رفتن به مطلب

shaghayegh9170

کاربر انجمن
  • تعداد ارسال ها

    16
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

18 Good

درباره shaghayegh9170

  • درجه
    <b><font color="#000099" face="Tahoma">عضو جدید </b></font>
  • تاریخ تولد 3 فروردین 1370

اطلاعات شخصی

  • جنسیت
    مونث
  • محل سکونت
    گیلان
  • علاقه مندی ها
    نرم افزار-موسیقی(سه تار و تار)-نقاشی(زغال و رنگ روغن)

اطلاعات شغلی و تحصیلی

  • رشته تحصیلی
    مهندسی مکانیک
  • مقطع تحصیلی
    دانشجوی فوق لیسانس

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. با سلام و خسته نباشید ... میشه راجع به گیج های روغنی و عادی در بویلرهای فایرتیوب هم توضیح بدید...
  2. با سلام و خسته نباشید به همگی... راجع به دیگ های بخار از طراحی، ساخت، اجرا، اتصالات و انواع آن، فرایندهایی که در یک دیگ بخار اتفاق میفتدو مشعل های مورد استفاده، علت های ترمودینامیکی و.... هر اطلاعات و توضیحی در اختیار داشته باشید ممنون میشوم به اشتراک بگذارید. با تشکر
  3. shaghayegh9170

    توربین بخار

    سلام ممنون از توضیحاتتون. زنده باشید
  4. سلام و خسته نباشید آیا در نیروگاه های بخار همیشه توان بخش hp توربین از بخش ipوlp توربین بیشتر می باشد؟ و آیا با خارج کردن یک کلوز هیتر که از فشار پایین توربین تغذیه ی بخار می شود افت راندمان بیشتری در نیروگاه ایجاد میکند؟ با توجه به اینکه این هیتر اختلاف دمای بیشتری نسبت به هیتری که از فشار بالای توربین تغذیه بخار می شود ، ایجاد میکند. یعنی باعث افزایش دمای بیشتر بخار هدایت شده به سمت بویلر می گردد. من این سوال رو از افراد بسیاری پرسیدم ولی هنوز نتونستم پاسخ دقیقی دریافت کنم. اگر تجربه کار در نیروگاه یا اطلاعات نیروگاهی دارید بسیار ممنون میشم از دانشتون بهره مند شم سپاسگزارم
  5. بسیار ممنونم از توضیحاتتون اگر امکان داره راجع به افزایش فشار در کندانسور و دلیل عمدی بودن این افزایش فشار را بیشتر توضیح میدید؟ سپاس
  6. سلام و خسته نباشید... چرا در نیروگاه ها در بویلر افت فشار و در کندانسور افزایش فشار داریم؟ چرا افزایش فشاری که در کندانسور میبینیم در مقایسه با افت فشار در بویلر خیلی بیشتره؟ در خروجی کندانسور افزایش فشار قابل چشمگیری داریم و کاهش دمای کمی، پس چرا آنتالپی کاهش بسیار شدیدی دارد؟ کاهش فشار کاری کندانسور چطور به راندمان نیروگاه و افزایش توان توربین کمک میکنه ؟ چطور تقطیر باعث افزایش خلا میشه ؟ کاهش فشار کاری کندانسور باعث کاهش فشار میشه ؟ پس چرا ما در خروجی کندانسور افزایش فشار داریم؟ با حذف هیتر در زیرکش توربین های بخار تقریبا و در عمل نیروگاه ها با چند درصد افت راندمان روبرو هستیم؟ دمای ماکزیمم نیز کاهش می یابد با حذف هیتر ، این کاهش بطور تقریبی چند درجه است؟ بابت سوالات زیادم عذرخواهی میکنم ولی ممنون میشم از اطلاعاتتون بهره مندم کنید ...
  7. نیروگاه بخار سلام و خسته نباشید اول عذر خواهی میکنم اگر سوالم طولانی هست ، چون سعی کردم با جزییات بگم که منظورمو بهتر برسونم... یک نیروگاه بخار به ترتیب با 1کلوز هیتر-فوروارد فشار ضعیف، 2 کلوزهیتر-بکوارد فشار ضعیف، یک دی اریتور و در نهایت دو کلوزهیتر-بکوارد فشاربالا و سایر تجهیزات اصلی دارم که فشار بویلر،کندانسور،زیرکش ها(خروجی توربین تا هیتر ها با فشار ثابت در نظر گرفتم و افت فشار رو وارد نکردم فعلا) و ریهت-دمای ماکزیمم-توان توربین رو بعنوان ورودی نیروگاه در نظر گرفتم و کدنویسی کردم در حالت اول با ثابت بودن فشارهاو توان توربین: دمای ماکزیمم رو افزایش دادم تا تغییرات رو ببینم ، با مقایسه جوابی ک بدست اوردم با افزایش دمای ماکس دیدم دبی جرمی کل پمپاژ شده به بویلر کاهش و راندمان کل افزایش پیدا کرد که قابل پیش بینی بود اما مسلما برای افزایش دمای ماکس نیاز به سوخت بیشتر داریم که باید Q_boiler.افزایش پیدا کنه که من با کاهش مواجه شدم، چونQ_boiler= m_fuel*HV*ƪ. که با ثابت ماندن راندمان و ارزش حرارتی و با افزایش سوخت باید افزایش پیدا کند، اما برعکس جواب میده؟ در حالت دوم با ثابت بودن فشار کندانسور،زیرکش ها و ریهت-دمای ماکزیمم-توان توربین در دمای ماکزیمم ثابت فشار بویلر رو افزایش دادم که دبی جرمی کل که به بویلر وارد میشه کاهش پیدا کرد که قابل پیش بینی بود اما باز تغییر Q_boiler^. رو نمیتونم درک کنم؟ در حالت سوم فشار بویلر،کندانسور، ریهت-دمای ماکزیمم-توان توربین و فشار همه هیترها بجز اخرین کلوزهیتر-بکوارد فشاربالا رو ثابت در نظر گرفتم؛ با افزایش فشار هیتر فشار بالا ، دبی جرمی کل و دبی جرمی کشیده شده به سمت این هیتر افزایش شدید داشته و افزایش دبی جرمی سایر هیترها بسیاربسیار ناچیز بوده، ولی اگر این افزایش فشار رو بجای این هیتر روی کلوزهیتر-فوروارد فشار ضعیف که از نظر فشار از همه هیترها پایینتره ، اعمال کنم دبی جرمی کل تغییر چشم گیری پیدا نمیکند!!!؟؟؟؟ اما دبی جرمی ورودی به همین هیتر فشار ضیف به شدت کاهش پیدا میکند و فقط دبی جرمی هیتر فشار بالاتر از این هیتر افزایش می باد و دبی جرمی سایر هیترها تقریبا ثابت می ماند!!!!؟؟؟ دلیل این تغییرات یکم نامفهوم برام .... سپاسگزارم
  8. shaghayegh9170

    ترمودینامیک

    ممنون مهندسین محترم خیلی توضیحاتتون خوب بود ...
  9. shaghayegh9170

    ترمودینامیک

    سلام مجدد و سپاس بسیار از راهنمایی و توضیحاتتون متاسفانه با اینکه میدونم سوال اولم تقریبا ساده هست ولی متوجه جوابتون نشدم ... در واقع دلیل حساسیت کمتر مایعات به فشار نسبت به گاز برام جای سواله... اگر ممکنه یکم بیشتر راهنمایی بفرمایید.
  10. سلام دو تا سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید 1. چرا انتالپی مایع متراکم تابع دما هست و تابع فشار نیست؟ با اثبات ترمودینامیکی نیاز دارم دلیل این تابعیتو نمیدونم 2. اکثر اوقات اب بصورت بخار در احتراق در بویلر تولید میشه حالا باید ارزش حرارتی پایین سوخت مورد استفاده در بویلر در نظر گرفت یا ارزش حرارتی بالا؟؟؟؟ و یکم راجع ارزش حرارتی hv توضیح میخواستم
  11. سلام من چندتا سوال پرسیدم بی جواب موندن... سوال دیگری دارم که امیدوارم راهنمایی بفرمایید اینه که آیا واقعا آب تراکم پذیره یا نه؟ اگه مایعات تراکم ناپذیرند پس چرا در نیروگاه ها از آب استفاده می کنند و مایع متراکم داریم؟ در نمودار t-s هم دیده میشه ممنون میشم کمک کنید این مساله برام روشن شه
  12. سلام به همگی معادلات مربوط به واحد بخار نیروگاه منتظر قائم رو میخوام بصورت حل دستی و بعد کدنویسی انجام بدم و مدلسازی کنم ولی تو حل خودم بویلر یا کندانسور و لاینهایی که از توربین خارج شده تا به زیرکش ها برسه فشار ثابت گرفتم اگر بخوام افت یا افزایش فشار رو در نظر بگیرم باید چه معادلاتی رو وارد کنم؟ نمودار t-s چجوری میشه ؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
  13. سلام من روی نیروگاه منتظر قائم دارم کار میکنم جزوه ای که شما میفرمایید متاسفانه دانلود نمیشه اگر امکان داره دوباره آپلود کنید و اگر کد ees از این نیروگاه در اختیار دارید آپلود کنید بسیار ممنون میشم موفق باشید
  14. سلام و خسته نباشید من یک نیروگاه بخار رو با یکسری زیر کش و نرم افزار ees میخوام کد نویسی کنم چندتا سوال برام پیش اومده سوال اولم این هست که ورودی به پمپ نیروگاه رو مایع اشباع بگیرم یا مایع متراکم ؟ اگر مایع اشباع بگیرم با داشتن کیفیت صفر و فشار انتالپی رو راحت میتونم بدست بیارم اما اگر مایع متراکم باشه از چه شرایطی استفاده کنم ؟با توجه به اینکه انتالپی تابعی از فشار در مایع متراکم نیست تحلیل این قسمت رو متوجه نمیشم ممنون میشم راهنمایی کنید
×
×
  • جدید...