رفتن به مطلب

«اورژانس حیوانات» راه‌اندازی می‌شود


*atefeh*

ارسال های توصیه شده

زیست بوم - محیط زیست: مجید خرازیان مقدم، با اشاره به اینکه بیشترین تلفات گونه‌های موجود کشور در اثر تصادفات جاده‌ای رخ می‌دهد گفت: اگر بتوانیم برای مداوای حیواناتی که در اثر تصادفات جاده‌ای آسیب دیده‌اند، اما نمرده‌اند، یک واکنش سریع انجام دهیم، می‌توان برخی از آنها را از مرگ نجات داد به همین منظور بحث ایجاد مرکز امداد و نجات از سال گذشته در ذهن کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست کلید خورد.

وی با بیان اینکه تشکیل مرکز امداد و نجات و اورژانس حیوانات تا به حال در کشور به صورت سازمان‌یافته انجام‌ نشده است، گفت: سال گذشته کارگروهی را با محوریت ngoهای داخل استان تهران تشکیل دادیم و تصمیم گرفتیم یکی از آنها محوریت کار را در دست بگیرد. هدف ما این بود که در اولین اقدام در سه استان لرستان، گلستان و تهران عملیات امداد و نجات را راه‌اندازی کنیم.

خرازیان مقدم افزود: در درجه اول لازم بود پروتکلی نوشته شود. و در مرحله بعد برای محیط‌بانان و جوامع محلی کارگاه آموزشی گذاشته شود. تصمیمات هم بر این بود که بعد از راه‌اندازی امداد و نجات در این سه استان، هر استانی تعلیم امداد و نجات استان‌های همسایه خود را بر عهده بگیرد و به این ترتیب طی سه یا چهار سال امداد و نجات با همکاری ngoها در کل کشور راه بیفتد.

وی با اشاره به اینکه قصد داشتیم این کار را با تکیه بر ظرفیت ngoها انجام دهیم، تصریح کرد: سال گذشته اقدامات مقدماتی این طرح را انجام دادیم. برای بستن قرارداد با ngo به یک سری پیش‌نیازها به عنوان مستندات که تخصص و تجربه آنها را نشان دهد احتیاج بود. سال گذشته این مقدمات و پیش‌نیازها فراهم نشد اما امسال با فراهم شدن این شرایط می‌توان نسبت به انعقاد قرارداد با ngo مورد نظر اقدام کرد.

مدیرکل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در پایان افزود: در حال حاضر اقدامات اولیه برای تشکیل مرکز امداد و نجات حیوانات در حال انجام است و اعتبارات لازم آن نیز آماده است؛ اگر نتوانیم در چند ماه آینده قرارداد مذکور را با این ngo منعقد کنیم اعتبار در نظرگرفته برای این طرح را به استان‌ها ابلاغ خواهیم کرد تا این طرح توسط آنها انجام شود؛ در هر صورت امسال اجرای طرح امداد و نجات و اورژانس حیوانات را خواهیم داشت.

لینک به دیدگاه
عاطفه یه سوال ؟؟؟

اوژانس ادمها جواب داه تا حالا تا بریم سراغ حیوانات منکه چشمم اب نمی خوره:hanghead:

 

از هیچی که بهتره:sigh:

حتی اگه یه حیوون نجات پیدا کنه، جای خوشحالیه

البته اون دوتا جاده ای که تلفات زیاده ببندن، بهتر جواب میگیرن تا اورژانس حیوانات

یکی جاده گلستانه و یکی هم فک کنم تو یزده

که گلستان انگار قراره بسته شه

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...