سارا بهمنی 1126 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 تیر، ۱۳۹۴ من یک طراحم. شغل من را کمی بیشتر درک کنید...! من یک طراحم نام کمپینی اینترنتی با همین نام می باشد , که هدف آن آگاهسازی دیگران از مسائل و حقوق شغلی طراحان هست ؛ شما نیز میتوانید با پیوستن و به اشتراک گذاشتن مطالب آن مشتریان و کارفرمایان را از حقوق خود آگاه کنید .... برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 6 لینک به دیدگاه
سارا بهمنی 1126 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 23 تیر، ۱۳۹۴ طراحی یک پروسه جدی است و اولین مرحله آن بررسی و آنالیز پروژه شماست که وقت قابل توجهی میطلبد. هر گونه ایدهپردازی، پیشطرح و اتود پس از این مرحله اولیه زده میشود که آن هم نیاز به زمان مشخصی دارد. بنابراین از یک طراح توقع نداشته باشید بدون دریافت پیشپرداخت دو مرحله زمانگیر از پروژه شما را انجام دهد. اگر توقع دارید بررسی و آنالیز پروژه، ایدهپردازی و اتودها به صورت تخصصی برای شما انجام شود، پس طبعا بابت زمان گذاشته شده ارزش قائل باشید، حتی اگر اتودها را نپسندیده باشید. ضمنا برای محک زدن تواناییهای یک طراح، نمونهکارها و رزومه وی باید کافی باشد! 6 لینک به دیدگاه
سارا بهمنی 1126 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 23 تیر، ۱۳۹۴ طراحان حرفهای معمولا هر هفته چندین درخواست مشاوره و جلسه حضوری دارند و طبعا برای بسیاری از پروژهها مشاوره تخصصی قبل از قرارداد ضروری است. این مشاوره میتواند به شکل تلفنی، ایمیلی، ویدئوچت، شبکههای اجتماعی و ارتباطی و نهایتا در صورت نیاز جلسات حضوری ارائه گردد. تصمیم در مورد اینکه کدام شیوه برای شروع مذاکرات در مورد پروژه بهتر است با طراح است. اگر تصمیم بر جلسه حضوری شد، این وظیفه سفارشدهنده است که به طراح مراجعه کند، مگر آنکه خود طراح تصمیم دیگری بگیرد. طبعا اگر شما میخواهید موهایتان اصلاح شود یا یک دسته گل ویژه بخرید، این شمایید که به آرایشگاه یا گلفروشی مراجعه میکنید! از طرفی طراح نمیتواند دائما در رفت و آمد به شرکتها و سازمانها جهت مشاوره رایگان برای پروژههایی باشد که معلوم نیست نهایتا قراردادشان بسته شود یا نه! 6 لینک به دیدگاه
سارا بهمنی 1126 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 23 تیر، ۱۳۹۴ همکاری با هر شرکت و سازمانی (کوچک و بزرگ) برای طراح این ویژگی را دارد که میتواند تجربه همکاری با آن شرکت را به رزومه خود اضافه کند و طرحش را در نمونهکارهایش بگذارد. طبعا وقتی طراحی مورد نظر رونمایی و مورد استفاده قرار گیرد، افرادی آن طرح را پسندیده و دنبال طراحش میروند تا با او همکاری کنند. این مساله بخشی از ماهیت شغل طراحی است و برای تمام سفارشات طراح این اتفاق می افتد. بنابراین از آن به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد در پروژه خود یاد نکنید و به خاطر این مساله درخواست تخفیف نکنید! از طرفی این ویژگی برای طراحان باسابقه اهمیت خیلی زیادی ندارد. 6 لینک به دیدگاه
سارا بهمنی 1126 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 23 تیر، ۱۳۹۴ دیزاین حل مساله است. مجموعه راهکارهایی است که باید طراح به کار ببندد تا پیغام شما (چه مرتبط با تبلیغ یک کسب و کار باشد چه موضوعی فرهنگی داشته باشد) به بهترین و موثرترین شکل انتقال یابد. خلاقیت و ایدهپردازی و رنگبندی و ترکیببندی و... همه باید در راستای هدفی باشد که مساله اصلی است. بنابراین تمام راهکارها بر اساس «اصول علمی» و تجربیات قبلی طراح پیشنهاد میشود و سلیقه طراح آخرین نکتهای است که در طراحی موثر است. بنابراین این توجیهها که این طرح مطابق با «سلیقه» من نیست یا شما خوش سلیقه نیستید، توجیههای درست و منطقی نیستند. 6 لینک به دیدگاه
سارا بهمنی 1126 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 23 تیر، ۱۳۹۴ همانطور که گفته شد راهکارهای دیزاین مبتنی بر اصول مشخصی است که بر اساس تجربه و پژوهش به دست آمده. اگر طرح یا طرحهای اولیه طراح را نپسندیدید یا فکر میکنید مناسب کار شما نیست، طبعا حق دارید با طراح وارد تعامل شوید. اما تنها راه به نتیجه رسیدن دادن بازخوردها و نظرات دقیق و کاملا مشخص است. سعی کنید اول مشکلات جدی طرح را به تفکیک ذکر کنید و بعد راهکار پیشنهادی خود را ارائه دهید. تا زمانی که مشکلاتی که طراح از زبان شما میشنود شفاف و از نظر تکنیکال قابل بحث نباشد، طراح همچنان ممکن است سردرگم بماند. فیدبکهایی مثل اینکه طرح خوشگل نیست، یا باحال نیست یا یه جوریه، طراح را سردرگمتر میکند. 7 لینک به دیدگاه
سارا بهمنی 1126 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 23 تیر، ۱۳۹۴ طبق عرف بینالمللی طراح حق دارد در گوشهای از طرح (از پوستر گرفته تا طرح وبسایت) امضای کوچکی از شخصیت حقیقی یا حقوقی خود به جا بگذارد. بسیاری از طراحان از همین طریق به دیگران معرفی میشوند و این مساله معمولا به نفع طراح است. بنابراین در صورتی که تمایل دارید آن امضا به هر دلیلی حذف شود، اولا در همان ابتدای پروژه این درخواست را مطرح کنید، دوما اگر طراح بابت حذف آن تعرفهای درخواست کرد یا حذف آن را در قبال یک تعامل مطرح کرد، جا نخورید! منطقا او از منافع خود می گذرد و می تواند توقع داشته باشد شما هم کمی از منافع خودتان بگذرید! 6 لینک به دیدگاه
سارا بهمنی 1126 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 5 مرداد، ۱۳۹۴ در پی استقبال خوب طراحان از کمپین «من یک طراحم» طی یک ماه گذشته، و درخواست مشارکت کنندگان جهت ادامه این حرکت فرهنگی، نخستین نشست بررسی چالشهای شغلی طراحان جوان برگزار خواهد شد. این نشست هماندیشی در تاریخ چهارشنبه 14 مردادماه 1394 برگزار خواهد شد و شرکت در آن برای همه علاقمندان، رایگان است. جهت ثبت نام میتوانید از این لینک اقدام کنید. مطابق با چشمانداز اعلام شده برای کمپین، هدف از برگزاری این نشستها کمک به تقویت جایگاه شغلی طراحان با رویکردی فرهنگی است. در این نشست به مباحثی نظیر قوانین حقوقی در قراردادهای طراحی، حقوق متقابل طراح و مشتری، بررسی چالشها و راهکارهای توافق با مشتری در طراحی، و... خواهیم پرداخت و از تجربیات یکدیگر برای حرفه خود بهره خواهیم برد. همچنین از افراد سرشناس و صاحبنام در زمینه طراحی گرافیک، طراحی وب و... نیز دعوت به عمل خواهد آمد تا راهکارهای پیشنهادی افراد باتجربه را نیز بشنویم. در نهایت نیز زمانی را برای شبکهسازی و آشنا شدن با سایر همکارانمان میگذاریم تا بتوانیم ارتباطمان را با هم حفظ کنیم. همانطور که قبلا نیز اعلام شده هدف از راه اندازی این وبسایت تثبیت جایگاه شغلی یک طراح در مقابل سفارشدهنده و ارتقای فرهنگ عمومی در این زمینه است. حالا خواه این طراح، طراح گرافیک باشد، یا طراح وب، یا طراح دکوراسیون و طراح صنعتی، موارد مطرح شده در این کمپین بخشی از مسائلی است که یک طراح همیشه با آن سر و کله میزند. خوشبختانه این کمپین در ماه اول فعالیت خود بیش از 2650 نفر امضاکننده جذب کرده و بازخورد مثبتی در شبکههای اجتماعی داشته است. این نشست هماندیشی توسط مرکز طراحی اسپیرال و با مشارکت موسسه فرهنگی پیشرو برگزار خواهد شد و برنامه دقیق آن و مکان برگزاری نیز بسته به میزان استقبال علاقمندان تعیین و به زودی اعلام خواهد شد. بنابراین اگر تمایل دارید در این نشست شرکت کنید و قدمی جدیتر برای ارتقاء جایگاه شغلی طراحان بردارید، فرم ثبت نام رایگان آن را پر کنید تا بتوانیم برنامهریزی بهتری داشته باشیم. همچنین اگر دوست داشتید خبر برگزاری آن را به دوستانتان هم اطلاع دهید تا جلسات پربارتری داشته باشیم. + ثبت نام رایگان حضور در نشست: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام + اطلاعات بیشتر در سایت اسپیرال: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام + سایت کمپین من یک طراحم: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4 لینک به دیدگاه
سارا بهمنی 1126 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 13 مرداد، ۱۳۹۴ همانطور که احتمالا در جریان هستید، نخستین نشست کمپین «من یک طراحم» تحت عنوان بررسی چالشهای شغلی طراحان جوان چهارشنبه همین هفته (14 مردادماه 94) ساعت 6 تا 8 بعدازظهر برگزار خواهد شد. برای این منظور سالن 400 نفره فرهنگسرای اندیشه در نظر گرفته شده است و از سخنرانان و اساتید جوان در حوزه های مختلف دیزاین دعوت به عمل آمده، تا دغدغه های مطرح شده در کمپین به شکل جدیتری مطرح و مورد بررسی قرار گیرد و ما را قدمی به راهکارهای عملی نزدیکتر کند. فهرست سخنرانان و مدعوین پنل گفتگو بدین شرح است: [*=right]آرش تنهایی: طراح گرافیک، مدرس، نویسنده و پژوهشگر [*=right]مجید علویزاده: طراح و توسعهدهنده وب، موسس وبسایت مجید آنلاین [*=right]دکتر سید مهدی نورانی: دکترای تخصصی گرافیک، استادیار و عضو هيات علمي دانشگاه [*=right]لیلا عراقیان: معمار، طراح پل طبیعت تهران، فوق لیسانس معماری از دانشگاه بریتیش کلمبیا [*=right]محمدرضا محمدی: طراح صنعتی، مدیر مرکز طراحی صنعتی پژوهشکده فرهنگ و هنر [*=right]دکتر محمدجعفر نعناکار: مدرس دانشگاه، وکیل پایه یک دادگستری، فعال در حقوق فناوری اطلاعات و مالکیت فکری [*=right]دکتر حامد بیدی: طراح وب و گرافیک، مدرس دانشگاه، مدیر عامل برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام طی این نشست سعی خواهیم داشت نگاهی همه جانبه به مسائل شغلی مرتبط با دیزاین داشته باشیم و از تجربیات اساتید و فعالان جوان در حوزه های مختلف دیزاین استفاده کنیم. 1 لینک به دیدگاه
ENG.SAHAND 31645 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 مرداد، ۱۳۹۴ ایا واقعا ما طراح هستیم؟؟ به بافت شهرمون دقت کنیم!!!! آیا ؟؟؟؟؟ 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده