fakur1 10129 اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۴ فرق کارشناس زبده بودن با مدیر بودن چیه؟ آیا یه کارشناس زبده میتونه یه مدیر خوب هم باشه؟ اگه میتونه یا نمیتونه دلائلش رو بگید تا ببینم فردا که فارغ التحصیل شدید , موفق میشید یا نه؟ 5 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۴ اینکه تعداد بیکاران فارغ التحصیل اینقد زیاد هست , یکی از دلائلش هم همین موضوع تاپیک هستش. فارغ التحصیلان ما نگاهشون به همه چیز از منظر کارشناسی است و فرق نگاه کارشناسانه با نگاه مدیریتی رو نمیدونن و یاد هم نمیگیرن . ( کسی یا مرجعی هم نیست که بهشون یاد بده ) در صورت مشارکت جدی و علمی تو این بحث , میشه علت رو تو همین تاپیک هم یافت و چاره اندیشی اش هم ممکنه. 3 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 22 بهمن، ۱۳۹۴ «کشش چو نبود از آن سو، چه سود کوشیدن» 2 لینک به دیدگاه
Lean 56968 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 بهمن، ۱۳۹۴ فرق کارشناس زبده بودن با مدیر بودن چیه؟ آیا یه کارشناس زبده میتونه یه مدیر خوب هم باشه؟ اگه میتونه یا نمیتونه دلائلش رو بگید تا ببینم فردا که فارغ التحصیل شدید , موفق میشید یا نه؟ لازمه یک مدیر بودن توانمند بودن هست اگر کارشناسی توانمند بود قاعدتا مدیر هم میتونه باشه اما اگر کارشناسی دانشمند بود اما توانمند نبود مدیر خوبی نیست ،اما توانمند چه کسی هست؟ انسان توانمند قادره مناسبات اجتماعی رو بهبود بده و زیست اجتماعی رو کم هزینه تر کنه در حالی که یک دانشمند قادره فن آوری بهبود بده ودر واقع تولید رو کم هزینه کنه ، محل تاثیر گذاری انسان توانمند محیط کیفی اجتماعی هست هر کس چنین ویژگی داشته باشه مدیر هم میتونه باشه. پ ن: شاید دوستان ویژگی هایی برای یک مدیر بیان کنند اما به نظر بنده همه این ویژگی ها زیر مجموعه از توانمندی و تاثیرگذاری بر مناسبات اجتماعی هست 3 لینک به دیدگاه
Lean 56968 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 بهمن، ۱۳۹۴ اینکه تعداد بیکاران فارغ التحصیل اینقد زیاد هست , یکی از دلائلش هم همین موضوع تاپیک هستش. فارغ التحصیلان ما نگاهشون به همه چیز از منظر کارشناسی است و فرق نگاه کارشناسانه با نگاه مدیریتی رو نمیدونن و یاد هم نمیگیرن . ( کسی یا مرجعی هم نیست که بهشون یاد بده ) در صورت مشارکت جدی و علمی تو این بحث , میشه علت رو تو همین تاپیک هم یافت و چاره اندیشی اش هم ممکنه. سیستم آموزشی ما تمام توانش صرفا بر روی محور بهره هوشی تمرکز پیدا کرده خروجی چنین سیستمی انسان هایی ماشینی مبتنی بر حافظه و هوش منطقی هست ( البته اگر نظام آموزشی همین کار رو هم درست انجام بده) . نظام آموزشی ما کمترین توجهی به هوش اجتماعی نداره یک سری توانایی لازمه موفقیت در جامعه است که نظام آموزشی ما کمترین تمرکزی بر روی اونها نداره یک انسان موفق باید 4 توانایی رو کسب کنه توانایی برقراری روابط درست با سایر انسان ها مبتنی بر صمیمیت توانایی گفتگو ، مذاکره و حل مشکلات از طریق گفتگو توانایی ساماندهی و مدیریت یک گروه ( این گروه میتونه خانواده باشه آیا به دختران و پسران در سیستم آموزشی این توانایی آموزش داده میشه؟؟) توانایی درک احساسات و علایق سایر انسان ها برای برقرار یک ارتباط و تفاهم دو جانبه خروجی سیستم آموزشی ما ماشین هست تا انسان 2 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 23 بهمن، ۱۳۹۴ لازمه یک مدیر بودن توانمند بودن هست اگر کارشناسی توانمند بود قاعدتا مدیر هم میتونه باشه اما اگر کارشناسی دانشمند بود اما توانمند نبود مدیر خوبی نیست ،اما توانمند چه کسی هست؟ انسان توانمند قادره مناسبات اجتماعی رو بهبود بده و زیست اجتماعی رو کم هزینه تر کنه در حالی که یک دانشمند قادره فن آوری بهبود بده ودر واقع تولید رو کم هزینه کنه ، محل تاثیر گذاری انسان توانمند محیط کیفی اجتماعی هست هر کس چنین ویژگی داشته باشه مدیر هم میتونه باشه. پ ن: شاید دوستان ویژگی هایی برای یک مدیر بیان کنند اما به نظر بنده همه این ویژگی ها زیر مجموعه از توانمندی و تاثیرگذاری بر مناسبات اجتماعی هست اولا از حضور شما در این گفتگو تشکر میکنم. و اما بعد : پ ن شما مثل این میمونه که بگیم کلا هوا برای تنفس کردنه و هر چی که لازمه در باره هوا گفته بشه از زیر مجموعه های تنفس هست. اصولا مدیر که میگیم شامل انواع مختلف ( به حسب جایگاه ) و شاخصه های متنوعی است که لازم هست در باره هر یک از آنها بصورت مبسوط صحبت بشه که شرکت کنندگان هم بتونن بهره لازم رو ببرند. من به اندازه وسع خودم در این مورد مطالبی را خواهم نوشت. امیدوارم که کمک شما و سایر دوستان به غنای این گفتگو هر بیشتر بیفزاید. 1 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 23 بهمن، ۱۳۹۴ سیستم آموزشی ما تمام توانش صرفا بر روی محور بهره هوشی تمرکز پیدا کرده خروجی چنین سیستمی انسان هایی ماشینی مبتنی بر حافظه و هوش منطقی هست ( البته اگر نظام آموزشی همین کار رو هم درست انجام بده) . نظام آموزشی ما کمترین توجهی به هوش اجتماعی نداره یک سری توانایی لازمه موفقیت در جامعه است که نظام آموزشی ما کمترین تمرکزی بر روی اونها نداره یک انسان موفق باید 4 توانایی رو کسب کنه توانایی برقراری روابط درست با سایر انسان ها مبتنی بر صمیمیت توانایی گفتگو ، مذاکره و حل مشکلات از طریق گفتگو توانایی ساماندهی و مدیریت یک گروه ( این گروه میتونه خانواده باشه آیا به دختران و پسران در سیستم آموزشی این توانایی آموزش داده میشه؟؟) توانایی درک احساسات و علایق سایر انسان ها برای برقرار یک ارتباط و تفاهم دو جانبه خروجی سیستم آموزشی ما ماشین هست تا انسان تشکر میگم بهتره اول مشخص کنیم که تعریف نگاه کارشناسانه با نگاه مدیریتی چیه بعدشم فرقش رو از هم تفکیک بکنیم که معلوم بشه قضیه چی هست. 1 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 بهمن، ۱۳۹۴ . یک مدیر خوب، شاخصه هایی متفاوت از یک کارشناس خوب دارد و درک همین تفاوتهاست که مدیر تازه کار را متمایز میکنه. یکی از مواردی که مدیران را با شکست مواجه میکند، این است که همانند دوره کارشناسی سعی میکنند که به جای مشارکت حضور در فرایند حل مسئله، خود مسئله ها را حل کنند. این درست مثل این است که آنها باز هم کارشناس باشند. مدیران تازه کار باید به مهارتهایی از جمله تعامل موثر، دادن و دریافت بازخورد، مدیریت تعارض، تیم سازی و تقویت روحیه کار تیمی، نه به صورت دستوری و کاغذی بلکه به صورت عملی و کاربردی مسلح شود تا بتواند هم خود و هم همکارانش را توسعه دهد و به سوی هدفهای سازمانی راهبری نماید. شما هم نظرات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید 1 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 بهمن، ۱۳۹۴ مشکل بزرگ ما در ایران همینه که تعریف مدیر و مدیریت خویش فرمایی است و هر ننه قمری تعریف خوودش رو از مدیریت داره و ظاهرا ایتهمه کتاب که در مورد مدیریت در جهان به رشته تحریر در میاد واسه ما نیست. 1 لینک به دیدگاه
masi eng 47044 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 بهمن، ۱۳۹۴ کارشناس زبده و مدیر متفاوته.. مثل این میمونه که تجربه داشته باشی تو یه رشته ولی تحصیلات نداشته باشی مدیر بودن به جز اینکه باید یه کارشناس زبده و با تجربه و متخصص باشی باید مدیریتم بلد باشی.. که الان مدیر بودن یه رشته اس... یه کارشناس زبده میتونه مدیر باشه مگه اینکه تجربه های زیادی رو کسب کرده باشه.. تا بتونه مدیریت کنه هم کاررو هم مجموعه اشو هم نیروی انسانیشو... نمیدونم تونسته باشم بصورت عامیانه و روان توضیح داده باشم.. ولی سعی کنید قبل از مدیر شدن تجربه و اطلاعات علمی رو افزایش بدیم تا به غرورو خودخواهی نرسیم.. و به جای یه مدیر خوب یه مدیر عقده ای بار بیایم.. که این در مملکت ما زیاده.. و همه به دنبال مدیریتن بی پایه و اساس مدیرشدن درست نیست. 1 لینک به دیدگاه
XMEHRDADX 7514 اشتراک گذاری ارسال شده در 3 اسفند، ۱۳۹۴ فرق کارشناس زبده بودن با مدیر بودن چیه؟ آیا یه کارشناس زبده میتونه یه مدیر خوب هم باشه؟ اگه میتونه یا نمیتونه دلائلش رو بگید تا ببینم فردا که فارغ التحصیل شدید , موفق میشید یا نه؟ کارشناس کسیه که دارای دانش و مهارت و تجربه در زمینه مشخصیه و در اون زمینه میتونه اعلام نظر و اظهار نظر کنه (صاحب نظره).کارشناس زبده هم کارشناسیه که در کارش خیلی وارده. مدیر برای اداره کاری و یا اموری گزیده میشه.یعنی باید بتونه کاریو اداره کنه. یه کارشناس زبده میتونه یه مدیر خوب باشه به شرط اینکه به تواناییهای کارشناسیش تکیه نکنه بلکه باید دانش و هنر مدیریتی داشته باشه.به عبارتی نیازی نیست یک مدیر خوب یک کارشناس زبده باشه. و نیازی نیست یک کارشناس زبده بخواد مدیر خوبی باشه. البته اگر سطوح مدیریتی رو به سه دسته مدیران عملیاتی(اجرایی )و مدیران میانی و مدیران عالی بخش بندی کنیم ، در این رده بندی مدیران اجرایی بایستی توان کارشناسی خوبی داشته باشند و هرچه به سطوح بالاتر مدیریتی میرسه نیاز به داشتن دانش و مهارت فنی کم میشه. 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده