.FatiMa 36559 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 مرداد، ۱۳۸۹ رابرت فراست، شاعر امریکایی، معتقد است «خانه همانجایی است که وقتی قرار است به آن برگردیم، همه اجزایش آدم را به سمت خودش میکشد.» سویههای معنوی را اگر کنار بگذاریم، قطعا یکی از این اجزایی که آدم را به سمت خانهاش میکشد، سلیقهای است که در چیدمان اجزای خانه به کار رفته است. این چند قدم را بردارید تا به یک دکوراسیون مطلوب و درعینحال شخصی دست پیدا کنید. ۱) از نصب تابلوهای کوچک روی دیوارهای بزرگ اجتناب کنید. با این کار هم از ارزش اثر هنری کم میشود و هم دیوار خانه کوچک به نظر میرسد. تابلوهای هنری باید دوسوم پهنای دیوار را پوشش دهند تا بشود آنها را یک عنصر دکوراتیو به حساب آورد. ۲) اگر میخواهید دیوارهای اتاقتان مرتفع به نظر بیاید، از چندین تابلوی عمودی در کنار هم استفاده کنید. اگر دوست دارید دیوارهای اتاقتان پهن و طولانی به نظر آید، چندین تابلوی افقی را در کنار هم قرار دهید. ۳) قبل از انجام رنگآمیزی نهایی، از علاقهتان به رنگ مورد نظر مطمئن شوید. شاید بد نباشد که آن را در جای کوچکی امتحان کنید و زمانی که از شدت روشنی، تیرگی و یا درخشندگی رنگ اطمینان حاصل کردید آن را برای کل دیوارها به کار ببرید. بهتر است امتحان رنگ را در زیر همان نوری انجام دهید که بیشترین زمان را با آن سپری میکنید. ۴) نورها میتوانند روی رنگها تاثیر بگذارند. برای مثال، نورهای زرد مقداری گرما و زردی به رنگ اضافه میکنند. در مقابل، نورهای سفید، باعث اضافه شدن کمی رنگ آبی به دیگر رنگها میشوند. ۵) استفاده از تابلوهای نقاشی به هماهنگی و زیبایی خانه بسیار کمک میکند، ولی به هنگام نصب این تابلوها باید در نظر داشته باشید که در ارتفاعی بالاتر و یا پایینتر از حد تعریفشده قرار نگیرند. حد تعریفشده نصب تابلوها درحقیقت همان میانگین قد افراد بزرگسال خانواده است، یعنی در فاصلهای مابین ۱۵۸ تا ۱۷۰ سانتیمتر از کف زمین. اگر قصد دارید مجموعهای از تابلوها را روی دیوار به نمایش گذارید، میتوانید این دامنه را به ۱۳۰ تا ۱۸۵ سانتیمتر گسترشدهید. ۶) اگر میخواهید اتاقها بزرگتر از حد واقعی به نظر برسند، از رنگهای روشن و درخشنده استفاده کنید. برعکس، اگر فضای وسیعی در اختیار دارید و میخواهید که کوچکتر به نظر برسد، رنگهای تیره به کار ببرید. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 مرداد، ۱۳۸۹ رنگها مبحثي بسيار گسترده در دكوراسيون هستند. در حقيقت بدون رنگها نميتوان دكوري زيبا و تاثيرگذار خلق كرد. حتي در طراحي با دو رنگ سفيد و مشكي نيز بايد همواره از رنگهاي متضاد و شاد در بخشهاي مختلف بهره گيريم تا طرح نهايي از يكدستي و كسالت خارج شود. اما نحوه استفاده از رنگها در كنار يكديگر نيز موضوعي بسيار حساس در دكوربندي است. طراحان "منزل" چند راه ساده براي استفاده بهينه از رنگها در دكوراسيون داخلي ارائه ميدهند. 1 - براي شروع كار هميشه يك رنگ دلخواه را كه به عنوان رنگ اصلي طرحتان باشد انتخاب كنيد. اين رنگ ميتواند برگرفته از يك اثر هنري موجود، يك فرش يا پارچه رومبلي باشد. اگر كار را از روي طرح يا نقشه چاپي انجام ميدهيد، بهتر است رنگبندي و تركيب رنگها را از كف اتاق شروع كنيد. 2 - در مورد ظاهر اتاق يا نوع تركيب رنگها تصميم بگيريد. بهتر است سري به جدول رنگها بزنيد. جدول رنگها يكي از ابزارهاي اصلي مورد استفاده شما در اين بخش است. 3 - با استفاده از تركيب انتخابي خود، رنگ هربخش را مشخص كنيد. بهتر است كار را با بخشهاي بزرگ، كف اتاق، ديوارها و سقف آغاز كنيد. 4 - به مرور قطعات بزرگتر، مبلمان، صندلي و غيره را وارد مجموعه كنيد. به خاطر داشته باشيد كه اتاق بايد تعادل داشته باشد يعني همه وسايل هم رنگ را در يك جا جمع نكنيد تا تمامي اتاق طبيعي جلوه كند. 5 - براي بعضي افراد استفاده از طرحها و الگوهاي خلاقانه اغلب مشكل است، اين افراد معمولا به خود زحمت نميدهند كه از تركيب طرحهاي جذابي كه قبلا مورد استقبال قرار گرفته استفاده كنند، به همين دليل رنگبندي فضاي خانه آنها به هيچ وجه جالب نيست. ما بايد با استفاده از طرح يا بافت تركيبي، رنگبندي اتاقمان را زنده و جاندار جلوه دهيم. 6 - هنگام طراحي و تركيب رنگها همه ابعاد را در نظر بگيريد. پرههاي تيره رنگ، اتاق را محصور و بسته نشان ميدهند، اما استفاده از همين تركيب براي ديوارها فضا را باز جلوه ميدهد. 7 - استفاده از رنگ تيره براي كف اتاق قطعا رنگبندي شما را با شكست مواجه ميكند. 8 - براي ايجاد حس راحتي و دنج بودن اتاق از رنگهاي تيره و گرم استفاده كنيد. در عوض براي خلق فضاي باز و روشن از رنگهاي سرد، ملايم و روشن بهره گيريد. رنگبندي روشن احساس خنكي را القا ميكند. 9 - رنگ تيره سقف ارتفاع اتاق را كوتاهتر نشان ميدهد. برعكس با استفاده از رنگ سفيد، ارتفاع اتاق بلندتر به نظر خواهد رسيد. درواقع از رنگ ميتوان براي تغيير شكل اتاق استفاده كرد. به عنوان مثال، فرض كنيد كه يك اتاق مستطيل شكل داريد كه ميخواهيد مربع به نظر برسد، چاره كار ساده است. اگر رنگ دو ديوار كوچكتر را، تيرهتر از رنگ دو ديوار بزرگتر در نظر بگيريد، اتاقتان ظاهري مربع شكل پيدا ميكند. 10 - طرح رنگبندي خود را آزمايش كنيد. با خريد چند قوطي رنگ نمونه، چند كارت يا صفحه بزرگ را رنگ كنيد و آنها را در اتاقتان قرار دهيد. به جاي اين كار ميتوانيد از كاغذ ديواري يا چند تكه پارچه بزرگ با همان رنگ استفاده كنيد. اين قطعات را در فضايي از اتاق كه قصد تغيير دكوراسيون آن را داريد قرار دهيد و تغيير آنها را در ساعات مختلف روز و نورهاي متفاوت مشاهده كنيد. اين قطعات رنگي در ساعات مختلف روز به طور چشمگيري متفاوت به نظر خواهند رسيد و اين زماني است كه بايد تصميم بگيريد اتاق در چه زماني بيشتر مورد استفاده قرار ميگيرد و كدام رنگ براي آن ساعت از روز مناسبتر است. 11 - مطمئن شويد اتاق يا فضايي كه در آن كار ميكنيد. با ساير قسمتهاي خانه متناسب و هماهنگ است. هيچ چيز بدتر از ناهماهنگي ميان رنگبندي اتاقها نيست. اتاقهايي كه بدون هيچ نظم مشخصي رنگ شدهاند، موجب آشفتگي و ناراحتي شديد ميشوند. 12 - براي قضاوت و تصميمگيري درست در مورد تركيب رنگها، مطمئن شويد كه نور كافي به اتاق ميرسد. يك اتاق كم نور، هر قدر هم كه تلاش كنيد، ظاهر خوبي پيدا نخواهد كرد. نورپردازي، سلاح سرد طراحان و دكوراتورهاي داخلي است. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 مرداد، ۱۳۸۹ تغییر فصل و آغاز پاييز، فرصت مناسبی است تا شما نیز چیدمان منزلتان را کمی تغییر دهید. از نظر برخی افراد، پاییز تنها يادآور فصل مدرسه و تماشا کردن برگهای سرخ و زرد از پشت پنجره اتاق یا قدم زدن و شنیدن صدای autumn خش خش برگهای خشک پاییزی است. در صورتی که اینطور نیست! پاییز زمان بسیار مناسبی برای ایجاد تغییر در چیدمان داخل و خارج خانه به شمار ميرود زيرا دست شما براي انتخاب انبوهي از رنگها باز است. نیازی نیست برای چیدمان خانه خود از وسایل مصنوعی و پلاستیکی گرانقیمت استفاده کنید. ما به شما چند ایده ساده و ارزان توصیه میکنیم تا به وسیله آن بتوانید جلوه زیباي پاييزي به منزلتان بدهید و آن را برای ماههای سرد سال آماده كنيد . در هر اتاق، قسمتی را به تزئینات چوبی اختصاص دهید. شاخههای زیبایی را که هنوز دارای برگهای رنگین هستند (هرچه شاخهها رنگارنگتر و پرپیچتر باشد بهتر است) از حیاط خانهتان انتخاب و جمعآوری کنید، آنها را دسته کرده و با روبانی زیبا ببندید. میتوانید برای بیشتر شدن جلوه کار، گلهای پاییزی خشک را به دستهها اضافه کنید. از این کاردستی طبیعی و زیبا برای تزئین بالای شومینه یا روی میز و از دستههای ظریفتر آن، برای تزئین جلوی آینه سرویسهای بهداشتی و قفسه حولهها استفاده کنید. برگهای پاییزی زیبا را جمع کنید. آنها را روی دستمال کاغذی بچسبانید و زیر یک کتاب سنگین تحت فشار قرار دهید. پس از گذشت حداکثر یک هفته میتوانید جادوی طبیعت را بر روی دستمالها مشاهده کنید! حالا میتوانید با این دستمالهای زیبا به میز شام جلوه خاصی دهید و از صرف شام در یک شب پاییزی لذت ببرید.شاخههای درخت مو را چیده، مرتب کنید و آنها را یک شب در آب گرم خیس کنید. سپس پیچ شاخهها را باز کنید و آنها را به دور جاشمعیها و پایه چراغها بپیچانید؛ خواهید دید که چگونه طبیعت در خانه شما خودنمایی میکند! اضافه کردن گلهای خشک میتواند به زیباتر شدن کار کمک کند.حتی میتوانید داخل کدوهای ظریف یا سیب را به عمق 5/2 سانتیمتر خالی کنید و از آن به عنوان جاشمعی شمعهای کوچک سر میز یا جای عود استفاده کنید پاییز، زمان مناسبی برای خشک کردن گلهای حیاط است. خشک کردن گلها به وسیله هوای آزاد آسانترین روش است اما همه گلها را نمیتوان به این وسیله خشک کرد. بهترین گزینه برای این روش، گل رز (البته به شکل غنچه) است. گلها را دسته و آنها را به شکل وارونه در هوای آزاد برای چند هفته آویزان کنید تا خشک شوند. سپس گلهای خشک شده را با یک روبان خوش رنگ ببندید و از آنها در هر کجا که مایل بودید برای تزئین استفاده کنید.رای زیباسازی بیرون خانه شما، هنوز یک راه دیگر باقی مانده است! در قسمت پایین پنجرهها، از بیرون جعبهای نصب کنید و در آن گلهای زیبا يا درختچههاي رنگين برگ بکارید، خواهید دید که نمای منزلتان چقدر چشمگیر و زیبا خواهد شد. به همین سادگی در کنار اعضای خانوادهتان از روزهای پاییزی خاطراتی زیبا بسازید.. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 مرداد، ۱۳۸۹ راههاى زیادى وجود دارد كه با انجام آنها مىتوانیم خانهاى زیبا و دلنشین بسازیم. فقط كافى است ذوق و سلیقهمان را به كار ببریم و از وسائل ظاهرا بیهوده و دور ریختنى حداكثر استفاده را ببریم. در اینجا به معرفى ریزهكارىهایى مىپردازیم كه مىتواند شما را در چیدمان منزل به بهترین وجه یارى كند: * براى زیبا و صمیمى جلوه كردن اتاق نشیمن، مبلمان را در فاصلههاى نزدیك به هم قرار دهید. * از پارچههاى رنگى ندوخته و بلند به جاى پرده اتاق یا رومبلى استفاده كنید. * براى روشنایى اتاق به جاى نصب لوسترهاى بزرگ، از تعدادى لامپ هالوژن و شمع استفاده كنید. * تعدادى شمع در اشكال مختلف جمع آورى كنید و در كنار پنجره و روى میز یا اوپن آشپزخانه قرار دهید. * از پارچههاى ساده و بلااستفاده با كمك روبان و پارچههاى رنگى، مىتوانید زیباترین پرده آشپزخانه یا رومیزى را تهیه كنید. * اگر قصد تعویض مبلمان اتاق نشیمن را دارید، از خرید مبلمان بزرگ و تیره خوددارى كنید. مطمئنا گذاشتن یك مبل راحتى یا كاناپه با طرحى متفاوت در گوشه اتاق، زیباتر و شكیلتر از قرار دادن چندین دست صندلى و مبل است. * اشیاى قدیمى را دور نریزید. با انداختن یك رومیزى رنگى روى چهارپایههاى چوبى قدیمى، مىتوانید بهترین میز عسلى (میز كنار مبل) را داشته باشید. * عكسهایتان را در آلبوم تلنبار نكنید. برخى از آنها را قاب كنید و روى میز یا بوفه قرار دهید. این گونه، هم خاطرات دلنشین یادآورى مىشود و هم اتاق جلوهاى زیبا پیدا مىكند. * اگر جاى اضافه براى گذاشتن كتابخانه دیوارى ندارید یك گوشه اتاق را از كف تا سقف قفسه بزنید كه جایى باشد براى كتاب، CD، آباژور، گلدان و حتى اثاثیه غیرضرورى. * الزاما تمامى مجسمه و اسباب زینتى را نباید از مغازههاى لوكس فروشى تهیه كرد. گاهى مجسمههاى كاغذى و كاردستىهاى كودكان، زیباتر از مجسمههاى خراطى شده آفریقایى است. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 مرداد، ۱۳۸۹ رابطه خصوصیات محیط با طرح و نقشه فرش: پیش از هر توصیهاى در این زمینه، یادآورى این مطلب خالى از لطف نیست كه معمولاً فرشهاى دستباف اكثر شهرهاى ایران در سه قالب اصلى به لحاظ طرح بافته مىشوند كه عبارتند از: "لچك ترنج، خشتى و افشان" كه در میان آنها لچك ترنج از قدیم مورد استقبال بیشترى قرار گرفته و اغلب فرشهایى را كه شما در منازل یا در فرش فروشىها مىبینید در همین طرح بافته شدهاند. البته طرحهاى دیگرى نیز وجود دارند كه در شهرهاى مختلف بر آن اساس بافته مىشوند. گبهها، فرشهاى تركمنى و غیره از این دستهاند. در فرشهاى لچك ترنج دار، علاوه بر حاشیهاى پهن كه دور تا دور فرش را احاطه كرده است، نقشى در قالب شكل هندسى دایره یا بیضى در میان قرار گرفته كه به آن ترنج مىگویند و در چهار گوشه داخلى حاشیه، چهار نقش با فرم مثلثى قائم الزاویه كه وتر آن خطى هلالى است وجود دارد كه هر یك از این چهار نقش را هم لچك مىگویند. برخى از كارشناسان فرش ادعا مىكنند كه طرح هاى اصلى فرشهاى ایرانى برگرفته از معمارى ساختمانهاى آن روزگار است. در نتیجه هنگامى كه در ساختار خانهها تغییرى اساسى ایجاد مىشده، طراحان فرش نیز از این تغییر تبعیت مىكردهاند. آنها بر این عقیدهاند كه طرح "لچك ترنج" فرشها از طرح پردیس معمارى ساختمانهاى سده آخر دوره اشكانیان الهام گرفته است. این معمارى از فضاى اندرونى بیرونى تشكیل شده بود و در واقع فرشهاى لچك و ترنج دار، نمادى از حیاط این ساختمانها بوده اند. «لچك»ها باغچههاى سبزیكارى چهار وجه حیاط و «ترنج» حوض میانى حیاط را یادآور مىشدند. گلهاى میان آنها نیز به گلكارىهاى گل محمدى حیاط اشاره مىكردهاند. پس از گذشت زمان و ایجاد تغییرات در معمارى و حذف حوض میانى و باغچههاى سبزیكارى، طرح افشان فرش به وجود آمد. در این طرح دیگر اثرى از لچك و ترنج نبود و با حفظ همان حاشیه اصلى، در فضاى میان حاشیهها، نقشهایى از انواع گل و ساقه و برگ دیده مىشدند. طرحهاى خشتى از جمله دیگر طرحهاى فرشهاى ایرانى هستند كه براساس آن تمام سطح داخلى مابین حاشیه ها به مستطیلهایى مساوى تقسیم شده و در داخل هر یك، نقشهاى بافته مىشود كه ممكن است این نقشهها چندین بار در خشتهاى مختلف تكرار شود. البته عدم تكرار آنها نشانى بر مرغوبیت نقشه و ابتكار طراح است. این طرح در برخى از شهرها به گلستان نیز معروف است. امروزه طراحان نقشههاى فرش با ابتكارات خود و براساس سلایق متقاضیان در همین قالبهاى اصلى به ارائه طرحهاى متفاوت و زیبا پرداختهاند كه با توجه به نامشان ثبت شده است. مثلاً در فرشهاى تبریز نقشههاى علیا، بهشتى، شیوا، بنام، تقى زاده، قلى نامى و بسیارى نقشههاى دیگر وجود دارند كه با توجه به نام طراحانشان نامگذارى شدهاند و اگرچه به لحاظ طرح و رنگ با هم متفاوت هستند ولى همگى در قالب طرح اصلى لچك ترنج جاى مىگیرند. با توجه به تنوع موجود، دست براى انتخاب مناسب ترین فرش براى فضاى مورد نظر باز است. پس در همین راستا به پیشنهادات زیر توجه كنید: - در فضایى با وسعت كم، پهن كردن فرش با نقش و نگارى فشرده و متراكم، به شلوغى فضا و در نهایت كوچكتر به نظر آمدن آن كمك مىكند. - هنگامى كه كفپوش ثابت فضاى مورد نظر شما طرح دار است، فرشى با طرحهاى خلوت انتخاب كنید تا تعادل طرح و نقش در كف محیط حفظ شود. مثلاً در صورت امكان، استفاده از گبه به لحاظ سبك دكوراسیونى محیط، بهترین انتخاب براى روى كفپوش پاركت آن هم در فضاى مدرن گبه است. - دكوراتورها همواره فرشهاى با طرح "افشان" را براى فضاهاى كوچك توصیه مىكنند. - انتخاب فرشهاى "لچك ترنج" براى فضاى معمولى و نسبتاً بزرگ بسیار مناسب است ولى انتخاب فرش "خشتى" براى این قبیل مكانها توصیه نمىشود زیرا سبب كوچكتر جلوه كردن محیط مىشود. رنگ و انتخاب فرش براى فضایى با وسعت كم، فرشى با تركیب رنگى روشن انتخاب كنید. این مسئله در مورد مكانهاى با محدودیت نور كافى نیز توصیه مىشود. هر چه كف زمین روشن تر باشد فضا بزرگتر و نورانىتر جلوه مىكند. در ضمن به هنگام انتخاب رنگ فرش، به پالت رنگى موجود در فضا شامل رنگ دیوارها، پارچه روكش مبلمان، پردهها و حتى رنگ چوب لوازم و از همه مهمتر رنگ كفپوش، توجه كنید. حفظ هماهنگى میان طرح و رنگ فرش انتخابى و دیگر عناصر یك فضا از جمله مهمترین موارد در انتخاب فرش مناسب است. كاربرد محیط و فرش مناسب این كه فرش مورد نیاز در چه مكانى و با چه كاربردى پهن مىشود در انتخاب تعیین كننده است. مثلاً براى فضاهاى پر رفت وآمد مثل اتاق نشیمن و فضاى ورودى خانه، فرشهاى روشن و با بافت ظریف و به اصطلاح رج بالا انتخاب نكنید. اینگونه فرشها در این مكانها در معرض آسیب دیدگى بیشترى قرار مىگیرند. انتخاب فرش نیز مانند انتخاب دیگر لوازم دكوراسیونى تابع رعایت قوانین سبك دكوراسیونى به كار رفته در محیط است. لذا پیش از خرید فرش به انتخاب نقشهاى مناسب با سبك دكوراسیونى فضاى خانهتان بیاندیشید. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 مرداد، ۱۳۸۹ همه ایده های تغییر دکوراسیون مستلزم صرف وقت و هزینه زیاد نیست. اگر به دنبال چند ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی برای تغییر دادن خانه تان هستید، این 10 مورد می تواند کمکتان کند. تنظیم چیدمان مبلمان و لوازم خانه را تغییر دهید: مبلمان را از کنار دیوار برداشته و سعی کنید آنها را در زوایای جدیدتر و گیراتر بچینید. مثلاً قرار دادن کاناپه به صورت مورب در یک اتاق نشیمن باریک باعث می شود که اتاق وسیعتر نشان دهد. یک دیوار را رنگ کنید: یکی از دیوارهای مهم خانه که در معرض توجه نیز هست را به رنگ دلخواهتان رنگ کنید. تابلوها و لوازم هنری از آن آویزان کنید و مبل جدید و زیبایی در آن قسمت قرار دهید. (البته دقت داشته باشید که رنگ آن با سایر لوازم خانه هماهنگ باشد) از گل و گیاه استفاده کنید: گل و گیاه می تواند حال و هوای تازه ای به خانه بیاورد. اگر علاقه ای به رسیدگی به گل و گیاه ندارید، می توانید از گل ها و درختچه های مصنوعی استفاده کنید. کیفیت گل های مصنوعی هم آنقدر خوب شده است که به سختی می توان آنها را از گل طبیعی تشخیص داد. یک قالیچه محلی در نقطه ای بیندازید: قالیچه های محلی وسیله بسیار خوبی برای اتاق های گفتگو و نشیمن به شمار می رود. قالیچه ای متناسب با اسباب و لوازم اتاق انتخاب کنید و آن را پایین میز بیندازید. تابلو و آینه از دیوارها آویزان کنید: تابلوهایی آویزان کنید که شخصیت و روحیه شما را منعکس کند. سعی کنید از قاب های تزئینی تر و زیباتر استفاده کنید. هنگام آویزان کردن دقت کنید که تابلو از هر قسمت خانه قابل مشاهده و گیرا باشد. مجسمه ها را در یک جا جمع کنید: مجسمه ها و پیکره های کوچک و مرتبط با هم را در قسمتی از خانه که مورد توجه است کنار هم قرار دهید. این مجسمه ها را به صورت های فانتزی و متنوع بچینید. از کوسن های تزئینی استفاده کنید: این بالشتک ها و کوسن های تزئینی به سادگی رنگ و بوی جدیدی به خانه می دهد و مبلمان منزل را نیز باشکوه تر جلوه می دهد. لامپ ها و لوسترها را عوض کنید: لوسترها و لامپ ها جزء وسایلی هستند که خیلی زود بر بیننده آشکار می کنند که سبک چیدمان خانه تان قدیمی است یا جدید. به دنبال لوسترهایی باشید که جدیدتر و فانتزی بوده و ضمناً با لوازم و رنگ بندی خانه تان نیز هماهنگ باشند. لحاف ها و رواندازها ی رنگی استفاده کنید: نیز مثل کوسن های تزئینی، به اتاقتان رنگ می دهد. این رواندازها و روتختی ها در انواع جنس ها و رنگ ها موجود است. با توجه به روحیه و سلیقه خود، زیباترین را انتخاب کنید. لوازم اضافی را از جلوی دید بردارید: وسایل و لوازم اضافی باعث از بین رفتن جلوه اتاق می شود. برای برگه ها، اسباب بازیهای بچه ها و سایر اسباب و وسایلی که شکل اتاق را بر هم می زند، جای مخصوصی تدارک ببینید. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۸۹ دوست دارید خانه تان چه حس کلی داشته باشد؟ برای مهمانها رسمی و جدی باشد یا جذاب و دوستانه؟ دوست دارید اتاق خواب شما روشن و پرانرژی باشد یا گرم و آرام؟ چیزهایی که نیاز دارید: - قلم و کاغذی برای طراحی آنچه در ذهن دارید. - مجلات یا کتب طراحی دکوراسیون خانه برای بدست آوردن ایده - مشورت با یک طراح دکور داخلی مرحله اول: یک جدول رنگ انتخاب کنید. رنگهای مورد علاقه خود را در نظر داشته باشید، بسته به فضایی که میخواهید در خانه تان ایجاد کنید: آرامش بخش یا پر انرژی، رنگها را انتخاب کنید. برای ایده گرفتن، به لباسهایی که در کمد دارید یا اشیاء مورد علاقه تان نگاه کنید. احتمال بیشتری هست که شما رنگهایی را انتخاب کنید که در لباس به شما می آید یا رنگ شیئ مورد علاقه تان است. همینطور می توانید از رنگبندی تابلوها و پوسترهایی که به دیوار است، الهام بگیرید. برای ایده های بیشتر از کتب و مجلات دکوراسیون استفاده کنید. روی رنگبندی که برای اتاقها استفاده شده تمرکز کنید و به مبلمان کاری نداشته باشید. زیرا شکل و شمایل و مبلمان بعداً باید انتخاب شوند. مرحله دوم: برای انتخاب بهتر از دایره رنگ استفاده کنید. دایره رنگ را می توان از کتاب فروشی ها و فروشگاه های لوازم هنری پیدا کرد و برای انتخاب رنگ بسیار کارآمد است. از رنگهایی که در کنار هم هستند، مثل زرد و نارنجی برای خلق احساس گرمی و آرامش و لذت استفاده کنید. رنگهای متمم در نقاط انتهایی و مقابل دایره رنگ قرار دارند، مانند نارنجی و آبی. این رنگها در کنار هم احساسی از هیجان و انرژی را ایجاد می کنند که برای ایجاد یک محیط سرگرم کننده مناسب است. مرحله سوم: ابتدا به بخشهای مختلف خانه دقت کنید و یک یا دو رنگ را برای یک قسمت انتخاب کنید و سپس به اتاق بعدی بروید. میتوانید سایه ها و تون های دیگری از همین رنگ را به جای استفاده از چند رنگ متنوع، انتخاب کنید. رنگ اصلی را که برای بخش اعظم خانه، مثل زمین، فرش، دیوار، مبلمان و آثارهنری استفاده می شود در نظر بگیرید. سپس از دو رنگ متمم برای ایجاد اثر آرامش بخش و نیز رنگی که در این میان کاملاً غافلگیر کننده باشد، استفاده کنید. برخلاف باور عمومی، اتاق های راحتی و استراحت نیز به رنگ نیاز دارند! می توانید برای ایجاد اثر مشابه، از رنگهای طبیعی برای دیوارها، رویه ها، رویه های پارچه ای حباب لامپ استفاده کنید، سپس یک رنگ سرد یا آرامش بخش مانند سبز و آبی برای مبلمان، پرده و لوازم را بکار ببرید. مرحله چهارم: قانون 60-30-10 را در هنگام انتخاب رنگ غالب، ثانویه و رنگهای بعدی در نظر داشته باشید. رنگ غالب 60 درصد و رنگ ثانوی 30 درصد و رنگ بعدی 10 درصد از رنگهای اتاق را در برمیگیرد. رنگهای اصلی برای دیوار و اثاثیه در مرتبه های بعدی قرار می گیرند. از طیف تیره به روشن نیز می توانید استفاده کنید. رنگهای تیره در کف اتاق و رنگهای روشن برای دیوار و سقف استفاده می شوند. سقف باید روشن ترین رنگ را داشته باشد. مرحله پنجم: از رنگ برای ایجاد فضا و حالت های متفاوت استفاده کنید. وقتی شما رنگ را به خانه تان می آورید، در واقع بازتابی از شخصیت و احوال خود را برای بیننده منعکس می کنید. دوست دارید خانه تان چه حس کلی داشته باشد؟ برای مهمانها رسمی و جدی باشد یا جذاب و دوستانه؟ دوست دارید اتاق خواب شما روشن و پرانرژی باشد یا گرم و آرام؟ آیا رنگهای طبیعی را ترجیح می دهید یا با هر رنگی می توانید ارتباط برقرار کنید. مرحله ششم: رنگهای مخالف برای خانه ای که تزیینات آن سفید یا دکور چوبی است، مناسب می نماید. استفاده از یک رنگ درخشان مثل سبز و آبی براق در کنار دکور چوبی و طلایی و چوب کاری های زینتی منظره ای دلفریب و دوست داشتنی ایجاد می کند. نکات قابل توجه: به خاطر داشته باشید که حتما از رنگ سیاه در جایی از خانه استفاده کنید با اینکار گویی تمام رنگها را مهار کرده اید. لازم نیست قسمت بزرگی را برای رنگ سیاه انتخاب کنید. میتوانید بخشی جزیی مانند قاب تصاویر، پایه چراغ را سیاه کنید. اتاق و طراحی و چیدمان ان را روی کاغذی بدون رنگ بکشید و چند کپی از ان تهیه کرده و رنگهای مختلف را رویش امتحان کنید. از انتخاب رنگ اشتباهی نترسید. شما می توانید با یک طراح دکور در این زمینه مشورت کنید. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 شهریور، ۱۳۸۹ کاغذ دیواری چیست؟ کاغذ دیواری نوعی ماده اولیه جهت پوشاندن و تزئین کردن دیوارهای داخلی ساختمان های مسکونی، تجاری و سایر ساختمان ها است و یکی از وجوه مهم دکوراسیون داخلی محسوب می شود. تکنیک های چاپ کاغذ دیواری شامل چاپ مسطح (Surface)، کلیشهای (Gravure)، سیلک اسکرین (Silk Screen) و چاپ دورانی (Rotary) است. کاغذ دیواری معمولا به صورت رول فروخته می شود و جهت چسباندن آن به دیوار از چسب مخصوص استفاده می شود. :: طرح های مورد استفاده در کاغذ دیواری ها به 3 صورت می باشند: 1- طرح هایی که مانند یک نقاشی دارای تصویر مشخصی هستند. 2- طرح هایی تحت عنوان Wall Stickers یا کاغذ خود چسب یا چسبانک دیواری (که موضوع تصاویر و مدل های نمایش داده شده در این ایمیل است) 3- طرح هایی که از بافت های گرافیکی (نقش های کوچکی که تکرار می شوند) به وجود می آیند. بر اساس علم ریاضی در چنین طرح هایی از کاغذ دیواری، نقش های گرافیکی فقط به 17 روش می توانند در کنار هم تکرار شده و تشکیل تصویر بزرگتری را دهند و طرح های استفاده شده در تولیدات همه سازندگان کاغذ دیواری در دنیا نیز بر اساس همین 17 روش می باشد. 2 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 شهریور، ۱۳۸۹ تاریخچه کاغذ دیواری در واقع از چین باستان آغاز می شود. برای این ادعا می توان 2 دلیل را مطرح نمود: 1- چینی ها مخترع کاغذ بودند. 2- چینی ها کاغذ برنج را 200 سال پیش از میلاد بر دیوارهای خود می چسباندند. گفته می شود که در قرن 8 میلادی یک زندانی چینی راز کاغذ را بر عرب ها فاش نمود که در نتیجه آنها نیز دانش کاغذسازی را به اروپا منتقل نمودند. پس از آن بسیاری از اروپائیان متمول به هنرمندان سفارش کاغذهای نقاشی شده در ابعاد وسیع را جهت نصب بر دیوارهای منازل خود می دادند، اما کاغذ دیواری واقعی با پیدایش صنعت چاپ متولد شد. در دوران رنسانس، کاغذ دیواری که با استفاده از تکنیک چاپ کلیشه چوبی تولید می شد، در میان اشراف اروپا محبوبیت یافت. از زمان قرون وسطی، طبقه تراز اول جامعه عادت به نصب فرشینه های تزئینی بر دیوارهای منازل خود داشتند. این فرشینه های تزئینی هم به اتاق رنگ می داد و هم به عنوان لایه ای عایق میان دیوار سنگی و فضای داخلی عمل می کرد و در نتیجه گرمای درون اتاق را حفظ می نمود. با اینهمه این فرشینه ها بسیار گرانقیمت بودند. از اینرو تنها افراد فوق العاده ثروتمند توانایی تهیه آن ها را داشتند. طبقه نیمه مرفه که یا به دلیل قیمت گزاف و یا جنگ هایی که تجارت بین المللی را متوقف می کرد توان خرید این فرشینه ها را نداشتند، برای روح دادن به اتاقهایشان به کاغذ دیواری روی آوردند. کاغذ دیواری های اولیه طرح هایی مشابه تصاویر فرشینه ها داشتند و گاهی اوقات ورقۀ بزرگ کاغذی همانند فرشینه ها به صورت آزاد بر روی دیوار نصب می شد و گاهی نیز همچون سیستم امروزی آنرا بر دیوار می چسباندند. معمولا تصاویر چاپی به جای آنکه قاب شده و بر دیوار نصب شوند، بر دیوار چسبانده می شدند و احتمالا ابعاد بسیار بزرگ این تصاویر چاپی که چند ورقه ای نیز بودند صرفا به منظور چسبانده شدن بر دیوار تولید می شدند. برخی از هنرمندان سرشناس چنین آثاری خلق می کردند. از جمله "آلبرشت دورر" که هم در زمینه چاپ تصاویر بزرگ و هم چاپهای تزئینی جهت آویختن بر دیوار فعالیت می کرد. بزرگترین تصویر چاپی "طاق نصرت" بود که به سفارش مکسیمیلیان اول امپراطور روم مقدس در سال 1515 چاپ و تکمیل شد. این کاغذ دیواری ابعاد عظیم 3.57 در 2.95 متر را داشت و از 192 ورق کاغذ تشکیل شده بود و در چاپ دوره اول آن 700 کپی از آن تولید شد تا پس از رنگ آمیزی دستی، در قصرها و به خصوص سالنهای اجتماعات شهری آویخته شود. نمونه های اندکی از الگوهای تکرار شوندۀ کاغذ دیواری های اولیه به جا مانده است، اما تعداد زیادی از کلیشه های اصلی که نمایانگر الگوهای تزئینی آن زمان می باشند هنوز هم در دسترس است. انگلستان از کشورهای پیشرو در صنعت کاغذ دیواری محسوب می شود. قدیمی ترین نمونۀ به جا مانده از کاغذ دیواری در انگلستان که در لندن به چاپ رسیده بوده به سال 1509 برمی گردد. استفاده از کاغذ دیواری بعد از دوران تکفیر هنری هشتم از سوی کلیسای کاتولیک بسیار رایج شد، زیرا این امر موجب قطع روابط سایر کشورها با انگلستان و در نتیجه جلوگیری از صدور فرشینه به آن کشور شد. از آنجا که انگلستان خود در تولید فرشینه مهارتی نداشت، اشراف و نجیب زادگان به کاغذ دیواری روی آوردند. در دوران حکومت الیور کرامول تولید کاغذ دیواری از سوی دولت مذهبی عملی بیهوده به شمار آمد و متوقف شد اما با بازگشت چارلز دوم دوباره متمولین متقاضی کاغذ دیواری شدند. حکومت کرامول، فرهنگی کسالت بار را بر مردم تحمیل کرده بود، از اینرو پس از مرگش مردم به خرید وسایل خانگی رفاهی که در دوران وی ممنوع شده بود روی آوردند. در اواسط قرن هجده (18) بریتانیا به اولین تولید کننده و صادر کننده کاغذ دیواری در اروپا تبدیل شده بود. در اوائل قرن نوزدهم با توسعه چاپ توسط نیروی بخار، تولیدکنندگان کاغذ دیواری در انگلستان موفق به تولید انبوه آن شدند که این امر به کاهش قیمت و در نتیجه قابل خرید شدن آن توسط طبقه متوسط انجامید. در آن زمان کاغذ دیواری به عنوان وسیله ای ارزان و موثر جهت روح بخشیدن به اتاقهای تاریک و تنگ طبقه کارگر از محبوبیت ویژه ای برخوردار شد. با شروع قرن بیستم کاغذ دیواری یکی از رایج ترین اقلام مورد استفاده در منازل دنیای غرب گردید. ورود این محصول به ایران به دوران حکومت ناصرالدین شاه قاجار بازمی گردد. وی که علاقه ای خاص به شیوه های معماری و هنر مغرب زمین داشت، در زمان نوسازی کاخ گلستان با پوشاندن دیوارهای آن کاخ توسط کاغذ دیواری های وارداتی از زمره نخستین افرادی شد که باب ورود این محصول به ایران را گشودند. 2 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 شهریور، ۱۳۸۹ تاریخچه استفاده از کفپوش های لامینت را می توان از دهه 70 میلادی شروع کرد.موقعی که از روکش HPLو Compact روی اوراق فشرده چوبی مانند تخته لایه یا نئوپان بعنوان پوشش،کف محل بازی بولینگ Laneو کف اتاق های کامپیوتر استفاده می شد. اما در واقع معرفی کفپوشهای لامینت جهت استفاده بعنوان، کف ساختمانها از دهه 80 توسط شرکت Persterp در اروپا آغاز شد.در دهه 80 از HPL برای رویه کار در کابینت و کانتر ها استفاده می شد ودر واقع آغاز تولید کفپوشهای مصنوعی غیر چوبی که از اوراق فشرده چوبی با روکش HPL ساخته شده بودند،استفاده جدیدی بود برای HPL ، که بصورتی بسیار مقاوم تر با لایه های بسیار متعدد تر و رزینهایی که بصورتی مقاوم تر و محکم تر از انواع مورد مصرف در رویه کابینت تولید می شد وروی تخته های چوبی چسبانده می شد. طی این دهه تولید کنندگان شروع به توسعه این محصول نمودند. در دهه 90 با توسعه استفاده از این نوع کفپوشها و نیز استفاده از MDF وHDF برای لایه مغزی و روکشهای HPL و CPL وخصوصا روکشهای ملامینه کفپوش ،تولید ومصرف این نوع کفپوشها شروع به اوج گرفتن کرد ودر همین دهه این نوع کفپوشها از اروپا وارد بازار امریکای شمالی شد. پس از شروع جدی تولید و عرضه و مصرف این محصول در اوایل دهه 90 در اروپا ،در اواخر 90 پس از امریکای شمالی این محصول وارد بازارهای افریقای جنوبی،آسیا و اقیانوسیه شد. عرضه این محصول در آسیا نیز از ابتدای دهه 2000 تاثیر بسزایی در افزایش تولید و مصرف این کفپوشها داشت و رشد تولید و مصرف این محصول همچنان ادامه دارد. 1 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 شهریور، ۱۳۸۹ درسال 1339 شرکت ساختمانهای کشوری بعنوان اولین کارخانه پارکت سازی با امتیازکارخانه باورک سوئیس بزرگترین سازنده پارکت درجهان تاسیس گردید.این کارخانه بااستفاده ازامکانات طبیعی که وجود جنگلهای بی نظیرمنطقه گرگان وگنبد ایران می باشد، محصول خود را با بهترین کیفیت به بازارعرضه نمود. شاید بدون اغراق کمتر پارکتی درجهان یافت میشود که از نظرمرغوبیت و نقش، زیبایی واستحکام بتواند با محصولات شرکت بنیاد پارکت کشوری مطابقت نماید.زیرا چوبی که برای پارکت مصرف میشودازجمله چوبهای نادرجهان است وگذشته ازاین ، لاک وچسبی که برای نصب پارکت بکاربرده میشود دارای امتیازات منحصربفردی است که مختص است به اینکه ، پارکت درمقابل تغییرات جوی تاب مقاومت داشته باشد ودچارانعطاف نگردد. تعریف کفپوش های لامینت: پوشش کف ساختمان با ، لایه رویی تشکیل شده از یک یا چند ورق نازک از مواد فیبری(معمولا کاغذ)آغشته شده به چسبهای آمینوپلاستیک ترموست (ملامین). معمولا این اوراق ممکن است بصورت پرس شده هم باشند (مانندHPLوCPLوCompact).لایه رویی فوق روی یک مغزی اصلی که از اوراق فشرده چوبی می باشد چسبانده می شوند (بیشترMDFوHDFودر مواقعی نئوپان). 1 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 شهریور، ۱۳۸۹ پارکت یا فرش چوبی عبارت است ازقطعاتی ازچوب با ابعاد مشخص که عمدتا بوسیله چسب وبعضا به روش میخ درکف ساختمانها نصب میشود. بررسی بازارهای جهانی: مصرف کف پوشها دراروپای غربی درطول سال 2004 به آرامی وتاحدود 2%افزایش یافته وبه حدود 1.9میلیون مترمربع بعدازسه سال کاهش تقاضا رسیده است.افزایش مجدد عمدتا بدلیل بهبود کف پوشهای چوبی وپارچه ای همراه بارشد پیوسته کف پوشهای لمینیت بوده است. کف پوشهای پارچه ای بعنوان محصولات پوشش کف،دراروپای غربی باقی مانده اند. اگرچه سهم آنها دربازار تا 3% ازسال 2000 کاهش یافته وبه 44% مصرف کل درسال 2004 یا 835 میلیون مترمربع رسیده است. درطی دوران این محصول، اولین مجموعه با 506 میلیون مترمربع بوده وبدنبال آن با 193میلیون مترمربع و 123میلیون مترمربع ودیگرکف پوشهای پارچه ای با13میلیون مترمربع وجوددارند. درطول سال 2004 فقط محصولات کف پوش قادربودندکه افزایش پیوسته ای درمصرف رانشان دهند که بدین ترتیب بقیه محصولات باکاهش مواجه شدند.سنگ وگرانیت نیزبه طورمساوی بازارشان رادرطول سال2004 ازدست داده اند. مصرف آنها تا 2%که 422 میلیون مترمربع بود کاهش یافت که به معنی کاهش 22% ازکل مصرف کفپوشها بوده است .ازسال 2001 وینیل مکان سومش را به کف پوشهای لمینیت واگذارکرد.درطول سال 2004 تقاضا برای وینیل تاحدود 2% و تا 203 میلیون مترمربع کاهش پیداکردکه 10.7% از بازار بود. کف پوشهای لمینیت رشد زیادی رادرچند سال گذشته داشته ورکوردجدیدی درحدود 255 میلیون مترمربع درسال 2004 را ثبت کرده اند.برطبق رشد مصرف مطلوب ومیانگین رشد سالیانه به میزان 10%سهم بازار، کف پوشهای لمینیت افزایش یافته است. درمقایسه باسهم آنها درسال 2000 کمتراز10% بوده. سهم کف پوشهای لمینیت هم اکنون حدود 14% ثابت شده است.مصرف پارکت وچوب ماسیودرسال 2003 باتمایل زیادی مواجه شده است.به هر حال تقاضای بازاربرای آنهادرسال 2004 تا10% افزایش یافت وبه 100 میلیون مترمربع رسید.درنتیجه، اهمیت نسبی کف پوشهای چوبی افزایش یافت وبه بالاترین سطح در حدود 5.3% رسید و کفپوش لاستیکی به تدریج تا 28 میلیون مترمربع کاهش یافته وسهم بازار آنها به 1.5% رسید. درحالیکه کف پوشهای لاستیکی به سطح مصرف 37 میلیون مترمربع وسهم بازارحدود 2% رسیدند.مصرف تاحدودی افزایش یافت وهم اکنون به 0.7% ازکل یا 13میلیون مترمربع میرسد. 1 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 شهریور، ۱۳۸۹ موکت یک نوع پوشش است که برای کف ساختمانها و یا منازل استفاده میشود. این محصول از مواد اکریلیک و پلی پروپیلن ساخته میشود. نکته بارزی که میتوان به آن اشاره کرد این است که از آن میتوان هم به عنوان یک پوشش استفاده نمود و هم به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی نام برد. 1 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 شهریور، ۱۳۸۹ همانطور که میدانید، رنگ از موارد اصلی دکوراسیون هر اتاق به حساب میآید و از آنجایی که موکت بخش زیادی از یک اتاق را پوشش میدهد، بنابراین هنگام انتخاب موکت اصول مربوط به رنگ مناسب را باید در نظر گرفت و رعایت کرد. نکته مهمی که در مورد رنگ موکت وجود دارد، این است که رنگ موکت زمانی که پس از خریداری به خانه آورده میشود، روشنتر از زمانی است که همان موکت در مغازه بوده است. همیشه رنگی که در مغازه میبینید تیرهتر از رنگی است که در خانه خواهید دید. این یک نوع خطای دید طبیعی است و شما هنگام انتخاب رنگ موکت بايد آن را در نظر بگیرید. نکته دیگر اينكه بايد دقت كنيد رنگ موکت چگونه در مقیاس یک اتاق خودنمایی میکند و چه تاثیری بر فضای کل اتاق دارد. برای مثال، موکتهايي با رنگ روشن، فضای اتاق را بازتر میکند و موکتهای تیره باعث میشود دیوارها نزدیکتر به هم به نظر برسند و یک نوع احساس صمیمیت را در محیط القا میکنند. رنگهای خنثی بهترین گزینه برای رنگ موکت هستند زیرا رنگهای خنثی به راحتی با رنگهای دیگر هماهنگ میشود و اگر رنگ موکت اتاق خنثی باشد راحتتر میتوانید از طیفهای رنگی متنوع برای رنگ دیگر وسایل استفاده کنید؛ انتخاب یک موکت با کیفیت با یک رنگ خنثی بهترین انتخاب در هنگام خرید موکت است، زیرا هم ماندگاری زیادی دارد هم به راحتی با انواع دکوراسیون و چیدمان هماهنگ میشود. 1 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 شهریور، ۱۳۸۹ پارتیشن :سیستم جداکننده های کاذب که امروزه بانام پارتیشن شناخته می شوند،نوعی تجهییزات جهت تقسیم بندی فضاهای داخلی بوده که باهدف منظم ترکردن محیط وباپیش بینی قابلیت جابجایی طراحی وساخته می شوند. استفاده ازپارتیشن درکشورسابقه طولانی نداردومصرف آن اغلب درپروژه های اداری وتجاری که نیاز به طراحی محیط برمبنای احتیاجات جاری می باشد وامکان تغییرات نیز وجودداردرواج پیداکرده. پارتیشن برمبنای معیارهای ساخت به چهار دسته اصلی تقسیم بندی می شوند: 1-پارتیشن تمام mdf. 2-پارتیشن mdf ,آلومینیوم. 3-پارتیشن mdfوشیشه. 4-پارتیشن آلومینیوم وشیشه. 1 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 شهریور، ۱۳۸۹ 1-پارتیشن اداری تمامmdf: این نوع از پارتیشن اداری تنها به وسیله mdfساخته می شودوطراحی آنها به گونه ای است که نمای ظاهری وفریم بندی ها به وسیله mdfانجام می گیرد .به دلیل نیاز به ایستایی ومقاومت در محل وهمچنین با پیش بینی قابلت حمل،قطر بدنه اصلی در این نوع از پارتیشن بین 9 تا 13 سانتی متر است که بسته به عرض وارتفاع مورد نیاز کم یا زیاد می گردد.همچنین به دلیل ایجاد یک قطر 9 تا 13 سامتی متری در بین جداره پارتیشن می توان از پرده های کرکره ای درون جداره داخلی استفاده نمود که هم موجب محفوظ تر شدن محیط می گرددوهم می توام لوگو ویا نام شرکت رابرروی آنها درج کرد. این نوع از پارتیشن اداری بسته به فضای موردنیاز باعرض های متغیر 90 تا140 سانتی متر وارتفاع 140 تا 380 سانتی مترقابل طراحی وپیاده سازی می باشد. پارتیشن اداریmdf وآلومینیوم:پارتیشن اداری ترکیبی که در ساخت آن از mdf وآلومینیوم استفاده می گردد نوعی از جداکننده های سبک هستند که قابلیت پیاده سازی ، حمل ونقل وتغییرات بسیار بالایی دارند.این نوع از پارتیشن اداری به دلیل استفاده ازآلومینیوم که فلزی بسیار سبک ، مستحکم وزیباست بسیار متنوع وجذاب می باشد.آلومینیوم های مورداستفاده در این نوع ازپارتیشن به دلیل داشتن رنگ های آنودایزباکیفیت تنوع رنگی بالایی داشته وباترکیب رنگی مناسبی که باmdfخودایجادمی کنند امکان هارمونی با محیط رادارند. پارتیشن اداری mdf وآلومینیوم خود به دودسته تقسیم می شود:پارتیشن اداریmdf وآلومینیوم ( تک جداره ):در این نوع از پارتیشن اداری از آلومینیوم به عنوان فریم واسکلت بندی اصلی واز mdf وشیشه به عنوان پرکننده های سطح استفاده می شود.قطر این نوع پارتیشن بسیارکم ودر حدود 4تا6سانتی متر است ، عرض وارتفاع آن هم کاملا نا محدود بسته به محیط قابل پیاده سازی می باشد.یکی از مزایای این نوع پارتیشن قطرکم ، مقاومت بالا ، نقل وانتقال وتغییرات سریع وهزینه مناسب می باشد. -پارتیشن اداریmdf وآلومینیوم ( دوجداره ):تعریف اساسی پارتیشن اداری که توسط sornoایتالیا ( یکی از اولین تولیدکنندگان پارتیشن اداری درجهان ) ارائه شده به این نوع پارتیشن برمی گردد.درساخت این نوع از پارتیشن اداری از استراکچرهای مخصوصی جهت کادربندی وبه عنوان قطعات اصلی پارتیشن استفاده می گردد که خود حالت دوجداره بودن را دارست .از mdf وورق های کامپوزیت جهت پرکردن سطح ، از شیشه های سندپلاست جهت تبادل نور ، از پرده های تیغه ای شاخک دار جهت محفوظ کردن شیشه ها وازداکت های داخلی جهت گذرکردن کابل وسیم ها استفاده می گردد.این نوع پارتیشن قطری ثابت ودرحدود10 سانتی متردارد ، عرض وارتفاع آن نیزبسته به محیط کاملا متغیر است. 1 لینک به دیدگاه
سنتور 10 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 مهر، ۱۳۸۹ salam aminam khastam begam age mishe matalebi az tarahiye mahde kodak va hamchenin aks vasam biyari mamnon. لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده