نیلوفر 0 413 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 بهمن، ۱۳۹۴ وقتی که به دانشگاه آمدم فهمیدم سیستم دانشگاه با دبیرستان خیلی فرق داره. در دانشگاه استادا بیشتر جزوه میگن و از همون جزوه خودشون تو امتحان میارن. منتها یه مشکلی اینجاست.وقتی جزوه استاد رو میخونم میبینم خیلی از توضیحات استاد شفاهی بوده که نتونستم بنویسم و نمیفهمیدم حرفاشو. خیلی جاهای مسئله هاش ایراد داره یا دارای توضیحات کافی نیست و ... کم کم به جایی میرسم که جزوه استاد اصلا قابل استفاده نیست و من هیچی ازش نمیفهمم. در نتیجه مجبور میشم از روی کتاب درس رو بخونم.منتها باز مشکلی که هست اینه که بعضی استادا از چندین منبع جزوه میگن یا جزوشون اصلا شباهتی به منبع نداره. در نتیجه من نمیتونم درس رو یاد بگیرم.در پایان هر ترم میفهمم که منبع امتحان عمدتا از جزوه بوده و جزوه کلید موفقیت در دانشگاست. اگر شما دانشجوی موفقی هستید به من بگید چطوری از کلاس درس دانشگاه و جزوه استفاده بهینه کنم.الان خیلی تعداد درس های افتادم زیاد شده 3 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 بهمن، ۱۳۹۴ من تو ترکیه درس خوندم. اونجا از این مدل ها نیست. سطحش خیلی بالاتره. توضیحاتش بماند. 2 لینک به دیدگاه
نیلوفر 0 413 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 بهمن، ۱۳۹۴ من تو ترکیه درس خوندم. اونجا از این مدل ها نیست. سطحش خیلی بالاتره. توضیحاتش بماند. اونجا جزوه میگن؟ یا کتاب فقط هست؟ 2 لینک به دیدگاه
S.F 24932 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 بهمن، ۱۳۹۴ وقتی که به دانشگاه آمدم فهمیدم سیستم دانشگاه با دبیرستان خیلی فرق داره.در دانشگاه استادا بیشتر جزوه میگن و از همون جزوه خودشون تو امتحان میارن. منتها یه مشکلی اینجاست.وقتی جزوه استاد رو میخونم میبینم خیلی از توضیحات استاد شفاهی بوده که نتونستم بنویسم و نمیفهمیدم حرفاشو. خیلی جاهای مسئله هاش ایراد داره یا دارای توضیحات کافی نیست و ... کم کم به جایی میرسم که جزوه استاد اصلا قابل استفاده نیست و من هیچی ازش نمیفهمم. در نتیجه مجبور میشم از روی کتاب درس رو بخونم.منتها باز مشکلی که هست اینه که بعضی استادا از چندین منبع جزوه میگن یا جزوشون اصلا شباهتی به منبع نداره. در نتیجه من نمیتونم درس رو یاد بگیرم.در پایان هر ترم میفهمم که منبع امتحان عمدتا از جزوه بوده و جزوه کلید موفقیت در دانشگاست. اگر شما دانشجوی موفقی هستید به من بگید چطوری از کلاس درس دانشگاه و جزوه استفاده بهینه کنم.الان خیلی تعداد درس های افتادم زیاد شده نمی دونم شما کدوم دانشگاه درس می خونین اما جدا اساتید الان طوری شدن ک اکثر ی جزوه دارن، جزوه ای ک خودشون از رو همون بهشون اموزش دادن. یک روال همیشگی و مشخص. طبیعی ه؛ پس ب نظر من تو هر کلاس دقت کنین ک کی بیشتر و بهتر جزوه می نویسه و از اون جزوه بگیرین. خودتون فقط نوت های مهم رو بردارین. متاسفانه سیستم اموزشی کشور برا رشته های مهندسی اصلااااا کارامد نیست و در نتیجه خروجی دانشگاه ها، واقعا اون چیزی ک رو کاغذ هستن، نیستن. البته امیدوارم کسی ب خودش نگیره. من خودم رو امثال خودم رو میگم. هر چند اینجا عملا انتقاد ب نظام اموزشی هست نه مهندس یا دانشجو محصل. 4 لینک به دیدگاه
S.F 24932 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 بهمن، ۱۳۹۴ من تو ترکیه درس خوندم. اونجا از این مدل ها نیست. سطحش خیلی بالاتره. توضیحاتش بماند. یعنی چی بالاتره؟ یکم بازش می کنه؟ برا رشته های مهندسی یا علوم انسانی؟ 3 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 بهمن، ۱۳۹۴ یعنی چی بالاتره؟ یکم بازش می کنه؟ برا رشته های مهندسی یا علوم انسانی؟ اشکالات اساسی که تو ایران هست یکی دو تا نیست. : 1- در دانشگاههای ترکیه مهارت های کسب شده در دانشگاه کلا بعد از فارغ التحصیلی به درد دانشجو میخوره.( سبک خاصی از تدریس و تحقیق ) 2- مدل تدریس و مضامین کتب درسی برای فارغ التحصیلان در رشته های درسی برای مشاغل کاربردی و مشاغل تحقیقاتی باهم فرق میکنه. 3- بین دانشجو ها رقابت علمی بسیار بالائی وجود داره. 4- دانشجو ها امکان کافی دارند که بتونند در رشته های خودشان مقالات قوی علمی تهیه کنند. 5-سطح بسیار بالائی از مهارت های علمی و قابلیت توسعه مدل های نظری برای دانشجو ها تدریس میشود. 6- در مراکز تحقیقاتی دانشگاه به تحقیقات پایه ای و انتزاعی هر رشته ای اهمیت بسیار زیادی داده میشه و دانشجو مجبور میشه برای ورود به این عرصه خودش رو آماده ارائه تولیدات محض علمی و و رقابت در فضای تولید علم آکادمیک بکنه. 7- دانشجو ها بطور مداوم در کنفرانس ها و سخنرانی های علمی رشته خود حضور دارند و مرتبا از مشورت اساتید برای پیشبرد فعالیت های علمی خود بهره میبرند. 8- همه اساتید در هر رشته ای دارای پیشینه تحصیلی در رشته های مهندسی و علوم هم هستند. 9- دانشجو ها میتونن با جوامع علمی در جهان در تعامل باشند. 10- اساتید دانشگاه موظف هستند هر ماه یا در هر ترم حداقل یک مقاله در یک ژورنال خارجی و یکی دو مقاله در کنفرانس های معتبر بین المللی ارائه دهند. باقیشم بماند که : اگر در خانه کس هست یک حرف بس است. 3 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 بهمن، ۱۳۹۴ تا زمانی که مطالب فلسفی و تاریخی حتی تو مباحث دروس ریاضی هم گنجانده بشه , دانشگاه و دانشجوی ما به هیچ جا نخواهد رسید. 2 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 بهمن، ۱۳۹۴ یعنی چی بالاتره؟ یکم بازش می کنه؟ برا رشته های مهندسی یا علوم انسانی؟ دوست دارم از شما دعوت کنم که از این سایت هم دیدن فرمائید. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
S.F 24932 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 بهمن، ۱۳۹۴ اشکالات اساسی که تو ایران هست یکی دو تا نیست. : 1- در دانشگاههای ترکیه مهارت های کسب شده در دانشگاه کلا بعد از فارغ التحصیلی به درد دانشجو میخوره.( سبک خاصی از تدریس و تحقیق ) 2- مدل تدریس و مضامین کتب درسی برای فارغ التحصیلان در رشته های درسی برای مشاغل کاربردی و مشاغل تحقیقاتی باهم فرق میکنه. 3- بین دانشجو ها رقابت علمی بسیار بالائی وجود داره. 4- دانشجو ها امکان کافی دارند که بتونند در رشته های خودشان مقالات قوی علمی تهیه کنند. 5-سطح بسیار بالائی از مهارت های علمی و قابلیت توسعه مدل های نظری برای دانشجو ها تدریس میشود. 6- در مراکز تحقیقاتی دانشگاه به تحقیقات پایه ای و انتزاعی هر رشته ای اهمیت بسیار زیادی داده میشه و دانشجو مجبور میشه برای ورود به این عرصه خودش رو آماده ارائه تولیدات محض علمی و و رقابت در فضای تولید علم آکادمیک بکنه. 7- دانشجو ها بطور مداوم در کنفرانس ها و سخنرانی های علمی رشته خود حضور دارند و مرتبا از مشورت اساتید برای پیشبرد فعالیت های علمی خود بهره میبرند. 8- همه اساتید در هر رشته ای دارای پیشینه تحصیلی در رشته های مهندسی و علوم هم هستند. 9- دانشجو ها میتونن با جوامع علمی در جهان در تعامل باشند. 10- اساتید دانشگاه موظف هستند هر ماه یا در هر ترم حداقل یک مقاله در یک ژورنال خارجی و یکی دو مقاله در کنفرانس های معتبر بین المللی ارائه دهند. باقیشم بماند که : اگر در خانه کس هست یک حرف بس است. واقعا اگ اینطوری باشه ک خیلی خوبه. بریم ی چند سالی هم ترکیه بخونیم. موانع اجرای چنین مکانیزم هایی در ایران، یا حتی بهتر؛ رو چیا می دونی؟ 3 لینک به دیدگاه
fakur1 10129 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 بهمن، ۱۳۹۴ واقعا اگ اینطوری باشه ک خیلی خوبه.بریم ی چند سالی هم ترکیه بخونیم. موانع اجرای چنین مکانیزم هایی در ایران، یا حتی بهتر؛ رو چیا می دونی؟ ما ایرانی جماعت قادر به تولید , نشر و بکارگیری علم نیستیم . و نمیتونیم اون مکانیزم ها رو در ایران پیاده کنیم. 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده