رفتن به مطلب

نقش آينه در دكوراسیون داخلي


ارسال های توصیه شده

bdi-09-origin-wall-mirror-shelf-3990.jpg

آينه ها نه تنها در زيبا سازي فضاي داخلي منازل نقش بسزايي را بازي مي كنند بلكه موارد كاربردي زيادي نيز دارند كه از جمله مهمترين آن مي توان به خود آرايي اشاره نمود. در عين حال بايد اظهار داشت كه استفاده مناسب از آينه در آرامش و بهبود حالات رواني افرادي كه در آن محيط زندگي مي كنند نيز نقش موثري را بازي مي كند. حال اجازه دهيد نگاهي به اين موضوع داشته باشيم كه آينه ها چگونه مي توانند فضاي داخلي خانه را بزرگتر جلوه دهند؛ اصولاً يك اتاق كوچك، راهرو، و يا وروي هاي تنگ و باريك با آويختن آينه به ديوار خيلي بزرگتر از آن چيزي كه هستند جلوه مي كنند؛ اما كدام يك از ديوارها را بايد براي نصب آينه انتخاب كنيم؟ بايد توجه داشت كه اين كار صرفاً به منظور ايجاد تعادل و توازن انجام مي پذيرد بنابراين آينه مي بايست در مكاني قرار بگيرد كه نور را منعكس كرده و فضا را عريض تر، و بزرگتر جلوه دهد. براي راهروها و فضاي هاي باريك وروي استفاده از آينه بر روي كل ديوار نه تنها مقرون به صرفه نيست بلكه از نظر كارشناسي ايده خوبي هم به شمار نمي رود. به جاي آن بهتر است يك سري آينه را به صورت راندوم در هر دو طرف ديواره ها قرار دهيد.

 

جاي مناسب ديگر براي استفاده از آينه ها، حمام هاي كوچك هستند. اگر بتوانيم نورپردازي را نيز به طور مناسب انجام دهيم، متوجه تغييرات چشمگيري در فضاي داخلي مكان مورد نظر خواهيم شد. اين كار تنها با صرف مقدار كمي هزينه به راحتي تغييرات اساسي در دكوراسيون داخلي منازل ايجاد مي كند و همچنين داراي موارد كاربردي بيشماري نيز مي باشد. آينه همچنين يك سطح صاف و شفاف بر روي ديوار ايجاد مي كند كه مانند كاغذ ديواري و يا رنگ پس از مدتي پوسته نمي دهد.

 

damirrorstowallsbedroom.gif

استفاده از آينه در محيط باريك محيط را باز تر و وسيع تر نشان مي دهد

 

 

damirrorandcandle.gif

زمانيكه از شمع در جلوي آينه استفاده شود فضا آرامبخش تر و رمانتيك تر خواهد شد

آينه در هماهنگي با نورپردازي مي تواند در كيفيت و ميزان بازتاب نور بسيار موثر واقع شود. مسئله ديگري كه مي بايست به آن توجه داشت قاب آينه و وجود شمعدان در كنار آينه است كه البته اين مطلب هم تا حد زيادي سليقه اي است اما با اين وجو استفاده از رنگ هاي روشن هميشه فضاي آرامبخش تر و رمانتيكي را ايجاد مي كند.

آينه ها حتي بدون داشتن قاب هاي گرانقيمت باز هم زيبايي و جلوه خاص خود را دارند.با اين وجود تراش هاي اريب در لبه آينه مي تواند زيبايي آن را چند برابر كند. آينه ها بيانگر حس هنري افراد بوده و داراي انواع قاب ها ي تزئيني هستند.

 

daartwork-mirror.jpg

 

با ورود آينه ها به فضاي داخلي خانه ها متوجه تفاوت هاي شگرفي مي شويد كه شما را متعجب خواهند كرد؛قرار دادن آينه در بالاي شومينه نيز به عنوان يكي از تكنيك زيباسازي هر چه بيشتر منازل به شمار ميرود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

يكي از رايج ترين كاربردهاي آينه استفاده شخصي و نماياندن ظاهر افراد و در واقع نقش آن در آرايش و پيرايش است. براي اين منظور انواع و اقسام آينه ها وجود دارد ولي گذشته از اين نوع كاربرد آينه يكي از عناصر مهم و تاثير گذار دكوراسيوني نيز هست به گونه اي كه كاربرد آن در برخي از فضاهاي ساختمان مانند سرويس هاي بهداشتي و اتاق خواب به عنوان عنصري ثابت و جزء لوازم دكوراسيوني كاربردي آن مكان ها به حساب مي آيد. علاوه بر آن از آينه براي زينت بخشيدن گوشه اي از فضاي خانه نيز استفاده مي كنند. به اين ترتيب كه آينه اي را در قابي زيبا بر روي ديوار نصب كرده و يا آن را بر روي كنسولي هماهنگ با ديگر لوازم دكوراسيوني محيط قرار مي دهند كه در اين شرايط علاوه بر نقش كاربردي، تزئيني زيبا براي محيط نيز محسوب مي شود. برخي از افراد هستند كه هر چقدر هم كه در دكوراسيون داخلي خانه هاي خود از آينه استفاده كنند بازهم تمايل زيادي به استفاده از آينه هاي بيشتري در محل سكونت خود دارند. به همين دليل در اين قسمت طراحي جديد از مبلمان را به شما معرفي مي كنيم كه در آنها از آينه استفاده شده است. همانطور كه در تصاوير نيز مشاهده مي كنيد مبلمان آينه اي بسيار شيك و زيبا هستند و قابل استفاده در نقاط مختلف خانه نيز مي باشند.

 

 

mirror1.jpg

mirror2.jpg

mirror3.jpg

mirror4.jpg

mirror5.jpg

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...
  • 4 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...