رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلام....

در این تایپیک آموزش های اتوکد سه بعدی قرار میگیره:ws2:

 

-------------------------------------------------

 

چون همه عکسا پریده بودن پستا حذف شد تا آموزش آقا هادی از اول شروع بشه

  • Like 36
لینک به دیدگاه
  • پاسخ 47
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

طبق وعده که دادم........من فایل کد آماده کردم(یکی از فایلهای که قدیما از اینترنت دانلود کرده بودم)

 

البته از دید معماری و... شاید نقشه خوبی نباشه..........

 

اما واسه سه بعدی نسبتا خوبه.........(( چرا که به لایه بندی تا حدی رعایت کرده)):icon_gol:

 

 

و دوستایی که هنو کد سه یعدی کار نکردن به این نکته توجه کنن که لایه بندی هنگام کشیدن نقشه دو بعدی الزامیه!!

 

این که باید چیکار کنیم...

ک

و واسه سه بعدی کردن این پلان از چه دستورایی کمک بگیریم و کی تمرین ها رو بزاریم

 

وقتی که بچه اعلام آمادگی کردن میگم..فعلا منتظر شما ها میمونم:icon_gol:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 16
لینک به دیدگاه

نکاتی که در کد دو بعدی باید رعایت کنیم

 

 

 

1- رعایت لایه بندی(دیوار, پنجره و......).(که دوستان توضیح دادن اگه نیاز به توضیحات بیشتر بود بگین تا بدم)

 

2- مهمترین نکته اینه که ما باید خطوط رو تبدیل به ناحیه بکنیم تا قادر به ساخت حجم باشیم

 

همون طور که تو تعریف حجم داریم.....خط ,صفحه, حجم!!!

 

پس اول باید خطوط رو به صفحه تبدیل کنیم..این کار به وسیله 2 دستور انجام میشه!!

 

 

 

Region:

 

اول از منوی(یا نوار ابزار) draw انتخاب میکنیم. (شکل1)(

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
)

 

 

ukqw2hk2r9ffmamohupv.jpg

 

 

 

 

در این مرحله خطوط را به حالت انتخاب در می آوریم (شکل2)

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

oi1ysrzwra35otooksq.jpg

 

 

 

 

بعد از انتخاب خطوط کلید اینتر را میزنیم....به همین سادگی!!!

  • Like 15
لینک به دیدگاه

Boundary

 

Bo را تایپ میکنیم.........

 

 

پنجره boundary creation باز میشود...روی گزینه pick point کلیک میکنیم.

 

(مانند شکل)

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

skoocv9258fl3t9h13j.jpg

 

 

 

سطح بسته ترسیمات را انتخاب میکنیم

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

k34teya1v8kakx7gkgs.jpg

 

 

 

به همین سادگی!!!!

:icon_gol:

 

 

 

 

  • Like 13
لینک به دیدگاه

تا اینجا نکاتی که تو دوبعدی باید رعایت میکردین رو گفتم

 

 

 

حالا اتوکد سه بعدی

 

 

 

 

قبل هر کاری اول تو محیط کد روی یکی از نوار ابزار های بالا یه کلیک راست میکنیم تا نوار ابزار هایی که فعلا بهشون احتیاج داریمو بیاریم

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

ab669yv4ldt30wefx50w.jpg

 

 

 

 

 

 

در ادامه در مورد هر کدوم از نوار ابزار های جدیدی که وارد کردیم یه توضیح کوچیکی میدم

 

 

 

 

:icon_gol:

 

  • Like 15
لینک به دیدگاه

قبل از اینکه کار ترسیمات سه بعدی رو شروع کنیم.بهتر است که یک نوع سبک بصری برای محیط ترسیم مان انتخاب کنیم

این سبک ها در نوار ابزاری موسوم به visual style وجود دارد.

atvvhpgaiy7frz4i3fd1.jpg

2d wireframe

تمامی خطوط و منحنی هایی که در ترسیم مدل به کار رفته اند نماش داده میشود

3d wireframe

این سبک هم مشابه سبک بالاست با این تفاوت که مختصات کربر (UCS) به شکل سه بعدی تغییر پیدا میکند

3d hidden

شبکه سیمی مدل ها رو شان میدهد و خطوط ندیده حجم ها رو حذف میکند..وجوه به شکل بیرنگ میشود نتیجه ارائه مدل مشابه ترسیمات ایزومتریک میباشد.

Realistic

وجوه مدل ها به رنگ قلم مدل ترسیمی میشود .لبه به رنگ خاکستری دیده میشوند.مهمترین مشخصه این سبک ارائه متریال ضمینه شده به آن سبک است. یعنی اگر متریالی یه موضوع انتقال داده شود.در این حالت قایل مشاهده خواهد بود.(مانند شکل)

Conceptual

این سبک کمتر به حالت واقعی نزدیک است .اما میتواند جزئیات مدل را طوری نشان دهد که به سادگی قابل تشخیص باشد.در این سبک موضوعات سایه زده میشوند.وجوه توسط دو منبع نور مستقیم روشن شده اند.و منبع نور همواره از نقطه دید ناظر حول مدل در حال حرکت تبعیت میکند.

این نور پردازی پیش فرض برای روشن کردن همه وجوه مدل طراحی شده است .به نحوی که از لحاظ بصری قابل تشخیص میباشد.و تنها زمانی موجود خواهد بود که دیگر نور های زمینه خاموش باشد.

نکته: پیشنهاد میشود که هنگام انجام هر گونه عمل ویرایشی محیط را به حالت 2dwireframe در بیاورید تا براحتی و با سرعت مناسب کار کنید.

  • Like 13
لینک به دیدگاه

نوار ابزار view

uylp5m31bp4sqdkahbtr.jpg

rwna924gg82hnvb88jz.jpg

 

جهت های مختلف دید رو نشون میده.....هر کدوم از آیکن های نوار ابزار رو فعال کنیم اون مجهی که مشخص شده به اون شکل مدل ما دیده میشه

پلان-نما و......... و همچنین ایزومتریک هایی از وجه های گوناگون..یه بار خوتون امتحان کنید دستتون میاد.

 

 

 

:icon_gol:

  • Like 12
لینک به دیدگاه

Extrude

 

 

جهت ایجاد حجم مورد استفاده قرار میگیره .ابتدا از نوار ابزار مدلینگ انتخاب میکنید

 

03rvn76ayqgb61zsdy80.jpg

 

 

آبجکت مورد نظر رو انتخاب میکنیم

 

io2z114cmyiptd755hbj.jpg

 

 

بعد enter را میزنیم سپس ارتفاع رو وارد

می کنیم...............خیلی ساده!!!

ug86t5c8jx5mn1ftypm7.jpg

  • Like 12
لینک به دیدگاه

Subtract

توسطsubtract تفریق کردن حجم ها مورد استفاده قرار میگیرد

((مثلا جهت خالی کردن پنجره از دیوار که در مثال های عملی میبینیم)

 

1-روی آیکن سابتراک (در نوار ابزار مدلینگ) کلیک میکنیم

2-آبجکت اول را انتخاب میکنیم

3-کلید اینتر (یا کلیک راست) را میزنیم

4-موضوع دوم را اتخاب میکنیم

niueu8th8fgm7njmq3gr.jpg

کلید اینتر را میزنیم

nriauxin43zyevnh90.jpg

تونستیم حجم زرد رو از حجم قرمز رنگ تفریق کنیم ..از این روش در خالی کردن جای بازشوها استفاده میکنیم.

در ادامه استفاده از دستور ها رو به صورت عملی در پلانی که قبلا گذاشتم میبینید.

  • Like 11
لینک به دیدگاه

تا اینجا یه توضیح کوچیک در مورد دستور ها دادم..

 

اما هدف

اصلی ما کاربرد این دستورهاست

 

 

حالا...

با استفاد از دستور های ساده ایی که گفتم باید پلان رو سه بعدی کنیم:ws52:

 

تا اینجا با این دستور ها خیلی ساده میتونیم ...دیوار هارو بسازیم و جای باز شو ها رو خالی کنیم

 

مشغول شین!!!!!

 

تا بعد ظهر من سه بعدی یه قسمت از دیوار ها رو میزارم

:w16:

بقیشو شما باید انجام بدین..منتظرم:icon_gol:

  • Like 10
لینک به دیدگاه

خوب روش گام به گام رو میزارم

 

 

 

 

اول همه ی لایه ها رو جز لایه دیوار که همون لایه صفر رو خاموش میکنیم

 

 

 

 

 

 

y9kg4iqk17bd12dzi0s3.jpg

  • Like 5
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

سلام

ادامه آموزش ها

میریم سراغ ساخت فریم پنجره!! قبل از هر چیزی بگم ما روش های زیادی واسه ساخت فریم داریم!

اما من روشی رو میگم که هر نوع فریمی با هر هندسه ای رو بتونین با این روش بسازین

(مطالبق تصاویر مرحله به مرحله پیش برین)

  • Like 6
لینک به دیدگاه

در مرحله اول

 

نمای فریم پنجره که در حلتtop به صورت دو بعدی کشیده شده است!!!

(یعنی خودتون میکشین!)

 

 

tvwwi4gqlfds2wupw2n.jpg

مطابق شکل!(یه تصویر فریم کامل...یه تصویرم فقط دور فریم(فضای اصلی پنجرمون به عبارتی))

  • Like 5
لینک به دیدگاه

بعد طبق آموزش های قبلی

 

 

 

(اونایی که تمرین کردن یادشونه!!)

 

 

 

 

فضاهای داخل تصاویر رو مطابق

 

 

 

 

شکل باندردی میکنیم!

 

 

 

 

 

 

 

91q282std8rtu7ocbqbd.jpg

  • Like 7
لینک به دیدگاه

×
×
  • اضافه کردن...