رفتن به مطلب

مسجد پایتخت ایتالیا؛ فضایی مدرن با معنویتی عمیق


archi&tini

ارسال های توصیه شده

مسجد پایتخت ایتالیا؛ فضایی مدرن با معنویتی عمیق خبرگزاری مهر- گروه دین و اندیشه: مسجد رم پایتخت ایتالیا در فضایی به مساحت 30 هزار متر مربع با بهره‌گیری از معماری مدرن و ایجاد فضایی معنوی ساخته شده و گفته می‌شود بزرگترین مسجد اروپا است که ظرفیت چند هزار نمازگزار را دارد. این مسجد در منطقه آکوا آستوسا در دامنه کوهستان پاریولی شمال شهر رم واقع شده و علاوه بر مسجد مرکز فرهنگی اسلامی ایتالیا نیز محسوب می شود.

571396_orig.jpg

مسجد بزرگ شهر رم محلی برای برگزاری مراسم و فعالیتهای دینی است و بسیاری از مراسم ازدواج، سوگواری، نشستهای تفسیر دینی ، گردهمایی ها و رویدادهای مرتبط در این مسجد برگزار می شود.

571395_orig.jpg

پروژه معماری آن از سوی پائولو پورتوگسی، ویتوریو جییوتی و سامی موسوی اجرا شد. ساخت این مسجد بیش از 10 سال به طول انجامید.

571397_orig.jpg

شورای شهر رم در سال 1974 این قطعه زمین را برای ساخت مسجد به مسلمانان اهدا کرد اما نخستین سنگ بنا ده سال بعد یعنی در سال 1948 با حضور ساندرو پریتینی رئیس جمهور وقت ایتالیا گذاشته شد و مراسم افتتاح آن 21 ژوئن 1995 برگزار شد.

571398_orig.jpg

جدا از شبستان اصلی، این مسجد دربرگیرنده یک محوطه اقامه نماز با ظرفیت 150 نفر، یک بخش آموزشی که دربرگیرنده کتابخانه و کلاسهای درس است و یک سالن کنفرانس برای 400 نفر، محوطه برگزاری نمایشگاه و آپارتمانهای مسکونی برای امام مسجد و مهمانان است.

571399_orig.jpg

فضای اطراف این مسجد که ساختمان را دربرگرفته محوطه سرسبزی است و در ساخت نمای خارجی این مسجد ترکیب طراحی مدرن و قوسهای معاصر به زیبایی بکار گرفته شده است. استفاده از نور به منظور ایجاد فضای معنوی که انگیزه تعمق و تفکر می شود، استفاده از موادی چون سنگ تراورتن برای ایجاد رنگهای رومی از جمله ویژگیهای معماری این ساختمان است.

خبرگزاری مهر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...