رفتن به مطلب

CLINTON VS TRUMP  

  1. 1. CLINTON VS TRUMP

    • 0
    • 0


ارسال های توصیه شده

  • 2 هفته بعد...

چ فرقی میکنه :ws3: الته کلا عروس عوض شدن ی فرق هایی ام داره. و این نه تنها اونجا ک همه کشوها دنیا هست:whistle:

از همه این حرفا بگذریم، ترامپ خیلی شبیه یکی از سونامی هایی ک رو ی کشور آشنا برای همه ما :whistle: اومد. برا همین ترجیح میدم مردم امریکا (مث مردم اون کشور آشنا برای همه ما) دچار سونامی نشن.

ب قولی، خدا قسمت گرگ بیابون نگنه!

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در اولین واکنش به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آمریکا گفت: "رییس جمهوری آمریکا باید واقعیت‌های امروز جهان را به خوبی درک کند و سیاست‌هایش را با واقعیت جهان ارتباط دهد."

 

 

آقای ظریف گفت: "با توجه به این که ایران و آمریکا روابط سیاسی ندارند، مهم آن است که رییس جمهوری آینده آمریکا موظف به رعایت تعهد چندجانبه برجام است و ما یقین داریم که جامعه بین‌المللی نیز این توقع را از ایالت متحده آمریکا خواهد داشت."

لینک به دیدگاه

سردبیر نیویورکر: رویدادی تهوع‌آور در تاریخ آمریکا

 

 

نیویورکر، یکی از مطرحترین مجلات آمریکا، در طول کارزار انتخاباتی به طور روشنی ضد ترامپ بود، با این وجود سرمقاله آن پس از پیروزی ترامپ به شکلی بی سابقه به آقای ترامپ حمله می‌کند.

 

 

دیوید رمنیک نوشته است که انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری برای آمریکا و قانون اساسی آن تراژدی است. در عین حال او پیروزی آقای ترامپ را دستاورد بزرگی برای اقتدارگرایی، زن ستیزی و نژادپرستی در داخل و خارج آمریکا می‌داند.

 

 

او نوشته است پیروزی غیرمنتظره ترامپ رویدادی تهوع آور در تاریخ آمریکا و لیبرال دموکراسی است.

لینک به دیدگاه

واکنش وزارت امور خارجه ایران

 

 

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ گفته است: "آنچه برای ایران و مردم آن مهم ، قابل اعتنا و ملاک در ارزیابی خواهد بود، عملکرد و سیاست‌های اجرایی دولت آینده آمریکاست. "

لینک به دیدگاه

بن‌علی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب تبریک گفته و خواهان استرداد فتح‌الله گولن شخصیت مذهبی ترکیه که در تبعید خود خواسته به سر می‌برد، شده است

لینک به دیدگاه

سفیر فرانسه در آمریکا توییتش را حذف کرد

 

 

سفیر فرانسه در آمریکا در توییتی نوشت: بعد از برگزیت و این انتخابات، از حالا به بعد همه چیز امکان پذیر است، دنیا در حال فروپاشی است."

 

 

او این توییت را دقایقی بعد حذف کرد

لینک به دیدگاه

علی مطهری: ریاست جمهوری ترامپ به نفع ایران است

 

 

علی مطهری، نایب رئیس مجلس ایران، معتقد است که ریاست جمهوری دونالد ترامپ برای ایران مفیدتر از هیلاری کلینتون است "به خاطر اینکه دموکرات‌ها با برنامه‌ریزی دقیق‌تری حرکت می‌کنند و با پنبه سر می‌برند".

 

 

آقای مطهری گفت: "ترامپ اولا صداقت بیشتری دارد و مواضعش درباره سوریه مواضع خوبی بود. او همچنین نسبت به عربستان نگاه خوبی ندارد و مایل به روابط خوب با روسیه است البته من فکر می‌کنم مخالفت ترامپ با برجام هم به نفع ایران است و آنها در عمل نمی‌توانند کاری بکنند. در مجموع فکر می‌کنم ریاست جمهوری ترامپ به نفع ایران باشد."

لینک به دیدگاه

ینس استولتنبرگ، دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی، ناتوگفته است که رهبریت آمریکا در مقابله با چالش‌های امنیتی جدید امری ضروری است.

لینک به دیدگاه

واکنش شمخانی به پیروزی ترامپ

 

 

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: "نتیجه چهل و پنجمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان داد که سرخوردگی و بی‌اعتمادی اکثریت جامعه به ساختار و رویه‌های جاری در این کشور واقعی و رو به ازدیاد است".

 

 

آقای شمخانی درباره تاثیر نتیسجه انتخابات آمریکا بر ایران گفت: "اصولا مشی مستقل و رفتار هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران بر خلاف برخی کشورهای منطقه در هیچ مقطع زمانی متاثر از تغییر حاکمیت در دیگر کشورها نبوده و سیاست نه شرقی و نه غربی کشورمان با پشتوانه حمایت مردمی و اتکا به ظرفیتهای داخلی، مسیر روشن خود را بر اساس حکمت، عزت و مصلحت طی خواهد کرد".

لینک به دیدگاه

به گزارش بهمن کلباسی، خبرنگار بی‌بی‌سی در نیویورک، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب صحبت کرده است.

لینک به دیدگاه

دونالد ترامپ و کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا

 

 

جاناتان هد، خبرنگار بی بی سی در منطقه جنوب شرق آسیا می گوید: "ده کشور این منطقه با جمعیتی حدود ۶۰۰ میلیون نفر منتظرند و شرایط را نظاره گر هستند. اطلاعات زیادی در دست نیست که دولت دونالد ترامپ چگونه با این منطقه برخورد می کند. منطقه ای که درسیاست خارجی باراک اوباما ازمحوریت داشت."به گفته خبرنگار بی بی سی واکنش‌های رسمی "احتمالا با خویشتن داری و سکوت" است.

لینک به دیدگاه

فرانک والتراشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان گفته است هرچند اکثر مردم آلمان تمایل داشتند تا نتیجه انتخابات آمریکا چیز دیگری باشد، اما آنها باید این نتیجه را بپذیرند. وزیر خارجه آلمان افزود: "حال آقای ترامپ باید ثابت کند که می تواند به وعده هایی که داده عمل کند."

لینک به دیدگاه

حسن روحانی، رییس‌ جمهور ایران در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ گفت که نتیجه انتخابات آمریکا، اثری در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران ندارد.

 

 

آقای روحانی در جلسه امروز هیأت دولت گفت: "موقعیت آمریکا در جامعه بین‌المللی و افکار عمومی جهان به دلیل سیاست‌های غلط تضعیف شده و شکاف بیشتر با جامعه جهانی و اروپا به این موقعیت، بیشتر ضربه خواهد زد".

 

 

به گفته او نتیجه انتخابات آمریکا نشان داد "التهابات و عدم ثبات داخلی آمریکا تا مدت‌ها باقی خواهد ماند و زمان زیادی می‌برد که این اختلافات و مشکلات داخلی حل ‌شو"د.

 

 

آقای روحانی گفت "امروز دیگر آمریکا به هیچ وجه بیش از گذشته توانایی استفاده از ایران‌هراسی و ایجاد اجماع جهانی بر علیه ایران را ندارد".

لینک به دیدگاه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که روابطش با باراک اوباما با تنش‌هایی همراه است، ابراز امیدواری کرده که پیروزی دونالد ترامپ "پیامدهای سودمندی" برای خاورمیانه داشته باشد.

لینک به دیدگاه

کنترل سه نهاد قدرت در دست جمهور‌ی‌خواهان

 

 

با کسب اکثریت سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، برای اولین بار از سال 1928 تا کنون حزب جمهوری‌خواه، هم‌زمان کنترل سه نهاد قدرت (دو مجلس و کاخ سفید) را در دست دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...