رفتن به مطلب

نامه ابراهام لینكلن به آموزگار فرزندش


ارسال های توصیه شده

او باید بداند كه همه مردم عادل وهمه آنها صادق نیستند . اما به فرزندم بیاموزید كه به ازای هر شیاد ، انسانهای صدیق هم وجود دارند . به او بگویید در ازای هر سیاستمدار خودخواه ، رهبر با همتی هم وجود دارد . به او بیاموزید كه در ازای هر دشمن ، دوستی هم هست .میدانم كه وقت میگیرد . اما بیاموزید اگر با كار و زحمت خویش یك دلار بدست آورد ،بهتر از آن است كه جایی در زمین پنج دلار پیدا كند . به او بیاموزید كه از باختن پند بگیرد و از پیروز شدن لذت ببرد . اورا از غبطه خوردن برحذر بدارید . به او نقش و تاثیر مهم خندیدن را یاد آور شوید . اگر میتوانید به او نقش مهم كتاب را در زندگی آموزش دهید .به اوبگویید تعمق كند ،به پرندگان در حال پرواز دردل آسمان ، به گلهای درون باغچه ،به زنبورهای كه در هوا پرواز میكنند ، دقیق شود .

به فرزندم بیاموزید كه درمدرسه بهتر این است كه مردود شود، اما با تقلب به قبولی نرسد . به اویاد دهید ،كه با ملایم ها ملایم و با گردن كشها ،گردن كش باشد .به عقایدش ایمان داشته باشد . حتی اگر همه خلاف او حرف بزنند {و او را مسخره كنند } . به او یاد دهید كه همه حرف ها را بشنود و سخنی را كه به نظرش درست میرسد انتخاب كند .

ارزشهای زندگی را به فرزندم آموزش دهید . به او یاد دهید ،كه در اوج اندوه تبسم كند . به او بیاموزید كه در اشك ریختن خجالتی وجود ندارد .به او بیاموزید كه میتواند برای فكر و شعورش مبلغی تعیین كند . اما قیمت گذاری برای دل بی معنا است .

به او بگویید كه تسلیم هیاهو نشود و اگر خود را برحق میداند پای سخنش بایستد و با تمام قوا بجنگد .

در كار تدریس به فرزندم ملایمت به خرج دهید .اما از او یك ناز پرورده نسازید ، بگذارید شجاع باشد . به او بیاموزید كه به مردم اعتقاد داشته باشد . توقع زیادی است ، اما ببینید كه میتوانید چه كار كنید .

 

 

president-abraham-lincoln-abe.jpg

لینک به دیدگاه

Thanks for up dear

 

 

 

  • قشنگ‌ترین زمان‌های زندگی شما زمان‌هایی است كه با دوستانتان سپری می‌كنید.

 

  • هنگامی كه شما پاهای فیلی را به زور نگه داشته‌اید و او تلاش می‌كند خودش را برهاند، بهتر است بگذارید برود.

 

  • همه ی مردم از تعارف خوششان می آید.

 

 

  • شما نمی توانید با شانه خالی كردن از مسئولیت امروز، از مسئولیت فردا شانه خالی كنید.

 

  • من تلاش خود را می كنم و به راه خود ادامه می دهم. اگر نتیجه ی دلخواه از كارم گرفتم، خرده گیری و سخن دیگران بر من كارساز نیست و اگر كارم نادرست باشد، سوگند ده فرشته ی آسمانی مبنی بر درستی آن، نمی تواند آن را نیكو كند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...