رفتن به مطلب

کیک فشرده پرتقال و شکلات


ارسال های توصیه شده

مواد لازم :

پرتقال متوسط 2 عدد، پودر قند 200 گرم ، تخم مرغ 3 عدد

آرد سفید 125 گرم ، پودر کاکائو 45گرم ، بیکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری

نمک کمی، کره 175 گرم

طرز تهیه :

ابتدا پوست 2 عدد پرتقال را گرفته خلال می کنیم 3 بار با آب سرد می جوشانیم تا تلخی آن گرفته شود . با 3قاشق شکر و 2 قاشق آب می جوشانیم و کنار می گذاریم . فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت گرم کرده , قالب مکعب مستطیل را کاغذ انداخته چرب می کنیم و آماده میگذاریم . کره نرم شده را همراه با پودر قند بمدت 2 الی 3 دقیقه خوب با همزن می زنیم تخم مرغ ها را با فاصله دانه دانه شکسته به زدن ادامه می دهیم تا بصورت مایه لطیفی در آید .آرد , نمک , بیکینگ پودر و کاکائو را از الک رد می کنیم . به آن اضافه کرده همراه با 3/2 مربای پرتقال خوب مخلوط می نماییم . مایه را در قالب آماده شده ریخته سطح آنرا با قاشق صاف کرده به مدت 50 الی 60 دقیقه در فر قرار می دهیم تا کیک پخته شود . کیک را از فر خارج کرده با استفاده از یک کارد کوچک دور کیک را از قالب جداکرده روی سینی مشبک قرار دهید سپس کاغذ را از آن جدا کرده مایه آیسنیگ گرم را روی آن ریخته و مربای پرتقال باقی مانده را روی آن می ریزیم می گذاریم تا کیک سرد شود وآیسنیگ جذب کیک شود

طرز تهیه آیسنیگ پرتقال :

آب دو عدد پرتقال که پوست آن را مربا کرده ایم گرفته با 200 گرم شکر می جوشانیم (شکر آیسنیگ) که می توانیم از شکرمعمولی هم استفاده کنیم تا کمی غلیظ شود سپس مورد استفاده قرار می دهیم .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...