رفتن به مطلب

تهران به بهشت پروژه های شهر هوشمند تبدیل می شود


ارسال های توصیه شده

مدیرعامل فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران:

تهران به بهشت پروژه های شهر هوشمند تبدیل می شود

156468747.jpg

تهران-ایرنا- مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: با اجرای پروژه های آزمایشی در تهران، می توان این ابرشهر را به بهشت پروژه ها و خدمات شهر هوشمند تبدیل کرد.

محمد فرجود روز پنجشنبه در ششمین رویداد جشنواره فناوری اطلاعات یا IT weekend در دانشگاه صنعتی شریف افزود: روند غیرقابل اجتنابی در دنیا وجود دارد به اسم روند شهرنشینی که هر روز بیشتر از قبل رشد می کند و پیش می رود. مردم به سمت شهرها کوچ می کنند تا از امکانات موجود در آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: شهرها بیشترین آلودگی را ایجاد می کنند اما در مقابل بیشترین منابع درآمد را هم دارند. پیش بینی می شود در آینده ۷۵ درصد از افراد در شهرها و کلان شهرها زندگی خواهند کرد که این مساله چالش های زیادی را به دنبال خواهد داشت. برای حل این چالش ها باید به سمت شهر هوشمند قدم برداشت. برای حل چالش‌ها می‌توان از اجرای پروژه های آزمایشی در تهران شروع و این ابرشهر را به بهشت پروژه ها و خدمات شهر هوشمند تبدیل کرد.

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران افزود: در تعریف ساده، شهر هوشمند شهری است که بر مبنای داده مدیریت می شود. اما چند سالی است که شهر هوشمند از این تعریف پیش افتاده و علاوه بر استفاده از تکنولوژی به سمت شاخص های زیست پذیری رفته است. مانند شهر دوبی که اعلام کرده در آینده نه چندان دور قرار است به شادترین شهر جهان تبدیل شود.

فرجود خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقاتی که انجام شده اثرات شهر هوشمند بر کیفیت زندگی شهروندان باعث می شود مشکلات سلامتی تا ۱۵ درصد و هزینه زندگی در کلان شهرها بین یک تا سه درصد، مصرف آب حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

وی پس از توضیح درباره شهر هوشمند به تجربیات خودش و مسائلی که فکر می کند منجر به موفقیت خواهند شد اشاره کرد و گفت: بعد از سال ها که در اپراتورها و شهرداری مشغول به کار هستم، به این نتیجه رسیده ام که بحث مهارت های افراد بسیار کلیدی است و متاسفانه ما در این مسئله به شدت ضعف داریم. اینها مواردی که نظام آموزشی به ما آموزش نداده است.

فرجود گفت: یادگیری قدم اول در موفقیت است ما باید همه جا و از همه کس یاد بگیریم. این یادگیری منوط به یادگیری تخصصی نیست و می توان از هر فردی آموزش دید.

وی اضافه کرد: تسلط مدیران این روزها به صحبت کردن، گوش دادن و بازخورد دادن کمتر است. باید روی این مهارت ها کار کرد. آزاردهنده ترین برخورد یک مدیر با کارمندان یا همکاران با یکدیگر این است که افراد حس کنند کسی آنها را نمی شنود. باید صحبت های همه را بشنویم حتی اگر فرد نظرش مخالف باشد یا حتی نکته درستی را نمی گوید. هیچکس از گوش کردن ضرر نمی کند.

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران افزود: چقدر تجزیه و تحلیل مسائل را آموخته ایم و به راه حل هایش فکر می کنیم؟ سازمان هایی که نمی دانند مشکل شان کجاست یک جایی گیر می کنند و دیگر نمی توانند جلو بروند. به همین دلیل نیاز است از هر نوع چالشی استقبال کنیم و به سمت رویاپردازی درست قدم برداریم. اگر کسی رویا نداشته باشد نمی تواند جلو برود و خودش را درگیر چالش ها کند.

جدی گرفتن کارها و مسئولیت پذیری، انجام کار گروهی و برندسازی شخص، موارد دیگری بود که محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در خلال تجربیات خود با حاضرین در ششمین رویداد آی تی ویکند دانشگاه صنعتی شریف در میان گذاشت.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...