Farzaaneh 3058 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 تیر، ۱۳۹۴ سلام خدمت دوستان نواندیش تصمیم دارم توی این تاپیک نرم افزاری Festo Fluidsim که مربوط به هیدرولیک و پنوماتیک هست رو آموزش بدم و ارتباطش با PLC رو بگم و نهایتا پروژه های پنوماتیکی مختلف رو با PLC بصورت سیمولینک اجرا و تمرین کنیم . دوستمون قبلا در مورد کار با نرم افزار Simatic Manager رو توضیح دادند . برای آموزش میتونید به این قسمت مراجعه کنید [h=1] نرم افزار Simatic Step 7 Professional [/h] حالا از عزیزانی که تمایل به استارت خوردن این تاپیک دارن میخوام که با زدن دکمه سپاس در زیر پست اعلام کنن تا در روزهای آینده شروع کنیم 24 لینک به دیدگاه
Farzaaneh 3058 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 تیر، ۱۳۹۴ سلام مجدد دوستان خوبم با اجازه همگی استارت آموزش رو امشب میزنیم با نام خدا ..:girl_angel: اول از همه بگم که این برنامه چیه و از کجا دانلودش کنید برنامه Festo Fluidsim شبیه سازی برای مدارهای هیدرولیکی و پنوماتیکی و همچنین مدارات فرمان هست. علاقه مندا میتونن از این قسمت دانلود کنند برنامه روو http://www.noandishaan.com/forums/thread96082.html چیز میزایی که توی لایبراری این برنامه میبینید: انواع جک ، انواع ولو، سنسور ، موتور ، بوبین کنتاکتور ، تیغه نرمالی اوپن و کلوز ، کلید پوش باتون ، کلید خارکی ، بیزر ، لامپ ،کانکشن صفر و 24 ولت برای مدارات فرمان ، ماژول ورودی خروجی PLC پس این برنامه دو بخش داره یکی قسمت مکانیک(پنوماتیک)و یکی قسمت برق(فرمان) هستش. اول در مورد پنوماتیک صحبت میکنیم و چند تا مدار مکانیکی طراحی و شبیه سازی میکنیم. 13 لینک به دیدگاه
Farzaaneh 3058 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 تیر، ۱۳۹۴ کار در محیط Festo Fluidsim : 1- ابتدا برنامه رو باز کنید و در سربرگ library ، گزینه total view را انتخاب کند تا صفحه مربوط به ابزارکارمون باز بشه .(library>>Total view) 2- به file>>New رفته و صفحه ای برای بستن مدار یا باصطلاح انجام پروژه باز کنید . دیگه وقتتونو نگیریم و مستقیم بریم سراغ مثالهای قشنگ پنوماتیک ............................................................................................................................................................ مثال 1 / مداری با دو سیلندر A و B طراحی کنید که در آن سیلندر A یکطرفه و فنربرگشت باشد . سیلندر B دوطرفه باشد. - با زدن کلید فشاری S1 سیلندر A پیشروی کند و هنگامی که به انتهای کورس خود رسید ، سیلندر B پیشروی کند. - با برداشتن دست از روی کلید سیلندر A برگردد. - وقتی سیلندر A به ابتدای کورس خود رسید ، سیلندر B برگردد به ابتدای کورس. خوب ، در اینجا ابتدا قطعات مورد نیازمون رو از لیست لایبراری میکشیم و میندازیم توی صفحۀ کارمون روی سیلندر A دابل کلیک کنید و دکمه Edit labels رو بزنید . داخل جدول ابتدا و انتهای کورس سیلندر را نامگذاری کنید و از صفر تا صد در قسمت position شماره گذاری نمایید. به این صورت حالا روی شیر 3/2 دابل کلیک کنید و قسمت راست شیر را با کلید فشاری و قسمت چپ آن را با فنر تجهیز نمایید. به این صورت روی شیر 5/2 دابل کلیک کنید و برای حالت سمت چپ شیر از قسمت مکانیکی ، غلطکی را انتخاب کنید و برای حالت سمت چپ از همان قسمت مکانیکی ، غلطکی (که در برگشت عمل میکند) قرار دهید به این صورت حالا نوبت به نامگذاری میرسه – روی غلطکی ساده (سمت چپیه)دابل کلیک کنید و اسمش رو A1 بگذارید. روی غلطکی سمت راستی دابل کلیک کنید و اسمش را A0 بگذارید. مونتاژ مدار رو به شکل زیر انجام دهید. (هوا را به ورودی های 1 شیرها بدهید و روزنه های 3 و 5 شیرها را با صداگیر ببندید.برای این کار کافیه روی دایره ای که در قسمت شماره های 3 و یا 5 وجود دارد کلیک کنید و مانند شکل عمل کنید . با کلید استوپ و استارت میتونیم هوای کمپرسور رو باز کنیم . به اینصورت با زدن و نگه داشتن کلید S1 میبینیم که وقتی جک اول به انتهای کورس رسید ، جک دوم پیشروی میکند- با برداشتن دست از روی کلید S1 جک اول در وضعیت فنر قرار میگیرد و به ابتدای مسیر حرکتش برمیگردد . در اینجا چون غلطکی A0 در طوری انتخاب شده که در وضعیت برگشت سیلندر عمل کند ، پس شیر5/2 بعد از برگشت سیلندر A به ابتدای کورس ، در حالت سمت راست قرار میگیرد و سیلندر B عقبگرد میکند. ممنون از همراهیتون . :w72: 10 لینک به دیدگاه
Farzaaneh 3058 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 تیر، ۱۳۹۴ این مثال رو هم داشته باشید خیلی قشنگه با زدن اولین استارت یه سیکل کامل انجام میشه و مجدد سیکل بعدی به همون ترتیب که بهش میگن اتومات کار کردن واسه استوپشم که باید مکانیکی وارد عمل بشیم :vahidrk: 10 لینک به دیدگاه
Eng.KouRosH 9176 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 تیر، ۱۳۹۴ درود یاد گذشته افتادم این نرم افزارو سال ۸۷ کارمیکردم برای هیدرولیک پنیوماتیک و مداراری کنتاکتوری خیلی بدردم خورد اونموقع 5 لینک به دیدگاه
Farzaaneh 3058 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 تیر، ۱۳۹۴ تا اینجا مدارهایی که طراحی کردیم همه مکانیکی بودن حالا میخواهیم با مدارات برقی با رله و کنتاکتور و شیر برقی (سلونوئیدی) کار کنیم . از این به بعد پیشروی سیلندر تا انتهای کورس را با مثبت و عقبگرد تا ابتدای کورس را با منفی نشان میدیم . ( اینطوری A+ یعنی سیلندر A پیشروی کند ، A- یعنی سیلندر به ابتدای کورس برگردد) مثال 3 / مداری طراحی کنید که : قطعات ( دو تا سیلندر دوطرفه - دوتا شیر 5/2 سلونوئید دار - دو تا شیر کنترل جریان - کلید استوپ - کلید استارت ) - با زدن کلید استارت >>> A مثبت ، B مثبت ، A منفی ، B منفی >>> اتوماتیک کار کنه (یعنی یه سیکلو که تموم شد سیکل بعدی شروع بشه ) - با زدن کاید استوپ >>> یک سیکل تا انتها انجام بشه و بایسته شیر کنترل جریان مدار پنوماتیک به این شکل هستش اینم مدار فرمانش کسی میتونه توضیح بده در باره مدار ها ؟؟؟ 9 لینک به دیدگاه
seyed mehdi hoseyni 27119 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 تیر، ۱۳۹۴ تا اینجا مدارهایی که طراحی کردیم همه مکانیکی بودن حالا میخواهیم با مدارات برقی با رله و کنتاکتور و شیر برقی (سلونوئیدی) کار کنیم .از این به بعد پیشروی سیلندر تا انتهای کورس را با مثبت و عقبگرد تا ابتدای کورس را با منفی نشان میدیم . ( اینطوری A+ یعنی سیلندر A پیشروی کند ، A- یعنی سیلندر به ابتدای کورس برگردد) مثال 3 / مداری طراحی کنید که : قطعات ( دو تا سیلندر دوطرفه - دوتا شیر 5/2 سلونوئید دار - دو تا شیر کنترل جریان - کلید استوپ - کلید استارت ) - با زدن کلید استارت >>> A مثبت ، B مثبت ، A منفی ، B منفی >>> اتوماتیک کار کنه (یعنی یه سیکلو که تموم شد سیکل بعدی شروع بشه ) - با زدن کاید استوپ >>> یک سیکل تا انتها انجام بشه و بایسته شیر کنترل جریان مدار پنوماتیک به این شکل هستش اینم مدار فرمانش کسی میتونه توضیح بده در باره مدار ها ؟؟؟ درود... ینی چی a مثبت...a منفی؟؟؟ اون a و b هارو میشه توضیح بدی؟؟؟چه موقع وارد مدار میشن؟؟ الان r2 چه موقع وارد مدار میشه؟؟؟ 8 لینک به دیدگاه
Eng.KouRosH 9176 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 تیر، ۱۳۹۴ درود اینجا بنظرم میکروسوئیچ هست اما نشون نداده تو شکل!!!!!!!! 7 لینک به دیدگاه
Farzaaneh 3058 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 28 تیر، ۱۳۹۴ درود... ینی چی a مثبت...a منفی؟؟؟ اون a و b هارو میشه توضیح بدی؟؟؟چه موقع وارد مدار میشن؟؟ الان r2 چه موقع وارد مدار میشه؟؟؟ دروداینجا بنظرم میکروسوئیچ هست اما نشون نداده تو شکل!!!!!!!! داش کوروش درست میگه.. A1 و A2 میکروسوئیچ های ابتدایی و انتهایی کورس سیلندر A (یعنی سیلندر سمت چپ ) هست و B1 و B2 میکروسوئیچ های سیلندر B هستش الان تصویری واستون توضیح میدم 1- با زدن کلید استارت در مدار فرمان بوبین z1 برقدار میشه و شیر در وضعیت یک قرار میگیره و سیلندر A را به حرکت در میاره به این صورت (وقتی که سیلندر A به انتهای کورس میرسه ، میکروسوئیچ a1 در حالت بسته قرار میگیره ) شرط بعدی در مدار فرمان بسته شدن میکروسوئیچ a1 و b0 هست. 2- با رسیدن پیستون به a1 ، بوبین z3 برقدار شده و شیر برقی سمت راست در وضعیت یک قرار میگیره و سیلندر B پیشروی میکنه (وقتی که سیلندر B به انتهای کورس میرسه ، میکروسوئیچ b1 در حالت بسته قرار میگیره) پس شرط بعدیمون در مدار فرمان بسته شدن میکروسوئیچ a1 و b1 هست 3- با سوئیچ شدن a1 و b1 بوبین z2 برقدار میشه و شیر سمت چپ در وضعیت دو قرار میگیره و سیلندر A عقب برمیگردد ( وقتی که سیلندر A به ابتدای کورس میرسه ، میکروسوئیچ a0 در حالت بسته قرار میگیره) شرط بعدیمون بسته شدن سوئیچ های a0 و b1 هست) 4- با سوئیچ شدن a0 و b1 بوبین z4 برقدار میشه و شیر سمت راست در وضعیت دو قرار میگیره و سیلندر B عقب برمیگرده. اینطوری و به همین ترتیب سیکل ، لوپ میخوره ( بدون زدنِ مجددِ کلید استارت ) دلیلش هم وجود خود نگهدار موازی شده با کلید استارته 9 لینک به دیدگاه
seyed mehdi hoseyni 27119 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 تیر، ۱۳۹۴ کسی میتونه توضیح بده در باره مدار ها ؟؟؟ با توضیحاتی که دادین بریم سراغ تحلیل مدار:gnugghender: اول از همه که استپ تو این مدار هیچ نقشی نداره..... چرا که باید خط مدار رو از بعد استپ میگرفتین..... رله 4 یا خط هشت باید از بعد استارت گرفته میشد....چرا که الان همیشه تو مدار حتی اگه استارت کار زده نشه..... و در کل میتونستید رله4 رو نزارید و بسته a0 رو سر راه z4 به طور مستقیم بزارید بعد اینکه هیچکدوم از جکا هیچوقت برنمیگرده عقب.... بعد اینکه اگر فرض بر این باشه که جکا برمیگرده عقب....هیچ لوپی صورت نمیگیره... شایدم من اشتباه تحلیل کرده باشم 7 لینک به دیدگاه
Farzaaneh 3058 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 تیر، ۱۳۹۴ با توضیحاتی که دادین بریم سراغ تحلیل مدار:gnugghender: اول از همه که استپ تو این مدار هیچ نقشی نداره..... چرا که باید خط مدار رو از بعد استپ میگرفتین..... رله 4 یا خط هشت باید از بعد استارت گرفته میشد....چرا که الان همیشه تو مدار حتی اگه استارت کار زده نشه..... و در کل میتونستید رله4 رو نزارید و بسته a0 رو سر راه z4 به طور مستقیم بزارید بعد اینکه هیچکدوم از جکا هیچوقت برنمیگرده عقب.... بعد اینکه اگر فرض بر این باشه که جکا برمیگرده عقب....هیچ لوپی صورت نمیگیره... شایدم من اشتباه تحلیل کرده باشم ممنون از جوابتون در مورد استوپ باید بگم که این کلید رو توی خط اول گذاشتم به این هدف که با زدن استوپ ، یک سیکل کامل انجام بشه و وقتی به ابتدای سیکل میرسه بایسته در مورد رله 4 توی خط هشت .. برقدار شدن z4 مشروط به 1- بسته بودن میکروسوئیچ a0 که در واقع همون بسته شدن تیغه باز رله 4 هست 2- بسته بودن " b1 - که در خط 9 نشون داده شده دلیل قرار دادن رله های 1 و 2 و 3 و 4 در مدار فرمان ، ترتیبی کردن حرکات رفت و برگشتی سیلندرهاس لوپ میزنه ..... واسه خاطر وجود خودنگهدارنده موازی شده با کلید استارت ( اینجا هم توضیح بدم که با زدن کلید استوپ خودنگهدارنده از سر استارت رها میشه و حرکت متوقف میشه ) چرا جک ها برنگردند؟!؟!؟شما بگو ببینم برنامه فستو رو نصب کردی و جواب نگرفتی؟؟؟ 6 لینک به دیدگاه
seyed mehdi hoseyni 27119 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 تیر، ۱۳۹۴ ممنون از جوابتوندر مورد استوپ باید بگم که این کلید رو توی خط اول گذاشتم به این هدف که با زدن استوپ ، یک سیکل کامل انجام بشه و وقتی به ابتدای سیکل میرسه بایسته در مورد رله 4 توی خط هشت باید بگم برقدار شدن z4 مشروط به 1- بسته بودن میکروسوئیچ a0 که در واقع همون بسته شدن تیغه باز رله 4 هست 2- بسته بودن " b1 - که در خط 9 نشون داده شده دلیل قرار دادن رله های 1 و 2 و 3 و 4 در مدار فرمان ، ترتیبی کردن حرکات رفت و برگشتی سیلندرهاس لوپ میزنه ..... واسه خاطر وجود خودنگهدارنده موازی شده با کلید استارت ( اینجا هم توضیح بدم که با زدن کلید استوپ خودنگهدارنده از سر استارت رها میشه و حرکت متوقف میشه ) چرا جک ها برنگردند؟!؟!؟شما بگو ببینم برنامه فستو رو نصب کردی و جواب نگرفتی؟؟؟ در مورد استپ حرفتون قابل قبول میپذیرم پس یه امرجنسی باید بزارید برای مواقع ضروری که هرجای کار بود،کار متوقف بشه اما در مورد رله 4... وقتی برق وارد تابلو ما بشه بلافاصله بوبین رله4 برقدار میشه.....چون میکروسوئیچ a0 بستس... لوپ انجام نمیشه....اگر فرض بر این باشه که جکا برمیگردن عقب.....وقتی میاد میخوره به میکروسوئیچ عقب و متوقف میشه....چون میکروسوئیچ a0 وb0 محدود کننده حرکت جک هستند....چون وقتی جک برخورد میکنه میکروسوئیچ از حالت بسته به حالت باز تغییر وضعیت میده.... بنابراین چون مسیر رله اول بوسیله میکروسوئیچها باز هست هیچ جریانی عبور نمیکنه.... مرحله به مرحله بریم جلو که قابل فهم تر باشه.....اول اینارو حل کنیم بعد میریم سراغ برگشت جک..... 8 لینک به دیدگاه
Farzaaneh 3058 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 تیر، ۱۳۹۴ در مورد استپ حرفتون قابل قبول میپذیرم پس یه امرجنسی باید بزارید برای مواقع ضروری که هرجای کار بود،کار متوقف بشه اما در مورد رله 4... وقتی برق وارد تابلو ما بشه بلافاصله بوبین رله4 برقدار میشه.....چون میکروسوئیچ a0 بستس... لوپ انجام نمیشه....اگر فرض بر این باشه که جکا برمیگردن عقب.....وقتی میاد میخوره به میکروسوئیچ عقب و متوقف میشه....چون میکروسوئیچ a0 وb0 محدود کننده حرکت جک هستند....چون وقتی جک برخورد میکنه میکروسوئیچ از حالت بسته به حالت باز تغییر وضعیت میده.... بنابراین چون مسیر رله اول بوسیله میکروسوئیچها باز هست هیچ جریانی عبور نمیکنه.... مرحله به مرحله بریم جلو که قابل فهم تر باشه.....اول اینارو حل کنیم بعد میریم سراغ برگشت جک..... درسته ایمرجنسیو توی پروژه واقعی میذاریم اینجا فقط آموزشه میدونم رله واسه قدرتیا مثل بچه شون میمونه باشه واسه گل روی شما میکروسوئیچ b1 رو به خط 8 انتقال میدیم که رله 4 در عذاب نباشه اینطوری.. برمیگرده به جون خودم شما رو برنامه جواب نمیگیری ؟ اگه نصب نکردید بگید من عکس بگیرم توضیح بدم ، هوم؟ 8 لینک به دیدگاه
seyed mehdi hoseyni 27119 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 تیر، ۱۳۹۴ درسته ایمرجنسیو توی پروژه واقعی میذاریم اینجا فقط آموزشه میدونم رله واسه قدرتیا مثل بچه شون میمونه باشه واسه گل روی شما میکروسوئیچ b1 رو به خط 8 انتقال میدیم که رله 4 در عذاب نباشه اینطوری.. برمیگرده به جون خودم شما رو برنامه جواب نمیگیری ؟ اگه نصب نکردید بگید من عکس بگیرم توضیح بدم ، هوم؟ خب حالا شد ولی در کل میتونستی رله 4 رو هم نزاری....اینجوری یه رله کمتر میشد --------------------- محال برگرده... سیلندر a رو بررسی میکنیم..... وقتی z1 برقدار میشه جک میره جلو تا میخوره بهa1......بعد z3 برقدار میشه که بعد یه مرحله نوبت به z2 میرسه که برگشت سیلند a هست...... حالا مسیر برگشت بستس (ینی a1 و R3 بسته هستن)..... وقتی به اندازه چند میلی متر جک برمیگرده میکروسوئیچ تغییر وضعیت داده و باز میشه (پس مسیر برگشت باز شده و جریانی عبور نمیکنه که به بوبین شیر برقی برسه)....پس در نهایت جک برنمیگرده عقب..... چرا که شرط برگشت بسته بودن a1 و R3 هستن من نه هنوز نصب نکردم ولی حتما اینکارو میکنم 7 لینک به دیدگاه
Farzaaneh 3058 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 تیر، ۱۳۹۴ خب حالا شد ولی در کل میتونستی رله 4 رو هم نزاری....اینجوری یه رله کمتر میشد--------------------- محال برگرده... سیلندر a رو بررسی میکنیم..... وقتی z1 برقدار میشه جک میره جلو تا میخوره بهa1......بعد z3 برقدار میشه که بعد یه مرحله نوبت به z2 میرسه که برگشت سیلند a هست...... حالا مسیر برگشت بستس (ینی a1 و R3 بسته هستن)..... وقتی به اندازه چند میلی متر جک برمیگرده میکروسوئیچ تغییر وضعیت داده و باز میشه (پس مسیر برگشت باز شده و جریانی عبور نمیکنه که به بوبین شیر برقی برسه)....پس در نهایت جک برنمیگرده عقب..... چرا که شرط برگشت بسته بودن a1 و R3 هستن من نه هنوز نصب نکردم ولی حتما اینکارو میکنم چند لحظه صبر کنید الان به تصویر میکشمش متوجه میشید :wht: 7 لینک به دیدگاه
Farzaaneh 3058 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 تیر، ۱۳۹۴ 1- تصویر اول قبل از زدن کلید استارت 2- با زدن کلید استارت .......... z1 برقدار میشه و سلندر ( آ ) پیشروی میکنه 3- سیلندر ( آ ) یکمی که میره جلو میکروسوئیچ a0 رها میشه .... ولی شیر برقی در وضعیت سمت چپ میمونه ! میمون نه وا ! میماند 4- پس سیلندر ( آ ) ادامه میده و به انتهای کورس خودش میرسه 5- وقتی a1 سوئیچ میشه ... سیلندر ( ب ) پیشروی میکنه 6- شیر برقی سمت راستی ، همچنان در وضعیت 1 قرار میگیره و سیلندر ( ب ) به پیشرویش ادامه میده 7- وقتی سیلند ( ب ) به انتهای کورس میرسه دو تا میکروسوئیچ a1 و b1 در وضعیت بسته قرار میگیرند و در نتیجه z2 برقدار میشه و سیلندر ( آ ) برمیگرده عقــــــــــــــــــــب 8- وقتی سیلندر ( آ ) برگشت و به ابتدای کورسش رسید عملا a0 و b1 بسته بوده و رله 4 برقدار میشه 9-بعدش z4 برقدار میشه و سیلندر ( ب ) برمیگرده عقب ... و به مسیرش ادامه میده تا ..... به ابتدای کورس برسه ( حالا a0 و b0 بسته شدند) و دوباره به وضعیت اول برگشتیم ولی چون خود نگهدارنده با استارت موازی کردیم ، مدار دیگه منتظر نمیشه که استارتش کنیم و در نتیجه لوپ میخوره حالا اگه همین اول راه استوپ بزنیم مدار یه سیکل میزنه و وقتی به اول مسیر رسید که منظر استارت میشه ، دیگه خود نگهدارنده ای وجود نداره پس مدار همین اینجا وایمیسته :spiteful: 8 لینک به دیدگاه
seyed mehdi hoseyni 27119 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 تیر، ۱۳۹۴ 1- تصویر اول قبل از زدن کلید استارت 2- با زدن کلید استارت .......... z1 برقدار میشه و سلندر ( آ ) پیشروی میکنه 3- سیلندر ( آ ) یکمی که میره جلو میکروسوئیچ a0 رها میشه .... ولی شیر برقی در وضعیت سمت چپ میمونه ! میمون نه وا ! میماند سر زندگیم شرط میبندم که اشتباس..... مگر اینکه اون چیزی که گفتین میکروسوئیچ،میکروسوئیچ نباشه تو شکل سوم که کار بدتر شد..... وقتی a0 باز میشه چجوری کورسشو ادامه میده؟!!! جریان که نمیتونه بره اگه دوسداشتین بیاین تو پروف صحبت کنیم.....اگرم به نظرتون میتونه بر بچه ها مفید باشه همینجا ادامه بدین..... هر طور خودتون صلاح میدونید 8 لینک به دیدگاه
Farzaaneh 3058 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 تیر، ۱۳۹۴ سر زندگیم شرط میبندم که اشتباس..... مگر اینکه اون چیزی که گفتین میکروسوئیچ،میکروسوئیچ نباشه تو شکل سوم که کار بدتر شد..... وقتی a0 باز میشه چجوری کورسشو ادامه میده؟!!! جریان که نمیتونه بره اگه دوسداشتین بیاین تو پروف صحبت کنیم.....اگرم به نظرتون میتونه بر بچه ها مفید باشه همینجا ادامه بدین..... هر طور خودتون صلاح میدونید :biggrin:به زندگیت چیکار داری فهمیدم مشکلتون کجاس خوب از اول همینو میگفتید . ببینید شما درباره شیر پنوماتیکی برقیمون مشکل دارید این شیر دو وضعیت داره که توی توضیحات گفتم وضعیت 1 و 2 این عکسو ببین قرمز ، وضعیت 1 هست .... و آبی وضعیت 2 حالا این شیر که دو وضعیت بیشتر نداره ! وقتی z1 واسه یبار برقدار میشه ، شیر در وضعیت 1 قرار میگیره و همونجا میماند حالا اگه z2 واسه یه لحظه برقدار بشه ، شیر از حالت 1 تغییر وضعیت داده و در وضعیت 2 قرار میگیره و همون اونجا میماند . متوجه شدی؟؟؟ 7 لینک به دیدگاه
seyed mehdi hoseyni 27119 اشتراک گذاری ارسال شده در 30 تیر، ۱۳۹۴ :biggrin:به زندگیت چیکار داری فهمیدم مشکلتون کجاس خوب از اول همینو میگفتید . ببینید شما درباره شیر پنوماتیکی برقیمون مشکل دارید این شیر دو وضعیت داره که توی توضیحات گفتم وضعیت 1 و 2 این عکسو ببین قرمز ، وضعیت 1 هست .... و آبی وضعیت 2 حالا این شیر که دو وضعیت بیشتر نداره ! وقتی z1 واسه یبار برقدار میشه ، شیر در وضعیت 1 قرار میگیره و همونجا میماند حالا اگه z2 واسه یه لحظه برقدار بشه ، شیر از حالت 1 تغییر وضعیت داده و در وضعیت 2 قرار میگیره و همون اونجا میماند . متوجه شدی؟؟؟ ینی نوعی فیلی فلاپ داخل مدارش وجود داره که با یه پالس گرفتن سِت میشه و میره تا زمانی که ریست بشه؟؟؟ 7 لینک به دیدگاه
Farzaaneh 3058 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 30 تیر، ۱۳۹۴ ینی نوعی فیلی فلاپ داخل مدارش وجود داره که با یه پالس گرفتن سِت میشه و میره تا زمانی که ریست بشه؟؟؟ نه .. با نیروی الکتریکی عمل میکنه ساختمان داخلی شیر های 5/2 رو در نظر بگیرید.. یه محفظه داره که از یه قسمتش هوار از سمت چپ وارد سیلندر میشه و از سمت راست خارج میشه و باعث پیشروی سیلندر میشه و .... یه قسمت دیگه همین محفظه طوری طراحی شده که هوا از سمت راست وارد سیلندر میشه و از سمت چپ خارج و باعث برگشتن سیلندر میشه سیلندر حالا مثلا وقتی z1 برقدار میشه ، شیر در وضعیت 1 و وقتی z2 برقدار میشه شیر در وضعیت 2 قرار میگیره به همین راحتی . پیچیده نیست 7 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده