رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

  • 1 ماه بعد...
  • پاسخ 1.1k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

خوب این اتصالا باهم تفاوتایی دارن که هر کدوم متناسب با ویژگی خط استفاده میشه مثلا ولتاژ فاز زیگزاگ رادیکال سه دوم ولتاژ فاز ستارس نمیشه بگی عیبه که:ws52:

  • Like 2
لینک به دیدگاه
خوب این اتصالا باهم تفاوتایی دارن که هر کدوم متناسب با ویژگی خط استفاده میشه مثلا ولتاژ فاز زیگزاگ رادیکال سه دوم ولتاژ فاز ستارس نمیشه بگی عیبه که:ws52:

 

من که دیروز اینجا پست دادم چرا نیست:ws52:

 

مطمئنی ولتاژ برابری ندارن؟

 

فک کنم ولتاژ برابری دارن و برای اینکه زیگزاگ بتونه این ولتاژ برابر رو داشته باشه تعداد حلقه های سیم پیچی هر فازش بیشتر از تعداد حلقه های سیم پیچی در اتصال ستاره است....که عیبشم همینه...

  • Like 3
لینک به دیدگاه
من که دیروز اینجا پست دادم چرا نیست:ws52:

 

مطمئنی ولتاژ برابری ندارن؟

 

فک کنم ولتاژ برابری دارن و برای اینکه زیگزاگ بتونه این ولتاژ برابر رو داشته باشه تعداد حلقه های سیم پیچی هر فازش بیشتر از تعداد حلقه های سیم پیچی در اتصال ستاره است....که عیبشم همینه...

 

آره مطمئن:w16:

  • Like 2
لینک به دیدگاه
پس سوال بعدی رو بپرس...:w02:

خوب حالا که تو اینقدر کنجکاوی در مورد اتصالات بدونی:

چرا در ترانسهای فوق توزیع اولیه ستاره وثانویه مثلث است؟

  • Like 4
لینک به دیدگاه
خوب حالا که تو اینقدر کنجکاوی در مورد اتصالات بدونی:

چرا در ترانسهای فوق توزیع اولیه ستاره وثانویه مثلث است؟

 

میدونم برای موتورهای با توان بالا از روش ستاره مثلث استفاده میکنند به این صورت که استارت اولیه موتور با ستاره راه اندازی میشه و بعد به روش مثلثی حرکت موتور ادامه پیدا میکنه میشه ارتباطی بین اینها پیدا کرد؟دلیل این نوع بستن چی هست؟

  • Like 3
لینک به دیدگاه
میدونم برای موتورهای با توان بالا از روش ستاره مثلث استفاده میکنند به این صورت که استارت اولیه موتور با ستاره راه اندازی میشه و بعد به روش مثلثی حرکت موتور ادامه پیدا میکنه میشه ارتباطی بین اینها پیدا کرد؟

دلیل این نوع بستن چی هست؟

در اتصال مثلث ولتاژ خط با ولتاژ فازی با هم برابر ولی جریان خطی رادیکال سه برابر جریان فازی است.

VL = VP IL = √3 . IP

همانطور که می بینید جریان خطی یا همان جریانی که از مسیر کابلها وارد موتور می شود در اتصال مثلث رادیکال سه برابر جریان فازی ( مقدار جریانی که داخل سیم پیچ در حال عبور است) می باشد . یعنی اگر درموتوری در داخل سیم پیچ مقدار IP برابر با 3 آمپر باشد و اتصال از نوع مثلث باشد جریان خطی آن برابر با :

IL = √3 . IP IL = √3 . 3 IL = 5.19 A

خواهد داشت که این مقدار آمپر در لحظه راه اندازی برای موتور در نقاط حساس مثل اتصالها - کنتاکتها - ترمینالها خطرناک بوده باعث خرابی و سوختن قطعات می گردد بنابراین در راه اندازی موتورهایی که می توانند به شکل مثلث کار کنند راه اندازی به شکل دو ضرب انجام می شود. یعنی از کلید های ستاره مثلث استفاده شده ابتدا در لحظه راه اندازی کلید برروی اتصال ستاره است و بعد از را ه افتادن موتور کلید را به محل اتصال مثلث می چرخانیم.

(تقریبا میتونه مرتبط باشه:w16:)

  • Like 3
لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

چرا در ترانسهای فوق توزیع اولیه ستاره وثانویه مثلث است؟

بخاطر هزینه وعایقی چون در اتصال مثلث ولتاژفاز ستاره رادیکال سه برابر است در ولتاژ بالاتر عایقی ، هزینه و حجم ترانس افزایش میابد

وچون جریان ستاره رادیکال سه برابر از مثلث است پس در اتصال مثلث ضخامت سیم و هزینه کمتری نیاز است

  • Like 4
لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

سلام به همگی

با اجازتون منم یه سوال داشتم که خودمم واقعا برام سوال هستش وخیلی هم درموردش بررسی کردم ولی برام قانع کننده نبود

درزمان انجام تست بی باری ترانس های قدرت برای سمت فشارقوی:

دراتصال ستاره:دوجریان برابروبزرگتر از جریان سوم(جریان کمتردرفازمیانی ونسبت جریانهاتقریبا1:0/8:1)

ودراتصال مثلث وزیگزاگ:دوجریان برابر وکوچکترازجریان سوم(جریان بیشتر درفازهای بیرونی ونسبت جریانها تقریبا1:1:1/3)

میباشد.

منتظر نظرات کارشناسی تون هستم دوستان عزیز:icon_gol:

  • Like 4
لینک به دیدگاه
سلام به همگی

با اجازتون منم یه سوال داشتم که خودمم واقعا برام سوال هستش وخیلی هم درموردش بررسی کردم ولی برام قانع کننده نبود

درزمان انجام تست بی باری ترانس های قدرت برای سمت فشارقوی:

دراتصال ستاره:دوجریان برابروبزرگتر از جریان سوم(جریان کمتردرفازمیانی ونسبت جریانهاتقریبا1:0/8:1)

ودراتصال مثلث وزیگزاگ:دوجریان برابر وکوچکترازجریان سوم(جریان بیشتر درفازهای بیرونی ونسبت جریانها تقریبا1:1:1/3)

میباشد.

منتظر نظرات کارشناسی تون هستم دوستان عزیز:icon_gol:

الان دقیقا سوالتون چیه:hanghead:

  • Like 1
لینک به دیدگاه

سلام

بنده برای طراحی یک بیلبرد چرخان نیاز به انتخاب یک موتور الکتریکی دارم

اینکه با چه پارامتر هایی انتخاب میشه

استاندارد های موتور های الکتریکی کدوم ها هستند

ضریب اطمینان تو ادوات الکتریکی هم مثل مکانیکی لحاظ میشه؟

با سپاس و دورد فراوان

  • Like 3
لینک به دیدگاه
سلام

بنده برای طراحی یک بیلبرد چرخان نیاز به انتخاب یک موتور الکتریکی دارم

اینکه با چه پارامتر هایی انتخاب میشه

استاندارد های موتور های الکتریکی کدوم ها هستند

ضریب اطمینان تو ادوات الکتریکی هم مثل مکانیکی لحاظ میشه؟

با سپاس و دورد فراوان

ای بابا سهیل جان تو دیگه چرا؟:ws3:

 

 

توکه سجاد ور دلته:whistle:

 

یه زنگ بزن بهش داداش:w02:

 

جدای از شوخی

منکه نمیدونم...آی قدرتیا...بیاین آبروی تالار در خطر استــــــــــــــــــــw000.gif

  • Like 3
لینک به دیدگاه
آره از این بیلبرد تبلیغاتیا

میشه بیشتر راهنمایی کنید

 

خب بسته به باری که داری موتورتو انتخاب میکنی دیگه

 

 

ضریب اطمینان تو ادوات مکانیکی چجوری لحاظ میشه؟

  • Like 4
لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

×
×
  • اضافه کردن...