رفتن به مطلب

علم آموزی - سعید پرهیزگار


ارسال های توصیه شده

درود بیکران .. می گویند: کشاورزی سالم انجام مجموعه ای از فرآیندهاست که باعث ایجاد اکوسیستم پایدار(سیستمی طبیعی شامل گیاهان، حیوانات و میکروارگانیسمها که علاوه بر استفاده نسل حاضر،برای نسل های آینده حفظ شود)،تولید غذای سالم،تغذیه خوب، عدالت اجتماعی و رفاه دام برای تولید فرآورده های دامی مطلوب می شود....* . می گویند: عوامل آلوده کننده خاک بدین قرار هست: آلودگی کشاورزی- نفتی – صنعتی – اثرشوینده ها در خاک – زباله ..... عوارض آلودگی خاک برای کشاورز مسایل و مشکلاتی را دربرخواهد داشت.با آموزش هرچه بهتر و بیشتر به کشاورزان از راهکارهای اطلاع رسانی و ترویجی است....*. می گویند: برنج یکی از غذاهای اصلی بیش از نیمی از جمعیت جهان است. این گیاه در کشورهایی که عمدتا آسیایی هستند،کشت می شود.درگذشته اعلام کردند که برنج 21 درصد از انرژی و 15 درصد از پروتئين مورد نیاز جمعیتهای انسانی در سطح جهان را فراهم می کند.

لینک به دیدگاه

درود برشما همراهان ارجمند .*. من در جستجوهای اینترنتی با این سایت آموزشی آشنا شدم و از این به بعد – فقط – در همین سایت هستم.. با سپاس فراوان: سعید پرهیزگار - مشاور علمی *

لینک به دیدگاه

درود بر اندیشمندان .. با مطالعه علمی برای کار و زندگی – ایده – می گیریم ..* مدل سازی زیست محیطی، یک سیستم انتزاعی معمولا ریاضی که یک سیستم اکولوژیک است برای درک درست از سیستم واقعی مورد مطالعه قرار گرفته است.مدل سازی ،محققان را قادر می سازد تا آزمایشات وسیع را شبیه سازی کنند که برای انجام یک اکوسیستم واقعی بسیار پرهزینه یا غیرممکن است.آنها همچنین شبیه سازی فرایندهای اکولوژیک را در طی دوره های بسیار طولانی فعال می کنند،یعنی شبیه سازی فرآیندی که قرن ها درواقعیت طول می کشد،می تواند درعرض چند دقیقه در یک مدل کامپیوتری انجام شود. از مدل های اکوسیستم در بسیاری از رشته های مختلف مانند مدیریت منابع طبیعی، جغرافیا، زیست شناسی و سلامت زیست محیطی،کشاورزی و حفاظت از حیات وحش استفاده می شود.*

لینک به دیدگاه

درود بر فرهیختگان .** مطالب علمی ( مطالعات بین رشته ای ) اینجانب را سالهای گذشته میلیون ها نفر مطالعه داشته اند. سلامت باشید * سعید پرهیزگار 

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...

درود بر شما نیکان .*. می گویند : خلاقیت همواره شامل ایده هاي جدید نیست بلکه می تواند درباره انتقال دانش موجود به موقعیتهاي جدید و قراردادن آنها در موقعیت متفاوت باشد و یا می تواند در مرتبط ساختن روشهایی که قبلاً وجود نداشته اند، به کار گرفته شود..*.. می گویند : تفکر راهبردی یعنی تفکری خلاقانه، نقادانه و تحلیلی می باشد . متفکران  راهبردی از مهارتهای ادراکی خوبی بهره مند هستند آنها با صرف زمان و تلاش کمی قادر هستند اطلاعات متفاوت را به مثابة قطعه های یک پازل کنار یکدیگر بگذارند و از آن، اطلاعات منسجم و پیوسته ای استنباط کنند.

لینک به دیدگاه

درود بر اندیشمندان **. می گویند : یادگيری همیشگی یعنی پيگيری مداوم، خودانگيخته و شادی آفرین دانش به دلایل حرفه ای یا شخصی است . بر مبنای این اصطلاح، یادگيری محدود به کلاس درس نيست، بلکه در سراسر زندگی و در موقعيتهای مختلف رُخ می دهد. در فرایند یادگيری همیشگی، با رشد و توسعه مهارت ها و دانش، فرد فرصتهای یادگيری را به روز و جدید می کند و با ميل و علاقه به یادگيری ادامه می دهد ..*.. این را همه می دانیم که برای استفاده از کامپیوتر و سایتهای اینترنتی باید همه مسایل ، ساده سازی شود تا همگان به راحتی متوجه آموزش ها شوند ..*.. می گویند : نظریه شناختی اجتماعی، خودکارآمدی را به عنوان یکی از جنبه های مهم و تأثيرگذار بر دانش خود و عنصر کليدی در عامليت شخصی و اعمال کنترل بر رویدادها می داند.

لینک به دیدگاه

درود بر شما فرهیختگان **. می گویند : منطق روش های فراابتکاری به دو دسته قابل تقسیم است: -  روش های ایجادی: روش هایی که از یک برنامه خالی شروع شده و فعالیت ها را یکی یکی اضافه نموده تا این که یک برنامه شدنی حاصل شود. -  روش های بهبود دهنده: از یک برنامه شدنی که قبلا توسط یکی از روش های ایجادی به وجود آمده شروع نموده و سعی در بهبود آن دارند.

لینک به دیدگاه

درود بر اندیشمندان **. می گویند : شبکه های عصبی از روشهای محاسباتی جدید می باشند که مزیت اصلی آنها سرعت بالا و دقت مطلوب در پیش بینی متغیرهای غیرخطی است. شبکه های عصبی در حل مسایل پیچیده که مدلهای تجربی یا نیمه تجربی در حل آنها کارایی مناسبی نداشته باشند بسیار کارا هستند . شبکه های عصبی مصنوعی نوعی مدل آماری است که بر اساس کارکرد مغز انسان طراحی شده است. این نوع مدل می تواند ورودی های معینی را دریافت کند و طی یک سری پردازشهای موجود در مدل، نتیجه مطلوب را ارائه دهد.

لینک به دیدگاه

درود بر نیکان ** . می گویند : مسایل زیست محیطی را در جهان از طریق تلویزیون می توان بیشتر نمایش داد . مفهوم آگاهی زیست محیطی ، به دانش - ذهنیت - حساسیت وظرفیت آگاه شدن از چیزی مربوط است .. می گویند : شهر خلاق رويکردي فرهنگي در توسعه هـاي شـهري ماننـد بـازآفريني اسـت زيـرا فرهنگ، عنصري بسيار مهم در کيفيت و هويت زندگي شهروندان شهر خلاق به شمار مـي رود.

لینک به دیدگاه

درود برنیکان .*. می گویند : در عصر حاضر مفهوم بهینه سازی به عنوان یک اصل اساسی در تجزیه و تحلیل بسیاری از مسائل پیچیده به طورکامل پذیرفته شده است. با به کارگرفتن نظریه بهینه سازی، می توان مسائلی را بررسی کرد که شامل تعیین مقادیری برای چند متغیر مرتبط به هم و تاثیرگذار روی هدفی یگانه است. این هدف، برای اندازه گیری کمی وکیفی تصمیم ساخته می شود و با توجه به قیودی که ممکن است انتخاب مقادیر متغیرهای تصمیم گیری را محدود کنند، کمینه یا بیشینه برحسب فرمول بندی تصمیم می گردد . بهینه سازی گلوبال به دنبال یافتن جواب بهینه سراسری در فضای شدنی است. سه رویکرد اصلی برای حل این مسئله ارائه شده است؛ این رویکردها شامل استفاده از الگوریتم های متناهی، روش های تکراری همگرا و روش های مکاشفه ای است ..*. می گویند : داده کاوی با تجزیه و تحلیل یک مجموعه بسیار بزرگ از داده ها، قوانین ارزشمند یا الگوهای پنهان در داده را استخراج می کند. این استخراج با روش هایی همچون طبقه بندی ،انجمنی و خوشه بندی انجام می شود.

لینک به دیدگاه

درود بر فرهیختگان .*. می گویند : پیشرفت علمی می تواند شامل جنبه های متنوعی مانند کشف پدیده ها، تبیین ها، آزمون نظریه یا فرضیه، پذیرش یا رد فرضیه یا نظریه در جوامع علمی متفاوت، بسط فنون و ابزارهای تحلیلی و سنجشی نوین، به کارگیری نظریه عمومی برای مسائل کاربردی یا جنبه های نظری خاص، توسعه فناوری، مداخله مفید برای ارتقاء سلامت جامعه و بهبود زندگی به واسطه تلاش های علمی و مواردی از این قبیل باشد.**. می گویند : با صورت بندی فلسفة علم، مکاتب مختلفی در عرصه فلسفة علم شکل گرفت و تلاش می کنند تا به پرسشهای معرفت شناسی، روش شناسی، و ازجمله چیستی مفهوم پیشرفت علم پاسخ دهند

لینک به دیدگاه

درود بر اندیشمندان .*. می گویند : شایسته محوری در هر سازمانی از موضوعات اساسی ، سازمان ها است .*. در سازمان ها ، افراد هر زمانی که وقت داشتند باید موضوعات متفاوت علمی را از طریق اینترنت مطالعه کنند ..*. می گویند : دانش يك ادراک و فهم است که از طريق تجربه، استدلال ، درک مستقیم و يادگیری حاصل می شود .. زمانی که افراد دانش خود را به اشتراک می گذارند، دانش هريك افزايش می يابد و از ترکیب دانش يك فرد با افراد ديگر، دانش جديد حاصل می شود.

لینک به دیدگاه

درود بر نیکان .**. می گویند : مفهوم کار مشتمل بر چند مؤلفه است:  نگرش ها ، ارزشمندی، انگيزه و باورهای انسانی. محيط کاري، طراحي شغل، مهارت، شرایط  و وضعیت، محيط علمی- فرهنگی و انسانی، همکاران، گروهها، جوامع و خانواده.

لینک به دیدگاه

درود بیکران ** می گویند : انگیزش ، مبنای پیشرفت تمام تلاش ها و موفقیتهای افراد در زندگی است.. * . می گویند : یکی از محورهای مهم بازاندیشی در بخش مدیریتی سازمان ها توجه به آموزش های علوم شناختی است که به عنوان یک رویکرد در سازمان ها مورد توجه است. آمادگی شناختی یک پدیده چند سطحی است و آن را می توان در سطوحی  به مانند توانایی علمی و فردی، محیطی و سازمانی که فرد در آن کار می کند، و تعاملاتی که بین اعضای گروه اتفاق می افتد، مورد بررسی قرار داد.

لینک به دیدگاه
درود بر فرهیختگان . *. می گویند : روش شناسی در ارائه اطلاعـات ترویجـی محـیط زیسـت باید بـراسـاس ماهیـت کـار و موضـوعیت محـیط زیسـت باشـد از ایـن رو روشهـاي مناسـب تـرویج و آموزش محیط زیست باید به این موارد هم توجه کرد --محیط زیست گستره اي بـه وسـعت همـه نقـاط جهـان است. لذا ممکن اسـت اطلاعـات از موضـوعات مختلفـی ارائه شود. - - اطلاعات هر محل براي سایر محل ها و مناطق نیزمهم و باارزش تلقی شود --همه مردم دنیا مخاطب این برنامه هستند لذا بایـد بـه همه آنها اطلاع رسانی صورت گیرد.
 
لینک به دیدگاه

درود بر نیکان ** . می گویند : کارآفرینی مانند هر پدیده دیگری نیاز به فرهنگ سازی، آموزش، پژوهش و اصلاح ساختارها و نهادهای اجرایی دارد و علاوه بر توسعه کارآفرینی ، نیازمند توجه به همه جوانب آن است . امیدواریم در پارک های علم و فناوری رشته های علوم انسانی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.*

لینک به دیدگاه

درود بر فرهیختگان **. می گویند : همه پیشرفتهای شگفت انگیز انسان در دنیای امروز زاییده یادگیری است و وظیفه  یاددهي و بهبود آن محور فعالیت تمام مراکز آموزشي است .اعتبار یک نظام آموزشي وابسته به میزان یادگیری فراگیران آن است. یادگیری یک متغیر است که عوامل متعددی مثل هوش، انگیزه، محیط مناسب ، عوامل خانوادگي، اجتماع، کیفیت آموزشی، کیفیت مربي و ... در آن تأثیر مي گذارند.* 

لینک به دیدگاه
درود بر اندیشمندان **.. می گویند : توانايي ها شامل مجموعه اي از مهارتها و صلاحیتهاي شناختی است. اگر ذهن یک شبکه پردازش اطلاعات است ، استدلال فضایی نوعی شناخت است و فرآیند شناخت شامل بازیابی، ذخیره سازي، رمزگذاري، مفهوم سازي، تصویرسازي ذهنی و نقشه هاي شناختی می باشد که از جمله کارکردهاي ذهن در جهت رمزگذاري و ذخیره سازي اطلاعات هستند . مغز در سطوح هشیار و ناهشیار اطلاعات را از محیط دریافت می کند.*
 
لینک به دیدگاه

درود بر نیکان * این فرمول که در یکی از مقالات علمی بود می توانید برای مسایل متفاوت از آن استفاده کنید
ارزش اثر × دامنه اثر × ماهيت اثر = اهميت اثر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...