رفتن به مطلب

بررسی تخصصی آی ميت k-jam: کامپيوتر همراه


ارسال های توصیه شده

Imate K-jam :

اين گوشی يک کامپيوتر جيبی است که از سيستم عامل ويندوز موبايل 5 پشتيبانی می کند و دارای wi-Fi، بلوتوث نسخه 2 ، دوربين 1.3 مگا پيکسل ، صفحه کليد کشويی ، 128مگا بايت حافظه ROM ، پردازشگر TiomAp 200مگاهرتز و صفحه نمايش QVGA می باشد. اين گوشی دارای چندين نام است : HTc wizard ، Qtek 9100i و Imate k-Jam .

 

K-JAM_l.jpg

 

مزايا:

• برخورداری از ويندوز موبايل 5

• بلوتوث 2

• Wi-fi

• صفحه کليد مناسب

• استريو

• پورت mini usb

 

معايب:

• فلاش ضعيف دوربين

• پورت USB ندارد

• دارای 3G ( نسل سوم ) نيست بلکه در عوض 2.5G است

 

طراحی:

ابعاد گوشی 109x58x23.7

ميلی متر و وزن آن 160 گرم است . در قسمت کناری سمت راست گوشی دکمه ای برای شماره گيری سريع وجود دارد .

 

ta10.jpgta1.jpgta6.jpg

 

در اين قسمت ، بلندگوی دوم گوشی و پورت مادون قرمز ، محل Reset کردن گوشی که با قلم هم ميتوان ازآن استفاده کرد و دکمه دوربين نيز قرار گرفته است . هدفون 2.5 ميلی متری ، پورت mini uSB و دکمه آزاد کننده قفل قاب پشت در پايين دستگاه مشاهده می شود . ميکروفن در بالای اين دکمه قرار می گيرد . قلم گوشی به صورت تلسکوپی است که آن هم در اين قسمت وجود دارد .

 

ta12.jpgta13.jpg

 

دکمه خاموش / روشن و محل کارت حافظه mini SD در بالای دستگاه قرار دارد .دوربين 1.3 مگاپيکسل به همراه فلاش و آينه خود نگاره در قسمت بالای پشت دستگاه مشاهده می شود .

 

ta7.jpg

 

ازقاب پشت دستگاه بعنوان پوشش باتری و سيم کارت استفاده می شود و رويه خاص قاب پشت به منظور جلوگيری از سرخوردن تلفن از دست و ميز در نظر گرفته شدهاست . باتری تلفن از نوع Li-Po با توان 1250mAh است که در حالت stand-byحداکثر 200 ساعت و در مکالمه مداوم 5 ساعت دوام می آورد .

 

ta9.jpg

 

LEDقرار گرفته در بالای گوشی در شرايط مختلف مانند شارژ شدن و يا اتصالات بیسيم به رنگ آبی ، سبز و نارنجی روشن می شود. دو کليد نيز در بالای صفحه نمايش قرار گرفته است که برای فعال کردن برنامه پيام وInternet explorerاست .

 

ta15.jpg

 

در بالای سمت چپ دستگاه دکمه ای برای فرمان صوتی وجود دارد که با استفاده از آن می توانيد گوشی را خاموش کنيد يا به بلوتوث و Wi-Fi دسترسی پيدا نماييد .

 

ta11.jpg

 

همچنين اگر اين دکمه را فشار داده و نگه داريد می توانيد بين حالت ويبره ، بی صدا و يا زنگ گوشی سوئيچ کنيد. کليد ولوم در پايين اين دکمه قرار دارد. بلندگو نيز در پايين کليد ولوم مشاهده می شود که بلندگوی ديگری نيز در سمت چپ وجود دارد تا صدای استريوايجاد کند .

 

ta14.jpg

لینک به دیدگاه

صفحه کليد:

دستگاه k-jam دارای صفحه کليد QWERTY است که اگر سمت چپ گوشی را به صورت کشويی باز کنيد صفحه کليد آن نمايان می شود .

 

k4.jpgk5.jpg

 

اطلاعات صفحه بطور خودکار در خلاف جهت عقربه های ساعت تا 90 درجه می چرخد و يا به حالت افقی در می آيد . صفحه کليد در حالت باز و بسته در جای خود قفل میشود و صفحه نمايش گوشی زمانی کارايی دارد که صفحه کليد کاملا باز و بسته باشد . کليد ها به خوبی مرتب شده اند و هر کدام در يک حفره جداگانه قرارمی گيرند . کليد های عددی در رديف بالای صفحه کليد قرار دارند و با فشاردادن کليد قرمز که در سمت چپ و در رديف پايين صفحه کليد وجود دارد میتوانيد اعداد و کاراکترهايی را که با رنگ قرمز روی صفحه کليد نوشته شده اند را وارد کنيد .

 

k2.jpg

 

صفحه کليد دارای کليدی نيست که با استفاده از آن بتوانيد از ويژگی های copy،cut و paste استفاده نماييد . در صورت باز بودن صفحه کليد نمی توانيد ازشماره گيری هوشمند استفاده کنيد . نور زمينه صفحه کليد به رنگ آبی است .

 

k3.jpg

 

کليد های سبز و قرمز در دو طرف کليد حرکتی چهار جهتی در پايين صفحه نمايش قرار دارند .

 

k6.jpg

 

صفحه نمايش :

صفحه نمايش گوشی از نوع QVGA و دارای وضوح 240x320 پيکسل می باشد . صفحه نمايش بصورت افقی است و شدت نور زمينه آن رضايت بخش نيست ، اما در نور مستقيم خورشيد بخوبی خوانده می شود .

 

saf3.jpgsaf4.jpg

 

ساختار منو :

يک کليد اختصاصی برای منوی start ويندوز روی صفحه کليد وجود دارد . دو softkey نيز در زير صفحه نمايش وجود دارد که هر يک از آنها را می توان برایيکی از عملکردهای منو روی صفحه نمايش تعيين کرد.

 

m2.jpgm3.jpgm4.jpgm5.jpg

لینک به دیدگاه

تماس و دفتر چه تلفن :

کيفيت صدای مکالمه در حد مطلوب است . ايجاد تماس بسيار سريع انجام می شود و بافشار دادن کليد سبز می توانيد نرم افزار تلفن را فعال کنيد و سپس شماره راوارد کرده يا مخاطب را از دفترچه تلفن انتخاب نماييد . استفاده از T9سريعترين روش برای پيدا کردن مخاطب در دفترچه تلفن است .

 

t1.jpgt2.jpg

 

دفترچه تلفن حداکثر 1000 مخاطب را در خود جای می دهد که برای هر يک از آنها میتوان چندين زمينه را تعيين کرد . کارايی تلفن در صورت استفاده از هدست بلوتوث نيز بسيار خوب است و در اينصورت در زمان مکالمه می توانيد از نرمافزار داخلی يادداشت نيز استفاده کنيد که از منو اجرا می شود و تماس همچنان ادامه پيدا می کند .

 

پيام :

K-jam با SMS، MMS، E-mail و Instant messaging کار می کند . فرهنگ لغت T9 نيز وجود دارد که در نوشتن پيام کمک ميکند .

 

pp.jpg

 

موسيقی :

نرم افزار پخش موسيقی از فايلهای AAC و MP3 پشتيبانی می کند . کيفيت پخشموسيقی بسيار عالی است . از هدفون موجود در بسته بندی نيز می توانيد برایگوش دادن به موسيقی استفاده کنيد که يک ميکروفن نيز روی کابل آن قرار دارد.

 

mu1.jpg

لینک به دیدگاه

دوربين:

مدل K-jam به يکدوربين 1.3 مگا پيکسل مجهز است که دارای فلاش و آينه خود نگاره نيز میباشد . وضوح دوربين 1280x960پيکسل است . فلاش خيلی قوی نيست و در عکسگرفتن در محيطهای تاريک بخوبی عمل نمی کند .

 

do2.jpgdo1.jpg

 

با استفاده از کارت خوان ( در صورت ذخيره کردن عکس ها روی کارت حافظه ) يا نرم افزار Activesync می توانيد عکس ها رابه pc انتقال بدهيد . دوربين درفرمت H.263 فيلم برداری می کند . دوربين دارای زوم ديجيتال 8x است و گزينه های موجود در آن عبارتند از : حالت شب ، اتوماتيک ، آفتابی و ... عکس هادر فرمت JPgو BMP ذخيره می شوند .

 

image.jpg

 

ساير امکانات:

پردازشگر اين دستگاه (Texas Instruments omap850) ١٩٥مگاهرتز است . حافظه Rom نيز 128 مگابايت است که 48 مگابايت آن توسط کاربرقابل استفاده است . حافظه RAM دستگاه 64 مگابايت است که 30مگابايت آن توسط کاربر بکار گرفته می شود .

 

say1.jpgsay2.jpg

 

K-jamاز چهار باند 850GSM ، ٩٠٠ ، 1800و 1900 و EDGE پشتيبانی می کند . برنامهcomm. Manager نيز امکان روشن و خاموش کردن سريع بلوتوث يا wiFi يا اجرای برنامه Active sync را فراهم می کند . برنامه voice speed Dial نيز برایشماره گيری صوتی بکار می رود . اين دستگاه با فايل های word، Excel وpowerpoint کار می کند و از عهده ويرايش آنها بر می آيد .

 

say3.jpgsay4.jpg

 

K-jamيک تلفن 2.5G است و برای انتقال سريع داده از GPRS و EDGE استفاده می کند. K-jam دارای بلوتوث 1.2 است که برای ارتباطات بی سيم در فواصل نزديک ازآن استفاده می شود . امکان استفاده از مادون قرمز و کابل usb نيز وجوددارد .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...