رفتن به مطلب

ايران مسئول آموزش منطقه در زمينه درمان ايدز شد


ارسال های توصیه شده

ايران مسئول آموزش منطقه در زمينه درمان ايدز شد ... :icon_gol::ws2:

empty.jpg 8/13/2010 3:22:05 AM

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

رييس مركز تحقيقات ايدز گفت: بر اساس اعلام سازمان جهاني بهداشت، ايران مسئول آموزش منطقه در زمينه درمان ايدز شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا، ‌دكتر مينو محرز در افتتاح مركز آموزش و مطالعات راهبردي مركز تحقيقات ايدز داروي آيمود (موثر در درمان ايدز) را يك داروي كاملا گياهي عنوان كرد و گفت: در تهيه داروي آيمود از عصاره سه گياه استفاده شده است. اين دارو طي مراحل پيچيده آزمايشگاهي به شكل داروي تزريقي تهيه مي‌شود و خاصيت تنظيم كنندگي سيستم ايمني بدن را دارد.

وي با اشاره به اقدامات هشت ساله در مورد آيمود ادامه داد: در تمام اين مدت مطالعات بر روي اين دارو از طريق اصول علمي بر روي بيماران صورت گرفته است. اما متاسفانه در ارزشيابي‌ها مشاهده مي‌شود كه ارتباط لازم و نزديك ميان آموزش رزيدنت‌ها به ويژه رزيدنت‌هاي عفوني با مراكز ايدز وجود ندارد. انتظار داريم اين رابطه نزديك برقرار شود.

محرز خاصيت آنتي اكسيداني قوي، خاصيت محرك ساخت اينترفرون گاما و همچنين محرك آزادسازي انرژي سلولي را از اثرات شناخته شده درماني داروي آيمود عنوان كرد و گفت: بيماران پس از دريافت اين دارو پرانرژي مي‌شوند. از طرف ديگر اين دارو بسيار ماندگاري دارد.

به گفته وي، تاكنون 1200 تركيب به عنوان تعديل كننده سيستم ايمني بدن در دنيا مطرح شده است اما هيچ كدام دوام آيمود را نداشته‌اند و اثرات آيمود بسيار بالاتر از ديگر داروها بوده است.

محرز با اشاره به مطالعات كارآزمايي باليني داروي آيمود افزود: نتايج حاصله نشان داد كه اين دارو علاوه بر ايمني از اثربخشي قابل توجهي برخوردار است.

رييس مركز تحقيقات ايدز در مورد ثبت داروي آيمود نيز گفت: با توجه به نتايج حاصل شده در اين دارو در بهمن ماه 1385 به عنوان داروي موثر در درمان HIV ايدز ثبت شد. نمي‌گوييم آيمود داروي ضد ويروسي است بلكه داروي ضد ايدز است.

وي در ادامه به برخي سنگ اندازيها در مسير داروي آيمود در كشور اشاره كرد و گفت: اين حركت‌ها بسيار غيرعلمي بود. من به عنوان كسي كه سالها در درمان بيماران ايدز فعاليت مي‌كنم، داروي آيمود را داروي نوبل مي‌دانم.

محرز با اشاره به بار مالي درمان بيماران ايدز كه دولت مي‌پردازد، عنوان كرد: حتي مي‌توان گفت كه با استفاده از آيمود مي‌توان بار مالي وزارت بهداشت را براي درمان بيماران ايدز كاهش داد.

رييس مركز تحقيقات ايدز افزود: تاكنون عارضه‌اي كه باعث قطع داروي آيمود شود مشاهده نشده است. تنها يك سري عوارض زودرگذر مشاهده شده كه اين عوارض نيز تحت درمان از بين رفته‌اند.

وي با اشاره به گلايه‌هاي برخي بيماران در زمينه تزريق داروي آيمود گفت: براي نوع خوراكي اين دارو نيز اقدام شده چرا كه اغلب اين بيماران از نوع مصرف داروي تزريقي گله‌مندند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...