سمندون 19437 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ من هیچی از ماشین نمیدونم منم هیچی نمیدونم .امین داره واسمون توضیح میده 3 لینک به دیدگاه
am in 25041 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ امین بعد سوالات بالا درمورد تفاوت ماشن dcوacبگو ودلیل اینکه سرعت موتورهای dcزیاده چیه؟؟؟؟؟؟وعلت اینکه میشه دور ماشین dc روکنترل کرد وacرونمیتونیم چیه؟ خب اسماشون روشون هست یکی که dc باشه با جریان مستقیم کار میکنه یعنی پلاریته مثبت و منفی و از آهنربای طبیعی برای ایجاد میدان دوار توشون استفاده میشه!!! اما ماشین ac یکم پیچیده تره چون اولا به اواع ببسیار مختلفی تقسیم میشه دوما چون شبکه برق شهری هم ac هستش کاربردای بیشتری داره بیشترین موتورهای ac یا سه فازه هستن یا تکفازه سه فازها که با استفاه از اختلاف فاز موجود بین سه فاز میدان دوار رو در استاتور ایجاد میکنن و باعث چرخش رتور هم میشن!!! اما تکفازها چون به صورت طبیعی نمیتونن میدان دوار ایجاد کنن میان یه سیم پیچ کمکی رو به صورت موازی با سیم پیچ اصلی ایجاد میکنن و در عین حال سیم پیچ کمکی رو معمولا با یه خازن هم سری میکنن تا بین دوتا سیم پیچ اختلاف فاز 90 درجه به وجود بیاد!!! ببین رابطه گشتاور موتور dc اینه T=Z.I.L.B.sinƟ خب بر اساس این رابطه گشتاور هیچ محدودیتی نداره!!!!! اما توی موتور ac رابطه محدود هست و بیشتر از 1500 دور در دقیقه نمیشه!!!! چون فرکانس ما 50 هرتزه!!!! توی موتور ac سرعت وابسته هست به فرکانس و سیم پیچ به دلیل اینکه اینارو نمیشه کنترل کرد یا به صرفه نیست واسه همین کنترل دور بی معنی میشه ولی با دستگاه های کنترل فرکانس میشه سرعت موتور ac رو هم کنترل کرد!!!!! اینجا فقط باید امین جواب بده؟؟؟؟:w00::w00:من به این موضوع اعتراض دارم!!!! خب باو اونو بلد نبودم داش حسین لطف کرد گفت!!!!! حالا تازه فک کنم منظور سجاد از دوفاز کار کردن امکان داره سروو موتورها باشن که من اونارو نگفتم دیگه!!!!!! 2 لینک به دیدگاه
bahareh69 80 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ منم هیچی نمیدونم .امین داره واسمون توضیح میده آخ جون یکی مثل من پیدا شد:icon_pf (44): 3 لینک به دیدگاه
سمندون 19437 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ آخ جون یکی مثل من پیدا شد:icon_pf (44): اره دیگه ما الکترونیکی ها تو این زمینه کم میدونیم :icon_pf (44): 3 لینک به دیدگاه
samyar 3407 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ خب باو اونو بلد نبودم داش حسین لطف کرد گفت!!!!! QUOTE] نه دادا منظورمن اینه که مگه اینجا فقط یه نفرباید جواب بده!!! هرکی هرچی درمورد سوال میدونه بزاره تاهمه استفاده کنیم...... 2 لینک به دیدگاه
am in 25041 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ خب باو اونو بلد نبودم داش حسین لطف کرد گفت!!!!! quote] نه دادا منظورمن اینه که مگه اینجا فقط یه نفرباید جواب بده!!! هرکی هرچی درمورد سوال میدونه بزاره تاهمه استفاده کنیم...... آره انگاری قرار بود گفتگو حول محور یه نفر باشه نه اینکه همش یه نفر باشه!!!!! 1 لینک به دیدگاه
samyar 3407 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ امین خودت یه سوال طرح کن بلکه مخامون یه کم را بیفته من هیچی به ذهنم نمیرسه!!!!!! 2 لینک به دیدگاه
am in 25041 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ امین خودت یه سوال طرح کن بلکه مخامون یه کم را بیفته من هیچی به ذهنم نمیرسه!!!!!! باوشه این میدان دواری که توی همه جوابام بود چرا ایجاد میشه؟؟؟؟؟؟ دلیلش چیه؟؟؟ بعدشم راه اندازی ستاره مزیتش چیه مثلث چیه!!! 1 لینک به دیدگاه
samyar 3407 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 شهریور، ۱۳۸۹ باوشهاین میدان دواری که توی همه جوابام بود چرا ایجاد میشه؟؟؟؟؟؟ دلیلش چیه؟؟؟ بعدشم راه اندازی ستاره مزیتش چیه مثلث چیه!!! جواب سوال دومی رو تا اونجا که میدونم چون جریان راه اندازی در سیستم ستاره رادیکال 3برابر کمتر از جریان راه اندازی در سیستم مثلث هستش!! در مورد سوال اولم فکر کنم به دلیل اینکه وقتی جریان در داخل سیم پیچهای قطب ها ایجاد میشه موجب بوجود آمدن میدانی در ابتدا در دور هرسیم شده وسپس میدانی در جهت چرخش عقربه های ساعت(البته باتوجه به نحوه اتصال فازها)میشه که این میدان هم موجب القاء جریان در درتور شده و این جریان هم میدانی در خلاف جهت میدان اصلی طبق نیروی لورنس ایجا میکنه که با عامل بوجود آورنده خود مخالفت میکنه!!!! من تا اینجا میدونم 3 لینک به دیدگاه
pesare irani 41805 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۸۹ امین این جا چه خبره دیشب اصلا نخوابیدم خوصله نداشتم بخونم ببببنم چی کار میکنی 3 لینک به دیدگاه
am in 25041 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۸۹ جواب سوال دومی رو تا اونجا که میدونم چون جریان راه اندازی در سیستم ستاره رادیکال 3برابر کمتر از جریان راه اندازی در سیستم مثلث هستش!!در مورد سوال اولم فکر کنم به دلیل اینکه وقتی جریان در داخل سیم پیچهای قطب ها ایجاد میشه موجب بوجود آمدن میدانی در ابتدا در دور هرسیم شده وسپس میدانی در جهت چرخش عقربه های ساعت(البته باتوجه به نحوه اتصال فازها)میشه که این میدان هم موجب القاء جریان در درتور شده و این جریان هم میدانی در خلاف جهت میدان اصلی طبق نیروی لورنس ایجا میکنه که با عامل بوجود آورنده خود مخالفت میکنه!!!! من تا اینجا میدونم :rose: خب تقریبا خوب بود!!!:there: امین این جا چه خبره دیشب اصلا نخوابیدم خوصله نداشتم بخونم ببببنم چی کار میکنی :banel_smiley_4: خب برو بخواب فردا بیا بخون!!!!! 2 لینک به دیدگاه
pesare irani 41805 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۸۹ :banel_smiley_4:خب برو بخواب فردا بیا بخون!!!!! اخه میمیرم از فضولی..................... :ws44: 3 لینک به دیدگاه
سمندون 19437 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۸۹ اخه میمیرم از فضولی..................... :ws44: قول میدی؟ 3 لینک به دیدگاه
am in 25041 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۸۹ اخه میمیرم از فضولی..................... :ws44: پس همون بمیر راحت بشیم!!! :w00: 2 لینک به دیدگاه
pesare irani 41805 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۸۹ قول میدی؟ سعی میکنم اما قول نمیدم :ws37: :ws37: :ws37: اخ تازه 2 تا نمره خوب بعد مدت ها داره تو کارنامه ما بیاد بزار 2 روز لذتشو ببریییم اون وقت سر فرصت به مردن هم میرسسسسسم:167: 3 لینک به دیدگاه
سمندون 19437 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۸۹ سعی میکنم اما قول نمیدم :ws37: :ws37: :ws37: اخ تازه 2 تا نمره خوب بعد مدت ها داره تو کارنامه ما بیاد بزار 2 روز لذتشو ببریییم اون وقت سر فرصت به مردن هم میرسسسسسم:167: :persiana__hahaha::persiana__hahaha:باشه 3 لینک به دیدگاه
Esmeralda 170 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۸۹ من تازه ترم2 الکترونیکم. اگه میخواید یادبگیریم اول دقیق توضیح بدید موتور الکتریکی چیه؟ acوdcچیه؟ یه ذره از پایه تر شروع کنید خب!:w00: 3 لینک به دیدگاه
samyar 3407 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۸۹ امین جان میخوای یکم در مورد هارمونیک های ماشین ها صحبت کن،این هارمونیکها باراه کارایی در ترانس وژنراتور از بین میرند توی ماشین های سه فاز چه تدبیری اندیشیده شده؟؟؟؟ 2 لینک به دیدگاه
samyar 3407 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۸۹ جواب سوال دومی رو تا اونجا که میدونم چون جریان راه اندازی در سیستم ستاره رادیکال 3برابر کمتر از جریان راه اندازی در سیستم مثلث هستش!!در مورد سوال اولم فکر کنم به دلیل اینکه وقتی جریان در داخل سیم پیچهای قطب ها ایجاد میشه موجب بوجود آمدن میدانی در ابتدا در دور هرسیم شده وسپس میدانی در جهت چرخش عقربه های ساعت(البته باتوجه به نحوه اتصال فازها)میشه که این میدان هم موجب القاء جریان در درتور شده و این جریان هم میدانی در خلاف جهت میدان اصلی طبق نیروی لورنس ایجا میکنه که با عامل بوجود آورنده خود مخالفت میکنه!!!! من تا اینجا میدونم البته ببخشید طبق قانون لنزمیدان با عامل بوجود آورنده خود مخالفت میکند.......:banel_smiley_52: 2 لینک به دیدگاه
samyar 3407 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 شهریور، ۱۳۸۹ درمورد عکس العمل آرمیچر وعوامل دخیل دراون ونحوه از بین بردن اون یه چیزایی بگو؟؟؟؟؟؟ 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده