رفتن به مطلب

بارش‌های اخیر تغییر محسوسی در ذخایر آبی استان تهران نداشت


ارسال های توصیه شده

۲ مرداد ۱۳۹۴

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): حجم آب موجود در مخازن سدهای تامین کننده آب شرب تهران با کاهش ۱۹۰ میلیون مترمکعبی در مقایسه با شرایط نرمال به حدود ۷۷۲ میلیون مترمکعب رسیده است.

به‌رغم بارش‌های چند روز اخیر و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان تهران و البرز، حجم آب ورودی به مخزن سدهای پنجگانه تهران، افزایش محسوسی نیافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، بر اساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای استان تهران حجم آب ورودی به مخزن سدهای تهران از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۳) تاکنون در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، افزایش نشان می‌دهد، ولی این حجم آب ورودی در مقایسه با سال‌های نرمال با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

در حال حاضر، حجم آب موجود در مخزن سدهای امیرکبیر ۱۸۰، لتیان ۷۰، لار ۱۲۵، طالقان ۲۳۶ و ماملو ۱۶۱ میلیون مترمکعب گزارش شده است که در مقایسه با حجم مخازن سدهای فوق در سال‌های ترآبی ۱۹۰ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

گزارش بارش در ۱۱ ایستگاه باران‌سنجی شرکت آب منطقه‌ای تهران نیز نشان می‌دهد، میزان بارش‌های تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ویژه با بارش‌های ۱۱ میلی‌متری در روزهای اخیر به ۲۷۸ میلی‌متر رسیده است که این میزان بارندگی در مقایسه با زمان بلندمدت و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۷ درصد کاهش و ۱۴ درصد افزایش یافته است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...