سمندون 19437 ارسال شده در 31 آبان، 2010 من هیچی از ماشین نمیدونم منم هیچی نمیدونم .امین داره واسمون توضیح میده 3
am in 25041 مالک ارسال شده در 31 آبان، 2010 امین بعد سوالات بالا درمورد تفاوت ماشن dcوacبگو ودلیل اینکه سرعت موتورهای dcزیاده چیه؟؟؟؟؟؟وعلت اینکه میشه دور ماشین dc روکنترل کرد وacرونمیتونیم چیه؟ خب اسماشون روشون هست یکی که dc باشه با جریان مستقیم کار میکنه یعنی پلاریته مثبت و منفی و از آهنربای طبیعی برای ایجاد میدان دوار توشون استفاده میشه!!! اما ماشین ac یکم پیچیده تره چون اولا به اواع ببسیار مختلفی تقسیم میشه دوما چون شبکه برق شهری هم ac هستش کاربردای بیشتری داره بیشترین موتورهای ac یا سه فازه هستن یا تکفازه سه فازها که با استفاه از اختلاف فاز موجود بین سه فاز میدان دوار رو در استاتور ایجاد میکنن و باعث چرخش رتور هم میشن!!! اما تکفازها چون به صورت طبیعی نمیتونن میدان دوار ایجاد کنن میان یه سیم پیچ کمکی رو به صورت موازی با سیم پیچ اصلی ایجاد میکنن و در عین حال سیم پیچ کمکی رو معمولا با یه خازن هم سری میکنن تا بین دوتا سیم پیچ اختلاف فاز 90 درجه به وجود بیاد!!! ببین رابطه گشتاور موتور dc اینه T=Z.I.L.B.sinƟ خب بر اساس این رابطه گشتاور هیچ محدودیتی نداره!!!!! اما توی موتور ac رابطه محدود هست و بیشتر از 1500 دور در دقیقه نمیشه!!!! چون فرکانس ما 50 هرتزه!!!! توی موتور ac سرعت وابسته هست به فرکانس و سیم پیچ به دلیل اینکه اینارو نمیشه کنترل کرد یا به صرفه نیست واسه همین کنترل دور بی معنی میشه ولی با دستگاه های کنترل فرکانس میشه سرعت موتور ac رو هم کنترل کرد!!!!! اینجا فقط باید امین جواب بده؟؟؟؟:w00::w00:من به این موضوع اعتراض دارم!!!! خب باو اونو بلد نبودم داش حسین لطف کرد گفت!!!!! حالا تازه فک کنم منظور سجاد از دوفاز کار کردن امکان داره سروو موتورها باشن که من اونارو نگفتم دیگه!!!!!! 2
bahareh69 80 ارسال شده در 31 آبان، 2010 منم هیچی نمیدونم .امین داره واسمون توضیح میده آخ جون یکی مثل من پیدا شد:icon_pf (44): 3
سمندون 19437 ارسال شده در 31 آبان، 2010 آخ جون یکی مثل من پیدا شد:icon_pf (44): اره دیگه ما الکترونیکی ها تو این زمینه کم میدونیم :icon_pf (44): 3
samyar 3407 ارسال شده در 31 آبان، 2010 خب باو اونو بلد نبودم داش حسین لطف کرد گفت!!!!! QUOTE] نه دادا منظورمن اینه که مگه اینجا فقط یه نفرباید جواب بده!!! هرکی هرچی درمورد سوال میدونه بزاره تاهمه استفاده کنیم...... 2
am in 25041 مالک ارسال شده در 31 آبان، 2010 خب باو اونو بلد نبودم داش حسین لطف کرد گفت!!!!! quote] نه دادا منظورمن اینه که مگه اینجا فقط یه نفرباید جواب بده!!! هرکی هرچی درمورد سوال میدونه بزاره تاهمه استفاده کنیم...... آره انگاری قرار بود گفتگو حول محور یه نفر باشه نه اینکه همش یه نفر باشه!!!!! 1
samyar 3407 ارسال شده در 31 آبان، 2010 امین خودت یه سوال طرح کن بلکه مخامون یه کم را بیفته من هیچی به ذهنم نمیرسه!!!!!! 2
am in 25041 مالک ارسال شده در 31 آبان، 2010 امین خودت یه سوال طرح کن بلکه مخامون یه کم را بیفته من هیچی به ذهنم نمیرسه!!!!!! باوشه این میدان دواری که توی همه جوابام بود چرا ایجاد میشه؟؟؟؟؟؟ دلیلش چیه؟؟؟ بعدشم راه اندازی ستاره مزیتش چیه مثلث چیه!!! 1
samyar 3407 ارسال شده در 31 آبان، 2010 باوشهاین میدان دواری که توی همه جوابام بود چرا ایجاد میشه؟؟؟؟؟؟ دلیلش چیه؟؟؟ بعدشم راه اندازی ستاره مزیتش چیه مثلث چیه!!! جواب سوال دومی رو تا اونجا که میدونم چون جریان راه اندازی در سیستم ستاره رادیکال 3برابر کمتر از جریان راه اندازی در سیستم مثلث هستش!! در مورد سوال اولم فکر کنم به دلیل اینکه وقتی جریان در داخل سیم پیچهای قطب ها ایجاد میشه موجب بوجود آمدن میدانی در ابتدا در دور هرسیم شده وسپس میدانی در جهت چرخش عقربه های ساعت(البته باتوجه به نحوه اتصال فازها)میشه که این میدان هم موجب القاء جریان در درتور شده و این جریان هم میدانی در خلاف جهت میدان اصلی طبق نیروی لورنس ایجا میکنه که با عامل بوجود آورنده خود مخالفت میکنه!!!! من تا اینجا میدونم 3
pesare irani 41805 ارسال شده در 31 آبان، 2010 امین این جا چه خبره دیشب اصلا نخوابیدم خوصله نداشتم بخونم ببببنم چی کار میکنی 3
am in 25041 مالک ارسال شده در 31 آبان، 2010 جواب سوال دومی رو تا اونجا که میدونم چون جریان راه اندازی در سیستم ستاره رادیکال 3برابر کمتر از جریان راه اندازی در سیستم مثلث هستش!!در مورد سوال اولم فکر کنم به دلیل اینکه وقتی جریان در داخل سیم پیچهای قطب ها ایجاد میشه موجب بوجود آمدن میدانی در ابتدا در دور هرسیم شده وسپس میدانی در جهت چرخش عقربه های ساعت(البته باتوجه به نحوه اتصال فازها)میشه که این میدان هم موجب القاء جریان در درتور شده و این جریان هم میدانی در خلاف جهت میدان اصلی طبق نیروی لورنس ایجا میکنه که با عامل بوجود آورنده خود مخالفت میکنه!!!! من تا اینجا میدونم :rose: خب تقریبا خوب بود!!!:there: امین این جا چه خبره دیشب اصلا نخوابیدم خوصله نداشتم بخونم ببببنم چی کار میکنی :banel_smiley_4: خب برو بخواب فردا بیا بخون!!!!! 2
pesare irani 41805 ارسال شده در 31 آبان، 2010 :banel_smiley_4:خب برو بخواب فردا بیا بخون!!!!! اخه میمیرم از فضولی..................... :ws44: 3
am in 25041 مالک ارسال شده در 31 آبان، 2010 اخه میمیرم از فضولی..................... :ws44: پس همون بمیر راحت بشیم!!! :w00: 2
pesare irani 41805 ارسال شده در 31 آبان، 2010 قول میدی؟ سعی میکنم اما قول نمیدم :ws37: :ws37: :ws37: اخ تازه 2 تا نمره خوب بعد مدت ها داره تو کارنامه ما بیاد بزار 2 روز لذتشو ببریییم اون وقت سر فرصت به مردن هم میرسسسسسم:167: 3
سمندون 19437 ارسال شده در 31 آبان، 2010 سعی میکنم اما قول نمیدم :ws37: :ws37: :ws37: اخ تازه 2 تا نمره خوب بعد مدت ها داره تو کارنامه ما بیاد بزار 2 روز لذتشو ببریییم اون وقت سر فرصت به مردن هم میرسسسسسم:167: :persiana__hahaha::persiana__hahaha:باشه 3
Esmeralda 170 ارسال شده در 31 آبان، 2010 من تازه ترم2 الکترونیکم. اگه میخواید یادبگیریم اول دقیق توضیح بدید موتور الکتریکی چیه؟ acوdcچیه؟ یه ذره از پایه تر شروع کنید خب!:w00: 3
samyar 3407 ارسال شده در 1 آذر، 2010 امین جان میخوای یکم در مورد هارمونیک های ماشین ها صحبت کن،این هارمونیکها باراه کارایی در ترانس وژنراتور از بین میرند توی ماشین های سه فاز چه تدبیری اندیشیده شده؟؟؟؟ 2
samyar 3407 ارسال شده در 1 آذر، 2010 جواب سوال دومی رو تا اونجا که میدونم چون جریان راه اندازی در سیستم ستاره رادیکال 3برابر کمتر از جریان راه اندازی در سیستم مثلث هستش!!در مورد سوال اولم فکر کنم به دلیل اینکه وقتی جریان در داخل سیم پیچهای قطب ها ایجاد میشه موجب بوجود آمدن میدانی در ابتدا در دور هرسیم شده وسپس میدانی در جهت چرخش عقربه های ساعت(البته باتوجه به نحوه اتصال فازها)میشه که این میدان هم موجب القاء جریان در درتور شده و این جریان هم میدانی در خلاف جهت میدان اصلی طبق نیروی لورنس ایجا میکنه که با عامل بوجود آورنده خود مخالفت میکنه!!!! من تا اینجا میدونم البته ببخشید طبق قانون لنزمیدان با عامل بوجود آورنده خود مخالفت میکند.......:banel_smiley_52: 2
samyar 3407 ارسال شده در 1 آذر، 2010 درمورد عکس العمل آرمیچر وعوامل دخیل دراون ونحوه از بین بردن اون یه چیزایی بگو؟؟؟؟؟؟ 2
ارسال های توصیه شده