رفتن به مطلب

برپايي نمايشگاه خوشنويسي در موزه ملي ملك


ارسال های توصیه شده

ه گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مؤسسه كتابخانه و موزه ملي ملك، طبق وقف نامه مرحوم حاج حسين آقا ملك واقف و بنيانگذار مجموعه كتابخانه و موزه ملي ملك هرساله به مناسبت سال‌روز ولادت حضرت علي (ع) جشني در اين موزه برپا مي‌شود. همزمان با اين جشن و در ادامه سلسله برنامه‌هاي «موزه در موزه»، كه اولين گام آن حضور موزه ماشين‌هاي اداري سفير در موزه ملك بود، اين بارموزه هنر امام علي و موزه ملك به صورت مشترك نمايشگاه‌هاي خوشنويسي هنرمندان ايراني را برگزار مي‌كنند.

در اين نمايشگاه كه با نام «تجلي حضرت علي(ع) در آثار خوشنويسي» برگزار مي‌شود مجموعه 35 اثر منتخب از آثار استادان خوشنويسي معاصر ايران ، استاداني چون احصايي، اميرخاني، فلسفي، ملك زاده، شيرازي... از گنجينه آثار هنري موزه هنر امام علي(ع) در موزه ملي ملك به نمايش درخواهد آمد. همچنين تصاوير مرقع نفيس كلمات قصار حضرت علي (عليه السلام) در 36 تابلو كه به موزه ملي ملك تعلق دارد در موزه امام علي به نمايش گذاشته مي‌شود. اين دو نمايشگاه در كنار هم بر آن است تا بتواند سير حضور نام و ياد حضرت علي (ع) در آثار هنرمندان خوشنويس ايراني، از گذشته تا حال را به نمايش بگذارد.

همزمان با مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه عبدالمجيد شريف‌زاده، پژوهشگر هنرهاي سنتي ايران به سخنراني درباره نگاه هنرمندان هنرهاي سنتي به امام علي(ع) و تجلي وي در آثار هنرمندان ايراني خواهد پرداخت.

اين نمايشگاه به مدت 10 روزه و در موزه ملي ملك واقع در خيابان امام خميني روز 4شنبه مورخ2 تيرماه 89 ، ساعت 16 و با سخنراني چندتن ازخوشنويسان معاصر كشور افتتاح خواهد شد.

 

فارس نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...