رفتن به مطلب

myhrp02

کاربر انجمن
  • تعداد ارسال ها

    37
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

158 Excellent

درباره myhrp02

  • درجه
    <b><font color="#000099" face="Tahoma">عضو جدید </b></font>
  • تاریخ تولد تعیین نشده

اطلاعات شخصی

  • نام واقعی
    hamid
  • جنسیت
    مذکر

اطلاعات شغلی و تحصیلی

  • رشته تحصیلی
    مهندسی مکانیک
  • گرایش
    طراحی جامدات
  • مقطع تحصیلی
    فوق لیسانس
  1. myhrp02

    کتاب المان محدود و انسیس

    مجبور شدم جای دیگه اپلودش کنم این هم ادرس لینک دانلود : [Hidden Content]
  2. سلام به دوستان کتابی از حمیدرضا جاهد مطلق که اموزش المان محدود رو خوب توضیح داده به همرا نرم افزار انسیس برای دوستان میزارم تا استفاده کنند.
  3. سلام به دوستان در تاپیک های بعدی ادامه این مبحث رو میزارم به علاوه مطالب دیگری در مورد کامپوزیت ها
  4. myhrp02

    مجموعه کتب هوانوردی

    سلام امروز قسمت دوم مجموعه بال و بدنه هواپیما را با عنوان علم مواد هواپیما برای دوستان میگذارم . لینک دانلود : [Hidden Content] پسورد : www.noandishaan.com
  5. ساده ترین طراحی .استفاده از سازه های تک پوسته ای است . در اینصورت سازه ممکن است بسیار حجیم یا بسیار سنگین و در نتیجه گران قیمت شود . یک طراح خوب می تواند در سازه از انواع سخت کننده ها استفاده کند در اینصورت او ضمن مقاوم کردن سازه در هزینه و وزن صزفه جویی کرده است . برای استفاده از سخت کنندها شناخت انها لازم است . اکثر سخت کننده های فلزی دارای اشکال منظمی هستند و معمولا ضخامت ثابتی دارند مگر در مواردی که ماشین کاری شوند . اما با مواد کامپوزیتی این یکنواختی لازم نیست . در واقع به دلیل تفاوت پروسه ساخت مواد فلزی با کامپوزیتی می توان به راحتی اشکال نامنظم و غیر یکنواخت خلق کرد .
  6. myhrp02

    مجموعه کتب هوانوردی

    کتاب ایرودینامیک چون حجمش بالا بود مجبور شدم جای دیگه اپلودش کنم . لینک دانلود : [Hidden Content] پسوردش : www.noandishaan.com
  7. سلام میخوام مجموعه کتاب های بال و بدنه هواپیما تالیف مهندس پرویز نیکپور رو برای استفاده دوستان بزارم . این مجموعه شامل 8 عنوان زیر مجموعه می باشد که عبارتند از : 1: ایرودینامیک 2: علم مواد هواپیما 3: تئوری شعبات 4: الکتریک هواپیما 5: سیستم های هواپیما 6: ساختمان هواپیما 7: الات دقیق هواپیما 8: مقررات فنی هواپیما که برای شروع کتاب ایرودینامیک رو میزارم . امیدوارم برای دوستان مفید باشه
  8. سلام یک مقاله از دانشگاه علم و صنعت در رابطه با بعضی خواص مکانیکی کامپوزیت های پلیمری . که به نظر من جالب اومد میزارمش تا دوستان دیگه هم استفاده کنن . 521139011401.pdf
  9. myhrp02

    جوشکاری های تحت پوشش گاز

    دوست عزیزم همانطور که میدونید تفاوت دو روش میگ و مگ تنها در نوع گاز مصرفی انها و تاثیرات متالوژِیکی هست و بسته به نوع فلز پایه ( فولادهای کربنی بیشتر مگ ) و ( فولادهای الیاژی بیشتر میگ ) استفاده می شود و نوع روش جوشکاری تفاوتی با یکدیگر ندارند . یک هندبوک روشهای جوشکاری رو برات میزارم که به انگلیسی هست که توی این هندبوک درمورد تجهیزات و روشهای جوشکاری های مختلف بطور کامل توضیح داده شده . و اگر نظرت در مورد جوشکاری جنس خاصی با روش میگ هست باید در کتاب های متالوژی دنبالش باشی . اون کتاب رو هم منبع انگلیسی را دارم خواستی خبر بده تا برات بزارم . با تشکر از خوندن مطالب این تاپیک . Welding processes handbook.pdf
  10. چقرمگی یک ماده در سازه هایی که در انها بارهای ضربه ای وجود دارد از اهمیت زیادی برخوردار است . برای موادی که در مجاورت گستره ای وسیع از درجه حرارت های مختلف هستند . فاکتور وابستگی به دما اهمیت پیدا می کند . بدین ترتیب مشاهده می شود که علاوه بر فاکتورهای نسبتا اصلی مقاومت و سختی . برحسب شرایط کاری ماده و انتظارات طراحی برخی فاکتورهای دیگر نیز به عنوان محرک طراحی در نظر گرفته می شوند . الیاف معمولا جز غالب در مواد کامپوزیتی تقویت شده الیافی هستند . بنابراین الیاف نقش مهمی در طراحی مناسب لایه ها ایفا می کنند . از انجا که مهمترین ویژگی الیاف افزایش مقاومت و سختی در جهت مورد استفاده شان است . برای طراحی یک لایه باید الیاف را در تمام جهت هایی که نیاز به استحکام بالا است بکار برد . همچنین بدلیل این خاصیت مهم الیاف طراحی انها بسیار اسان می شود. اما بکارگیری فاکتورهای دیگر به محاسبات بیشتر نیاز مند است . انتخاب ماتریس مناسب برای یک ماده کامپوزیتی بسیار مهم است و فاکتورهای زیادی را شامل می شود . زیرا ماتریس معمولا جز ضعیف یک ماده کامپوزیتی دوفازی است و باید به ان توجه ویژه نمود . برخی از فاکتورهای انتخاب ماتریس عبارتند از : قابلیت ماتریس برای مرطوب سازی الیاف ( که تاثیر بسزایی در افزایش مقاومت اثرات متقابل الیاف در ماتریس دارد .) سادگی در ساخت خواص نهایی لایه ها محدودیت حرارتی حداکثر افزایش طول میزان کرنش قبل از شکست مقاومت در برابر عوامل محیطی چگالی قیمت اگر درجه حرارت بالا و سایر عوامل و شرایط محیطی در طراحی مد نظر طراح نباشد ماتریس های پلیمری اجزا بسیار مناسبی محسوب می شوند . به همین دلیل است که پلیمرها هم اکنون در مواد کامپوزیتی بسیار مورد استفاده هستند که در حقیقت اینگونه کاربردها کاربردهای معمول مواد کامپوزیتی هستند. کامپوزیتها با ماتریس های پلیمری شامل گستره زیادی از مواد مختلف می شوند ولی رایج ترین پلیمر مورد استفاده اپوکسی می باشد . همچنین از پلیمرهای وینیل استر و پلی استر نیز بسیار استفاده می شود . پروسه انتخاب ترکیب مناسب از الیاف و ماتریس ها با یکدیگر برای یک استفاده خاص بسیار مشکل و پیچیده است . البته برای برخی موارد خاص طراحی می توان اساس را بر الیاف یا ماتریس قرار داد و ماده مورد نظر را طراحی کرد .اما در حالت کلی نمی توان تحلیل دقیقی از ترکیب الیاف و ماتریس ارائه داد . در مبحث بعدی استفاده از تقویت کننده ها را شروع می کنم .
  11. در هنگام طراحی سازه های کامپوزیتی اولین سوالاتی که ذهن طراح را مشغول می کند عبارتند از : 1: سازه باید چه کاری انجام دهد ؟ 2: سازه چگونه باید باشد ؟ موارد بالا اهداف طراحی نامیده می شوند . در حقیقت اهداف طراحی همان انتظارات ما از سازه هستند . اهداف اساسی در طراحی بصورت وظیفه . قیمت و وزن بیان می شوند . وظیفه : مجموعه عملکردها و انتظاراتی است که یک سازه حتما باید انجام دهد . قیمت : هزینه تمام شده سازه در طول عمر ان است .یهنی قیمت ابتدایی ان به علاوه هزینه های تعمیر و نگهداری و همچنین هزینه های هنگام کار ان . وزن : به عنوان مشخصه سازه است که البته ممکن است به عنوان یک پارامتر مهم باشد . مثلا برای یک هاور کرافت یا قایق پرنده وزن بسیار اهمیت دارد . وظیفه ممکن است معانی مختلفی پیدا کند اما هزینه و وزن فقط تعابیر مربوط به خود را دارند . گاهی اوقات ممکن است بهینه سازی بر اساس سه هدف مشخص انجام پذیرد مثلا برای وزن کم . سرعت بالا و هزینه مناسب اما بسیاری مواقع نیز پیش می اید که باید برای بهینه کردن یک هدف مهم تر از برخی اهداف دیگر باید اندکی چشم پوشی کرد . مثلا برای سرعت بالا . وزن کم ولی هزینه نسبتا زیاد . مبحث انتخاب مواد و فاکتورهای ان بطور کلی به سه بخش تقسیم می شوند : 1:فاکتورهای کلی که به انتخاب ماده کامپوزیتی باز می گردد. 2:فاکتورهای انتخاب الیاف . 3:فاکتورهای انتخاب ماتریس فاکتورهای انتخاب مواد که باید در نظر گرفته شوند تقریبا شناخته شده هستند . این فاکتورها معادل همان فاکتورهایی هستند که در انتخاب مواد فلزی نیز کاربرد دارند و عبارتند از : استحکام سختی عمر خستگی چقرمگی قیمت وابستگی به درجه حرارت مقاومت سایشی مقاومت در برابر خوردگی رسانایی الکتریکی و یا حرارتی عایق صوتی و یا حرارتی و..... فاکتورهای اولیه و مهم در طراحی سازه ها مقاومت و سختی می باشند . و فاکتور وزن نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . بنابراین فاکتورهای مقاومت نسبت به وزن و سختی نسبت به وزن مهمترین محرک های طراحی می باشند . فلوچارتهای طراحی و مراحل طراحی رو هم برای دوستان بصورت پی دی اف میزارم امیدوارم مفید باشند . tarahi.pdf
  12. myhrp02

    جوشکاری های تحت پوشش گاز

    ولتاژ قوس : مقدار ولتاژ بین الکترود تنگستنی و سطح کار را ولتاژ قوس نامیده می شود. ولتاژ قوس متغیری است که تحت تاثیر موارد زیر می باشد : 1: جریان قوس( توضیح داده شد ) 2: شکل و حالت نوک الکترود تنگستنی 3: فاصله بین نوک الکترود و سطح کار ( طول قوس) 4: نوع گاز محافظ طول قوس در این فرایند بسیار مهم است زیرا بر روی پهنا و عرض حوضچه جوش تاثیر می گذارد . پهنای حوضچه جوش به طول قوس بستگی دارد به همین خاطر در بیشتر موارد ( بغیر از ورقهای خاص ) طول قوس مورد نظر باید کوتاهترین حد ممکن باشد . البته اگر طول قوس بسیار کوتاه باشد احتمال برخورد الکترود و سیم جوش با هم و یا با حوضچه مذاب وجود دارد . یک مورد استسنا وجود دارد و ان هم در جوشکاری مکانیزه با استفاده از گاز هلیوم و جریان dcen و شدت امپر بالا امکان فروبردن نوک الکترود در مذاب و مخفی شدن ان جهت تولید نفوذ عمیق امکانپذیر می باشد اما باید بصورت جوشی با عرض باریک و سرعت زیاد انجام شود . که این تکنیک را قوس مخفی نامیده می شود . وقتی که از ولتاژ قوس برای کنترل طول قوس در کاربردهای حساس استفاده می شود . باید به متغیر های دیگر که بر روی ولتاژ تاثیر می گذارند توجه داشته باشیم . در راس همه عیوب الودگی توسط الکترود و گاز محافظ . تغذیه نامناسب سیم جوش و تغییر دمای الکترود و فرسایش و ساییدگی الکترود می باشد . سرعت پیشروی : سرعت پیشروی بر روی نفوذ و عرض گرده جوش در جوشکاری تیگ تاثیر می گذارد . اگر چه تاثیر ان بیشتر بر روی پهنای جوش دیده می شود تا در نفوذ جوش . سرعت پیشروی به خاطر تاثیری که بر روی قیمت و هزینه دارد بیشتر مورد اهمیت است . در بعضی موارد و کاربردها .سرعت پیشروی به عنوان یک هدف با متغیر های انتخاب شده دیگر برای بدست اوردن ظاهر جوش مورد نظر در همان سرعت تعریف شده است . در موارد دیگر پیشروی ممکن است یک متغیر وابسته باشد که برای بدست اوردن کیفیت جوش و تناسب مورد نیاز تحت بهترین حالت ممکن با دیگر متغیر ها انتخاب شود .
  13. myhrp02

    جوشکاری های تحت پوشش گاز

    این پست ادامه تاپیک جوشکاری تیگ می باشد که دوستان میتونن مطالب قبل رو از طریق ادرس زیر ببینن. [Hidden Content] متغیرهای این فرایند عبارتند از : 1 : ولتاژ قوس (طول قوس) 2: شدت جریان (امپر) 3: سرعت جوشکاری 4: گاز محافظ که در مورد انها توضیحاتی را میدهم . اما قبل از ان چند مورد را در مورد انرژی حرارتی و و مقدار رسوب فلز جوش را می نویسم که دانستن انها برای دوستان بد نیست . مقدار انرژی حرارتی تولید شده توسط قوس الکتریکی به ولتاژ و امپر بستگی دارد . Q=i 2 r مقدار رسوب فلز جوش در واحد طول با سرعت جوشکاری نسبت عکس دارد. قوس الکتریکی با استفاده از گاز هلیوم نفوذ بیشتری نسبت به گاز ارگون ایجاد می نماید .( بخاطر ولتاژ یونیزاسیون بالاتر گاز هلیوم ) شدت جریان الکتریکی : بطور کلی شدت جریان در قوس الکتریکی نفوذ جوش را کنترل می کند . همچنین مقدار جریان بر روی ولتاژ قوس نیز تاثیر دارد. ( v=10+0/04i ) . این فرایند می تواند با جریان مستقیم و جریان متناوب استفاده شود . البته نوع جریان به فلزی که جوشکاری می شود بستگی دارد . جریان مستقیم با الکترود منفی DCSP برای نفوذ زیاد و سرعت جوشکاری بالا استفاده می شود . مخصوصا هنگامیکه از گاز هلیوم به عنوان گاز محافظ استفاده شود هلیوم گزینه مناسبی برای جوشکاری مکانیزه و جوشکاری فلزاتی که دارای قابلیت هدایت حرارتی بالایی هستند می باشد. جریان متناوب AC جریان متناوب عمل تمیز کاری کاتدی را ایجاد می نماید . اگر اکسید های مقاوم و سخت بر روی فلزات مورد جوشکاری ( نظیر اکسید الومینیوم و اکسید منیزیم ) وجود داشته باشد .توسط تمیز کاری کاتدی برداشته می شوند و باعث ایجاد جوش سالم و مناسب می شود .در این گونه موارد باید از گاز ارگون استفاده شود زیرا گاز هلیوم باعث عمل تمیز کاری لایه اکسیدی نمی شود . گاز ارگون گزینه مناسبی برای جوشکاری دستی با جریان مستقیم و جریان متناوب می باشد . جریان مستقیم با الکترود مثبت DCRP این قطبیت به ندرت و خیلی کم استفاده می شود زیرا باعث ایجاد گرمای زیادی در نوک الکترود و ذوب ان می گردد
  14. myhrp02

    جوشکاری TIG

    سلام ادامه مطلب در مورد جوشکاری تیگ رو در تاپیک جوشکاری های تحت پوشش گاز میتونید دنبال کنید .اینجوری مطالب هم منسجم تر و هم مرتبط تر هستند . با تشکر. از لینک پایین میتونید استفاده کنید . [Hidden Content]
  15. myhrp02

    جوشکاری TIG

    متغیرهای این فرایند عبارتند از : 1 : ولتاژ قوس (طول قوس) 2: شدت جریان (امپر) 3: سرعت جوشکاری 4: گاز محافظ که در مورد انها توضیحاتی را میدهم . اما قبل از ان چند مورد را در مورد انرژی حرارتی و و مقدار رسوب فلز جوش را می نویسم که دانستن انها برای دوستان بد نیست . مقدار انرژی حرارتی تولید شده توسط قوس الکتریکی به ولتاژ و امپر بستگی دارد . Q=i2r مقدار رسوب فلز جوش در واحد طول با سرعت جوشکاری نسبت عکس دارد. قوس الکتریکی با استفاده از گاز هلیوم نفوذ بیشتری نسبت به گاز ارگون ایجاد می نماید .( بخاطر ولتاژ یونیزاسیون بالاتر گاز هلیوم ) شدت جریان الکتریکی : بطور کلی شدت جریان در قوس الکتریکی نفوذ جوش را کنترل می کند . همچنین مقدار جریان بر روی ولتاژ قوس نیز تاثیر دارد. ( v=10+0/04i ) . این فرایند می تواند با جریان مستقیم و جریان متناوب استفاده شود . البته نوع جریان به فلزی که جوشکاری می شود بستگی دارد . جریان مستقیم با الکترود منفی dcsp برای نفوذ زیاد و سرعت جوشکاری بالا استفاده می شود . مخصوصا هنگامیکه از گاز هلیوم به عنوان گاز محافظ استفاده شود هلیوم گزینه مناسبی برای جوشکاری مکانیزه و جوشکاری فلزاتی که دارای قابلیت هدایت حرارتی بالایی هستند می باشد. جریان متناوب ac جریان متناوب عمل تمیز کاری کاتدی را ایجاد می نماید . اگر اکسید های مقاوم و سخت بر روی فلزات مورد جوشکاری ( نظیر اکسید الومینیوم و اکسید منیزیم ) وجود داشته باشد .توسط تمیز کاری کاتدی برداشته می شوند و باعث ایجاد جوش سالم و مناسب می شود .در این گونه موارد باید از گاز ارگون استفاده شود زیرا گاز هلیوم باعث عمل تمیز کاری لایه اکسیدی نمی شود . گاز ارگون گزینه مناسبی برای جوشکاری دستی با جریان مستقیم و جریان متناوب می باشد . جریان مستقیم با الکترود مثبت dcrp این قطبیت به ندرت و خیلی کم استفاده می شود زیرا باعث ایجاد گرمای زیادی در نوک الکترود و ذوب ان می گردد دفعه بعد در مورد سایر متغیر ها صحبت می کنیم . بدرود
×
×
  • جدید...