رفتن به مطلب

علم آموزی - سعید پرهیزگار


ارسال های توصیه شده

درود بر فرهیختگان * همیشه ایده های متفاوت را مطالعه داشته باشید
Groundwater is one of the most important water resources on earth, and groundwater level and groundwater salinity studies are very important for the protection and planning of water resources, especially in arid and semiarid areas such as Iran. Groundwater quantitative and qualitative testing is time consuming and costly. Therefore, the use of models to simulate the quantity and quality of groundwater has become common.
 
لینک به دیدگاه

درود بر اندیشمندان **. می گویند : در سالهاى اخير رشد جمعيت و توسعه صنعتى سبب افزايش غلظت آلاينده هاى هوا شده است. بر اساس گزارش سازمان جهانى بهداشت، يك هشتم مرگ وميرها ناشى از آلودگى هاى محيطى است كه سلامت افراد جامعه و محيط زيست را تهديد مى كند.. آلودگى هوا در محيط هاى بسته، نظير مراكز خريد از طريق خودروها، به واسطه مجاورت با خيابانها و ازدحام جمعيت باید به دقت مورد توجه قرار گیرد

لینک به دیدگاه
درود بیکران * مطالعه بفرمایید
Nowadays the production of plastic materials has dramatically increased with the growth of population and the development of industry in the world. Micro-plastics are released into the environment by the decomposition of plastic materials. The World Health Organization (WHO) has called these particles emerging pollutants due to their highly durable and bioaccumulative nature.
 
لینک به دیدگاه

درود بر فرهیختگان ** . می گویند : زیباشناسی یکی از توانایی های انسان برای درک بهتر پدیده های سخت مانند تندیس ( مجسمه ) و نرم مانند صدای زیبای طبیعت ( صدای رودخانه – صدای پرندگان ) است .واژۀ زیباشناسی از ریشۀ Aesthetos یونانی به معنای ادراک حسی است .از قرن 18 به بعد، مفهوم زیباشناسی جنبۀ روان شناختی بیشتری به خود گرفت و در ارتباط با ادراک، هوش، و حساسیت ( دانش و تجربه مفید ) بررسی شد.*.*. می گویند : یکی از مهمترین عملکردهای اساسی در مغز انسان، - توجه - است که اجزای آن پایه و اساس سایر فرایندهای شناختی است .*

لینک به دیدگاه

درود بر اندیشمندان ** . می گویند : هر نهادی از جمله خانواده برای برطرف کردن نیازهای خود به افرادی نیاز دارد که بتوانند به شکلی بهینه راه حل هایی نو و ابتکاری ارائه دهند .خلاقیت یک توانایی شناختی است که افراد را قادر می سازد تا ایده های اصلی و کاربردی ارائه دهند .خلاقیت یک ظرفیت سازگار برای حل مسائل زندگی و حالتی ذهنی است که به تمام کارهای هوشمندانه انسان وحدت وانسجام می بخشد. *....* می گویند : یکی دیگر از متغیرهای مرتبط با خلاقیت، قدرت تحمل ابهام است، تحمل ابهام به روشی گفته می شود که فرد یا گروه هنگام مواجهه با مجموعه ای از سرنخ های ناآشنا، پیچیده یا ناسازگار، اطلاعات مربوط به موقعیتهای مبهم یا محرکها را درک و پردازش می کند و با قدرت آنها را بررسی می کند. *

لینک به دیدگاه
درود بر نیکان *. می گویند : نگرانی ، فرآیند شناختی است که افراد، وقایع و نتایج تهدیدزا را پیش بینی می کنند و به تدریج تبدیل به راهبردی برای کشف و مقابله با تهدیدهای قریب الوقوع می شود. همیشه مواظب سیستم اعصاب و روان خود باشید تا بیمار نشوید **.
 
لینک به دیدگاه

درود بر اندیشمندان *.*. می گویند : فراشناخت ، فرآیندی است که در آن یادگیرندگان، از چگونگی یادگیری خود، چگونگی استفاده از اطلاعات موجود برای رسیدن به هدف، توانایی قضاوت کردن درباره فرآیندهای شناختی در یک تکلیف خاص و چگونگی استفاده از این راهبردها برای رسیدن به اهداف آگاهی داشته و در حین عملکرد و بعد از انجام عملکرد، پیشرفت خود را ارزیابی می کنند.**.

لینک به دیدگاه

درود بر اندیشمندان ** می گویند : اخلاق ، ویژگی های درونی انسان است که مرکز رفتار انسان ها بوده و عمیق ترین نفوذ و اثر را در بخش رفتار آدمی دارد.اخلاق درحقیقت بخشی از حکمت عملی است .*

لینک به دیدگاه

درود بر نیکان .*. می گویند : دوران نوجواني و بلوغ يكي از دوره هاي مهم زندگي است. شناخت اين تحولات از بروز مشكلات رفتاري و عملکردی دانش آموزان در اين دورة سني جلوگيري مي نمايد..**.. لطفا دقت بیشتر: می گویند ، خودناتوان سازی یک راهبرد دفاعی است که به وسیله آن، افراد قبل از انجام تکلیف، برای خود موانعی را ایجاد می کنند تا بعداً عملکرد نامطلوب را به این موانع نسبت دهند

لینک به دیدگاه

درود بیکران ** می گویند: روش، مفهومی راهبردی وخردمندانه است که نحوه عمل را ترسیم می کند و مراحل و چگونگی پیمودن آنها را، برای رسیدن به هدف های موردنظر را معلوم می کند.*

لینک به دیدگاه

درود براندیشمندان .*. بعضی از کارشناسان می گویند: روشهاي تحلیل به سه دسته تقسیم شده اند: تحلیل به معناي تجزیه به اجزاي مفهومی، تحلیل به معناي ترجمه و بازگردان صورت دستوري گزاره هاي زبانی به صورت منطقی آنها و سوم، تحلیل به معناي جستجوي ارتباط میان مفاهیم مختلف و بازشناسی روابط و شبکه هاي مفهومی .*

لینک به دیدگاه

درود براندیشمندان ** می گویند: هدف بررسی مشکلات در برابر حوادث طبیعی، حمایت همه جانبه را می خواهد که این منجر به حذف آثار منفی در زندگی می شود .* بلایای (حوادث )طبیعی شوک هایی هستند که می تواند سبب کاهش سرمایه های انسانی و اجتماعی و کاهش رشد،توسعه شود.همه در سراسر کره زمین باید مهارت های اساسی زندگی را بصورت کاربردی یاد داشته باشند.

لینک به دیدگاه

درود بر فرهیختگان .. ارزش گذاری خدمات اکوسیستمی با اهداف مختلفی می باشد که همان ارزش گذاری فواید جاری و آتی عرصه های طبیعی که نمایانگر نقش آن درخوب زیستن و رفاه جامعه بوده است که باید با درک و فهمی جدید و اصلاح راهبردهای مدیریتی همراه باشد

لینک به دیدگاه
درود .. مطالعه بفرمایید.*
What is meant by learning?? Learning is both a process and the byproduct resulting from this process..*..learning as a process is designed to acquire information,assimilate it,and potentially change values.the learning process combines experiences and contextual,cognitive, and emotional influences in order to acquire,enhance,or potentially provoke these changes.learning as a (by-)product constitutes a change in the individuals knowledge, skills,values,and worldviews.
 
لینک به دیدگاه

درود برنیکان .*. نیروی انسانی کارآمد مهمترین عامل موفقیت یک کشور است.یکی از راهکارهای خوب افزایش بهره وری وکارآمدی افراد،آموزش موثرو سازنده است وتوسعه فرهنگی/اقتصادی هرملتی به سطح آموزش جامعه به عنوان یک مجموعه بستگی دارد.سطوح مختلف بخش های آموزشی حلقه های مهم شکل دهی شخصیت ، توانایی ها و عادات انسان هستند.

لینک به دیدگاه

درود بر شما نیک سرشتان ،درود بر واقعیت وحقیقت،درود بر مناظر زیبای طبیعت.***** بزرگواران با مطالعه مطالب علمی،ذهن شکوفا می شود. همراهان محترمی که سالهای قبل مطالب علمی مرا دنبال می کردند امیدوارم همیشه سلامت باشید.*****..... فرآیند حل خلاق مسائل:حقیقت یابی-مساله یابی- ایده یابی-راه حل یابی-پذیرش یابی.***** ویژگی یک مصاحبه گر خوب:شناخت-یاری دادن-وضوح-ادب-فعالانه گوش دادن-بازبودن ابعاد موضوعات-هدایت کردن-انتقادی(بررسی وارزیابی)-یادآوری-تفسیر..*

لینک به دیدگاه

درود بیکران: با آروزی بهروزی و موفقیت برای همگان، خدمت شما همراهان گرامی که به "تازگی" مطالب علمی مرا مطالعه می کنید عرض کنم، یکسری مسائل در رابطه با آموزش و پژوهش وجود دارد که به صورت خلاصه به آنها اشاره می کنم: سیستم آموزشی که بر مبنای – امروز از حفظ کن و چند روز دیگر آن را به فراموشی بسپار – کاملا اشتباه است. اصول علمی بر سه گزینه استوار است: 1- تجزیه و تحلیل 2- پردازش 3- نظریه پردازی. ما باید علاوه بر رشته خودمان چندین رشته دیگر را که همپوشانی رشته ای دارد را مطالعه کنیم. تولید علم یعنی رسیدن به مسائل جدید، بهتر و کامل تر ولی متأسفانه در این دنیا به دنبال تکرار علم هستند. مدرک بازی، مقاله بازی و کتابسازی اینها روش های غیر علمی می باشد. افراد باید بتوانند در رشته خودشان راه حل و راه کار ارائه کنند. در کتابی می خواندم که نوشته بود این روش از حفظ کردن مربوط به دویست سال پیش در فرانسه بوده. اگر هر انسانی در معنای واقعی به آن درجه از تکامل عقلی و وجودی رسیده باشد دیگر چیزی به نام حسادت و خشونت در وجودش پیدا نمی شود. تست زدن کاملا غیر علمی و غیر منطقی است چون علوم، برداشتی می باشد و باید با برداشت های علمی متفاوت به نتایج شگرفی رسید. علم بدون مکاشفه هیچ ارزشی ندارد. ما باید حتما راه و روش درست اندیشیدن و درست زیستن را به بشر بیاموزیم. و موضوع مهم دیگر اینکه اکثرا لغات را غیر علمی و غیر انسانی معنی می کنند مثلا به موردی اشاره کنم که کلمه سیاست هست که متاسفانه آن را به معنای درگیری – کشمکش و بحران می دانند ولی در حقیقت اینچنین نیست، سیاست به معنای – پاس نگاه داشتن هستی – می باشد. ما باید از خواندن مطالب ایده بگیریم. انسانیت یعنی « برابری – راستی – درستی» که همه انسان ها در پرتو آن بتوانند که هرتوانایی مثبتی که دارند را به رشد و شکوفایی برسانند. خلاقیت و نوآوری اساس علم آموزی هست. قرار نیست انسان ها، همه مسائل را یاد داشته باشند ولی باید روان شناسی را به صورت کاربردی بیاموزند تا در زندگی – جامعه و جهان دچار مشکل نشوند

لینک به دیدگاه

درود بر شکوه آفرینش، درود بر پیدا و پنهان، درود بر علم و منطق.***** اقدام پژوهی،رویکردی پژوهشی است،که در آن مردم تشویق می شوند تا با شرح وضعیت خود و استفاده از ابزارهای منظم کنش،برای بررسی و حل مسائل اجتماعی تلاش کنند.***** پژوهشگران برای فراهم آوردن اطلاعات حین پژوهش،باید کلمات پرسش ها را طوری طراحی کنند«همراه با احترام» که انگیزه پاسخ کامل و درست را به مصاحبه شونده بدهد تا بدین وسیله بتوانند اطلاعات ضروری را کسب کنند.

لینک به دیدگاه

درود ....تلاش های روابط عمومی آموزش عالی در کارکرد موفقیت آمیز هر مؤسسه آموزش عالی واجد اهمیت حیاتی است. روابط عمومی را می توان حرکتی مبتکرانه جهت ایجاد ارتباطات مستمر با افراد و گروهایی که وجودشان برای بقاء و موفقیت سازمان لازم است توصیف کرد        **       مطالبی که در این دنیا منتشر می شود اکثرا علمی و منطقی نیستند، پس عقل سالم حکم می کند که فقط مطالب علمی منتشر شود.          **       کاربرد فناوری اطلاعات فرصت های درخشانی را برای تحقیقات فراهم کرده است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1- افزایش دسترسی به مطالب علمی 2- وجود سایت های علمی 3- امکان همفکری گروهی 4- جمع آوری سریعتر اطلاعات علمی 5- ارزیابی دقیق تر داده های مربوطه.           **       سازمان ها به منظور تقویت مدیریت دانش، باید مجموعه ای از وظایف، نقش ها و مهارت هایی را برای دریافت، تحلیل، توزیع و استفاده از دانش ایجاد کنند. از این رو، با شناخت مؤلفه های مدیریت دانش می توان به سازمان دهی آن دست یافت. مجموعه وظایف مدیریت دانش باید در چارچوب فرآیندهای خلق، ذخیره سازی و انتشار آن باشد.      ** {{ ساکنان کره زمین، بجای جنگ کردن،لطفا شهرک سازی کنید تا افراد با امثال خودشان زندگی کنند تا مشکلات برای همیشه حل شود امیدواریم- سازمان ملل- به این مسئله دقت کند

لینک به دیدگاه

درود.. نظام ارزشیابی آموزش عالی می تواند از دو جنبه مورد بررسی قرار گیرد: 1- ارزشیابی برنامه های علمی «آموزشی» 2- ارزشیابی مراکر آموزش عالی «پژوهشی – کارآفرینی»     * *     ارزشیابی تدریس می تواند 5 هدف را محقق سازد: 1- بهبود کیفیت تدریس 2- شناخت توانایی استادان در تدریس و میزان یادگیری دانشجویان «البته باید دانشجویان علاقه و توانایی علمی داشته باشند». 3- معیاری برای ارتقا و بازآموزی استادان 4- فراهم نمودن اطلاعات برای انجام تحقیقات آموزشی 5- کمک به دانشجویان برای انتخاب استادان           **       انجمن علمی سازمانی است که براساس توافق گروهی از متخصصان رشته های متفاوت تشکیل می شود و به کنش بین متخصصان و رویارویی اندیشه های آنها منجر می شود و آنها را به سوی هدف های معلوم راهنمایی می کند.          **           فرآیند اصول فرهنگ ها می تواند به این مسائل منتهی شود: 1- الگوی نوسازی با افزایش ارتباطات 2- ریشه های فرهنگ در اقتصاد با فناوری های جدید 3- روند تکامل فرهنگ ها 4- اشاعه ابعاد چند فرهنگی در کشورها برای استقرار صلح و آرامش 5- ظهور فرهنگ های جدید که موجب پیشرفت علم و زندگی می شود.       **       چرخه یادگیری شامل مراحل کشف مطالب، ابتکار و ابداع مفاهیم، کاربرد آنها و توسعه عرصه های ادراک است که خود به کشف مطالب جدید منجر می شود.      **       برای پرورش تفکر هوشمند و خلاق در دانشجویان، استادان باید چارچوب های حل مسئله و تحلیل خود را از محتوای منابع درسی در پایان هرمبحث معین کنند و به صورت گفتمان با فراگبران خود در میان بگذارند.    **       در هنگام گفتگو نباید دیگران را محکوم کرد بلکه باید آموزش های علمی داد. **       سرعت تحولات محیطی در جوامع به میزانی است که کسب دانش در یک دوره کوتاه تحصیلی قادر به پاسخگویی نیاز در زمان اشتغال فرد نخواهد بود، ایجاد جوامعی پویا و دانا برای پاسخگویی به نیازها احتیاج به آموزش مادام العمر دارد.       **       در بیانیه کنفرانس جهانی علم که در سال 1999 میلادی در بوداپست منتشر شد بر این مسائل تأکید شده است: 1- علم باید در قرن 21 به ارزش مشارکتی و همبستگی به نحوی که دربرگیرنده منافع تمامی مردم باشد، تبدیل شود 2- علم باید نقش اساسی درتدوین سیاست­ها و راه حل ها ایفا کند 3- ایجاد رابطه نوینی بین علم و جامعه برای حل مسائل جهانی و فوریت هایی همچون فقر، تخریب محیط زیست، ناکافی بودن مراقبت های بهداشت عمومی، عدم امنیت و ... ضروری است 4- علم باید در خدمت پیشرفت، صلح و توسعه قرار گیرد. 

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...