رفتن به مطلب

چرا اپل؟ آیا سیستم های خانه های هوشمند از بلوتوث استفاده می کنند؟


ارسال های توصیه شده

[h=3]چرا اپل؟ آیا سیستم های خانه های هوشمند از بلوتوث استفاده می کنند؟[/h]پروتکل انتخابی اپل،استفاده از بلوتوث کم مصرف است که به طور واضحی به نظر می رسد انتخاب بهتری نسبت به رقیبش باشد.مورد اول میزان بالای شناخنه شدگی در میان مصرف کنندگان است.مصرف کنندگان علاوه بر این که با نام بلوتوث آشنایی بیشتری دارند،خیالشان از بابت آنکه این سامانه با محصولات بسیاری سازگار است،راحت است.مورد دوم میزان بالای سرمایه گذاری اپل است که این کار را با قرار دادن سیستم بلوتوث در همه محصولاتش انجام داده.این موضوع بدان معنیست که سازندگان لوازم خانگی و سیستم هوشمندسازی اپل می توانند به آسانی و با حداکثر کارایی،به محصولات اپل، مانند ایفون و ایپد متصل شوند و از طریق آنها کنترل گردند.مورد سوم این است که اپل به عنوان یک شرکت مادر،سرمایه گذاری وسیعی روی تشویق کمپانی های کوچک تر مانند سازندگان سخت افزار و سازندگان لوازم خانگی انجام داده که محصولات و خدماتی ارائه کنند که بتوانند در آینده بخشی از چشم انداز آینده اپل ،در بخش خانه های هوشمند باشند.با این کار ،اگر کمپانی های کوچک تر بتوانند در این مسیر موفق شوند کمک شایانی به مقبولیت برند اپل در بین مشتریان کرده و در نتیجه موجب افزایش ارزش این کمپانی خواهند شد و این نقطه ای خواهد بود که ارتش اپل را که بر پایه استفاده از بلوتوث بنا نهاده شده ،پیروز خواهد شد. روش اپل برای در دست گرفتن این بازار به طور خاصی هوشمندانه است چراکه ایفون به عنوان رابط بین سخت افزار و کاربر در خانه های هوشمند اپل،مصرف کننده را به طور نا خود آگاه به سمت استفاده از ابزار های هوشمند مانند روشنایی ،فقلها و تنظیم کننده های هوشمند سوق می دهد زیرا همه آنها توسط ایفون قابل کنترل خواهد بود.در واقع در سیستم اپلی ،کلید تمام اجزای هوشمند تحت پوشش در جیب شماست. کمپانی iDevice با محصول iGrill (که به امسال در CES رونمایی شد) و کمپانیSavant با ارائه محصولات سازگار با سیستم هوشمند اپل، دو شرکتی هستند که اثبات کرده اند که کار با اپل می تواندپلی به سوی موفقیت باشد.

Mobile-Smart-Home.jpg

[h=3]چرا گوگل؟چرا سامانه Thread مورد استفاده گوگل می تواند بلوتوث اپلی را شکست دهد؟[/h]درست است که سامانه بلوتوثی اپل مزایای بسیاری دارد، اما واضح است که تا کامل شدن مسیری طولانی را در پیش دارد و این مسیر برای رقیب دیرینه اپل نیز در جنگ پروتکل های شبکه به همین گونه است. گوگل با راه اندازی کارگروه های صنعتی که در همکاری با چندین کمپانی دیگر از جمله سامسونگ شکل گرفته، در حال کار بر روی سامانه ای به نام Thread است.حضور سامسونگ به نوعی خود بسیار حیاتی است؛ برعکس گوگل و حتی اپل، سامسونگ یک شرکت تولید کننده محصولات الکترونیکی با دامنه ای بسیار بسیار وسیع است که می توان انتظار داشت با حضور سامسونگ، لوازم بسیاری نظیر یخچال و ماشین های لباسشویی، در دنیای خانه های هوشمند از این سامانه استفاده کنند.اگر بخواهیم در مقایسه ای از صرفه های اقتصادی صرفه نظر کنیم، شاید بتوان گفت سامسونگ شرکتی ست که می تواند از نظر تکنولوژی اپل را در بازار گوشی های موبایل ، با رقابتی تنگاتنگ به چالش بکشد.و در سوی دیگر سامسونگ تنها شرکتی است که از نظر تعداد طرفداران می تواند به اپل نزدیک شود؛ اما با در نظر گرفتن میزان سود های اقتصادی به نظر نمی رسد سامسونگ به تنهایی قادر به ایجاد یک شاخه جداگانه در این بخش باشد.

گوگل با عرضه Nest گوشه ای از بازار خانه های هوشمند را در دست گرفته. سیستم گرمایش هوشمند nest ثابت کرده که محصولی کارآمد، آسان برای استفاده، و به صرفه اقتصادی بالاست که می تواند جلوی هزینه های بسیاری را بگیرد. و از سوی دیگر می توان گفت اولین دستگاهی است که مصرف کنندگان به راحتی از آن به عنوان پیشگام تکنولوژی خانه های خودکار یاد می کنند. با در نظر گرفتن این قضایا ، گوگل این پتانسیل را دارد که Nest Lab را در طیف وسیعی از لوازم خانگی استفاده کند.

Nest-Thermostat.jpg

[h=3]چقدر می توان به پیشرفت و ترقی پروتکل های شبکه ی موجود امیدوار بود؟[/h]همان طور که اشاره شد بهترین حالت برای مصرف کننده زمانی به وجود می آید که خبری از پروتکل های مختلف نباشد و به یک راهکار واحد رسیده باشیم. راه حل دیگر ایجاد سامانه ای هماهنگ کننده برای ایجاد راهکاری برای ایجاد ارتباط بین پروتکل های مختلف با هم است. طبق انتظارات، سامسونگ با ایجاد رابط SmartThings یکی از بهترین رابط ها را در این زمینه به تازگی عرضه کرده. عرضه این سامانه به این شرکت این امکان را می دهد که بدون اینکه روی سامانه ای خاص سرمایه گذاری قابل توجهی انجام دهد و یا به طور مستقیم به گوگل یا اپل وابسته شود، بتواند از رقابت در دنیای خانه های هوشمند عقب نماند.

با نبود یک سامانه استاندارد واحد برای تکنولوژی های مورد استفاده در صنعت خانه های هوشمند، موفقیت و دستیابی به هدفی قابل اتکا، یک مسیر طولانی است و با وجود این خلا ، نه کمپانی های تولید کننده و نه مصرف کنندگان خوشحال نخواهند بود. اگرچه هدف از ایجاد بازار خانه های هوشمند ایجاد یک زندگی راحت تر برای همه است اما در صورت نبود یک پروتکل واحد، این صنعت برای رسیدن به هدفی که برایش به وجود آمده، مسیر بسیار سختی خواهد داشت و وجود بلاتکلیفی در این زمینه از سویی می تواند باعث شود که کمپانی ها با دلسرد شدن از سوددهی این بازار، از آن خارج شده و این مسیر را نیمه کاره رها کنند.

ولی کدام یک از کمپانی های اپل یا گوگل می تواند برنده این کارزار باشد؟ در حال حاضر، اپل با استفاده از سامانه بلوتوث و رابط کاربری ایفون شرایط بهتری را در پیش دارد و موفقیت آن در گرو عرضه لوازم خانگی بهتر سازگار با پروتکل مورد استفاده خود است. ولی از سوی دیگر گوگل مسیر بهتری را حتی در بخش هایی که اپل امکان شکست خوردن در آنها را دارد در پیش گرفته. با در نظر گرفتن پیشرفت های انجام شده، تنها موردی که به طور قطع مشخص است، این است که به زودی شاهد انتشار خبر های جالبی در این زمینه خواهیم بود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...