رفتن به مطلب

تصاویر خیره کننده ا زتشکیل بدن انسان (گرفته شده توسط میکروسکوپ الکترونی)


ارسال های توصیه شده

  • پاسخ 42
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

Doctor_Shovan مهمان

003037f93d9.jpg

این ریز عکس اسکن شده دیگر توسط آن وتسون، سلولی را که در محیط کشت سلول‌های سرطان ریه تولید شده است، نشان می‌ دهد. برآمدگی‌های بنفش و نامنظم، حباب نامیده می‌ شوند که از تجزیه اسکلت سلولی غشای پلاسما بوسیله سرطان به‌وجود آمده‌اند. تشکیل زائده حباب مانند در بسیاری از فرایندهای سلولی از جمله نقل و انتقال سلولی، تقسیم سلولی و فشارهای فیزیکی و شیمیایی اهمیت زیادی دارد. (عکس: آن ویتسون)

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

00303e150b9.jpg

موضوع مطالعه در این عکس، یک سوختگی است که عکاس بر اثر ریخته شدن سوپ روی دستش به آن دچار شده است. سلول‌های پوستی سوخته درون یک میکروسکوپ الکترونی نشان داده شده‌اند. به گفته وتسون "این نوع کنجکاوی در تصویرسازی اهمیت دارد، زیرا هرگز نمی‌ دانید چه چیزی پیدا می‌کنید." (عکس: آن وتسون)

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

00303c6fb12.jpg

این عکس، اعصاب حسی موجود در انتهای یک فولیکول مو را نشان می‌دهد. اعصاب حسی به محرک‌ها پاسخ می‌دهند تا حرکت، فشار و درد را مخابره کنند. رنگ‌های این عکس با استفاده از نیترات نقره و سپس پردازش آن درست مانند یک فیلم عکاسی تهیه شده است. اکسون‌های عصبی به رنگ سیاه نمایش داده شده‌اند. (عکس: ام. آی. واکر)

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

00303375d26.jpg

این عکس شفاف میکروسکوپی از اسپایک واکر، مویرگ‌های خونی منظقه مژگانی چشم یک گاو است. سوراخ‌های بسیار ریزی که در عکس نشان داده شده‌اند، مایعی را ترشح می‌کنند که رطوبت لازم را برای عدسی و قرنیه چشم فراهم می‌کند.

این عکس از انبوه 27 عکسی به‌وجود آمده که در اعماق مختلف گرفته شده و با هم ترکیب شده‌اند تا ظاهری سه بعدی ارائه دهند. مویرگ‌ها با تزریق یک رنگ غیرقابل حل در شریان مشخص شده‌اند. (عکس: ام. آی واکر

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

003039075b3.jpg

 

 

اسپایک واکر در چهارمین عکس خود زیبایی را به نمایش گذاشته است. این عکس کریستال‌های آسپرین است که با یک میکروسکوپ نوری گرفته شده است. آسپرین نه‌تنها به عنوان یک مسکن و ضدالتهاب، که به عنوان رقیق کننده خون و ضدلخته نیز بکار می‌‌رود. (عکس: ام. آی واکر)

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

003031a8818.jpg

این عکس لحظه لقاح انسانی از یک روند باروری را نشان می‌ دهد.

تخمک که به رنگ قهوه‌ای نشان داده شده، بسیار بزرگ‌تر از اسپرم است و با سلول‌های متراکم محافظ که به رنگ زرد نشان داده شده‌اند، پوشانده شده است. غشای احاطه کننده تخمک، منطقه جداری بلورین است. سر اسپرم حامل آنزیم‌هایی است که این غشا را حل می‌‌کند و اجازه باوری می‌دهد. (عکس از: ام. آی. واکر)

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

003036685e9.jpg

این عکس، دو گلبول قرمز خون را نشان می‌دهد. گلبول قرمز طبیعی در پس زمینه گلبول قرمز داسی‌شکل که تحت تاثیر کم‌خونی است، قرار دارد.

کم‌خونی داسی‌شکل، نوعی بیماری خونی است که باعث می‌شود گلبول‌ها به صورت داسی شکل درآیند و از توانایی حمل هموگلوبین آنها کاسته شود. این بیماری ژنتیکی هنگامی‌ ایجاد می‌شود که فرد ،دو نسخه از ژن بیمار را داشته باشد. این بیماری بیشتر در کشورهایی رایج است که مالاریا نیز در آنها شایع است؛ جالب اینجاست که یک نسخه از ژن کم خونی داسی شکل باعث مقاومت در برابر مالاریا می‌ شود. (عکس: جکی لووین)

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

0030366c0b6.jpg

این تصویر ساختار داخلی کبد یک موش را نشان می‌دهد و به ما در آشنایی بیشتر با این اندام کمک می‌کند. رگ‌های خونی سینوسی موجود در بافت به رنگ صورتی دیده می‌شوند. این رگ‌ها شامل گلبول‌های قرمز خون در کبد هستند. سلول‌های کبد که با رنگ قهوه‌ای مشخص شده‌اند، به صورت صفحاتی اطراف سینوس‌ها را گرفته‌اند.

صفرا در شیارهایی که با رنگ سبز مشخص شده جریان دارد. آنها در فضاهای بین سلولی قرار گرفتهاند و صفرا در میان آنها تا روده کوچک در جریان است. (عکس: جکی لووین)

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

003038a6bea.jpg

این تصویر سه بعدی لایه‌ای کوچک از روده موش است که با روش‌های چند رنگی فلورسنت گرفته شده است. پرزهای ریز درون روده، منطقه سطح را وسیع‌تر کرده و با این کار به هضم کمک می‌کنند. پل اپلتون و همکارانش با ترکیب تصاویر، موفق به مطالعه تغییراتی شدند که سرطان روده بزرگ در امعاء درونی بدن ایجاد می‌کند. (عکس: پل اپلتون)

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان

این عکس از استخوان فشرده ران یک انسان، شبکه‌ای از کانال‌های ریز را نشان می‌دهد که حا

وی رگ‌های خونی و بافت‌های پیوندی است. استخوان متراکم، استحکام و قدرت بدن را تامین می‌کند و متشکل از مواد آلی و نمک ‌های کانی است. سلول‌های زنده استخوانی در یک دوره خاص خراب می‌شوند و سوراخ‌هایی ایجاد می‌کنند. هوا غالبا درون این سوراخ‌ها به دام می‌افتد و به خاطر شکست نور، به حفره‌ها ظاهری تیره می‌دهد. (عکس: ایوور ماسون)

003031d584e.jpg

لینک به دیدگاه
Doctor_Shovan مهمان
چقدر زیبان.

وقتی این همه زیبایی رو تو بدن میبینم جونم برام عزیزتر و دوست داشتنی تر میشه. :hanghead:

 

مرسی پری جان ولی یکیش مث اینکه مال موش بود ها :ws3:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...