just work 12354 ارسال شده در 30 شهریور، 2010 با عرض سلام بحضور دوستان ارجمند . سوالی برای این حقیر پیشامده که از شما طلب یاری دارم : سوال 1 : چگونه میتوان به یک ورق فولادی ( فولاد معمولی ساختمانی ) تاکید میکنم " ورق فولادی " که برای قالب کشش عمیق مورد استفاده قرار میگیرد ( بطور فرضی میتوان ابعاد انرا 1 * 1 متر در نظر گرفت ) را در زمانی کم ( زیر 10 ثانیه ) تحت شوک حرارتی بسیار بالا قرار داد ؟ سوال 2 : ایا در این زمان کم میتوان دمای ورق را تا دمای استنیتی بالا برد یا نه ؟ 3
just work 12354 مالک ارسال شده در 1 مهر، 2010 خوب به نظر میرسه که دوستان ارجمند سکوت را از کمک نمودن برتر میبینند . قابل توجه مدیریت محترم تالار که از عملکرد تالار رضایت کامل دارند . 1
spow 44198 ارسال شده در 1 مهر، 2010 علی جان میشه یخورده بیشتر توضیح بدی؟ چون من سررشته زیادی درمورد قالبها ندارم ولی اون چیزی که خودمون تو کارخونه استفاده میکردیم برای چرخ دنده ها از فولاد m-2 بود درمورد کوره ای که این عملیات قراره با این وسعت روش انجام بگیره هزینش سرسام اور میشه البته اگه کاری شدنی باشه بازم دوستانی که سررشته دارن بهتر جوابگو میشن ولی اگه دیتیلهای مشخصی رو بگی میتونم از دوستام بپرسم این مورد رو موفق باشی 3
just work 12354 مالک ارسال شده در 1 مهر، 2010 علی جان میشه یخورده بیشتر توضیح بدی؟چون من سررشته زیادی درمورد قالبها ندارم ولی اون چیزی که خودمون تو کارخونه استفاده میکردیم برای چرخ دنده ها از فولاد m-2 بود درمورد کوره ای که این عملیات قراره با این وسعت روش انجام بگیره هزینش سرسام اور میشه البته اگه کاری شدنی باشه بازم دوستانی که سررشته دارن بهتر جوابگو میشن ولی اگه دیتیلهای مشخصی رو بگی میتونم از دوستام بپرسم این مورد رو موفق باشی سجاد جان ممنون ازت که مثل بعضیها نیستی و میای و حداقل یه پیگیری میکنی . ببین سجاد جان منظور من این نیست که اول ورق در کوره قرار بگیره و بعدش وارد دستگاه قالب بشه . منظور اینه که چند لحظه قبل از عملیات پرس ( کشش عمیق ) یه شوک شدید حرارتی بهش وارد بشه بطوری که دمای ورق در تمام سطح ورق بطور کاملا یکسان افزایش پیدا کنه . در مورد سطح دما هم گفتم که اگه به سطح استنیتی برسه چه بهتر و اینکه اصلا به این دما میرسه ؟ 2
spow 44198 ارسال شده در 1 مهر، 2010 سجاد جان ممنون ازت که مثل بعضیها نیستی و میای و حداقل یه پیگیری میکنی . ببین سجاد جان منظور من این نیست که اول ورق در کوره قرار بگیره و بعدش وارد دستگاه قالب بشه . منظور اینه که چند لحظه قبل از عملیات پرس ( کشش عمیق ) یه شوک شدید حرارتی بهش وارد بشه بطوری که دمای ورق در تمام سطح ورق بطور کاملا یکسان افزایش پیدا کنه . در مورد سطح دما هم گفتم که اگه به سطح استنیتی برسه چه بهتر و اینکه اصلا به این دما میرسه ؟ درمورد نوع کارت فک کنم من یه نمونه تقریبا مشابه رو تو تراکتورسازی تبریز دیده بودم بازم از دوستام حتما دراین مورد میپرسم نحوه کارش از کوره های القای الکتریکی بود چون وقتی سطح گسترده داری باید درمورد تغییر فازها وپسماندها شدیدا مراقب بود من کلا دروس مرتبط با مواد وجامدات رو درحد یک مبتدی خوندم وبه علت علاقم به سیالات زیاد دنبال جزئیاتش نرفتم ولی اون نمونه ای بود که من قبلا دیده بودم موفق باشی عزیز 3
Peyman 16150 ارسال شده در 1 مهر، 2010 نحوه کارش از کوره های القای الکتریکی بود چون وقتی سطح گسترده داری باید درمورد تغییر فازها وپسماندها شدیدا مراقب بود همانطور که سجاد عزیز هم گفت، باید روی تنش های پسماند خصوصا دقت کنید. مقاله زیر در مورد عملیات حرارتی سریع فولاد است. البته موضوع مقاله مربوط به گرفتن ساختار ریز دانه تر با آستنیته کردن سریع فولاد می شود. معمولا هم از همان کوره های القایی استفاده می کنند. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3
just work 12354 مالک ارسال شده در 1 مهر، 2010 همانطور که سجاد عزیز هم گفت، باید روی تنش های پسماند خصوصا دقت کنید. مقاله زیر در مورد عملیات حرارتی سریع فولاد است. البته موضوع مقاله مربوط به گرفتن ساختار ریز دانه تر با آستنیته کردن سریع فولاد می شود. معمولا هم از همان کوره های القایی استفاده می کنند. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام با تشکر از پاسخهای شما دوستان ارجمند . در مورد تنشهای پسماند من در حال تحقیق در مورد ایجاد ریزساختار و حداکثر سازی استحکام بروش cgp هستم . در مرحله ی ابتدایی حداکثرسازی دمای ورق مد نظر من هست تا وارد مرحله ی بعدی شوم . 3
abie bicaran 2325 ارسال شده در 1 مهر، 2010 خوب به نظر میرسه که دوستان ارجمند سکوت را از کمک نمودن برتر میبینند . قابل توجه مدیریت محترم تالار که از عملکرد تالار رضایت کامل دارند . داداش این چه حرفیه می زنی:w00: خوب همه که رشتشون مکانیک نیست که :w00: بعدشم خوب ممکنه گرفتار بودن نتونستن جوابتو بدن :w00: دهههههههههه 2
just work 12354 مالک ارسال شده در 1 مهر، 2010 داداش این چه حرفیه می زنی:w00:خوب همه که رشتشون مکانیک نیست که :w00: بعدشم خوب ممکنه گرفتار بودن نتونستن جوابتو بدن :w00: دهههههههههه با عرض سلام به شما دوست ارجمند . در پاسخ به شما بایست عرض کنم : 1 - این سوال در تالار مهندسی مکانیک ایجاد شده پس هیچ انتظاری نمیرود که سایر اعضا از دیگر تالارها به ان پاسخ گویند مگر رشته های مشترک مانند مهندسی متالورژی که رابطه ی بسیار تنگاتنگی با متال فورمینگ دارد و همانگونه که مشاهده نمودید مدیریت محترم تالار مهندسی مواد به این سوال تا حد زیادی پاسخ گفتند که از ایشان کمال تشکر را دارم . 2 - در اینکه دوستان عزیز گرفتار هستند هیچ شکی نیست . بقول یکی از اساتید دوران دانشجویی که در پاسخ یکی از دوستان که به استاد گفت : " ما شاغلیم و نمیتوانیم به کلاس بیاییم " گفت : یعنی ما بیکاریم که به کلاس میاییم ؟ 2
S.F 24932 ارسال شده در 3 مهر، 2010 2 - در اینکه دوستان عزیز گرفتار هستند هیچ شکی نیست . بقول یکی از اساتید دوران دانشجویی که در پاسخ یکی از دوستان که به استاد گفت : " ما شاغلیم و نمیتوانیم به کلاس بیاییم " گفت : یعنی ما بیکاریم که به کلاس میاییم ؟ سلام .مهندس . جواب من به اون استادس نه به شما (قصد حاضر جوابی و از این کارای بچه گانه ندارم .ولی...) اون استاد عزیز برای اونجا بودنش داره پول می گیره .پس سرکاره و مشخصه که باید هم اونجا باشه .(البته من کار اون داشجو رو هم تایید نمکنم . چون که وظیفه اصلی یک دانشجو علم اندوزیه . نه مال اندوزی . ولی خوب اوضاع کنونی ...... ) درمورد سوالتون هم دوستان جوابهای خوبی دادن .مسلما جواب من هم کوره القایی ( البته من پیشنهاد می کنم حتما یه قطعه ازمایش کنید ) توی اون حالت بالای آستنیتی خیلی حوادث ممکنه بیافته .که علاوه بر تنش های پسماند .ممکنه موجب تغییر خواص قطعه هم بشه و پس عملیت حرارتی های مصحح رو فراموش نکنید موفق و پیروز باشید . 2
ارسال های توصیه شده