک ارسال شده در 4 دی، 2010 بعد دستور اکسترود رو انجام میدیم (طبق آموزش های قبلی) هردو حجم به یک ارتفاع مشخص×× 5
panoram 5055 مالک ارسال شده در 4 دی، 2010 بعد خیلی راحت و با آرامش کامل و دقیق مطابق شکل حجم آبی رو روی حجم سبز mov میکنیم بعد با استفاده از دستور سابتراک حجم سبز رو منهای آبی میکنیم!! 7
panoram 5055 مالک ارسال شده در 4 دی، 2010 توجه داشته باشین تا اینجا فریم ما ساخته شد!!! (البته یه فریم ساده رو آموزش دادم که شما به راحتی بتونین یاد بگیرین) اما ما در حالت top ساختیم!!! برای آماده کردن واسه استفاده در نمای ساختمونمون روش های زیادی مثله روتیت و.... وجود داره اما من روش ALIGN با شورت کات AL رو آموزش میدم (چون با این روش دیدتون نسبت به این دستور در کار های سه بعدی عوض میشه و بعدا میتونین با استفاده از این دستور در مدلینگ جاهای مختلف استفاده کنید) 8
panoram 5055 مالک ارسال شده در 4 دی، 2010 قبل از هر کاری یه خط مبنا مثله شکل ترسیم میکنیم خوب al روتایپ میکنید!!حجم مورد نظر رو انتخاب میکنید کلید اینتر رو میزنیم!! 8
panoram 5055 مالک ارسال شده در 4 دی، 2010 مطالبق شکل روی قسمت بالای حجم مون کلیک میکنیم! و کلیک بعدی رو روی اول خط مبنا مون انجام میدیم(مطابق شکل) 6
panoram 5055 مالک ارسال شده در 4 دی، 2010 در این مرحله مطابق تصویر وسط ضلع مورد نظر رو کلیک میکنیم و به وسط خط مبنامون کلیک میکنیم حالا دو بار کلید اینتر رو میزنیم تمام شد !! فریم ما مثله شکل از نمای top به صورت زیر دیده میشه!! 9
Mahnaz.D 61917 ارسال شده در 12 آذر، 2011 جزوه ی آموزش اتوکد سه بعدی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 6
hadi2643 620 ارسال شده در 8 بهمن، 2011 با عرض سلام امیدوارم خوب و خوش باشید ابتدا می بایست برای ساختن احجام اون احجام رو از پلان صفحه کنیم به دو روش زیر 1-region با تایپ reg فعال میشه موضوعات رو انتخاب کنید واینتر کنید 2-Boundry با تایپ bo فعال میشه با انتخاب کلید pick pointsمثل فرمان hatch محلی رو که می خواهید صفحه کنید انتخاب می کنید 7
hadi2643 620 ارسال شده در 8 بهمن، 2011 تفاوت این دو فرمان اینه که در فرمان region موضوعاتی که شکل رو می سازند به صفحه تبدیل می شن ولی در boundry روی موضوعات یک صفحه ساخته می شود 7
hadi2643 620 ارسال شده در 8 بهمن، 2011 بعد از ساختن صفحه مورد نظر منوی modeling رو فعال می کنیم سپس از فرمان extrude برای حجم دادن صفحات ساخته شده استفاده می کنیم این فرمان با تایپ ext نیز فعال میشود نحوه انجام فرمان : 1-فعال کردن فرمان 2-انتخاب صفحه ساخته شده 3-وارد کردن یک نقطه در صفحه زمانی که چند صفه همزمان می خواهیم ارتفاع دهیم در غیر اینصورت در بیشتر موارد برای یک صفحه نیازی به نقطه نیست ، سپس وارد کردن عدد مربوط به ارتفاع صفحه 7
hadi2643 620 ارسال شده در 8 بهمن، 2011 فرمان extrude – path بوسیله این فرمان می توان احجامی را که فرمهای خاص دارن مثلاً مثل یک تیر آهن فرم داده شده یا نرده ای که با لوله روی لبه یک تراس کشیده شده یا گچ بری های سقف را بسازیم . برای این کار ابتدا به دو چیز نیاز داریم 1- سطح مقطع شکل دلخواه 2- فرم حجم دلخواه (مسیر حرکت سطح مقطع ) باید به این نکته توجه داشت که مسیر حرکت می بایست حتماً poly line باشد نحوه انجام فرمان : 1- صفحه کردن سطح مقطع 2- قرار دادن سطح مقطع روی ابتدای مسیر حرکت 3- در صورت نیاز ایستاده کردن سطح مقطع 4- فعال کردن فرمان extrude و انتخاب سطح مقطع 5- تایپ p واینتر کردن برای فعال شدن حالت path 6- انتخاب مسیر حرکت 8
hadi2643 620 ارسال شده در 8 بهمن، 2011 رمان revolve برای ساختن احجام که با سطح مقطع دایره ای یعنی یک وجه آنها حول یک مرکزیت مشخص چرخش کرده تا شکل کلی بدست امده برای ساختن احجامی مثل ستونهای گرد و... برای ساختن این احجام ابتدا می بایست ربع حجم رو ترسیم کرده و اونو صفحه کرد نحو انجام فرمان : 1-فعال کردن فرمان با تایپ rev 2-انتخاب سطح مقطع ساخته شده و اینتر 3-مشخص کردن محور مرکز چرخش بوسیله کلیک کردن با ماوس دردو نقطه بعنوان محور چرخش 4-وارد کردن زاویه چرخش از 0 تا 360 درجه بسته به نیاز کاربر سپس اینتر 8
hadi2643 620 ارسال شده در 8 بهمن، 2011 فرمان presspull ، این فرمان برای ساختن احجام راحت تره چون همزمان كار boundary و extrude رو انجام ميده همزمان مي تونيد از روي پلان و فقط با مشخص كردن محلي كه مي خواهيم آن را حجم بديم و وارد كردن ارتفاع دلخواه حجم رو مي سازه و نيازي به تنظيمات اوليه نداره ضمناً اين فرمان با ctrl+alt هم فعال ميشه کار دیگه ای که می تونه انجام بده اینه که در صورتی که یه حجم ساخته شده داشته باشیم میتونیم وجه های اون حجم رو انتخاب کنیم و در اون وجه ها ایجاد کشیدگی کنیم (بزرگتر یا کوچکتر کردن حجم) در این فرمان هم حتماً می بایست شکل کاملاً بسته شده باشد. آیکون این فرمان رو در کنار آیکون extruodeمی تونید ببینید این دستور از دو دستور تشکیل شده است اگر در جهت مثبت ببرید حجم می دهد و اگر در جهت منفی ببرید (روی سطح عناصر) خالی می کند. می توانید از این دستور برای تعیین فضای خالی درب و پنجره و... استفاده کنید. مثلا یه دیوار سه بعدی دارید روی سطح دیوار یک مستطیل دو بعدی ترسیم کن و این دستور را انتخاب کن و روی مستطیل دو بعدی ترسیم شده ببر و کلیک کن و به داخل دیوار حرکت بده می بینی که خالی کرد . نکته ای که وجود داره از موضوع اولیه یک کپی می گیره و آن کپی رو شامل می شه و شما بهتره که موضوع اصلی رو بعد از اعمال دستور پاک کنید به چند دلیل .... 8
hadi2643 620 ارسال شده در 8 بهمن، 2011 فرمان sweep بوسیله این فرمان همانند فرمان extruod path می توان یک سطح مقطع را در یک مسیر دل خواه حرکت داد برای مثال ترسیم یک رامپ گرد برای ساختن این رامپ ابتدا می بایست یک سطح مقطع صفحه شده از رامپ داشته باشیم و برای داشتن مسیر حرکت بوسیله فرمان Helix (ازمنوی modeling)مسیر حرکت را ترسیم می کنیم بهتر است که مسر حرکت را در یکی از نماهای سه بعدی ترسیم کنیم پس از آماده شدن موارد بالا 1- فرمان را فعال می کنیم 2- انتخاب سطح مقطع و اینتر کردن 3- مشخص کردن مسیر حرکت نکته : در صورتی که شکل مورد نظر از عرض ترسیم شد و شکل رامپ دلخواه را نداشت می توان با تغییر زاویه سطح مقطع به اندازه 90 درجه شکل را اصلاح کرد. 9
!Hooman 10133 ارسال شده در 13 شهریور، 2012 پنجره هم باندردی میکنیم و حجم میدیم سلام من دیوارهارو تونسم باندری کنم بعد حجم بدم ولی تو باندری کردن پنجره مشکل دارم ! انگار تاثیر نداره ! خط چین نمیشه 2
مجیدرحیمی 1695 ارسال شده در 27 مهر، 2012 Extrude جهت ایجاد حجم مورد استفاده قرار میگیره .ابتدا از نوار ابزار مدلینگ انتخاب میکنید آبجکت مورد نظر رو انتخاب میکنیم بعد enter را میزنیم سپس ارتفاع رو وارد می کنیم...............خیلی ساده!!! من نتونستم همچین حجمی رو در بیارم ،نمیدونم چرا ی سوال اون مستطیل اولی رو مگه نیاید بکشیم بعد دستورای region ,bo رو انجان بدیم تا تبدیل بشه به مکعب ولی برای من نمیشه ، اصلا باندری چیه ؟ اخه من بیشتر با دو بعدی کار کردم سه بعدی برام گنگنه یکم 4
pme 3474 ارسال شده در 27 مهر، 2012 من نتونستم همچین حجمی رو در بیارم ،نمیدونم چرا ی سوال اون مستطیل اولی رو مگه نیاید بکشیم بعد دستورای region ,bo رو انجان بدیم تا تبدیل بشه به مکعب ولی برای من نمیشه ،اصلا باندری چیه ؟ اخه من بیشتر با دو بعدی کار کردم سه بعدی برام گنگنه یکم ببخشید که دست و پا شکسته جواب میدم ...دو سالی میشه که گذاشتم کنار باندری به معنای پیکربندی هست و همون طور که مشخصه در واقع تمام نواحی یه ناحیه در نظر میگیره و میشه عملیات بعدی پیاده کرد 2
مجیدرحیمی 1695 ارسال شده در 27 مهر، 2012 بعد دیوار رو با استفاده از باندردی به صفحه تبدیل میکنیم چرا وقتی باندری میکنم به صفحه تبدیل نمیشه ؟ کجا اشتباه کردم یعنی ؟ مگه نباید کل شکلو انتخاب کنیم؟ 4
* v e n o o s * مهمان ارسال شده در 27 مهر، 2012 چرا وقتی باندری میکنم به صفحه تبدیل نمیشه ؟ کجا اشتباه کردم یعنی ؟ مگه نباید کل شکلو انتخاب کنیم؟ رو قسمتی که میخوایم کلیک میکنیم؛ اگه باندری نشد؛یا گوشه ای از جسم باز هستش یا رو صفر صفر نیست و...
hadi2643 620 ارسال شده در 28 مهر، 2012 چرا وقتی باندری میکنم به صفحه تبدیل نمیشه ؟ کجا اشتباه کردم یعنی ؟ مگه نباید کل شکلو انتخاب کنیم؟ ببین این کارو بکن فرمان باندری رو انتخاب کن بعد روی کلید pick point کلیک میکنی بعد داخل فضائی که میخوای صفحه بشه کلیک می کنی با موس میری روی خط کلیک نمیکنی اگه دیدی کلیه خطوط ضخامت گرفتن او صفحه شده اگه نشده بود میتونی از فرمان region استفاده کن که بوسیله selectکردن موضوعاته اونو صفحه کن اگه نشد اونی که ونوس خانوم گفته رو چک کن 2
ارسال های توصیه شده