panoram 5055 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 شهریور، ۱۳۸۹ سلام.... در این تایپیک آموزش های اتوکد سه بعدی قرار میگیره:ws2: ------------------------------------------------- چون همه عکسا پریده بودن پستا حذف شد تا آموزش آقا هادی از اول شروع بشه 36 لینک به دیدگاه
panoram 5055 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 31 شهریور، ۱۳۸۹ طبق وعده که دادم........من فایل کد آماده کردم(یکی از فایلهای که قدیما از اینترنت دانلود کرده بودم) البته از دید معماری و... شاید نقشه خوبی نباشه.......... اما واسه سه بعدی نسبتا خوبه.........(( چرا که به لایه بندی تا حدی رعایت کرده)) و دوستایی که هنو کد سه یعدی کار نکردن به این نکته توجه کنن که لایه بندی هنگام کشیدن نقشه دو بعدی الزامیه!! این که باید چیکار کنیم... ک و واسه سه بعدی کردن این پلان از چه دستورایی کمک بگیریم و کی تمرین ها رو بزاریم وقتی که بچه اعلام آمادگی کردن میگم..فعلا منتظر شما ها میمونم برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 16 لینک به دیدگاه
panoram 5055 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 2 مهر، ۱۳۸۹ نکاتی که در کد دو بعدی باید رعایت کنیم 1- رعایت لایه بندی(دیوار, پنجره و......).(که دوستان توضیح دادن اگه نیاز به توضیحات بیشتر بود بگین تا بدم) 2- مهمترین نکته اینه که ما باید خطوط رو تبدیل به ناحیه بکنیم تا قادر به ساخت حجم باشیم همون طور که تو تعریف حجم داریم.....خط ,صفحه, حجم!!! پس اول باید خطوط رو به صفحه تبدیل کنیم..این کار به وسیله 2 دستور انجام میشه!! Region: اول از منوی(یا نوار ابزار) draw انتخاب میکنیم. (شکل1)( برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ) در این مرحله خطوط را به حالت انتخاب در می آوریم (شکل2) برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام بعد از انتخاب خطوط کلید اینتر را میزنیم....به همین سادگی!!! 15 لینک به دیدگاه
panoram 5055 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 2 مهر، ۱۳۸۹ Boundary Bo را تایپ میکنیم......... پنجره boundary creation باز میشود...روی گزینه pick point کلیک میکنیم. (مانند شکل) برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام سطح بسته ترسیمات را انتخاب میکنیم برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام به همین سادگی!!!! 13 لینک به دیدگاه
panoram 5055 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 2 مهر، ۱۳۸۹ تا اینجا نکاتی که تو دوبعدی باید رعایت میکردین رو گفتم حالا اتوکد سه بعدی قبل هر کاری اول تو محیط کد روی یکی از نوار ابزار های بالا یه کلیک راست میکنیم تا نوار ابزار هایی که فعلا بهشون احتیاج داریمو بیاریم برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در ادامه در مورد هر کدوم از نوار ابزار های جدیدی که وارد کردیم یه توضیح کوچیکی میدم 15 لینک به دیدگاه
panoram 5055 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 2 مهر، ۱۳۸۹ قبل از اینکه کار ترسیمات سه بعدی رو شروع کنیم.بهتر است که یک نوع سبک بصری برای محیط ترسیم مان انتخاب کنیم این سبک ها در نوار ابزاری موسوم به visual style وجود دارد. 2d wireframe تمامی خطوط و منحنی هایی که در ترسیم مدل به کار رفته اند نماش داده میشود 3d wireframe این سبک هم مشابه سبک بالاست با این تفاوت که مختصات کربر (UCS) به شکل سه بعدی تغییر پیدا میکند 3d hidden شبکه سیمی مدل ها رو شان میدهد و خطوط ندیده حجم ها رو حذف میکند..وجوه به شکل بیرنگ میشود نتیجه ارائه مدل مشابه ترسیمات ایزومتریک میباشد. Realistic وجوه مدل ها به رنگ قلم مدل ترسیمی میشود .لبه به رنگ خاکستری دیده میشوند.مهمترین مشخصه این سبک ارائه متریال ضمینه شده به آن سبک است. یعنی اگر متریالی یه موضوع انتقال داده شود.در این حالت قایل مشاهده خواهد بود.(مانند شکل) Conceptual این سبک کمتر به حالت واقعی نزدیک است .اما میتواند جزئیات مدل را طوری نشان دهد که به سادگی قابل تشخیص باشد.در این سبک موضوعات سایه زده میشوند.وجوه توسط دو منبع نور مستقیم روشن شده اند.و منبع نور همواره از نقطه دید ناظر حول مدل در حال حرکت تبعیت میکند. این نور پردازی پیش فرض برای روشن کردن همه وجوه مدل طراحی شده است .به نحوی که از لحاظ بصری قابل تشخیص میباشد.و تنها زمانی موجود خواهد بود که دیگر نور های زمینه خاموش باشد. نکته: پیشنهاد میشود که هنگام انجام هر گونه عمل ویرایشی محیط را به حالت 2dwireframe در بیاورید تا براحتی و با سرعت مناسب کار کنید. 13 لینک به دیدگاه
panoram 5055 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 2 مهر، ۱۳۸۹ نوار ابزار view جهت های مختلف دید رو نشون میده.....هر کدوم از آیکن های نوار ابزار رو فعال کنیم اون مجهی که مشخص شده به اون شکل مدل ما دیده میشه پلان-نما و......... و همچنین ایزومتریک هایی از وجه های گوناگون..یه بار خوتون امتحان کنید دستتون میاد. 12 لینک به دیدگاه
panoram 5055 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 2 مهر، ۱۳۸۹ Extrude جهت ایجاد حجم مورد استفاده قرار میگیره .ابتدا از نوار ابزار مدلینگ انتخاب میکنید آبجکت مورد نظر رو انتخاب میکنیم بعد enter را میزنیم سپس ارتفاع رو وارد می کنیم...............خیلی ساده!!! 12 لینک به دیدگاه
panoram 5055 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 2 مهر، ۱۳۸۹ Subtract توسطsubtract تفریق کردن حجم ها مورد استفاده قرار میگیرد ((مثلا جهت خالی کردن پنجره از دیوار که در مثال های عملی میبینیم) 1-روی آیکن سابتراک (در نوار ابزار مدلینگ) کلیک میکنیم 2-آبجکت اول را انتخاب میکنیم 3-کلید اینتر (یا کلیک راست) را میزنیم 4-موضوع دوم را اتخاب میکنیم کلید اینتر را میزنیم تونستیم حجم زرد رو از حجم قرمز رنگ تفریق کنیم ..از این روش در خالی کردن جای بازشوها استفاده میکنیم. در ادامه استفاده از دستور ها رو به صورت عملی در پلانی که قبلا گذاشتم میبینید. 11 لینک به دیدگاه
panoram 5055 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 2 مهر، ۱۳۸۹ تا اینجا یه توضیح کوچیک در مورد دستور ها دادم.. اما هدف اصلی ما کاربرد این دستورهاست حالا... با استفاد از دستور های ساده ایی که گفتم باید پلان رو سه بعدی کنیم تا اینجا با این دستور ها خیلی ساده میتونیم ...دیوار هارو بسازیم و جای باز شو ها رو خالی کنیم مشغول شین!!!!! تا بعد ظهر من سه بعدی یه قسمت از دیوار ها رو میزارم بقیشو شما باید انجام بدین..منتظرم 10 لینک به دیدگاه
panoram 5055 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 3 مهر، ۱۳۸۹ خوب روش گام به گام رو میزارم اول همه ی لایه ها رو جز لایه دیوار که همون لایه صفر رو خاموش میکنیم 5 لینک به دیدگاه
panoram 5055 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 3 مهر، ۱۳۸۹ بعد دیوار رو با استفاده از باندردی به صفحه تبدیل میکنیم 5 لینک به دیدگاه
panoram 5055 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 3 مهر، ۱۳۸۹ بعد به دیوار حجم میدیم (اکسترود میکنیم) 6 لینک به دیدگاه
panoram 5055 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 3 مهر، ۱۳۸۹ بعد لایه دیوار رو خاموش میکنیم.لایه پنجره رو شن میکنیم 6 لینک به دیدگاه
panoram 5055 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 3 مهر، ۱۳۸۹ پنجره هم باندردی میکنیم و حجم میدیم 6 لینک به دیدگاه
panoram 5055 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 3 مهر، ۱۳۸۹ حالا لایه دیوار هم روشن میکنیم...و پنجره رو به اندازه 90 سانت mov میکنیم به سمت بالا 6 لینک به دیدگاه
panoram 5055 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 3 مهر، ۱۳۸۹ دستور سابتراک( تفریق) رو انجام میدیم.... 9 لینک به دیدگاه
panoram 5055 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 12 مهر، ۱۳۸۹ سلام ادامه آموزش ها میریم سراغ ساخت فریم پنجره!! قبل از هر چیزی بگم ما روش های زیادی واسه ساخت فریم داریم! اما من روشی رو میگم که هر نوع فریمی با هر هندسه ای رو بتونین با این روش بسازین (مطالبق تصاویر مرحله به مرحله پیش برین) 6 لینک به دیدگاه
panoram 5055 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 12 مهر، ۱۳۸۹ در مرحله اول نمای فریم پنجره که در حلتtop به صورت دو بعدی کشیده شده است!!! (یعنی خودتون میکشین!) مطابق شکل!(یه تصویر فریم کامل...یه تصویرم فقط دور فریم(فضای اصلی پنجرمون به عبارتی)) 5 لینک به دیدگاه
panoram 5055 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 12 مهر، ۱۳۸۹ بعد طبق آموزش های قبلی (اونایی که تمرین کردن یادشونه!!) فضاهای داخل تصاویر رو مطابق شکل باندردی میکنیم! 7 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده