رفتن به مطلب

برنامه بازاریابی برای رستوران ها


ارسال های توصیه شده

[h=2][/h]

امروزه تعداد زیادی رستوران برای افزایش فروش در رقابت هستند و آنها همچنین در تلاش برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار فروش هستند. شما نیاز به برنامه ریزی دقیق درباره بازاریابی رستوران خود دارید. در این مقاله، سعی در پوشش دادن بزرگترین و بهترین روشهای بازاریابی برای رستوران ها هستیم.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

در سال 2017 تعداد رستورانهایی که از تبلیغات شبکه های اجتماعی استفاده نمودند شاهد افزایش 20 درصدی نسبت به سال قبل بودند. از رستورانهای زنجیره ای بزرگ گرفته تا مغازه های کوچک محلی از این تبلیغات برای افزایش مشتری و فروش شان استفاده نموده اند.

2018 سالی است که بصورت جدی از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی رستوران استفاده خواهد شد. چرا؟

این تنها به دلیل اشتراک گذاری آسان پست ها و تصاویر مختلف با مشتریان میباشد و طرفدارن شما شاید تنها 4 درصد کل جمعیت شبکه های اجتماعی را تشکیل دهند که تصاویر و پست های شما را مشاهده می نمایند، اما اگر شما می خواهید که از زمانی که صرف این شبکه ها می نماید بهره لازم را ببرید، شما باید مقداری پول برای تبلیغات تان در این شبکه ها سرمایه گذاری نماید

 

در شکل پایین می توانید یک نمونه تبلیغ را که به درستی در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است را مشاهده نماید. این رستوران زنجیره ای نوعی ساندویچ جدید را تبلیغ می کند که تبلیغ آن به صورت یک فیلم تبلیغی 15 ثاینه ای است. این پست توسط کاربران به اشتراک گذاشته شده، کاربران نظراتی را در مورد آن داده اند و بیش از صدها هزار بار این ویدیو دیده شده است.

 

تبلیغات در گوگل و موتورهای جستجو

گوگل برای یاری رساندن به ما در یافتن پاسخ های سریع ، حاضر و آماده است. برای مثال کافی است در گوگل جستجو کنید که کدام فیلم برنده اسکار بهترین فیم در سال1991 بوده است؟ و به سرعت پاسخ خود را بیابید. (فیلم سکوت بره ها برنده اسکار شده است)

 

گوگل هر روز شاهد 3.5 بیلیون جستجو میباشد، و بهتر است باور کنید که کلمه "رستوران نزدیک من" و " رستوران های محلی " عباراتی هستند که بصورت بالقوه جستجو می شوند. بنابراین با داشتن تبلیغات در گوگل می توانید بیش از بیش در جستجوهای مردم دیده شوید.

 

برطبق موسسه آمار استاتیستا(Statista) استفاده از تلفن های هوشمند بطور جهانی نموداری کاملا در حال افزایش را نمایش میدهد. این بدین معنی است که تعداد افرادی که برای رستوران مورد نظر شان جستجو می کنند در حال افزایش هستند. برای اطمینان از بالا بردن فروش خود ارائه تبلیغات در گوگل بسیار کاربردی میباشد.

حمایت از رویدادها و اسپانسر شدن

هیچ رویکرد بازاریابی رستورانی جهانی تر از کمک به خیریه ها، اسپانسری برخی رویدادهای اجتماعی و مشارکت در جامعه نیست. به غیر از شبکه های اجتماعی – که شاید برخی از افراد در آنها عضویت نداشته باشند – همه اشخاص در دنیای واقعی در یک شهر یا روستا زندگی می کنند و یا عضوی از جامعه هستند، چه در مدرسه، در دفتر کار، گروه دوستان، یا ترکیبی از همه اینها میباشند.

 

در سال 2017 بالای 68 درصد رستوران ها در یاری رساندن به سازمانهای خیریه یا اسپانسر یک رویداد بوده اند و همین سبب شده که دومین روش تبلیغاتی محبوب برای رستوران ها در سال میلادی گذشته باشد.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید یک رستوران به نام چیلیز با تیم های ورزشی دبیرستان محلی همکاری نموده است. اعضای تیم تمامی تبلیغات را در سطح شهر پخش می کنند و مردم را تشویق به دیدار از این رستوران می نمایند، در عوض رستوران میزان 10 درصد از فروشش را بصورت مستقیم برای تیم مدرسه هزینه می کند. این یک معامله برنده برنده است تیم مدرسه هزینه مورد نیاز برای آمادگی در مسابقات دریافت میکند و رستوران افزایش فروش را تجربه می کند.

 

تبلیغات ویدیویی

فیلم های کوتاه تبلیغاتی یک عنصر مهم در بازاریابی رستوران هستند و آنها تنها برای نمایش در تلویزیون نیستند. در واقع امروزه شاهد کاهش تبلیغات تلویزیونی هستیم، بنابراین فیلم تبلیغاتی بطور مستقیم با استراتژی شما در شبکه های اجتماعی مرتبط میباشد.

البته تهیه فیلم تبلیغاتی برای
تجهیزات آشپزخانه های صنعتی
رستورانهای کوچک مشکل میباشد، بجای صرف هزینه زیاد برای فیلمبرداری و قرار دادن آنها در شبکه های تبلیغاتی، می توانید یک فیلم کوتاه با گوشی همراه خود تهیه نموده و در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، یوتیوب یا اینستاگرام بصورت رایگان قرار دهید.

 

اگر شما در تهیه فیلم ها مهارت لازم را ندارید، از برخی مشتریان خود بخواهید فیلم های کوتاهی که از رستوران شما میگریند را برایتان بفرستند و با اجازه آنها در شبکه های اجتماعی رایگان ذکر شده قرار دهید.

 

بازاریابی با ایمیل

بازاریابی با ایمیل هنوز از بین نرفته است، بنابراین می توانید در سال جاری از آن برای تبلیغات رستوران تان استفاده نماید.

بیشتر مردم همچنان ایمیل های شان بطور روزانه بررسی می نمایند. نرخ پاسخ به ایمیل های مستقیم تبلیغاتی خانگی 4.4 درصد است. در حالیکه در مقایسه با ایمیل های که توسط شخص دیگری به غیر از رستوران و تنها جهت تبلیغ باشد 0.6 درصد یا کمتر از این مقدار است.

برای ارسال منوی رستوران بطور منظم به دانشگاهای محلی و دفاتر کاری یا لیست ایمیل هایی که دارید برنامه ریزی نماید. این کار می تواند بسیار موثر و کارآمد باشد. در سال جدید میلادی شانس دوباره به این روش ارسال ایمیل بدهید، اما فراموش نکنید که باید با ایمیل رستوران و منوی رستوران را ارسال کنید نه تبلیغات رستوران تان را.منبع:
تجهیزات آشپزخانه های صنعتی تهران تجهیز

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...