رفتن به مطلب

معابد جین در هندوستان


?.,

ارسال های توصیه شده

جین دینی استکه صلح طلبی و راه بدون خشونت را نسبت به تمام موجودات زنده تجویز می‌کند. با توجهبه جین هدف از زندگی خنثی‌سازی اثرات منفی سرنوشت از طریق تصفیه روحی و جسمی است.این فرایند منجر به آزادی همراه با صلح درونی طبیعی بزرگ است.در حدود ۴.۲میلیون نفر در هند و در حدود ۶ تا ۱۲ میلیون نفر پیرو جین در سراسر جهان وجوددارد. معبد جین با توجه به اینکه در چه جایی در هند قرار دارد به نام دراسار یامندیر شناخته می‌شود. آن‌ها معمولا از سنگ مرمر ساخته شده‌اند که در لیست زیر معابدشگفت انگیز جین در هند را معرفی می‌کنیم.لال مندیرلال مندیر درست در مقابل لال قلعه عظیم واقعشده که قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین معبد جین در دهلی نو است. معبد در اصل در۱۵۲۶ ساخته شده است و در گذشته دستخوش تغییرات و اضافات زیادی شده و در اوایل قرن۱۹ توسعه داده شد. معبد ماسه سنگ قرمز نیز به عنوان لال مندیر شناخته شده است.

oucnprcqz9t32idzi3j.jpg

 

[h=2]معابد جین خاجوراهو[/h]روستای خاجوراهو یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در هنداست. این مجموعه به خاطر مجسمه‌سازی وابسته به عشق شهوانی خود که در قرون وسطیتراشیده شده‌اند مشهور است. معابد در طول ۲۰۰ سال، از ۹۵۰ تا ۱۱۵۰ در طول حکومتچندلا ساخته شد. خاجوراهو خانه‌ی جامعه بزرگ و شکوفای جین بود. جین‌ها ظاهرا درسمت شرق شهر زندگی می‌کردند و تعدادی از معابد جین در این بخش از خاجوراهو سالمباقی ‌مانده‌اند. دو عدد از معابد بزرگ هنوز هم در وضعیت خوبی از نظر سالم بودنایستاده اند.

dq09efs7uhz33ggcbawn.jpg

 

[h=2]معابد دیلوارا[/h]

معابد دیلوارا در نزدیکی کوه ابو قراردارد و برای استفاده خیره کننده خود از سنگ مرمر در جهان مشهور هستند. تزئینات درسقف، راهروها، ستون و پانل‌های به صورت شگفت انگیز با جرئیات کامل در آن حک شدهاست. ۵ معبد جین در اینجا وجود دارد که هر کدام هویت منحصر به فرد خود را دارد.همه معابد توسط سلسله کالیوکیا بین قرن ۱۱ و ۱۳ ساخته شده‌اند.05r38a392zk6g8bdj4l.jpg

 

  • Like 36
لینک به دیدگاه

واااااااااای چه معماری ظریفی.... چه حوصله و ظرافتی ... یاد اهرام ثلاثه افتادم

جالب بود! :a030:

 

بی زحمت فونت نوشته ها کمی بزرگ بشه چشم راحت تره :w16:

  • Like 12
لینک به دیدگاه
واااااااااای چه معماری ظریفی.... چه حوصله و ظرافتی ... یاد اهرام ثلاثه افتادم

جالب بود! :a030:

 

بی زحمت فونت نوشته ها کمی بزرگ بشه چشم راحت تره :w16:

 

چشم تو تاپیک های بعدی فونت ها رو درشت تر میذارم:icon_gol:

  • Like 7
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...