Bahram sh 219 ارسال شده در 9 اردیبهشت، 2015 سلام دوستان این اولین کار وی ری من هستمیدونم خیلی ایراد داره اما دوست دارم نظراتتون رو بدونم کارت خوب شده. افرین. 2
سامیار220 10919 ارسال شده در 9 اردیبهشت، 2015 آره حتما چک میکنم دوباره... ممنونالان که دارم دقت میکنم خیلی چیزا عوض شده در صورتی که من تغییر ندادم... حداقل از عمد تغییر ندادم مثلا گلبرگای گلدون رنگش تغییر کرده یا اون تابلو و ساعتی که رو دیوار گذاشتم کنار آیینه اصن معلوم نیس آبجکتارو با فرمت 3ds وارد کردین یا مکس؟ 3dsکه متریالو وارد نمیکنه باید خودتون دونه دونه لود کنین، مکس هم بعضی مواقع چون آدرس متریال عوض شده دیگه نشونش نمیده باید دوباره لود کنید معمولا هم bitmap ها بیشتر به این مشکل برمیخورن 2
.Apameh 25173 ارسال شده در 9 اردیبهشت، 2015 آبجکتارو با فرمت 3ds وارد کردین یا مکس؟ 3dsکه متریالو وارد نمیکنه باید خودتون دونه دونه لود کنین، مکس هم بعضی مواقع چون آدرس متریال عوض شده دیگه نشونش نمیده باید دوباره لود کنید معمولا هم bitmap ها بیشتر به این مشکل برمیخورن با مکس وارد کردم... نمیدونم چرا اینطوری شد دوباره متریال میدم ببینم چطو میشه 1
.Apameh 25173 ارسال شده در 9 اردیبهشت، 2015 کارت خوب شده. افرین. مرســــــی استاد ابراهیم لطف دارین شما:icon_gol: خوب که نشده ایراد زیاد داره تازه کارم 2
سارا بهمنی 1126 ارسال شده در 9 اردیبهشت، 2015 مرســــــی استاد ابراهیم لطف دارین شما:icon_gol:خوب که نشده ایراد زیاد داره تازه کارم سلام به نظرم کارت خوب شده.به عنوان کار اول.من خودم در حال یادگیری ام.تو مدلسازی خیلی مشکل دارم.اما تو رندر و متریال خوب پیشرفتم اما مدلسازی نه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایین برای پیشرفت در مدلسازی. 4
سارا بهمنی 1126 ارسال شده در 9 اردیبهشت، 2015 کارت خوب شده. افرین. چند تا نکته میگم (چیزایی که به تازگی یاد گرفتم.)امیدوارم برای بهتر شدن کارتون ازش استفاده کنید..اینا برای فضای داخلیه و رندر روز با داشتن پنجره در اون فضا 1.اگه موتور رندرتون ویری هست بهتره که دوربین هم vray physical camera باشه.(مخصوصا برای داخلی)(زاویه ی دید مناسب رو انتخاب کنید و shift+f رو بزنید تا محدوده رندر مشخص بشه) 2.نور رو vray ight.......>dome.......>بیرون از فضای داخلی تو تنظیماتش تیک invisible رو فعال کنید تا منبع در رندر دیده نشه. تیک double-sidedرو هم بزنید تا نور بیشتری بده. multipleir.....>1(قدرت نور) f-number.....>3 shuther speed.....>80 white balance ......daylight texture......روی vray hdri.....باعث میشه نوری که در فضا پخش میشه طبیعی تر بشه.....میتونید تصاویر hdri رو دانلود کنید.اگه میخواین براتون بذارم. render multi......>11 3. حالا باید متریال پنجره رو مشخص کنید تا نور وارد بشه وگرنه رندر سیاه میشه. من معمولا متریال شیشه رو با این تنظیمات میزنم. refract......>243(شفافیت) reflect........>15(براقیت) وتیک after shodows رو هم بزنید.تا باعث شه نور از بیرون وارد اتاق شه. 4.background.....>روشن.......>مثلا225 و یا مپ .....>vray sky....روشنتر میشه. 5.تیک GI رو فعال کنید. 6.موتور دوم lightcach subdivis......>فعلا500 7.تیک frame buffer رو بزنید. 8.image sampler.......>adaptive dmc vray lanczosfilter.....>برای فضای داخلی max subdivis.......>16........>مقداری زیادی از noise ها رو برطرف میکنه. 9.color mapping......>exponential تیک sub-pixelmapping و clamp output clamp رو فعال کنید. 10.ambient occlusion.....>0.3 11.global subdivis multipleir......>2 min sample.....>16 noise threshold......>0.005 12.حالا تنظیمات light cach در آخر subdivis ......>1500 sample size ....>0.01 در پایان باید بگم بستگی به فضا تون هم داره وروش های دیگه ای هم هست و این اعدادی که گفتم ثابت نیست و خودتون کم و زیاد کنیدتا نتیجه ی مطلوب رو بگیرین... مهمتر از همه اینه که متریالتون رو چطور بدین....بهتره که از متریال ویری استفاده کنید چون تو رندرتون خیلی تاثیر داره. 5
سارا بهمنی 1126 ارسال شده در 9 اردیبهشت، 2015 من تو مدلسازی زیاد خوب نیست کارم.. تنیمات رندر خارجی در شب و روز و همچنین تنظیمات رندر داخلی در شب رو هم بهتون میگم اگه وقت شد.(طبق تجربه ی خودم) ممنون میشم شماها هم من رو راهنمایی کنید. 4
سارا بهمنی 1126 ارسال شده در 10 اردیبهشت، 2015 من تو مدلسازی زیاد خوب نیست کارم.. تنیمات رندر خارجی در شب و روز و همچنین تنظیمات رندر داخلی در شب رو هم بهتون میگم اگه وقت شد.(طبق تجربه ی خودم) ممنون میشم شماها هم من رو راهنمایی کنید. جواب خودم رو خودم میدم.به نظرم این سایت برای پیشرفت در مدلسازی خیلی خوبه. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4
.Apameh 25173 ارسال شده در 10 اردیبهشت، 2015 یه کوچولو متریال میز و گل و... رو تغییر دادم جای نور رو هم عوض کردم اما هنوز نورم خوب نیس ...یکم مولتی پلییر رو تغییر دادم ... اف نامبر دوربین رو هم تغییر دادم اما زیاده هنوز باید کار کنم متریالا نمیدونم چی شده بود...دوباره نسبت دادم اونایی که از تغییر کرده بود 4
yousef_negraie 12 ارسال شده در 4 فروردین، 2016 پیشنهاد میکنم دوستان وقتشون رو صرف یادگیری نرم افزارهای کد و اسکچ آپ و رویت بکنن تمام کسانی که به صورت تخصصی معماری و عمران کار میکنن خیلی راحت میدونن که رویت نرم افزار فوق العاده ایه در ضمن اسکچ آپ نرم افزار تخصصی مدلسازی 3 بعدی برای معماری و عمرانه اما تری دی مکس نرم افزار انیمیشین سازیه و به همین خاطر پیچیده ست هیچ وقت کیفیت رو فدای پیچیدگی نکنین با اسکچ آپ و رندرینگه پودیوم میشه اکسپورت های باورنکردنی گرفت! ولی همیشه اینو به یاد داشته باشین رویت ، آینده نرم افزارهای معماریه !!! مخصوصا با توجه به مطرح شدن مبحث بی آی ام برای نرم افزارهای دو بعدی و 3 بعدی معماری ... پ.ن: در پست ها دیدم گاها مطرح کرده بودن که مدلسازی در مکس نسبتا کار دشواریه!و کاملا سخن به جایه! یه پیشنهاد اسکچ آپ دانلود کنین مدلسازی های 3 بعدیتون رو براحتی اونجا انجام بدین سولاید کنین و از اسکچ آپ اکسپورت بگیرین به تری دی مکس و راحت کارتون رو ادامه بدین! یه سوال :!؟ چرا دانشجوهای معماری اینقدر با اسکچ آپ بیگانه ان؟! چون محیط کار ساده ای داره؟! نرم افزار بسیار سریع و راحتیه برای مدلسازی !هر چند من با اسکچ پروژه کامل کار کردم و رندر هم گرفتم و پست پروداکشن هم کار کردم و حاصل با مکس هیچ فرقی نداره! اسکچ در اولویت برای شما معماران طراحی شده!ازش استفاده کنید و لذت ببرید! 2
ارسال های توصیه شده