vahidmrf 2 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 شهریور، ۱۳۹۹ در در 20 شهریور 1399 در 02:44، D.yates گفته است : سلام دوست من ، این بحث رو از کجا پیدا کردید خودمم یادم نبود کی اینا رو نوشتم .... این متد اولین روش تولید بود یادش بخیر .. سال گذشته اردیبهشت یک طرح ستاپ کردم روی اسکید و نیروگاه موبایل درست کردم برای یک بنده خدایی میبرد تو معادن کشور ... گاهی بعضی از معادن جاهای پرتی هستند و نیاز به برق خیلی زیاد میشه ، همینجوریش برق که ندارن حالا حساب کن یک جای تحیلی که تا چند کیلومتر آدمیزاد رد نمیشه ....اینم همینجوری خر کش کنون بر میداره تور نقشه ایران میچرخه حال میکنه ... این روشی که اون سال اینجا گفتم اکسپایر شده ولی چشم توضیح میدم خدمت شما .... ببین عزیز روتر مولد باید روون باشه ، وزنه ها به شکل سنگ گرد تراش خورده و دقیق دور شده باشه وگرنه شفت پاپیون میشه کله همه رو میترکونه ، همونجوری که یک شفت رو تراش میدن دور میکنن اینم باید گرد دقیق تراش و دور بشه ...میدونی شبیه چی ؟ این سنگ های دیواری رو دیدی ؟ من باهاشون چاقو تیز میکنم تو کارگاه های تراشکاری و آهنگری و غیره زیاد میبینی که باهاش سنگ میزنن ...یکبار سنگشو باز کن یک پیچه فقط ...روشن کن بعد خاموش کن ....در جا موتور از حرکت میوفته وقتی خاموش میکنی اما وقتی سنگ روشه هم اینکارو بکن ، اگر دقت کرده باشی وقتی اپراتور سنگ میزنه و یک میله ای چیزی رو صافو صوف میکنه خاموشش میکنه یک ربع از خاموش کردنش گذشته ولی این هنوز داره با سرعت زیاد میچرخه ....ممان اینرسی و این شرو ورها رو بذاریم کنار و بحث آکادمیک نیست شما تو فاز عملیاتی بارها و بارها شاید این سنگ ها رو دیده باشی ...یک دینام فینگیلیه یک سنگ روشه ، روشنش کن آروم اوج میگیره و بیست ثانیه بعد به نهایت سرعت خودش میرسه ...وقتی رسید خاموشش کن ...بعضی هاشون سنگاشون بزرگتره نیم ساعته خاموشش کردی هنوزم داره میچرخه و وقتی خاموش کردی هم نمیتونی با دست جلوی اون سنگه رو بگیری چون مشت میزنه تو صورت خود آدم ...حتی وقتی خاموشه و داره میچرخه هم باز میتونی سنگ بزنی ....حالا تصور کن اون انتهای سنگه ، دقیقا همونجایی که سنگ رو با پیچ میبندن روتر ادامه داشته باشه و یک فلنج کلودار بخوره و متصل بشه به یک مولد ، اولش که روشن میکنی موتور جونش در میاد تا دور بگیره ولی شاید نیم دقیقه بعد به ماکسیمم دور خودش میرسه ، شما چاقوت رو میتونی با همون سنگه تیز کنی یا یک لوله رو سنگ بزنی و مولد هم داره با خودش میچرخونه ، مولد هم داره برق رو تولید میکنه اما نکته ریز اینجاست ! اگر موتور یک دور میزنه مولد باید سه دور بزنه ...مثل گیربکس معکوس ...حالا موتور رو خاموش کن ...سنگه داره روتر و شفت رو میچرخونه و وقتی از مولد برق میگیری ترمز میکشه که بالا توضیح دادم اما فکر میکنی دقیقا این سنگه چه کاری میکنه ؟ روی اون الکتروموتور فسقلی رو بخون مثلا نوشته چمیدونم 2000 دور در دقیقه ، وقتی سنگ روشه دورشو آنالیز کن دستگاهش تو بازار هست ارزونه یک نور میندازه روی شفت دور رو میده ، ترمومترش هم هست که دما رو میده .... خود موتوره خالی حتی به 2000 دور هم نمیرسه و حدودا 1820 تا 30 دوریه که داره ....بعد سنگو ببند روشن کن دورش رو نور بنداز مثل لیزره رنگش سبزه ، ترمومتر قرمزه آر پی ام سبزه ...دور موتورت 3400 به بالا هستش و شبیه اینه که الان بری بالای کوه و نوک قله که رسیدی یک کوله 50 کیلویی ببندی رو شونه هات و سر پایینی رو بدوی ...به جان خودم اگر تونستی ترمز کنی و تا پایین کوه اگر زمین نخوری میای کسی هم جلوت قرار بگیری بهش میخوری پرتش میکنی سنگه به شما این اجازه رو میده مولد از موتور دورش بیشتر و بیشتر بشه ، موتور هم با همون دور میچرخه اما دست خودش نیست که طفلکی ، تا یجایی موتور سنگو میچرخونه از یک مرحله ای به بعد سنگه موتور رو با خودش میبره ...وقتی هم از مولد بار میگیری ترمز میکشه ولی هر ترمزی هم بکشه تازه موتورت میاد روی دور حقیقی خودش که مثلا نوشته 2000 دور ، این فرآیندی که دور از 3400 بیاد روی 2000 چند ثانیه زمان میبره و این چند ثانیه به همراه توان خود موتور به شما این اجازه رو میده ترمز رو بشکنی و من الله توفیق ...تا بیاد اون موتور از حرکت بیوفته بهش جریان میرسه و اوج میگیره دوباره ، کل نکته جلو افتادن مولد از محرکه ...محرک باید سه تا شش دور از محرک جلو تر باشه ...در حالت عادی که موتور بدون سنگه رو روشن کن ، یهو با مشت شفتشو بگیر خیلی راحت با دست میتونی بگیریش و متور صدای غاز میده ..ولی زمانی که سنگ روشه اگر تونستی با هر ابزاری بگیریش ... یا اصلا ساده تر ، یدونه از این ژنراتور مشقی ها هست کنار لاستیک دوچرخه میذارن ؟ یدونه از اونا بگیر دستت سنگ رو روشن کن وقتی به نهایت دورش رسید خاموشش کن اون ژنراتوره رو بذار کنار سنگه ...نیم ساعته برق موتور سنگ رو قطع کردی ولی این هنوز داره اون دینام مسخره دوچرخه رو میچرخونه و جریان برق تولید میکنه ....اولین باری که من این کارو کردم با یک دینام شارژر زانتیا انجام دادم ، یک دینام 14 ولتی 77 آمپری بود ...پیچ های چپ گرد گذاشته بودم ولی خیلی تو دور کردن شفت دقت لازمه چون کوچکترین تابی داشته باشه گند میزنه به کار .... سایز و وزن شفت هم بر اساس نوع موتور و مولد انتخاب میشه ، یک موتور 12 ولتی دادم برام پیچیدن که پوسته یک موتور سه فاز دو اسب رو دادم کلا منهدمش کرد یک دوستی یک موتور 12 ولتی قوی ازش در آورد که راحت بدون گیربکس یک کونی ده کیلویی رو میتونست با سیم از زمین بلند کنه و بعد دورش رو زیاد کردم (اینجا یک حرکت پارتیزانی میشه کرد که به یک موتور 12 ولتی 15 تا اصلا 24 ولت برق بده هیچیشم نمیشه ببین چیکار میکنه ، این یک ریزه کاری بود که غیر مستقیم تقریبا گفتم ، نه بابا تابلو گفتم دیگه ، میتونی مولد 24 ولتی بذاری موتور 12 ولتی دیگه چی ؟ حالا هی ترمز بکشه این مولده بازم میچرخه لامصب ) ، صد بار پیچیدمش و تراش دادم و به اون دینام زانتیا نصبش کردم ....کلش یک متر شاید 30 سانت شد ....اولش هم سنگ نذاشتم و از شمش های دایره ای سربی استفاده کردم و خودم ذوب کردم تو گرافیت تا درگیر تراش نشم ....وسط شمش تا سه سوراخ مثلثی دلتا شکل گذاشته بودم که موقعی که میچرخه گاهی تقه بخوره و فشار مضاعف وارد بشه و اینقدر دورش زیاد میشد که سربه مثل نون تافتون دفرمه میشد ، بالاخره سرب نرمه دیگه ...بعد با سنگ و بعدها از آلیاژهای به قول ریخته گرها خنگ و خشک استفاده کردم چون مدل گردش های شدید و فشاری که ایجاد میکرد و اون سوراخ ها و هوا خیلی وحشتناک اثر داره و یک فشار زیادی به مرکز شفت اعمال میکنه برای شکستن اون ترمزه ، مثل تقه زدن یا یک فشار له کردن که جدا از گردش موتور این هم سنگو پرت میکرد و .......اینجوری بگم موتور به گیره میوفته یکی رو میخواد موتور رو بگیره و دیگه برق نمیخواد بچرخه التماس میکنه یکی فقط بگیره منو ، یک جریان کوچولو پشتش باشه کافیه ..این فشار و تقه ها مثل نیم کلاچ کردنه چند ثانیه ای عمل میکنه تا مولد به صراط مستقیم هدایت بشه و ترمزش رو اصلا حس نکنی ...نمیدونم شاید مثال خوبی نباشه اما این سوراخ ها مثل اینه که یک جنگنده با سرعت سوپرسونیک یهو گردش های شدید بکنه ، مثلا دو ماخ سرعت داره یهو به شدت گردش کنه به چپ و...... چیزی مثل فشار جی که پدر خلبان رو در میاره ، اینم چیزی مثل اونه هم منفی داره هم مثبت و اینجاست که اگر شفت ، اندازه قطرش ، طول و در نهایت دور نباشه یهو موتور رو چاک میده سقف سوله رو هم با خودش میبره و یا از وسط میشکنه انگار یک تکه چوب درخته ... کل این موتوره با همه مکافاتی که تحمل میکرد و شدت جریان میخواست به ده آمپر نمیرسید مثل اسب میدوید ولی دینامه شیرین 77 آمپر برق میداد و تقسیمش میکردم که تو پستهای قبلی توضیح دادم ....حالا تصو کن یک موتور هم قد من بذاری 120 اسب چه کاری میکنه مثل قناری میخونه ولی باید خنک بشه .... این متد قدیمیه ولی خب من ازش استفاده کردم ولی باید باهاش سروکله بزنی چون ریز کاری زیاد داره منم بخوام تایپ کنم سه روز باید بگم و اصلا با معادلات آکادمیک همخونی نداره بیشتر یک ترکیب از چند تخصصه عملیاتیه ...کل قصه هم اینه که مولد جلو تر از محرک باشه ... ....متد الانم رو نمیتونم متاسفانه بگم اون بینظیره و یکی فقط ازش درست کردم دادم روسها حال کنن ...البته اونا هم یکسری متالوژ و مهندس معدن هستند کلا نه سر در میارن و کاری به سر در آوردنش دارن فقط استفاده میکنن و باجش رو هم هر از گاهی با فرستادن کنسانتره های تخیلی رودیوم و فلزات این تیپی میدن ...البته کلمه باج یک شوخی بود این یک همکاری معدنیه که باهاشون دارم برق چیه ...حوزه استخراج رو با هم کار میکنیم و تو معادنشون زیاد فعالیت کردم ... یکم تمرکز کنی و ریز بشی توش نیازی نداری هزینه های زیاد بکنی راحت میتونی بسازیش ....من تقریبا همه چیز رو ساده کردم گفتم ... و در نهایت من شخصا استفاده از فلنج ، شفت ، و کوپل رو پیشنهاد نمیکنم ، دردسر زیاد داره و یکیش شکستن موقع تقه زدن و اعمال نیروعه و دومی کثافت کاری و هدر دادن انرژیه ...تسمه هم شوخیه و مثال دینام دوچرخه رو بی دلیل نزدم اگر کمی دقت کنی متوجه میشی چی کجا و چطوری باید قرار بگیره ... با عرض سلام دوباره خدمت شما مهندس مههدس خیلی ساده وقشنگ و خوب توضیح دادید و خیلی رمزی از بابت اینکه شما میگی دور ژنراتور باید 3 ثانیه بیشتر باشه که حرفی نیست کاملامعقولانه س ولی شما بحث کوپلینک و که قبول ندارید و تسمه رو شوخی گرفتی پس شما چجوری این کارو انجام دادیدیا باید کوپله مستقیم باشه یا با تسمه و فولی با تسمه که یبار یا تسمه تست کردم جواب که نگرفتم یعنی یه سر تسمه به یه شفت که روش وزنه 120 کیلویی روش بود وصل بود و اون یکی سر شقتی که روش وزنه بود رو به ژنراتور وصل کردم که موقع برق کشیدن از ژنراتور قشنگ تسمه ها سر میخوردن ایراد این پروژه تو این بود که سطح اصطکاک تسمه با فولی کم بود و کنسل شد با روش بعدی اومدم دینام 10 اسب رو مستقیم کوپله کردم به ژنراتور با یک وزنه(فولی) 250 کیلویی روی ژنراتور 80 کاوا به قول شما وقتی میرفت رو دور مرد میخواستم جلوی فولی رو بگیره یعنی اگه کنده میشد سقف سوله میاورد پایین ولی بعد ازکشیدن 10 کیلو وات برق از ژنراتور دور دینام میومد پایین ولتاژ از 220 به 190 میرسید اگه به گفته ی شماوزنی که میاد روشفت ژنراتور و دور میره بالا پس چر من جواب مطلوب را نگرفتم؟ از یه طرفی هم شما بحث تسمه و کوپلینگ را اتلاف انرژی بیان کردی پس شما چطوریدور دینام رو به ژنراتور دادی؟ و دلیل اینکه رو این پروژه دارم کارمیکنم این هستش که واقعا دوست دارم ازش نتیجه بگیرم و اینکه یک پرورش ماهی درنقطه ی صفرمرزی دارم بدون دسترسی به برق. و واقعا خیلی ممنون میشم یکم بیشتر کمکم کنید. و اینکه اگه امکانش هست یک اشاره ی کوچیک به متد جدیدی که روش کردید کنید 1 لینک به دیدگاه
Anabolic 250 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 شهریور، ۱۳۹۹ در در 24 شهریور 1399 در 08:43، vahidmrf گفته است : تسمه ها سر میخوردن ایراد این پروژه تو این بود که سطح اصطکاک تسمه با فولی کم بود و کنسل شد سلام دوست من ، دلیل شوخی بودن تسمه رو خودتون بیان کردید دیگه .... در در 24 شهریور 1399 در 08:43، vahidmrf گفته است : با روش بعدی اومدم دینام 10 اسب رو مستقیم کوپله کردم به ژنراتور با یک وزنه(فولی) 250 کیلویی روی ژنراتور 80 کاوا به قول شما وقتی میرفت رو دور مرد میخواستم جلوی فولی رو بگیره یعنی اگه کنده میشد سقف سوله میاورد پایین ولی بعد ازکشیدن 10 کیلو وات برق از ژنراتور دور دینام میومد پایین ولتاژ از 220 به 190 میرسید اینجا که قرمز کردمو دوباره بخون خودت نوشتی دیگه ..... وقتی گریز زدم یا به قول خدت رمزی گفتم داشتم اینو میگفتم و چون اگر کسی عملی انجام نداده باشه با نوشتن توضیحش خیلی سخته و از بعد آکادمیک بررسی میشه ... مرموز نیست یکم دقت میخواد نکات رو پیدا کنی به هم بچسبونی و باور کن خیلی سخته با تایپ گفتن و جوری دارم سادش میکنم که برسونم مطلبو ... جملت رو دوباره مینویسم و ازش چند تا کامنت در میارم دقت کن : ولی بعد از کشیدن برق از ژنراتور دور میومد پایین !!! این دور میومد پایین همون ترمز کشیدنه که هی تکرار میکنم و کامنتم اینه که وزن رو بر اساس چه معیاری انتخاب کردی که یهو یک وزن 250 کیلویی در نظر گرفتی ؟ دوم اینکه دور ژنراتورت با دور موتورت تقریبا برابره و دلیلشم اینه که ژنراتور گردش رو کنترل میکنه یا بهتر بگم توانشو داره و شدت گردشی که براش ایجاد کردی به اندازه کافی نبوده (نری وزنه رو بیشتر کنی ) ...(این دلیلیه که استفاده از شفتو کوپلو فلنج رو رد کردم !!! تسمه هم گفتم شوخیه چون یکی از ابتدایی ترین ایراداتی که داره بکسواد کردنه ، دوم انرژی اصلی میانه ی تسمه هرز میپره ...و به شکل لرزش گاهی با چشم میبینی دیگه چرا اذیت میکنی ) حالا ادامه : ولتاژ از 220 میرسید به 190 .....پس تا اینجا تونستی درک کنی که اگر ژنراتور چند ثانیه جلوتر از موتور باشه میتونه نیاز موتور رو تامین کنه اما چرا به خط آخر پست قبلیم دقت نکردی ؟ یک سوال ازت میپرسم جوابش جواب خودته .... چی میشه اگر موتور تو یک موتوری باشه که با ولتاژ کمتر بتونه کار کنه ولی ژنراتورت مثلا 220 ولت باشه ؟ مثلا یک موتور بپیچی دست ساز و از دامنه 24 ولت تا 80 ولت ؟ این کار ساده ایه و میپیچن برات ...وقتی 190 ولت برق داری و به یک موتور دست پیچ 100 ولتی 190 ولت برق بدی چی میشه ؟ اصلا بی خیال ترانس بذار همون 100 ولت رو بده یا اصلا بیا یک ژنراتور سه فاز بذار و الی ماشااله .... 190 ولت برق داری که میتونی باهاش کارهای زیادی بکنی .... اما در کل اگر ژنراتورت جلوتر از موتور باشه 190 ولت نخواهی داشت همون ولتاژ ژنراتورو داری و ریزه کاری این طرح فقط ترمز کشیدنه که ترمز باید شکسته بشه و واقعا نمیدونم چطوری توضیح بدم ...باید له بشه ... حالا تو ادامه توضیح میدم شاید بتونم برسونم ... در در 24 شهریور 1399 در 08:43، vahidmrf گفته است : اگه به گفته ی شماوزنی که میاد روشفت ژنراتور و دور میره بالا پس چر من جواب مطلوب را نگرفتم؟ چون الان بپرسم بر چه اساس مقدار وزن رو انتخاب کردی نمیدونی ....موفق شدی دور ژنراتور رو با دور موتور مقایسه کنی ؟ نه .... در در 24 شهریور 1399 در 08:43، vahidmrf گفته است : از یه طرفی هم شما بحث تسمه و کوپلینگ را اتلاف انرژی بیان کردی پس شما چطوریدور دینام رو به ژنراتور دادی؟ دوست خوبم ؟ به نظرت چرا وسط یک بحثی که داریم در مورد 120 اسب و اعداد این تیپی صحبت میکنم یهو میام میگم یک دینام مسخره دوچرخه ؟ ببین من از اولین تلاشم که با یک دینام شارژر زانتیا بود گفتم و خیلی واضح خواستم روشن کنم که این تلاش کوپل و فلنج و شفتو این داستانا رو انجام دادم و ایراداشو و محاسن احتمالیشو داشتم میگفتم ......وقتی سرو کله بزنی میتونم درک کنم ایراد کارت کجاست و یک فردی که میخواد این کارو بکنه با چه اتفاقات و ایراداتی رو به رو میشه ، من همه چیزهایی رو گفتم که خودت تجربش کردی ولی فقط دیدی و توش ریز نشدی و برای سوالاتت دنبال مرجع و منبع میگردی و برای همین هم گفتم اگر موضوع آکادمیک باشه با 60 مدل قانون کشک و دوغ غیر ممکنه ولی روی کاغذ ، تو عملیات دویست مدل اتفاق رخ میده تشتک آدم میپره ...تو شیمی و فرآیند این از همه بیشتر مشخصه ...چیزهایی که اصلا در حد دبیرستان هم موازنه نمیشن رخ میده و برعکس قوانین صد من یک غازی که صبح تا شب همه دارن تلاش میکنن بخونن و یاد بگیرن تو عملیات اصلا مزخرف از آب در میاد .... شما به یک دوچرخه نگاه کن ، اون دینام سرکاری که یک لامپ فکستنی رو روشن میکنه چه شکلی متصل شده ؟ یک لاستیک (شما بخون فولی یا محور یا هر چی که کله موتوره ) اندازه دور کمر چهار نفر آدم خپله در مقابل یک فینگیلی فلز گرد (شما بخون سر ژنراتور) که اندازه یک بند انگشته .... الان دیگه روشن گفتم چطوری به هم متصل کنی ، یک راهش رو گفتم که خودم اینکارو نمیکردم ولی ایده آله...فولی ها رو رنده کن مثل دندون کوسه کج بشه ، دندونه ها رو بنداز تو هم ، بر نداری صاف بتراشی مثل چرخ دنده !!!! شیب داشته باشه ...یکی نگاتیو یکی پوزیتیو ، یعنی موتور رو منفی شیب بده مولد رو مثبت ....بعد له کن تو هم ........ حالا یک سوال ....اون لاستیک به اون بزرگی که مثلا 50 اسب هم قدرت داره و باز هم مثلا 100 کیلو وزن اضافی داره و باز هم مثلا داره با 1400 دور در دقیقه میچرخه اگر یک دور کامل بزنه ژنراتور شما که فشار زیادی روشه و...... چند دور زده ؟ حالا اگر این وسط موتوره کنترل خودشو به دلیل اون وزنه از دست بده چی ؟ با چه دوری اون لاستیکه میچرخه و در مقابل ژنراتور خودت با چه دوری داره میچرخه ؟ ثانیه میگیم این دیگه سور زد به هر چی ثانیه بود ........... وقتی میگم گیربکس معکوس دقت نمیکنی دیگه ....این یعنی گیربکس برعکس یعنی برعکس عملکرد یک گیربکس ....فقط نکات ریز داره که با آزمون و خطا بدست میاد ، یکی از نکات ریز کج بودن پروانه هاست ....یک فولی دراز و تو پر گوشت دارو رو تصور کن برداشتی زدی کله موتور ...حالا کله فولی رو مثل مته ولی شبیه دندون کوسه بتراش که دست یکی بگیره پاره کنه دستو ...به این سادگی دارم میگم دیگه ........تو پست قبلیم گفتم دینام دوچرخه رو با دست بگیر روی سنگ دیواری خاموش کن سنگو و.........الانم تصور کن یک سرپایینی بی انتها داری و یک دوچرخه رو برداشتی چهارچرخ کردی روشم صد کیلو بار گذاشتی از نوک قله فرستادیش پایین ، نیازی به رکاب زدن نیست خودش یورتمه میره و اون دینامه هم مثل اسب برق تولید میکنه ....بی انتهاش کجاست ؟ نیرویی که اون سنگها ایجاد میکنه و قانونشم من از خودم در نیاوردم چند قرنه پیش یکی کشف کرده تا یجایی سرپایینیه و دیگه وسطش صافو سر بالایی هم شد به درک مولد داره توان مورد نیاز رو تولید میکنه و از موتور جلوتره ...این از موتور جلو تر بودن مهمه ... حالا اگر متوجه شدی مشتی میتونی بهم بگی بازم ژنراتورت یا مولدت یا هر چیزی که اسمشو میذاری توان ترمز کشیدن رو داره ؟ دیگه نمیتونه و این همون مثال سر پایینی دویدن با وزنس ....دیگه نمیتونه ترمز کنه ولتاژت بیاد پایین و به جاش به شدت داغ میشه ...ده دقیقه نمیشه مولدت سرخ میشه و اگر ادامه بدی با صحنه جالبی رو به رو میشی ....یهو خاموش میشه و وقتی باز میکنی مولد رو میبینی توش مس ذوب شده ریخته تو پوسته ...یک دمایی حدود 1100 درجه میدونی یعنی چی ؟ مفتول مس رو کامل ذوب میکنه ... خود زنیه دیگه نمیتونه ترمز بکشه و به جاش داغ میکنه ..که توضیح قوانین کشک و دوغش طولانیه فقط میگم خودزنی ...بالاخره اون نیروی مضاعف یجا باید بزنه بیرون دیگه حالا یا حرارت یا .......... اینجاست که نیاز داری با یک کولینک تاوری چیزی خنک نگهش داری و اگر خیلی حرفه ای باشی میتونی مبدل بذاری و سیستم رو ایزوله کنی که این کارو من کردم ، آب رو به شکل اسپری بدی برای خنک کردن از اونور بخار سوپر هیت که چه عرض کنم آب گاز میشه ولی بازم میگم بخار بی خیال ، یک بخار سوپر هیت پر فشار میگیری ...چیزی که من تا مرز 210 بار رفتم و اولش میگرفتم روی هوا تا فکر کنم بیشتر از بیست متر میرفت هوا و کل مجموعه رو مه بر میداشت ، اسپری کردنشم با یک کارواش راحت میتونی انجام بدی فشارم برات تامین میکنه ، ولی بعد ها دیدم میتونم ازش برای ریفرمر و یا هر کار شیمیایی دیگه استفاده کنم اما شما میتونی با اون بخار یک توربین دیگه رو بچرخونی ....و اگر دیگه خیلی باهوش تر باشی یک کلک میتونی بزنی ....بیخیال دیگه پیچیده ترش نمیکنم .....در نهایت آب هم دوباره سیرکوله میکنی دوباره ازش استفاده میکنی ....اگرم نخوای ژنراتور دوم با بخار بچرخونی که ساده تره یا مثل من آب بدرد نخور استفاده میکنی میفرستی هوا که همه اونجا رو مه بر میداره یا یک کندانسور میذاری آب رو دوباره بر میگردونی به سیستم یا یک کولینگ تاور و کولر میذاری بخار رو میفرستی لای پوشالها و سیرکوله میکنی که اگر دنبال کار تمیز و حرفه ای باشی کندانس کردن خیلی شیک تره .... من فکر میکنم همه چیزو گفتم ولی اگر جاییش رو متوجه نشدی بذار به حساب اینکه من دارم یک کار عملیاتی رو با تایپ توضیح میدم که واقعا کار سختیه .... و اما سوال آخرت در مورد تولید به روش فعلیم ....فقط میتونم بگم توش دیگه بحث سه ثانیه جلوتر بودن نیست ، راحت حدود 15 دقیقه جلوتری حالا من همه اینا رو گفتم باز یکی قطعا یک روز رد میشه میگه انرژی اول همینجوری خودش نمیاد که و دنبال تبدیل انرژیه و اون اولش رو میخواد که انرژی اولی باید از یک چیزی مثل احتراقی ، واکنش شیمیایی چمیدونم چیزی بیاد ژنراتور رو بچرخونه و این انرژی تبدیل بشه به اون انرژی و خود انرژی الکی ایجاد نمیشه و از این حرفها .... لاکن منم بخیه به آبدوغ نمیزنم اون سیب هم الکی تو سر یارو نخورد ، اون سیبه همون انرژیه اوله بگیر تبدیلش کن دیگه اگر به جای سیب یک سنگ اندازه یک خونه میخورد قطعا نیروش بیشتر بود و یارو رو کتلت میکرد .... تصورش رو بکن یک تشک فنری داری ، دو تا آدمم هم روش بپر پبر میکنن ، مادامی که خودت سرت گیج نره و از تشک نپری بیرون هی نوبتی تو میپری بالا اونیکی میپره ....تو میتونی از تشک بپری بیرون و بیوفتی زمین که دیگه به سمت بالا پرت نشی چون دستت رو نبستن ولی اگر با یک چیزی مهارت کنن ببندنت همینجوری هی میری بالا میای پایین دوباره فنر و رفیقت پرتت میکنن بالا ...اون فنره تقریبا کارش شبیه به این چیزیه که داری میسازی .... اگر زمانی که داری میپری بالا یک میل لنگ بدن دستت و ته میل لنگ هم به یک مولد نصب کنن از خودت برق تولید میکنی این مثال خیلی ساده بود دیگه به ذهنم رسید .... وزن خودت به همراه وزن سقوطی که روی تشک میکنی (شما بخون قدرت موتور و وزن باری که روش میاری ) ، وزن و شدتی که دوباره پرتاب میشی ( شما بخون اون ضربه ای که با دور گرفتن بار اضافی ایجاد میشه یا نیروعه ) و من الله توفیق ...ترمز کنه حالا .... لینک به دیدگاه
vahidmrf 2 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 شهریور، ۱۳۹۹ در در 25 شهریور 1399 در 04:09، D.yates گفته است : سلام دوست من ، دلیل شوخی بودن تسمه رو خودتون بیان کردید دیگه .... اینجا که قرمز کردمو دوباره بخون خودت نوشتی دیگه ..... وقتی گریز زدم یا به قول خدت رمزی گفتم داشتم اینو میگفتم و چون اگر کسی عملی انجام نداده باشه با نوشتن توضیحش خیلی سخته و از بعد آکادمیک بررسی میشه ... مرموز نیست یکم دقت میخواد نکات رو پیدا کنی به هم بچسبونی و باور کن خیلی سخته با تایپ گفتن و جوری دارم سادش میکنم که برسونم مطلبو ... جملت رو دوباره مینویسم و ازش چند تا کامنت در میارم دقت کن : ولی بعد از کشیدن برق از ژنراتور دور میومد پایین !!! این دور میومد پایین همون ترمز کشیدنه که هی تکرار میکنم و کامنتم اینه که وزن رو بر اساس چه معیاری انتخاب کردی که یهو یک وزن 250 کیلویی در نظر گرفتی ؟ دوم اینکه دور ژنراتورت با دور موتورت تقریبا برابره و دلیلشم اینه که ژنراتور گردش رو کنترل میکنه یا بهتر بگم توانشو داره و شدت گردشی که براش ایجاد کردی به اندازه کافی نبوده (نری وزنه رو بیشتر کنی ) ...(این دلیلیه که استفاده از شفتو کوپلو فلنج رو رد کردم !!! تسمه هم گفتم شوخیه چون یکی از ابتدایی ترین ایراداتی که داره بکسواد کردنه ، دوم انرژی اصلی میانه ی تسمه هرز میپره ...و به شکل لرزش گاهی با چشم میبینی دیگه چرا اذیت میکنی ) حالا ادامه : ولتاژ از 220 میرسید به 190 .....پس تا اینجا تونستی درک کنی که اگر ژنراتور چند ثانیه جلوتر از موتور باشه میتونه نیاز موتور رو تامین کنه اما چرا به خط آخر پست قبلیم دقت نکردی ؟ یک سوال ازت میپرسم جوابش جواب خودته .... چی میشه اگر موتور تو یک موتوری باشه که با ولتاژ کمتر بتونه کار کنه ولی ژنراتورت مثلا 220 ولت باشه ؟ مثلا یک موتور بپیچی دست ساز و از دامنه 24 ولت تا 80 ولت ؟ این کار ساده ایه و میپیچن برات ...وقتی 190 ولت برق داری و به یک موتور دست پیچ 100 ولتی 190 ولت برق بدی چی میشه ؟ اصلا بی خیال ترانس بذار همون 100 ولت رو بده یا اصلا بیا یک ژنراتور سه فاز بذار و الی ماشااله .... 190 ولت برق داری که میتونی باهاش کارهای زیادی بکنی .... اما در کل اگر ژنراتورت جلوتر از موتور باشه 190 ولت نخواهی داشت همون ولتاژ ژنراتورو داری و ریزه کاری این طرح فقط ترمز کشیدنه که ترمز باید شکسته بشه و واقعا نمیدونم چطوری توضیح بدم ...باید له بشه ... حالا تو ادامه توضیح میدم شاید بتونم برسونم ... چون الان بپرسم بر چه اساس مقدار وزن رو انتخاب کردی نمیدونی ....موفق شدی دور ژنراتور رو با دور موتور مقایسه کنی ؟ نه .... دوست خوبم ؟ به نظرت چرا وسط یک بحثی که داریم در مورد 120 اسب و اعداد این تیپی صحبت میکنم یهو میام میگم یک دینام مسخره دوچرخه ؟ ببین من از اولین تلاشم که با یک دینام شارژر زانتیا بود گفتم و خیلی واضح خواستم روشن کنم که این تلاش کوپل و فلنج و شفتو این داستانا رو انجام دادم و ایراداشو و محاسن احتمالیشو داشتم میگفتم ......وقتی سرو کله بزنی میتونم درک کنم ایراد کارت کجاست و یک فردی که میخواد این کارو بکنه با چه اتفاقات و ایراداتی رو به رو میشه ، من همه چیزهایی رو گفتم که خودت تجربش کردی ولی فقط دیدی و توش ریز نشدی و برای سوالاتت دنبال مرجع و منبع میگردی و برای همین هم گفتم اگر موضوع آکادمیک باشه با 60 مدل قانون کشک و دوغ غیر ممکنه ولی روی کاغذ ، تو عملیات دویست مدل اتفاق رخ میده تشتک آدم میپره ...تو شیمی و فرآیند این از همه بیشتر مشخصه ...چیزهایی که اصلا در حد دبیرستان هم موازنه نمیشن رخ میده و برعکس قوانین صد من یک غازی که صبح تا شب همه دارن تلاش میکنن بخونن و یاد بگیرن تو عملیات اصلا مزخرف از آب در میاد .... شما به یک دوچرخه نگاه کن ، اون دینام سرکاری که یک لامپ فکستنی رو روشن میکنه چه شکلی متصل شده ؟ یک لاستیک (شما بخون فولی یا محور یا هر چی که کله موتوره ) اندازه دور کمر چهار نفر آدم خپله در مقابل یک فینگیلی فلز گرد (شما بخون سر ژنراتور) که اندازه یک بند انگشته .... الان دیگه روشن گفتم چطوری به هم متصل کنی ، یک راهش رو گفتم که خودم اینکارو نمیکردم ولی ایده آله...فولی ها رو رنده کن مثل دندون کوسه کج بشه ، دندونه ها رو بنداز تو هم ، بر نداری صاف بتراشی مثل چرخ دنده !!!! شیب داشته باشه ...یکی نگاتیو یکی پوزیتیو ، یعنی موتور رو منفی شیب بده مولد رو مثبت ....بعد له کن تو هم ........ حالا یک سوال ....اون لاستیک به اون بزرگی که مثلا 50 اسب هم قدرت داره و باز هم مثلا 100 کیلو وزن اضافی داره و باز هم مثلا داره با 1400 دور در دقیقه میچرخه اگر یک دور کامل بزنه ژنراتور شما که فشار زیادی روشه و...... چند دور زده ؟ حالا اگر این وسط موتوره کنترل خودشو به دلیل اون وزنه از دست بده چی ؟ با چه دوری اون لاستیکه میچرخه و در مقابل ژنراتور خودت با چه دوری داره میچرخه ؟ ثانیه میگیم این دیگه سور زد به هر چی ثانیه بود ........... وقتی میگم گیربکس معکوس دقت نمیکنی دیگه ....این یعنی گیربکس برعکس یعنی برعکس عملکرد یک گیربکس ....فقط نکات ریز داره که با آزمون و خطا بدست میاد ، یکی از نکات ریز کج بودن پروانه هاست ....یک فولی دراز و تو پر گوشت دارو رو تصور کن برداشتی زدی کله موتور ...حالا کله فولی رو مثل مته ولی شبیه دندون کوسه بتراش که دست یکی بگیره پاره کنه دستو ...به این سادگی دارم میگم دیگه ........تو پست قبلیم گفتم دینام دوچرخه رو با دست بگیر روی سنگ دیواری خاموش کن سنگو و.........الانم تصور کن یک سرپایینی بی انتها داری و یک دوچرخه رو برداشتی چهارچرخ کردی روشم صد کیلو بار گذاشتی از نوک قله فرستادیش پایین ، نیازی به رکاب زدن نیست خودش یورتمه میره و اون دینامه هم مثل اسب برق تولید میکنه ....بی انتهاش کجاست ؟ نیرویی که اون سنگها ایجاد میکنه و قانونشم من از خودم در نیاوردم چند قرنه پیش یکی کشف کرده تا یجایی سرپایینیه و دیگه وسطش صافو سر بالایی هم شد به درک مولد داره توان مورد نیاز رو تولید میکنه و از موتور جلوتره ...این از موتور جلو تر بودن مهمه ... حالا اگر متوجه شدی مشتی میتونی بهم بگی بازم ژنراتورت یا مولدت یا هر چیزی که اسمشو میذاری توان ترمز کشیدن رو داره ؟ دیگه نمیتونه و این همون مثال سر پایینی دویدن با وزنس ....دیگه نمیتونه ترمز کنه ولتاژت بیاد پایین و به جاش به شدت داغ میشه ...ده دقیقه نمیشه مولدت سرخ میشه و اگر ادامه بدی با صحنه جالبی رو به رو میشی ....یهو خاموش میشه و وقتی باز میکنی مولد رو میبینی توش مس ذوب شده ریخته تو پوسته ...یک دمایی حدود 1100 درجه میدونی یعنی چی ؟ مفتول مس رو کامل ذوب میکنه ... خود زنیه دیگه نمیتونه ترمز بکشه و به جاش داغ میکنه ..که توضیح قوانین کشک و دوغش طولانیه فقط میگم خودزنی ...بالاخره اون نیروی مضاعف یجا باید بزنه بیرون دیگه حالا یا حرارت یا .......... اینجاست که نیاز داری با یک کولینک تاوری چیزی خنک نگهش داری و اگر خیلی حرفه ای باشی میتونی مبدل بذاری و سیستم رو ایزوله کنی که این کارو من کردم ، آب رو به شکل اسپری بدی برای خنک کردن از اونور بخار سوپر هیت که چه عرض کنم آب گاز میشه ولی بازم میگم بخار بی خیال ، یک بخار سوپر هیت پر فشار میگیری ...چیزی که من تا مرز 210 بار رفتم و اولش میگرفتم روی هوا تا فکر کنم بیشتر از بیست متر میرفت هوا و کل مجموعه رو مه بر میداشت ، اسپری کردنشم با یک کارواش راحت میتونی انجام بدی فشارم برات تامین میکنه ، ولی بعد ها دیدم میتونم ازش برای ریفرمر و یا هر کار شیمیایی دیگه استفاده کنم اما شما میتونی با اون بخار یک توربین دیگه رو بچرخونی ....و اگر دیگه خیلی باهوش تر باشی یک کلک میتونی بزنی ....بیخیال دیگه پیچیده ترش نمیکنم .....در نهایت آب هم دوباره سیرکوله میکنی دوباره ازش استفاده میکنی ....اگرم نخوای ژنراتور دوم با بخار بچرخونی که ساده تره یا مثل من آب بدرد نخور استفاده میکنی میفرستی هوا که همه اونجا رو مه بر میداره یا یک کندانسور میذاری آب رو دوباره بر میگردونی به سیستم یا یک کولینگ تاور و کولر میذاری بخار رو میفرستی لای پوشالها و سیرکوله میکنی که اگر دنبال کار تمیز و حرفه ای باشی کندانس کردن خیلی شیک تره .... من فکر میکنم همه چیزو گفتم ولی اگر جاییش رو متوجه نشدی بذار به حساب اینکه من دارم یک کار عملیاتی رو با تایپ توضیح میدم که واقعا کار سختیه .... و اما سوال آخرت در مورد تولید به روش فعلیم ....فقط میتونم بگم توش دیگه بحث سه ثانیه جلوتر بودن نیست ، راحت حدود 15 دقیقه جلوتری حالا من همه اینا رو گفتم باز یکی قطعا یک روز رد میشه میگه انرژی اول همینجوری خودش نمیاد که و دنبال تبدیل انرژیه و اون اولش رو میخواد که انرژی اولی باید از یک چیزی مثل احتراقی ، واکنش شیمیایی چمیدونم چیزی بیاد ژنراتور رو بچرخونه و این انرژی تبدیل بشه به اون انرژی و خود انرژی الکی ایجاد نمیشه و از این حرفها .... لاکن منم بخیه به آبدوغ نمیزنم اون سیب هم الکی تو سر یارو نخورد ، اون سیبه همون انرژیه اوله بگیر تبدیلش کن دیگه اگر به جای سیب یک سنگ اندازه یک خونه میخورد قطعا نیروش بیشتر بود و یارو رو کتلت میکرد .... تصورش رو بکن یک تشک فنری داری ، دو تا آدمم هم روش بپر پبر میکنن ، مادامی که خودت سرت گیج نره و از تشک نپری بیرون هی نوبتی تو میپری بالا اونیکی میپره ....تو میتونی از تشک بپری بیرون و بیوفتی زمین که دیگه به سمت بالا پرت نشی چون دستت رو نبستن ولی اگر با یک چیزی مهارت کنن ببندنت همینجوری هی میری بالا میای پایین دوباره فنر و رفیقت پرتت میکنن بالا ...اون فنره تقریبا کارش شبیه به این چیزیه که داری میسازی .... اگر زمانی که داری میپری بالا یک میل لنگ بدن دستت و ته میل لنگ هم به یک مولد نصب کنن از خودت برق تولید میکنی این مثال خیلی ساده بود دیگه به ذهنم رسید .... وزن خودت به همراه وزن سقوطی که روی تشک میکنی (شما بخون قدرت موتور و وزن باری که روش میاری ) ، وزن و شدتی که دوباره پرتاب میشی ( شما بخون اون ضربه ای که با دور گرفتن بار اضافی ایجاد میشه یا نیروعه ) و من الله توفیق ...ترمز کنه حالا .... سلام استاد گرامی واقعا نمیدونم چجوری تشکر کنم ازتون باور کنید 3 روزه فک کنم 50 بار بیشتر اخرین پستتون رو خوندم خیلی خیلی کمکم کرد و واقعا کیف کردم ازروش کار و خلاقیت و عملکردتون شاید الان پیش خودتون بگید هیچی از حرفام سر درنیاورده ?♂️ ولی اگه سوال میپرسم بزارید به حساب جوونیی کم تجربگی یک جوون 23 ساله? استاد سئالات زیادی برام پیش اومد یکیش اینکه من متوجه شدم منظورتون از گیربگس معکوس چیه ولی با این حساب ژنراتور میره بالا که مسآله اصلی اینه درست ولی شما میگید مولد سرخ میشه دما به 1100 درجه میرسه که کلا ذوب میشه چرا دور خیلی میره بالا؟ چون اگه تو حالت عادی که کار کنه مشکلی پیش نمیاد پس 100% دور انقد میره بالا که افزایش ولتاژ باعث داغ شدن میشه ؟ چون یک ژنراتو 250 کیلو وات اگه ازش250 کیلووات برق بکشی انقد داغ نمیکنه که ذوب بشه درمورد دندان کوسه ای که خیلی خلاقانه و جذاب بود ولی بازم سر درنیاوردم که چجوری دینام و ژنراتور رو بهم وصل کردید خودم یه حدثایی میزنم ولی مخم سوت نمیشه نمیتونم تشخیص بدم استاد باود کنید تنها امید من تواین پروژه شمایید?? . باور کنید نمیدونم خدا چجوری شمارو سر راه من اورده چون هیچوقت حتی فکرشم نمیکردم شخصی کمکم کنه تو این کار استاد ممنون میشم شکل یا عکسی چیزی از وصل کردن دینام به مولد بزارید به قول شما بیان کردن یک کار عملی با تایپینگ خیلی سخته و همچنین برا منمسخته زود متوجه بشم به قول شماروزی یکیرد میشه میگه خود به خود به وجود نمیاد و دنبال نیرو میگرده و به اون سیب اصلا فک نمیکنه ? همیشه موفق وسلامت باشید? لینک به دیدگاه
wheeler 8640 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 شهریور، ۱۳۹۹ در 13 ساعت قبل، vahidmrf گفته است : مسآله اصلی اینه درست ولی شما میگید مولد سرخ میشه دما به 1100 درجه میرسه که کلا ذوب میشه چرا دور خیلی میره بالا؟ چون اگه تو حالت عادی که کار کنه مشکلی پیش نمیاد پس 100% دور انقد میره بالا که افزایش ولتاژ باعث داغ شدن میشه ؟ مساله هات انصافا عجیبه ، خب پسر خوب سادس وقتی از مولد برق میگیری سفت میچرخه ، خودشو سفت میکنه که من با زبون ساده به این سفت شدن گفتم ترمز گرفتن مولد یا ترمز کشیدن ( دیگه اسمای تخیلی تخصصیش رو برداشتم از این ساده تر ؟) ...وقتی موفق بشه جلوی نیرویی که میچرخونتش رو بگیره که میشه مثل کار خودت موتور رو نگه میداره افت ولتاژ پیدا میکنی و کلا هیچی به هیچی خاموش میشه ولی نتونه اون مقاومتو بکنه و نیروی اعمال شده از ترمز مولد هم فراتر بره و ترمزش رو بشکنه انرژیش از یجا میزنه بیرون دیگه .... ندیدی این ماشین های تخیلی خودمونو ؟ لنتی هستن و روی 120 کیلومتر در ساعت یهو ترمز میگیری وا نمیسه که صد متر دود میکنه آخرشم میزنه به یکی ، اون دوده مال داغ شدنه دیگه ، حالا تو این ماشین رو به یک تریلی کشنده تاپ لاین 1400 اسب بخاری اسکانیا وصل کن هم ترمز کن هم دستی رو بیار بالا ، ترمزات که اثری ندارن اون اسکانیا خودروی بکسل شده تو رو با خودش میبره و از تمام زندگی ماشین تو دود بلند میشه ... یادش بخیر یک راننده کشنده داشتیم به سیم بکسل میگفت سیم بوکسور بوکوسور بود ..... اون مقامته به شکل حرارت زیاد میزنه بیرون و خصوصا (اینجاشو دقت کن ) وقتی ماکسیمم شدت جریان و بار (مثلا اگر مولدت 80 آمپره توانش داری ازش عین 80 آمپر برق میکشی ) ازش میکشی خودشو بشدت سفت میکنه و اگر زورش نرسه ترمز کنه اون مقاومته به شکل حرارت زیاد خودشو نشون میده ....بعدشم کوره که نیست ، این گرما طی ده دقیقه ایجاد میشه یک جرقه میزنه ، مولد رو باز میکنی مفتول مس ذوب شده و دمای ذوب مس هم حدود 1100 درجه هستش که مفتول به اون کلفتی هم ذوب میشه ...خودتم وقتی با دست بخوای ژنراتوری که سفت شده رو بچرخونی باید زور بیشتری بزنی و بازوهات دم میکنه انگار 5 ست جلوبازو و پشت بازو زدی .... موتورت که زور نمیزنه بازوهاش دم کنه ، فشار میوفته روی مولد که هی میخواد ترمز کنه زورش نمیرسه و داغ میکنه تا سیم پیچ بسوزه ....یعنی نهایت توانایی خودش ... اگر مولد توش آهنربا باشه که به این دماها نمیرسه اصلا ، معمولا مولدهای ولتاژ پایین و آمپر پایین توش آهن رباست و زیر کموتاتور قرار میگیره ، اونا اصلا به دمای ذوب نمیرسه چون آهنربا خودش تو دمای داغ زپرتی در حد خوراک پختن از کار میوفته و خاصیت آهنرباییش رو از دست میده ( یکی از راه های خراب کردن آهنربا اینه که بذاریش تو حرارت ) اما مولد های گردن کلفت که آهنربایی نیستن تا از بین رفتن کامل سیم پیچ جلو میرن ...تصور کن با طناب ببندنت به یک خودرو و خودرو خلاص کنه سرپایینی بره ، تو که زورت نمیرسه اون خودرو رو نگه داری و هر چقدر هم مقاومت میکنی پاهاتو به زمین بیشتر فشار میدی فقط کف پاهات داغ میشه ...حالا تو درد و سوزش رو حس میکنی به 70 درجه نرسیده پاهات از زمین بر میداری اما اون مولده که جون نداره درد و سوزش حس کنه ، از این مقاومت و از موتور و چرخش بار اضافی و سیبه اعمال فشار و قدرت ...داغ میشه دیگه ...اینجا باید آبو ببندی بهش خنک بشه ، بازم مثل خودت که گفتم وصل بشی به خودرو و سرپایینی ...اگر روی یخ و کف باشی نه داغ میکنی و نه دردو سوزش حس میکنی قفط اسکیت میکنی و لیز میخوری ولی با ماشینه میری در نهایت چون زورت نمیرسه نگهش داری مگر تو دنیای هالیوود زندگی کنی اونجا میتونی جلوی ده تا تریلی هم با یک دست بگیری ...و به این رفتن اما خنک رفتنه میگن نرمش قهرمانانه مولد ...... در 13 ساعت قبل، vahidmrf گفته است : درمورد دندان کوسه ای که خیلی خلاقانه و جذاب بود ولی بازم سر درنیاوردم که چجوری دینام و ژنراتور رو بهم وصل کردید خودم یه حدثایی میزنم ولی مخم سوت نمیشه نمیتونم تشخیص بدم اگر سر در نیاوردی چطوری میگی خلاقانس آخه ؟ مثال دوچرخه رو بخون دوباره ، اونجا لاستیک روی لاستیکه که هی ریپ میزنه ، حالا یا پرت میشه دینامه یا بکسواد میکنه ..... تصور کن دو تا لاستیک رو چسبوندی به هم ، هم موازی میشه هم سری و هم ترکیب این دو نصفه به نصفه روی هم ....حالا اونا صافه تو یک لاستیک ها رو پره ریش کن تراش بزن یکی رو راست و یکی رو چپ ...که وقتی میچرخن تو هم قفل بشن ..عکس ندارم باید بشینم طراحی کنم اما خیلی ساده گفتم یکم فکر کنی متوجه میشی ... در 13 ساعت قبل، vahidmrf گفته است : استاد باود کنید تنها امید من تواین پروژه شمایید?? . باور کنید نمیدونم خدا چجوری شمارو سر راه من اورده چون هیچوقت حتی فکرشم نمیکردم شخصی کمکم کنه تو این کار من استاد نیستم عزیزم اساتید بعدا میان دنبال اون سیبه میگردن من فقط قبلا انجامش دادم ... بعدشم امید دیگه چرا من که همه رو گفتم دیگه نمیدونم چی رو از قلم انداختم ... مگه یکی دو بار تلاش نکردی ؟ تقریبا انجامش دادی دیگه ، روی 190 ولت رسیدی از کار افتاد دیگه ؟ خب چیزایی که من گفتمو با تمرکز بخون و عمیق تصورش کن متوجه میشی بعد روی همون چیزایی که داری اعمال کن یک کولینگ تاور و کندانسور هم بذار وگرنه موتورت منفجر میشه از جا در میره میزنه کله امتی رو میپرونه و مولدت هم آتش میگیره ذوب میشه ... لینک به دیدگاه
Mhmd10 0 اشتراک گذاری ارسال شده در 16 آذر، ۱۳۹۹ در در 20 شهریور 1399 در 02:44، Anabolic گفته است : سلام دوست من ، این بحث رو از کجا پیدا کردید خودمم یادم نبود کی اینا رو نوشتم .... این متد اولین روش تولید بود یادش بخیر .. سال گذشته اردیبهشت یک طرح ستاپ کردم روی اسکید و نیروگاه موبایل درست کردم برای یک بنده خدایی میبرد تو معادن کشور ... گاهی بعضی از معادن جاهای پرتی هستند و نیاز به برق خیلی زیاد میشه ، همینجوریش برق که ندارن حالا حساب کن یک جای تحیلی که تا چند کیلومتر آدمیزاد رد نمیشه ....اینم همینجوری خر کش کنون بر میداره تور نقشه ایران میچرخه حال میکنه ... این روشی که اون سال اینجا گفتم اکسپایر شده ولی چشم توضیح میدم خدمت شما .... ببین عزیز روتر مولد باید روون باشه ، وزنه ها به شکل سنگ گرد تراش خورده و دقیق دور شده باشه وگرنه شفت پاپیون میشه کله همه رو میترکونه ، همونجوری که یک شفت رو تراش میدن دور میکنن اینم باید گرد دقیق تراش و دور بشه ...میدونی شبیه چی ؟ این سنگ های دیواری رو دیدی ؟ من باهاشون چاقو تیز میکنم تو کارگاه های تراشکاری و آهنگری و غیره زیاد میبینی که باهاش سنگ میزنن ...یکبار سنگشو باز کن یک پیچه فقط ...روشن کن بعد خاموش کن ....در جا موتور از حرکت میوفته وقتی خاموش میکنی اما وقتی سنگ روشه هم اینکارو بکن ، اگر دقت کرده باشی وقتی اپراتور سنگ میزنه و یک میله ای چیزی رو صافو صوف میکنه خاموشش میکنه یک ربع از خاموش کردنش گذشته ولی این هنوز داره با سرعت زیاد میچرخه ....ممان اینرسی و این شرو ورها رو بذاریم کنار و بحث آکادمیک نیست شما تو فاز عملیاتی بارها و بارها شاید این سنگ ها رو دیده باشی ...یک دینام فینگیلیه یک سنگ روشه ، روشنش کن آروم اوج میگیره و بیست ثانیه بعد به نهایت سرعت خودش میرسه ...وقتی رسید خاموشش کن ...بعضی هاشون سنگاشون بزرگتره نیم ساعته خاموشش کردی هنوزم داره میچرخه و وقتی خاموش کردی هم نمیتونی با دست جلوی اون سنگه رو بگیری چون مشت میزنه تو صورت خود آدم ...حتی وقتی خاموشه و داره میچرخه هم باز میتونی سنگ بزنی ....حالا تصور کن اون انتهای سنگه ، دقیقا همونجایی که سنگ رو با پیچ میبندن روتر ادامه داشته باشه و یک فلنج کلودار بخوره و متصل بشه به یک مولد ، اولش که روشن میکنی موتور جونش در میاد تا دور بگیره ولی شاید نیم دقیقه بعد به ماکسیمم دور خودش میرسه ، شما چاقوت رو میتونی با همون سنگه تیز کنی یا یک لوله رو سنگ بزنی و مولد هم داره با خودش میچرخونه ، مولد هم داره برق رو تولید میکنه اما نکته ریز اینجاست ! اگر موتور یک دور میزنه مولد باید سه دور بزنه ...مثل گیربکس معکوس ...حالا موتور رو خاموش کن ...سنگه داره روتر و شفت رو میچرخونه و وقتی از مولد برق میگیری ترمز میکشه که بالا توضیح دادم اما فکر میکنی دقیقا این سنگه چه کاری میکنه ؟ روی اون الکتروموتور فسقلی رو بخون مثلا نوشته چمیدونم 2000 دور در دقیقه ، وقتی سنگ روشه دورشو آنالیز کن دستگاهش تو بازار هست ارزونه یک نور میندازه روی شفت دور رو میده ، ترمومترش هم هست که دما رو میده .... خود موتوره خالی حتی به 2000 دور هم نمیرسه و حدودا 1820 تا 30 دوریه که داره ....بعد سنگو ببند روشن کن دورش رو نور بنداز مثل لیزره رنگش سبزه ، ترمومتر قرمزه آر پی ام سبزه ...دور موتورت 3400 به بالا هستش و شبیه اینه که الان بری بالای کوه و نوک قله که رسیدی یک کوله 50 کیلویی ببندی رو شونه هات و سر پایینی رو بدوی ...به جان خودم اگر تونستی ترمز کنی و تا پایین کوه اگر زمین نخوری میای کسی هم جلوت قرار بگیری بهش میخوری پرتش میکنی سنگه به شما این اجازه رو میده مولد از موتور دورش بیشتر و بیشتر بشه ، موتور هم با همون دور میچرخه اما دست خودش نیست که طفلکی ، تا یجایی موتور سنگو میچرخونه از یک مرحله ای به بعد سنگه موتور رو با خودش میبره ...وقتی هم از مولد بار میگیری ترمز میکشه ولی هر ترمزی هم بکشه تازه موتورت میاد روی دور حقیقی خودش که مثلا نوشته 2000 دور ، این فرآیندی که دور از 3400 بیاد روی 2000 چند ثانیه زمان میبره و این چند ثانیه به همراه توان خود موتور به شما این اجازه رو میده ترمز رو بشکنی و من الله توفیق ...تا بیاد اون موتور از حرکت بیوفته بهش جریان میرسه و اوج میگیره دوباره ، کل نکته جلو افتادن مولد از محرکه ...محرک باید سه تا شش دور از محرک جلو تر باشه ...در حالت عادی که موتور بدون سنگه رو روشن کن ، یهو با مشت شفتشو بگیر خیلی راحت با دست میتونی بگیریش و متور صدای غاز میده ..ولی زمانی که سنگ روشه اگر تونستی با هر ابزاری بگیریش ... یا اصلا ساده تر ، یدونه از این ژنراتور مشقی ها هست کنار لاستیک دوچرخه میذارن ؟ یدونه از اونا بگیر دستت سنگ رو روشن کن وقتی به نهایت دورش رسید خاموشش کن اون ژنراتوره رو بذار کنار سنگه ...نیم ساعته برق موتور سنگ رو قطع کردی ولی این هنوز داره اون دینام مسخره دوچرخه رو میچرخونه و جریان برق تولید میکنه ....اولین باری که من این کارو کردم با یک دینام شارژر زانتیا انجام دادم ، یک دینام 14 ولتی 77 آمپری بود ...پیچ های چپ گرد گذاشته بودم ولی خیلی تو دور کردن شفت دقت لازمه چون کوچکترین تابی داشته باشه گند میزنه به کار .... سایز و وزن شفت هم بر اساس نوع موتور و مولد انتخاب میشه ، یک موتور 12 ولتی دادم برام پیچیدن که پوسته یک موتور سه فاز دو اسب رو دادم کلا منهدمش کرد یک دوستی یک موتور 12 ولتی قوی ازش در آورد که راحت بدون گیربکس یک کونی ده کیلویی رو میتونست با سیم از زمین بلند کنه و بعد دورش رو زیاد کردم (اینجا یک حرکت پارتیزانی میشه کرد که به یک موتور 12 ولتی 15 تا اصلا 24 ولت برق بده هیچیشم نمیشه ببین چیکار میکنه ، این یک ریزه کاری بود که غیر مستقیم تقریبا گفتم ، نه بابا تابلو گفتم دیگه ، میتونی مولد 24 ولتی بذاری موتور 12 ولتی دیگه چی ؟ حالا هی ترمز بکشه این مولده بازم میچرخه لامصب ) ، صد بار پیچیدمش و تراش دادم و به اون دینام زانتیا نصبش کردم ....کلش یک متر شاید 30 سانت شد ....اولش هم سنگ نذاشتم و از شمش های دایره ای سربی استفاده کردم و خودم ذوب کردم تو گرافیت تا درگیر تراش نشم ....وسط شمش تا سه سوراخ مثلثی دلتا شکل گذاشته بودم که موقعی که میچرخه گاهی تقه بخوره و فشار مضاعف وارد بشه و اینقدر دورش زیاد میشد که سربه مثل نون تافتون دفرمه میشد ، بالاخره سرب نرمه دیگه ...بعد با سنگ و بعدها از آلیاژهای به قول ریخته گرها خنگ و خشک استفاده کردم چون مدل گردش های شدید و فشاری که ایجاد میکرد و اون سوراخ ها و هوا خیلی وحشتناک اثر داره و یک فشار زیادی به مرکز شفت اعمال میکنه برای شکستن اون ترمزه ، مثل تقه زدن یا یک فشار له کردن که جدا از گردش موتور این هم سنگو پرت میکرد و .......اینجوری بگم موتور به گیره میوفته یکی رو میخواد موتور رو بگیره و دیگه برق نمیخواد بچرخه التماس میکنه یکی فقط بگیره منو ، یک جریان کوچولو پشتش باشه کافیه ..این فشار و تقه ها مثل نیم کلاچ کردنه چند ثانیه ای عمل میکنه تا مولد به صراط مستقیم هدایت بشه و ترمزش رو اصلا حس نکنی ...نمیدونم شاید مثال خوبی نباشه اما این سوراخ ها مثل اینه که یک جنگنده با سرعت سوپرسونیک یهو گردش های شدید بکنه ، مثلا دو ماخ سرعت داره یهو به شدت گردش کنه به چپ و...... چیزی مثل فشار جی که پدر خلبان رو در میاره ، اینم چیزی مثل اونه هم منفی داره هم مثبت و اینجاست که اگر شفت ، اندازه قطرش ، طول و در نهایت دور نباشه یهو موتور رو چاک میده سقف سوله رو هم با خودش میبره و یا از وسط میشکنه انگار یک تکه چوب درخته ... کل این موتوره با همه مکافاتی که تحمل میکرد و شدت جریان میخواست به ده آمپر نمیرسید مثل اسب میدوید ولی دینامه شیرین 77 آمپر برق میداد و تقسیمش میکردم که تو پستهای قبلی توضیح دادم ....حالا تصو کن یک موتور هم قد من بذاری 120 اسب چه کاری میکنه مثل قناری میخونه ولی باید خنک بشه .... این متد قدیمیه ولی خب من ازش استفاده کردم ولی باید باهاش سروکله بزنی چون ریز کاری زیاد داره منم بخوام تایپ کنم سه روز باید بگم و اصلا با معادلات آکادمیک همخونی نداره بیشتر یک ترکیب از چند تخصصه عملیاتیه ...کل قصه هم اینه که مولد جلو تر از محرک باشه ... ....متد الانم رو نمیتونم متاسفانه بگم اون بینظیره و یکی فقط ازش درست کردم دادم روسها حال کنن ...البته اونا هم یکسری متالوژ و مهندس معدن هستند کلا نه سر در میارن و کاری به سر در آوردنش دارن فقط استفاده میکنن و باجش رو هم هر از گاهی با فرستادن کنسانتره های تخیلی رودیوم و فلزات این تیپی میدن ...البته کلمه باج یک شوخی بود این یک همکاری معدنیه که باهاشون دارم برق چیه ...حوزه استخراج رو با هم کار میکنیم و تو معادنشون زیاد فعالیت کردم ... یکم تمرکز کنی و ریز بشی توش نیازی نداری هزینه های زیاد بکنی راحت میتونی بسازیش ....من تقریبا همه چیز رو ساده کردم گفتم ... و در نهایت من شخصا استفاده از فلنج ، شفت ، و کوپل رو پیشنهاد نمیکنم ، دردسر زیاد داره و یکیش شکستن موقع تقه زدن و اعمال نیروعه و دومی کثافت کاری و هدر دادن انرژیه ...تسمه هم شوخیه و مثال دینام دوچرخه رو بی دلیل نزدم اگر کمی دقت کنی متوجه میشی چی کجا و چطوری باید قرار بگیره لینک به دیدگاه
مرتضی مرادی 110 0 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 آذر، ۱۳۹۹ سلام مهندس جان خوبی آقا یه سوال داشتم بدجور گیر و لنگم تا الانم کلی هزینه کردم زمانی که میخواد از خود مولد تغذیه کنه کم کم ولتاژ افت میکنه ایراد از کجاس نمیدونم بدجور هم گیر کردم کمکم کن راه بیفته جبران میکنم اینم شماره منه 09383042302 خواهش میکنم خواهش میکنم یه پیامک داخل واتساپ به من بفرستید لینک به دیدگاه
Anabolic 250 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 آذر، ۱۳۹۹ در 19 دقیقه قبل، مرتضی مرادی 110 گفته است : سلام مهندس جان خوبی آقا یه سوال داشتم بدجور گیر و لنگم تا الانم کلی هزینه کردم زمانی که میخواد از خود مولد تغذیه کنه کم کم ولتاژ افت میکنه ایراد از کجاس نمیدونم بدجور هم گیر کردم کمکم کن راه بیفته جبران میکنم اینم شماره منه 09383042302 خواهش میکنم خواهش میکنم یه پیامک داخل واتساپ به من بفرستید سلام عزیز ، خب این مشکل رو بارها توضیح دادم ولی چشم با هم صحبت میکنیم ، من حتما برات پیغام میذارم ? لینک به دیدگاه
مرتضی مرادی 110 0 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 آذر، ۱۳۹۹ در 1 دقیقه قبل، Anabolic گفته است : سلام عزیز ، خب این مشکل رو بارها توضیح دادم ولی چشم با هم صحبت میکنیم ، من حتما برات پیغام میذارم ? مهندس منتظر منتظرم خواهش میکنم حتما اینکارو بکن بدجوری رو هوام ? لینک به دیدگاه
Anabolic 250 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 آذر، ۱۳۹۹ در 37 دقیقه قبل، مرتضی مرادی 110 گفته است : مهندس منتظر منتظرم خواهش میکنم حتما اینکارو بکن بدجوری رو هوام ? عزیز حتما با هم صحبت میکنیم ، الان جایی هستم یکم صبر کن تماس میگیرم و اینکه این شماره ای گذاشتی واتس اپ نداره چون سیو کردم که یادم نره ... لینک به دیدگاه
مرتضی مرادی 110 0 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 آذر، ۱۳۹۹ در 36 دقیقه قبل، Anabolic گفته است : عزیز حتما با هم صحبت میکنیم ، الان جایی هستم یکم صبر کن تماس میگیرم و اینکه این شماره ای گذاشتی واتس اپ نداره چون سیو کردم که یادم نره ... ببخشيد اینه 09389594517 خواهش میکنم حتما تماس بگیرید بخدا روهوام همه سرمایمو گذاشتم براش لینک به دیدگاه
مرتضی مرادی 110 0 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 آذر، ۱۳۹۹ مهندس آبروم پیش همه داره میره مسخرم میکنن کمکم کن مشکلم حل بشه بخدا جبران میکنم ?? لینک به دیدگاه
Anabolic 250 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 آذر، ۱۳۹۹ در 39 دقیقه قبل، مرتضی مرادی 110 گفته است : مهندس آبروم پیش همه داره میره مسخرم میکنن کمکم کن مشکلم حل بشه بخدا جبران میکنم ?? عزیزم سیو کردم شمارتو و آخر شب بیدار باش تماس میگیرم الان تو محوطه هستم صدا به صدا نمیرسه ? لینک به دیدگاه
مرتضی مرادی 110 0 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 آذر، ۱۳۹۹ در 3 ساعت قبل، Anabolic گفته است : عزیزم سیو کردم شمارتو و آخر شب بیدار باش تماس میگیرم الان تو محوطه هستم صدا به صدا نمیرسه ? مهندس جان منتظر منتظرم فقط يادت نره ?? لینک به دیدگاه
مرتضی مرادی 110 0 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 آذر، ۱۳۹۹ در 5 ساعت قبل، Anabolic گفته است : عزیزم سیو کردم شمارتو و آخر شب بیدار باش تماس میگیرم الان تو محوطه هستم صدا به صدا نمیرسه ? مهندس تروخدا کمکم کن هنوز منتظرتم ??? لینک به دیدگاه
Anabolic 250 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 آذر، ۱۳۹۹ در 23 ساعت قبل، مرتضی مرادی 110 گفته است : مهندس تروخدا کمکم کن هنوز منتظرتم ??? پیغام دادم لینک به دیدگاه
Sfff1400 0 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 اسفند، ۱۴۰۰ در ۱۳۹۹/۹/۲۸ در 00:41، Anabolic گفته است: سلام مهندس چطور میتونم با شما در ارتباط باشم لینک به دیدگاه
Sfff1400 0 اشتراک گذاری ارسال شده در 1 اسفند، ۱۴۰۰ سلام امکان تماس با مهندس گرامی هستش لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده