رفتن به مطلب

تولید صنعتی نانو كامپوزیت های پلی الفینی برای اولین بار در كشور


ارسال های توصیه شده

برای اولین ‌بار در كشور طرح ملی تولید صنعتی نانوكامپوزیت‌ ترموپلاستیك اولفین‌ها (TPOs) بر پایه پلی‌پروپیلن گونه تزریق تولید صنایع پتروشیمیایی داخل كشور و نانو خاك­رس مورد مصرف در صنایع مختلف به‌ویژه صنایع خودرو، در شركت پژوهش و فناوری پتروشیمی و با همكاری پژوهشكده نانوفناوری دانشگاه صنعتی امیركبیر با موفقیت صورت پذیرفت.

مجریان این طرح ملی، ویژگی‌های عمده این مواد نسبت به آمیزه‌های رایج را فرآیند‌پذیری بسیار مطلوب‌تر و خواص فیزیكی- مكانیكی برتر به‌ویژه مقاومت الاستیك بسیار بالا همراه با ضربه‌پذیری زیاد، پایداری ابعادی در دماهای بالا، مقاومت در مقابل شعله و رنگ‌پذیری بسیار مناسب اعلام كردند. این موادِ نانوساختار به‌دلیل ریزساختار نانوكامپوزیتی، از ویسكوزیته ظاهری پائین در حین فرآیند‌های شكل‌دهی مختلف به‌ویژه فرآیند تزریق برخوردار می‌باشند كه نه‌تنها باعث افزایش سرعت تولید شده بلكه باعث كاهش استهلاك تجهیزات به‌كار رفته در فرآیندهای شكل‌دهی می‌شوند. مواد نانوكامپوزیتی مذكور برپایه پلی‌الفین‌های تولید داخل كشور تهیه شده‌اند كه باعث افزایش زمینه‌های كاربردی پلی‌الفین‌های داخل كشور و قطع وابستگی در تولید صنعتی پلیمرهای مهندسی از آنها می‌شود. بدیهی است تولید انبوه این خانواده از نانوكامپوزیت‌های پلیمری، بخش عمده‌ای از اقتصاد و تجارت فناوری نانو در داخل كشور و نیز منطقه را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار داده و توسعه محصولات پتروشیمیایی با ارزش افزوده بالا را منجر خواهد شد.

 

منبع: NIPC

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...