fakur1 10131 سازنده ارسال شده در 26 تیر، 2016 سلیس درست است یا سیلیس؟ دکتر گلشنی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد دانشگاه صنعتی شریف در یک سخنرانی می گفت: تعداد زیاد فارغ التحصیل مقطع دکتری، مملکت ما را نجات نمیدهد، بلکه دکترهای باکیفیت هستند که مملکت را نجات میدهند. یکی از همین دکترها، که تعداد زیادی از آنها در کشور ما هستند و همچنان بر تعداد آنها افزوده میشود، هنوز تفاوت «سلیس» (به معنای روان) و «سیلیس» (نوعی ماده) را نمیدانسته است و در یک جلسه این دو واژه را خلط کرده که دیگران به او تذکر دادهاند. یکی از اساتید ادبیات فارسی چندی پیش در رادیو می گفت که دانشجویان تمایل دارند امتحانات به صورت تستی برگزار شود چون از نوشتن متن فارسی و پاسخ تشریحی به سؤالات عاجز هستند و این توانایی را ندارند. این موضوع را می توان در پروژه های تحقیقاتی و پایان نامه ها هم به وفور دید. 3
black banner 9103 ارسال شده در 28 تیر، 2016 سیلیس کی شد فلز ؟؟؟ از مکشوفات جدیده ؟؟ هر چند اینا همه مغلطه است اصل ذات قضیه است نه نحوه تلفظ لغات ... لغات ابزار ما هستند نه اساس ما 1
fakur1 10131 سازنده ارسال شده در 28 تیر، 2016 سیلیس کی شد فلز ؟؟؟ از مکشوفات جدیده ؟؟ هر چند اینا همه مغلطه است اصل ذات قضیه است نه نحوه تلفظ لغات ... لغات ابزار ما هستند نه اساس ما جدول مندلیف رو آنالیز نمیکنیم،عمق مطلب رو نگرفتی. اگر انسان بلد نباشه که از ابزار درست استفاده بکنه ، یعنی حیف نونه. اگر ما از جزئیات بگذریم به کلیات دست نمی یابیم. حیفه که شما تو این سن به سهل انگاری های علمی حساس نیستی. 1
black banner 9103 ارسال شده در 1 مرداد، 2016 جدول مندلیف رو آنالیز نمیکنیم،عمق مطلب رو نگرفتی.اگر انسان بلد نباشه که از ابزار درست استفاده بکنه ، یعنی حیف نونه. اگر ما از جزئیات بگذریم به کلیات دست نمی یابیم. حیفه که شما تو این سن به سهل انگاری های علمی حساس نیستی. من در نحوه تلفظ لغات هیچ سهل انگاری علمی نمیبینم سهل انگاری یعنی سلیس رو عنصر بدونیم 1
fakur1 10131 سازنده ارسال شده در 2 مرداد، 2016 من در نحوه تلفظ لغات هیچ سهل انگاری علمی نمیبینم سهل انگاری یعنی سلیس رو عنصر بدونیم مگه سیلیس عنصر نیست؟
meytim 716 ارسال شده در 3 شهریور، 2016 سلیس درست است یا سیلیس؟ دکتر گلشنی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد دانشگاه صنعتی شریف در یک سخنرانی می گفت: تعداد زیاد فارغ التحصیل مقطع دکتری، مملکت ما را نجات نمیدهد، بلکه دکترهای باکیفیت هستند که مملکت را نجات میدهند. یکی از همین دکترها، که تعداد زیادی از آنها در کشور ما هستند و همچنان بر تعداد آنها افزوده میشود، هنوز تفاوت «سلیس» (به معنای روان) و «سیلیس» (نوعی ماده) را نمیدانسته است و در یک جلسه این دو واژه را خلط کرده که دیگران به او تذکر دادهاند. یکی از اساتید ادبیات فارسی چندی پیش در رادیو می گفت که دانشجویان تمایل دارند امتحانات به صورت تستی برگزار شود چون از نوشتن متن فارسی و پاسخ تشریحی به سؤالات عاجز هستند و این توانایی را ندارند. این موضوع را می توان در پروژه های تحقیقاتی و پایان نامه ها هم به وفور دید. دو تا حقیقت که من در سال 1380 کشف کردم: 1. اکثر استادهای ما در نگارش به زبان انگلیسی واردتر از نگارش به زبان فارسی هستند! 2. مردم گفتار و نوشتار غلط رو راحت تر از گفتار و نوشتار درست می فهمند! پ.ن.: به همین دلایل من به گفتار و نوشتار غلط رو آوردم.
ارسالهای توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری