رفتن به مطلب

توپ فوتبال هوشمند آدیداس و آبجوساز شخصی، در نمایشگاه تازه های فناوری


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

در آستانه برگزاری نمایشگاه کالاها و فناوری الکتریکی مصرفی در لاس وگاس، بعضی از تازه های آن اخیرا در نیویورک به نمایش درآمدند. فناوری های تازه در زمینه بهداشت، سلامتی، ورزش و واقعیت مجازی بخشی از نوآوری هایی است که سرانجام ژانویه در لاس وگاس عرضه خواهند شد.

 

 

با محبوب شدن هنر آبجوسازی شخصی، مصرف کنندگان بزودی می توانند در خانه یا محل دلخواه دیگر، آبجوی دلخواه خود را بسازند. با دستگاه «پیکو برو» (PICO BREW) تهیه آبجو به سادگی استفاده از مایکرویو است. با ترکیب مواد خام مورد نظر با آب، آبجوی مطلوب تا میزان ۵ لیتر بدست می آید. در حالیکه میزان الکل و تلخی آبجو قابل تنظیم است. اما دستگاه سازنده ۱۵۵۰ یورو قیمت گذاری شده است.

 

 

کارشناس فناوری «پیکو برو» می گوید: «با این دستگاه می توانیم آبجوهایی که در دسترس نیستند را خودمان تهیه کنیم. اگر آبجوی تازه می خواهی تنها راه رفتن به آبجو سازی است، حال هر جا که باشد. نکته دیگر قیمت است، می توان با یک دلار یک یا دوبطری آبجویی که بهای آن در بازار ۱۵ دلار است بسازیم. با این حال مسئله مهم همان در دسترس بودن و ساخت آبجوی باب میل، سفارشی و تازه است.»

 

 

کره حسگر(SENSOR SPHERE) ابزار هوشمند دیگری برای سنجش و کنترل محیط پیرامون، مجهز به دوربین وضوح بالا است و دما، رطوبت، دود و اکسید کربن موجود در محیط را اندازه گیری می کند. کاربر با اپلیکیشن تلفن هوشمند قادر به کنترل و هدایت آن در خانه است. یکی از مسئولان شرکت سازنده می گوید: «با داشتن این کره در خانه، به حسگرهای مختلف در اتاق های مختلف نیازی نیست. از راه دور قابل کنترل است. به عنوان مثال با داشتن زنگ خطر دود، اگر در خانه نباشیم پیام هشدار می فرستند و می توان کره را در بخش های مختلف خانه هدایت کرد و وضعیت را تحت کنترل داشت.»

 

 

توپ هوشمند فوتبال از آدیداس برای اولین بار در این نمایشگاه عرضه شد. این ابزار قادر به اندازه گیری مولفه های مختلف و ایده آل کسانی است که با محاسبات دقیق ورزشی سروکار دارند. بهای آن ۲۰۰ یورو تعیین شده است. سخنگوی آدیداس در توضیح می گوید: «داخل توپ فوتبال یک شتاب سنج سه محوری و چندین حسگر وجود دارد که سرعت، چرخش و مسیر پرواز را اندازه گیری می کنند. توپ با استفاده از اپلیکشین تکمیلی، بازخورد فوری ضربه به توپ را گزارش می دهد.»

 

 

ویرالیتی (WEARALITY) عینکی برای دیدن اپلیکیشن های واقعیت مجازی و قابل نصب به تلفن های همراه با صفحه نمایش ۵ تا ۶ اینچ است. با ظاهر غیر معمول، ابزاری ارازنتر و تازه تر برای دیدن واقعیت مجازی است و ۷۰ یورو قیمت گذاری شده است.

 

 

اسکالپت (SKULPT) فناوری تازه ای برای سنجش کمبود فعالیت های ورزشی است. اسکالپت حجم چربی و ماهیچه بدن را اندازه گیری می کند. ابتدا ماهیچه مورد نظر را انتخاب می کنی پس از پاشیدن آب بر روی آن، حس گر را در محل قرار می دهی. نتیجه روی اپلیکیشن تلفن هوشمند نمایان می شود. بهای آن هشتاد یورو است. موسس و مدیر اجرایی شرکت اسکالپت توضیح می دهد: «این اولین ابزار سنجش چربی و ماهیچه ها است و برای اندازه گیری چربی سوزانده شده و ماهیچه ساخته شده بکار می رود. ۲۴ ماهیچه مختلف بدن را جداگانه اندازه گیری می کند و با سنجش سه گروه اصلی ماهیچه، یک ارزیابی کلی از بدن بدست می دهد.»

 

 

در این نمایشگاه ۳۵ نمایش گذار از شرکت های کوچک و بزرگ حضور داشتند. نمایشگاه های مشابه ای در توکیو و پاریس برگزار می شود.

 

euronews.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...