رفتن به مطلب

چرا پذیرفتن حرفای مخالف دین راحت تر از حرفای دینی است؟


ارسال های توصیه شده

ارسال شده در

نمی دونم تالار رو درست انتخاب کردم یا نه....

ولی بیشتر به آزاد میموند تا مذهبی...

به هر حال.............

دیشب داشتم به این موضوع فکر میکردم.....

شاید به خاطر این بود که چندتا کتاب انتقادی از دین رو خونده بودم....

یهو حس کردم دلم لرزید!!!!

 

به نظر خودم که پذیرفتن اون حرفای انتقادی در مورد دین برای من راحتر از پذیرفتن حرفای دینی بود!!! (هر چند هم با منطق و یا عقل جور در نمیومد!!!) نمی دونم چرا !؟!!؟

خوب این نظر من بود....

شاید یه دلیلش دین زدگی باشه که حاصل کار بعضی افراد (مبلغین دین) باشه که نتونستن درست و حسابی و منطقی کارشون رو انجام بدهند.

 

خوب برگردیم به سوالمون: "چرا پذیرفتن حرفای مخالف دین (هرچند نادرست) راحت تر از حرفای دینی (هر چند درست) است؟؟"

 

منتظر نظر دوستان عزیز و صاحبنظر هستم.

مرسی

  • Like 24
  • پاسخ 58
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

ارسال شده در

چیزای دینی رو چون زورکی کردند تو مخمون...بعد تبدیل به عادت شده

اگه کسی بره دنبالش چیز ضد اون ببینه منطقی تر هم باشه قبولش میکنه و اون قبلی رو میزاره کنار

چون خودش با عقلش بهش رسیده (با کمک اون کتاب یا مطلب ضد دین)...نه زورکی

  • Like 16
ارسال شده در

چون منطقی تره:w16:

  • Like 6
ارسال شده در

چون گاهی وقتا دین با منطق آدم جور در نمی آد

خیلی جاهاش بر خلافه "نفس " آدمیه

و انسان رو باز داری می کنه بدون اینکه حمت و دلیلی بیاره:icon_gol:

مطالب غیر دینی با زبون آدمیزاد نوشته شدن

با منطقشون و مطابق با نفس انسان

  • Like 9
ارسال شده در
نمی دونم تالار رو درست انتخاب کردم یا نه....

ولی بیشتر به آزاد میموند تا مذهبی...

به هر حال.............

دیشب داشتم به این موضوع فکر میکردم.....

شاید به خاطر این بود که چندتا کتاب انتقادی از دین رو خونده بودم....

یهو حس کردم دلم لرزید!!!!

 

به نظر خودم که پذیرفتن اون حرفای انتقادی در مورد دین برای من راحتر از پذیرفتن حرفای دینی بود!!! (هر چند هم با منطق و یا عقل جور در نمیومد!!!) نمی دونم چرا !؟!!؟

خوب این نظر من بود....

شاید یه دلیلش دین زدگی باشه که حاصل کار بعضی افراد (مبلغین دین) باشه که نتونستن درست و حسابی و منطقی کارشون رو انجام بدهند.

 

خوب برگردیم به سوالمون: "چرا پذیرفتن حرفای مخالف دین (هرچند نادرست) راحت تر از حرفای دینی (هر چند درست) است؟؟"

 

منتظر نظر دوستان عزیز و صاحبنظر هستم.

مرسی

سئوال شما کلی و مبهم هست. منظور شما حرفهای دینی است یا حرفهایی که بنام دین به انسان تحمیل میکنند؟ این دو تا با هم فرق دارد. دین واقعی حرفهای مخصوص به خود دارد و حرفهایی که بنام دین به انسان تحمیل میشود از جنس دیگری هستند. اگر ممکن هست این دو بخش را با ذکر نمونه تفکیک کنید.

  • Like 7
ارسال شده در

چون معمولا انجام ندادن هر کاری راحت تر از انجام دادن اون کاره

پذیرفتن دین هم همین حالت رو داره

به خاطر این که با پذیرفتن هر دینی(نه لزوما اسلام)باید در چهارچوب همون دین قدم برداری و در نتیجه بعضی وقتا برات ایجاد محدودیت میکنه.

به همین خاطر نپذیرفتن و در نتیجه عمل نکردن بهش راحت ترین کاره

حالا شاید خیلیا بگن به خاطر همین محدودیت هاست که همه از دین زده میشن

ولی من میگم خدا برای هر کاری دلیل داره

اگه ما دلیاش رونمیدونیم دلیل بر این نیست که همین جوری الکی چیزیو گفته

تا حالا نشده مثلا بچه کوچیکتون ازتون چیزی بخاد که به ضررش باشه و شما اونو بهش ندید؟

ایا شما دوست داشتین بچه رو اذیت کنین یا به خاطر خودش این کارو کردین؟حالا اگه ازتون علتشو بخاد ایا میتونین همه رو توضیح بدین در صورتی که اون نمیتونه خیلی چیزا رو درک کنه؟

کار خدا هم همینطوریه بعضی چیزا واسه ما محدودیت ایجاد میکنه ولی به نفعمونه واگه ما فکر میکنیم بی دلیل این کارو از ما خاسته این به خاطر اینه که هنوز نمیتونیم همه چیزو درک کنیم

  • Like 6
ارسال شده در

سه دلیل داره یکی اینکه چیزایی که در مورد دین میشنویم اکثرا چون دچار تحریف شده و خیلی ضدو نقیض میبینیم اگر برامون دلیل منطقی بیارند که مخالف اونا باشه (که حتی شاید موافق اسلام اصیل باشه ) راحت تره قبول کردنش

این نوع خوبشه

 

ولی نوع دیگش که نوع بدیه اینه که کلا ما به دین باز هم به دلایل بالا کلا عقب مونده، قدیمی و باز هم به خاطر تحریف غیر معقول نگاه کنیم اونوقته که دیگه حتی اگر عقیده مخالف، کاملا غیر منطقی هم باشه به هر بهانه ای قبولش میکنیم !

 

دلیل سوم اینه که کلا دچار راحت طلبی شده باشیم و دلایل مخالف خیلی راحت تر باشه تا دلایل دینی برای همین اونو قبول کنیم و با اوردن عباراتی که در اسلام اصل هست ولی در همه جا کاربرد نداره مثل همون عبارت معروف که اسلام دین ضرر رسوندن نیست بگیم که من روزه نمیگیریم چون داره بهم ضرر میزنه !

بله روزه برای فرد نا سالم حرامه و تاکید عبارت بالا ولی در مورد فرد سالم لازمه ! فکر نمیکنم روزه گرفتن به اندازه خوردن این همه غذاهای آماده و مضر که همه جا ثابت شده ضرر داشته باشه که لازم بشه روزه رو نگیریم ولی اونا رو بخوریم !

 

 

 

  • Like 5
ارسال شده در

من حتی اون موقعی هم که به اصطلاح دیندار بودم و نمازم ترک نمیشد بازم با بعضی چیزای دین مشکل داشتم

همش بحث سر این نیس که دین محدودیت ایجاد می کنه و واسه همین باور حرفاش سخته نه

وختی به بن و ریشه مطلب میری می بینی بعضی جاهای دین می لنگه

البته از نظر من غیر مسایل اخلاقی همه جای دین می لنگه

نظرمو گفتم یه نظر شخصی

امیدوارم به بقیه برنخوره

  • Like 8
ارسال شده در

دین زوریه!!!!!!!!!

یه سری چیزو به عنوان دین ریختن تو مخ ما و شدن جزیی از ما!!1حالا درست یا غلط که اکثرا بی پایه و اساسه!!!

دین مجال فکر به ادم نمیده!!!هی و حاضر..همینه که هست...

  • Like 8
ارسال شده در
من حتی اون موقعی هم که به اصطلاح دیندار بودم و نمازم ترک نمیشد بازم با بعضی چیزای دین مشکل داشتم

همش بحث سر این نیس که دین محدودیت ایجاد می کنه و واسه همین باور حرفاش سخته نه

وختی به بن و ریشه مطلب میری می بینی بعضی جاهای دین می لنگه

البته از نظر من غیر مسایل اخلاقی همه جای دین می لنگه

نظرمو گفتم یه نظر شخصی

امیدوارم به بقیه برنخوره

دلیلی نداره به کسی بربخوره

هر کس عقاید خودشو داره

  • Like 4
ارسال شده در
سه دلیل داره یکی اینکه چیزایی که در مورد دین میشنویم اکثرا چون دچار تحریف شده و خیلی ضدو نقیض میبینیم اگر برامون دلیل منطقی بیارند که مخالف اونا باشه (که حتی شاید موافق اسلام اصیل باشه ) راحت تره قبول کردنش

این نوع خوبشه

 

ولی نوع دیگش که نوع بدیه اینه که کلا ما به دین باز هم به دلایل بالا کلا عقب مونده، قدیمی و باز هم به خاطر تحریف غیر معقول نگاه کنیم اونوقته که دیگه حتی اگر عقیده مخالف، کاملا غیر منطقی هم باشه به هر بهانه ای قبولش میکنیم !

 

دلیل سوم اینه که کلا دچار راحت طلبی شده باشیم و دلایل مخالف خیلی راحت تر باشه تا دلایل دینی برای همین اونو قبول کنیم و با اوردن عباراتی که در اسلام اصل هست ولی در همه جا کاربرد نداره مثل همون عبارت معروف که اسلام دین ضرر رسوندن نیست بگیم که من روزه نمیگیریم چون داره بهم ضرر میزنه !

بله روزه برای فرد نا سالم حرامه و تاکید عبارت بالا ولی در مورد فرد سالم لازمه ! فکر نمیکنم روزه گرفتن به اندازه خوردن این همه غذاهای آماده و مضر که همه جا ثابت شده ضرر داشته باشه که لازم بشه روزه رو نگیریم ولی اونا رو بخوریم !

 

 

 

اسلام اصیل

اسلام اصیل چیه ؟

شامل چیه؟

ایا جایی هس که بهش مراجعه کرد و گفت این اسلام اصیله بیا و طبق این برو جلو!

بارها شده یه مسئله ای رو عده ای تحریف شده فرضش کردن اما بقیه عین ایه ای که به اون مطلب مربوط میشه رو ارایه کردن و گفتن این اسلام اصیله

اسلام اصیل چیه؟

  • Like 6
ارسال شده در
دین زوریه!!!!!!!!!

یه سری چیزو به عنوان دین ریختن تو مخ ما و شدن جزیی از ما!!1حالا درست یا غلط که اکثرا بی پایه و اساسه!!!

دین مجال فکر به ادم نمیده!!!هی و حاضر..همینه که هست...

خدا وکیلی کجایه دین زوریه

اگه زوری بود که الان شما به این راحتی نفیش نمیکردی

کار به مملکت ما نداشته باش که همه چیزش زوریه

تو کشور ما همه چی زوریه

ولی اخه از دین مظلوم ترم داریم خداییش؟

  • Like 2
ارسال شده در
اسلام اصیل

اسلام اصیل چیه ؟

شامل چیه؟

ایا جایی هس که بهش مراجعه کرد و گفت این اسلام اصیله بیا و طبق این برو جلو!

بارها شده یه مسئله ای رو عده ای تحریف شده فرضش کردن اما بقیه عین ایه ای که به اون مطلب مربوط میشه رو ارایه کردن و گفتن این اسلام اصیله

اسلام اصیل چیه؟

تو هنوز اسب نخریدی؟:ws3::ws3::ws3:

ارسال شده در

از استقبال شما واقعا ممنون هستم...

یکی از دسوتان گفته بود سوالم نامفهوم و مبهمه:

منظور من کلیه!!! حالا کیه که بتونه حرفای گفته شده از طرف دین و حرفای دین رو از هم جدا کنه!!!!

والا از من که همچین کاری ساخته نیست.

  • Like 2
ارسال شده در
خدا وکیلی کجایه دین زوریه

اگه زوری بود که الان شما به این راحتی نفیش نمیکردی

کار به مملکت ما نداشته باش که همه چیزش زوریه

تو کشور ما همه چی زوریه

ولی اخه از دین مظلوم ترم داریم خداییش؟

دین تو همه جماعات عقب افتاده زورکی بوده و هست!!!!

کسی میتونه دینشو عوض کنه؟البته اگه بخواد دین داشته باشه!!!

بهاییا و بابی ها آزادن؟خوب اونم دینه!!!!

نه حالا اوضاع عربستان و کشورای عربی بهتره؟؟؟

فعلا که ما ادما هرچی بلا میخواد سرمون میاد...

  • Like 4
ارسال شده در

لطفا از بحث اصلی فاصله نگیرید!!!

مرسی

  • Like 2
ارسال شده در

چون همیشه واسمون فقط پوسته دینو توضیح دادن.هیچ وقت نخواستن ما دینو عمقی بفهمیم که تو ذهنمون نهادینه بشه.فقط با یه سری باید ونباید ذهنمونو پرکردن بعدشم فکر کردن خدا رو بهمون شناسوندن.یه سری جاها هم که اصلا کلا راهو بهمون اشتباه نشون دادن.واسه همین نمیتونیم ازش دفاع کنیم.آخرش میشه اینجوری که با یه کتاب یا بحث یا یه جمله همه چیزو میبریم زیر سوال.

ولی این راهش نیست.باید خودت بری دنبالش که ببینی حرف کدوم طرف درسته.اگه کتاب اون وری میخونی گوش شنیدن حرف این طرفیا رو هم داشته باشی.با ذهن مشتاقم باید بری دنبالش.لازمم نیست به چیزایی برسی که یه عمره دارن میکنن تو گوش همه مون.به تلقی خودت از دین برس ولی طوری که بتونی ازش دفاع کنی.این کاریه که من دارم انجام میدم.به یه جاهاییم دارم میرسم.

  • Like 2
ارسال شده در

دین تو همه جماعات عقب افتاده زورکی بوده و هست!!!!

کسی میتونه دینشو عوض کنه؟البته اگه بخواد دین داشته باشه!!!

بهاییا و بابی ها آزادن؟خوب اونم دینه!!!!

نه حالا اوضاع عربستان و کشورای عربی بهتره؟؟؟

فعلا که ما ادما هرچی بلا میخواد سرمون میاد...

نه اصلا اینطور نیست

من امار دقیق ندارم ولی فک کنم لا قال 70 یا 80 درصد مردم دنیا یه دین برای خودشون دارن(کار به درستی وغلطیه دینشون ندارم)

ینی همه این ادما عقب موندن؟

  • Like 1
ارسال شده در
اسلام اصیل

اسلام اصیل چیه ؟

شامل چیه؟

ایا جایی هس که بهش مراجعه کرد و گفت این اسلام اصیله بیا و طبق این برو جلو!

بارها شده یه مسئله ای رو عده ای تحریف شده فرضش کردن اما بقیه عین ایه ای که به اون مطلب مربوط میشه رو ارایه کردن و گفتن این اسلام اصیله

اسلام اصیل چیه؟

 

اسلام اصیل رو فقط از طریق قران و نهج البلاغه و اینجور کتابا میشه فهمید و البته با نگاه منطقی به موضوعات !

خیلی از احادیث هم بی پایه و اثاث هستش و هر روز از رادیو و تلوزیون میشنویم ........

کار سختیه کشیدن اسلام اصیل به بیرون از این همه تحریف که خیلیاش کار ما نیست و کار یک متخصص هستش (بگذریم خیلی از متخصصا هم ناخالصی دارند ...!)

 

فقط بگم که طبق یه حدیث که ایمان دارم بهش از پیامبر :

افرادی که بعد از ما اسلامو میپذیرند برادران و خواهران من و افرادی که هم دوره من هستند یارانم هستند چون اونا در فوران تحریف ها و شک ها و بدون دیدن معجزه های خیلی عجیب غریب و ندیدن خود ما میپذیرند اسلامو و اون اسلامیو که واقعی هست رو ولی افرادی که هم دوره من هستند اینا رو دیدندو پذیرفتند ...............

  • Like 3
ارسال شده در
چون همیشه واسمون فقط پوسته دینو توضیح دادن.هیچ وقت نخواستن ما دینو عمقی بفهمیم که تو ذهنمون نهادینه بشه.فقط با یه سری باید ونباید ذهنمونو پرکردن بعدشم فکر کردن خدا رو بهمون شناسوندن.یه سری جاها هم که اصلا کلا راهو بهمون اشتباه نشون دادن.واسه همین نمیتونیم ازش دفاع کنیم.آخرش میشه اینجوری که با یه کتاب یا بحث یا یه جمله همه چیزو میبریم زیر سوال.

ولی این راهش نیست.باید خودت بری دنبالش که ببینی حرف کدوم طرف درسته.اگه کتاب اون وری میخونی گوش شنیدن حرف این طرفیا رو هم داشته باشی.با ذهن مشتاقم باید بری دنبالش.لازمم نیست به چیزایی برسی که یه عمره دارن میکنن تو گوش همه مون.به تلقی خودت از دین برس ولی طوری که بتونی ازش دفاع کنی.این کاریه که من دارم انجام میدم.به یه جاهاییم دارم میرسم.

موافقم

اصلا دین داری ینی همین

نه اینکه دینتو از پدر مادرت به ارث ببری

راستش من فکر نمیکنم دین ارثی ارزش داشته باشه

  • Like 2

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • اضافه کردن...