رفتن به مطلب

امکان اعلام قیمت ارز با دستور بانک مرکزی برای صرافی های مجاز


jobilo

ارسال های توصیه شده

طی روزهای اخیر با کاهش قیمت برخی ارزها مانند دلار، نرخ‌ها از روی تابلوی صرافی‌ها حذف شده بود، اما امروز با دستور بانک مرکزی قیمت‌ها به روی تابلوها بازگشت.

طی روزهای اخیر با روند کاهشی قیمت‌ها که در برخی از ارزها به ویژه ارز دلار به‌وجود آمد، برخی از صرافی ها بنا به دلایلی از اعلام نرخ بر روی تابلوها خودداری کردند؛ اقدامی که در بازار ارز به دستور بانک مرکزی تعبیر شد.

 

اما امروز با دستور بانک مرکزی، نرخ‌ها دوباره به تابلوها بازگشته و تمامی نرخ‌ها بر روی تابلوهای صرافی های دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی نقش بسته است.

 

این در حالی است که طبق اعلام بانک مرکزی، برخی از سایت‌هایی که نرخ ارزها به قیمت روز بازار (نرخ لحظه ای) را درج می کردند، از اعلام نرخ‌ها بر روی سایت‌ها منع شده اند و فعلا اجازه درج قیمت‌ها را ندارند. در عین حال برخی از این سایت‌ها کلا مسدود شده اند و یا اعلام می کنند که در حال بروزرسانی هستند.

 

همچنین صرافی ها فعلا اجازه اعلام نرخ ها بر روی سایت های خود را ندارند و نرخ ها طی چند روز گذشته از سایت های صرافی ها حذف شده، برخی از سایت های رسمی هم نرخ برخی از ارزهای اصلی مانند دلار را حذف کرده اند.

 

سابقه اینگونه برخوردها در گذشته هم وجود داشت و با افزایش قیمت ارزها، نرخ ها از روی تابلوها و یا سایت های معتبر اعلام نرخ حذف شد و یا حتی برخی از سایت ها کلا مسدود شدند، اما این بار با کاهش قیمت ارز دلار در بازار این اتفاق رخ داده است.

 

یکی از مسئولان بانک مرکزی در این زمینه با اعلام اینکه صرافی های مجاز همچون گذشته مجاز به اعلام نرخ در تابلو و سایت های وابسته خود هستند، گفت: با توجه به تخلف برخی سایت‌های اعلام نرخ در اعلام قیمت‌های غیر واقعی و بی توجهی این سایت ها به تذکرات پی در پی بانک مرکزی برای همراهی با بازار واقعی ارز به حدود ۲۰ سایت اعلام نرخ تذکر داده شد تا از درج نرخ خودداری کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی از این سایت ها در هنگام کاهش قیمت اقدام به درج سقف قیمت می کردند یا در ایام تعطیل نرخ روز بعد را درج می کردند که بارها به مسئولان این سایت ها تذکر داده شد. متاسفانه تذکر بانک مرکزی به این قبیل سایت ها این گونه تلقی شد که صرافی ها از درج قیمت منع شده اند که این اخبار صحت ندارد و صرافی های مجاز همچون گذشته نرخ ها را در تابلو و سایت های خود درج می کنند.

منبع : مهر

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...