رفتن به مطلب

در دیدار فابیوس و ابتکار


ارسال های توصیه شده

فابیوس در دیدار با ابتکار خبر داد:

[h=1]اجتماع وزیران محیط زیست 50 کشور در دسامبر سال جاری[/h]

 

به گزارش خبرنگارحوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در حاشیه دیدار با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات این دیدار اظهار کرد:قبلا در سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران به فرانسه مذاکراتی درخصوص مسائل زیست محیطی مربوط به هردو کشور انجام گرفتته بود .

 

 

 

وی افزود: اهمیت مذاکرات و توافقات ازجایی شروع می شود که فرانسه در دسامبر سال جاری میزبان برگزاری اجلاس کپ 21 خواهد بود .

 

 

وزیر امور خارجه فرانسه ادامه داد: برای جلوگیری از افزایش دما و گازهای گلخانه ای به علت اثرگذاری زیان باری که بر روی مواد غذایی و انسان دارند و زمینه ی مهاجرت را فراهم می کنند؛با برگزاری اجلاس کپ 21 با همفکری این بحران را ازمیان برداریم.

 

 

فابیوس اضافه کرد: قبل از کنفرانس برگزار شده در دسامبر یک کنفرانس تدارکاتی با حضور 50 کشور در سطح وزیران محیطزیست برگزار خواهد شد و از رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور جهت حضور در این کنفرانس دعوت می کنم.

 

 

وی در خصوص چگونگی انطباق با افزایش دمای زمین گفت: چون این مسئله یک موضوع مهم و سختی است درکنفرانس دسامبر صحبت هایی با وزیران انجام خواهد شد که باید به موارد و جزییات بسیاری از قبیل نوع اقلیم کشورها توجه شود چرا که اقلیم کشورها متمایز و متفاوت ازهم هستند .

 

 

 

فابیوس به ایران پیشنهاد داد که علاوه بر کارهای مشترک جهانی در این حوزه ، به توافقات دوجانبه دوکشور مطابق با اقلیم خود تلاش کند.

 

 

وی در پایان گفت: اولین سفر پس از 17 سال به ایران انجام گرفته که در حقیقت یکی از نتایج توافقات هسته ای است و همین موضوع حاکی از اهمیت آن و به معنی احترام و از سرگیری تمامی همکاری ها در زمینه ی فرهنگی و محیط زیستی بوده و بهترین تایید این ارتباط و دوستی دعوت رئیس جمهور ایران به فرانسه در سال جاری است.

لینک به دیدگاه

ابتکار در دیدار با وزیر امورخارجه فرانسه مطرح کرد:

[h=1]مشارکت ایران با فرانسه در فناوری سبز و آب[/h]

به گزارش خبرنگارحوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در حاشیه دیدار با فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات این دیدار اظهار کرد: اجلاس بین المللی تغییرات آب و هوایی دسامبر سال جاری در پاریس برگزار می شود و مسئولیت رسیدن به توافقات جدید در این زمینه برعهده کشور فرانسه است.

 

 

وی با بیان اینکه مذاکراتی با کشورهای تولید کننده گازهای گلخانه ای برای کاهش تولیدات و رسیدن به توافق جدید در جهت کاهش آثار و خسارات این گازها انجام خواهد گرفت ،افزود: ایران خسارات بسیاری را از افزایش گازهای گلخانه متحمل شده که کاهش بارندگی ، تغییرات اقلیم ، گردوغبار و خشک شدن تالاب ها و مهم تر از همه بحران آب نمونه ای از افزایش این گازها در کشور بوده است.

 

 

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در پایان گفت: همکاری مشترک با فرانسه درخصوص فناوری های سبز و بویژه آب مسلما انجام می گیرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...