رفتن به مطلب

درباره دکل نفتی یک نفر بازداشت شد


ارسال های توصیه شده

زمان انتشار خبر: دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - شبکه خبر ۱۶:۴۵

 

[h=2][/h] [h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
21825660160644.jpg

[h=2]سخنگوی قوه قضائیه گفت: در خصوص پرونده مربوط به دکل نفتی یک نفر بازداشت شده است.[/h] به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما محسنی اژه‌ای در هشتاد و یکمین نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پرونده دکل مفقود شده چه وضعی دارد و آیا قوه قضائیه از اطلاعات شرکت تاسیسات دریایی در این باره استفاده کرده است؟ افزود: من نمی دانم تعبیر مفقود شده درست است یانه؟ چون هنوز پرونده به پایان نرسیده است.

 

وی گفت: نمی دانم سر شرکت کلاه گذاشته اند و یا با شرکت خارجی تبانی کرده اند اما به طور قطع گزارش هایی در مراحل مختلف انجام شده است.

 

وی گفت: در مورد فرد متهمی گزارش آمده است اما نه به نام دکل.

 

اژه ای افزود: پرونده در دادسرای تهران تشکیل و یک نفر بازداشت شده و تحقیقات از افرادی صورت گرفته است.

 

وی گفت: از اطلاعات آن شرکت هم بطور قطع اگر درست باشد استفاده می شود و ما در این خصوص از اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور و دیگر نهادها استفاده خواهیم کرد.

 

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره اشکالات بوجود آمده در اجرای قانون جدید آیین دادرسی هم گفت: در این قانون آیین نامه هایی باید تدوین شود که فرصت سه تا شش ماهه برای تدوین آن داده اند و ما تلاش می کنیم این آیین نامه ها را در زمانی که قانون تعیین کرده است تهیه کنیم. اما شاید هم نرسیم چون بیش از 20 مورد آیین نامه است.

 

اژه ای گفت:‌ طبیعتاً وقتی قانون جدیدی می آید ابتدا در اجرا مشکلاتی وجود دارد که باید قضات تحمل کنند تا برای مشکلات راه حلی پیدا شود.

 

 

متولیان امر اجازه ساخت‌وساز غیرمجاز ندهند

 

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به اینکه قوه قضائیه برای برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در شمال تهران و شمال کشور چه اقداماتی انجام داده است؟ گفت: هم ما مصمم هستیم و هم دولت خوب پای کار آمده است هرچند تلاش هایی در این خصوص صورت می گیرد اما متولیان امر اعم از محیط زیست شهرداری ها اجازه ندهند یک ساختمانی غیر مجاز ساخته شود تا بعد بگویند قوه قضائیه خراب کند.

 

وی ادامه داد: اگر طبق قوانین و مقررات می توانند جلوی آن را بگیرند باید بگیرند و اگر نمی توانند همان موقع موضوع را به قوه قضائیه اطلاع دهند تا برخوردهای قانونی صورت گیرد و کار از کار نگذرد.

 

سخنگوی قوه قضائیه گفت:‌ تاکنون قوه قضائیه بطور مستمر در تهران و سایر استان ها با موارد خلاف برخورد کرده است و اخیرا نیز چندین کیلومتر دیواری که غیر مجاز ساخته شده بود، تخریب کردند.

 

وی ادامه داد: مورد دیگری را نیز در دست اقدام داریم و استانداری ها نیز به طور جدی مشغول هستند اما متولیان امر نباید اجازه دهند ساخت و سازی غیر مجاز صورت گیرد اما اگر انجام شد گزارش دهند ما برخورد می کنیم.

 

محسنی اژه ای همچنین در پاسخ به سوال دیگری گفت: رئیس سازمان بازرسی کل کشور از اختلاس 108 میلیاردی مدیرعامل یک بانک خبر داده است، در این خصوص اطلاعات بیشتری می دهید؟ گفت: نمی دانم کدام بانک است اطلاعی ندارم.

 

 

در بحث بورسیه‌ها شکایتی به ما نرسیده است

 

 

محسنی اژه ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر رویکرد قوه قضائیه در برخورد با عاملان انتشار اسامی بورسیه ها چیست؟ افزود: در خصوص این موضوع برخی ها نامشان بی جهت مطرح شد و اصلاً جزء بورسیه نبودند و کسانی هم بر اساس ضوابط ، بورسیه گرفته بودند که به عنوان متخلف مطرح شدند.

 

وی گفت:‌ اگر کسانی که در حقشان ظلمی روا شده باشد شکایت کنند قوه قضائیه رسیدگی می کند اما تا جایی که خبر دارم شکایتی از این دست به قوه قضائیه ارسال نشده است.

 

معاون اول قوه قضائیه افزود: البته چندی پیش نامه ای به من نوشته شده بود که آن را به دادستان تهران دادم تا ببیند اگر شاکی خصوصی هستند طبق ضوابط بررسی شود.

 

وی در ادامه به کمیته ای که در خصوص بحث بورسیه ها تشکیل شده است، اشاره کرد و گفت: این کمیته برخی ها را لغو بورسیه کرد و به برخی هم اجازه داد به شرط پرداخت هزینه، ادامه تحصیل بدهند .

 

محسنی اژه ای افزود: قوه قضائیه در این موضوع ورود پیدا نکرد چرا که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای در این خصوص داشت و مجوزهایی داده بود اما به دیوان عدالت اداری اجازه داده نشد که ببیند این تصمیمات درست بوده است یا خیر‌؟

 

وی گفت: اکنون چاره اندیشی می شود تا ببینیم برای رسیدگی به حقوق معترضان راه چاره ای هست یا خیر؟ و اگر تصمیمات کمیته غلط باشد حق افراد باید داده شود و فکر می کنم ظرف هفته های آینده به نتیجه برسیم.

 

محسنی اژه ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا دادگاهی در کشور برای رسیدگی به شکایت افراد ایرانی از کشورهای خارجی تشکیل شده است یا خیر؟ افزود: نمی دانم منظورتان از دادگاه چیست اما کسانی مشخصاً علیه امریکا شکایاتی داشتند که پرونده هایی رسیدگی شد و دولت امریکا در این دادگاه بابت خسارت و غرامت حدود 50 میلیارد جریمه شد.

 

وی گفت: الان دقیق نمی دانم که این مبلغ 50 میلیارد دلار بود یا 50 میلیارد تومان.

 

محسنی اژه ای افزود: البته پرونده های دیگری در این ارتباط علیه امریکا در حال رسیدگی است.

 

 

پاسخ اژه‌ای به پرونده طاهری ، هاشمی ، مرتضوی و شهید خلیلی

 

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در نشست خبری در پاسخ به اینکه حکم طاهری (رئیس گروه انحرافی عرفان حلقه) در چه مرحله ای است؟ افزود: حکم متهم پرونده صادر شده اما در مرحله بدوی است و قابل اعتراض است و باید به دادگاه تجدیدنظر برود.

 

همچنین خبرنگار دیگری از وی پرسید آیا مهدی هاشمی در پرونده، اعاده دادرسی کرده است یا خیر؟ گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم .

 

خبرنگار دیگری از سخنگوی قوه قضائیه درباره احضار احمدی مقدم و سردار رادان در پرونده مرتضوی به عنوان مطلع به دادگاه پرسید که محسنی اژه ای در پاسخ گفت: درخواست کرده اند که این دو نفر به دادگاه احضار شوند و در واقع آن‌طور که من شنیدم در جلسه دادگاه برخی طرفین پرونده از قاضی خواسته اند که این دو نفر به عنوان مطلع در دادگاه حضور پیدا کنند اما اینکه قاضی پذیرفته است یا خیر اطلاعی ندارم .

 

همچنین خبرنگاری از محسنی اژه ای پرسید، گفته می شود پرونده سلب حیات ضارب شهید علی خلیلی زیردست شما آمده است، صحت دارد یا خیر ؟ محسنی اژه ای پاسخ داد : این پرونده به دست من نیامده است .

 

 

در همه دنیا میان متهمان امنیتی با متهمان عادی فرق قائلند

 

سخنگوی قوه قضائیه گفت:‌ بر اساس قانون در بسیاری از کشورها میان متهمان امنیتی چه داخلی چه خارجی با متهمان عادی در نحوه رسیدگی به اتهاماتشان تفاوت لحاظ می شود.

 

محسنی اژه ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا در ماده 48 قانون جدید آئین دادرسی وکیل پرونده های امنیتی و سیاسی را باید رئیس قوه قضائیه انتخاب کند؟ افزود: این ماده به همه موارد اتهامی منحصر نمی شود و به مسائلی خاص مربوط است.

 

وی گفت:‌ اگر چنانچه در برخی جرایم امنیتی فرد متهم بتواند با وکیل خود صحبت کند، ممکن است در برخی موارد فاجعه به بار آید و اینجا فقط حفظ حقوق یک فرد نیست بلکه حقوق یک فرد و جامعه مطرح است.

 

محسنی اژه ای افزود: مثلا فردی که با جلیقه انفجاری دستگیر می شود فقط کافی است با وکیلی تماس داشته باشد و شاید این تماس به انفجار بمبی دیگر و یا فرارکردن همدستان آن متهم منجر شود و آیا این به جامعه لطمه وارد نمی‌کند؟

 

وی گفت: البته در خصوص این ماده آنچه که قوه قضائیه پیشنهاد کرده بود این بود که مانند سابق عمل شود اما مجلس شورای اسلامی این‌گونه تصویب کرد که وکیل جرایم امنیتی و سیاسی را باید رئیس قوه قضائیه تعیین کند.

 

محسنی اژه ای افزود: ما در این خصوص پیشنهادمان قانون قدیم بود اما چون مجلس این گونه ماده را در قانون جدید اصلاح کرد و با تائید شورای نگهبان هم رو به رو شد، ما خود را ملزم به اجرای قانون می دانیم .

 

وی گفت: عمل به قانون به نفع همه است و تا قانون اصلاح نشود قانون فعلی لازم الاجراست.

 

محسنی اژه ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر ممنوعیت طلاق توافقی بدون نظر مشاور گفت: همه هدف ما این است که مشاورانی که از طرف زن یا مرد انتخاب می شود صوری نباشد و در جهت سازش کار کنند تا در نهایت به طلاق کمتر و استحکام بیشتر خانواده منجر شود .

 

 

برخورد جدی دستگاه قضا با بدحجابی

 

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که قوه قضائیه درباره اجرای قانون عفاف و حجاب چه تمهیداتی اندیشیده است، افزود: افرادی که برخلاف عفت عمومی رفتار می کنند متفاوت هستند برخی فقط بی حجاب هستند اما عده ای علاوه بر بی حجابی تظاهر به آن هم دارند یا حتی مرتکب جرائم دیگری هم می شوند .

 

وی گفت: براساس قانون تظاهر به بی حجابی و اعمال مجرمانه از این دست، جرم است که بر اساس میزان تخلف ، مجازات قانونی پیش بینی شده است.

 

محسنی اژه ای افزود: قوه قضائیه به مسئله پیشگیری از جرم توجه جدی دارد و در چند سال اخیر معاونت مستقلی را هم برای آن پیش بینی کرده که در سایر استان های کشور هم دفاتر مرتبط، با قوت بیشتری کار می کنند.

 

سخنگوی قوه قضائیه درباره استخدامی های دولت که سال 92 در آزمون شرکت کرده بودند، گفت: طبق برنامه پنجم می توانستیم چهار هزار قاضی را استخدام کنیم و در کنار آن هم جذب کارمند داشته باشیم .

 

وی ادامه داد: استخدام قاضی در اختیار دستگاه قضاست و امیدواریم تا پایان برنامه با توجه به کمبود افراد جذب داشته باشیم اما در مورد کارمندان مجوز استخدام آنها باید از سوی دولت صادر شود .

 

محسنی اژه ای همچنین در مورد پرونده فساد سوخت گفت: از ارجاع این پرونده به دادگاه اطلاع ندارم.

 

 

دستگیری متخلفین دستگاه قضا

 

 

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های ما مبارزه با فساد است، افزود: از نشست قبلی تا امروز چهار کارمند دستگاه قضایی و شش هفت نفر دلال که با جعل عنوان و نامه سر مردم کلاه گذاشته بودند، دستگیر شدند .

 

وی در ادامه گفت: امروز دادگاه آقای جیسون رضاییان برگزار شد و زمان جلسه بعدی اعلام خواهد شد .

 

محسنی اژه ای همچنین پیشاپیش عید سعید فطر را تبریک گفت و ابراز امیداواری کرد امت اسلام و ملت ایران بتوانند در این روز عیدی خوبی از درگاه خداوند تبارک و تعالی دریافت کنند.

 

 

خیانت در امانت، اتهام شرکت میزان

 

وی افزود: ساماندهی موسسات اعتباری و شرکت های تعاونی اعتبار کماکان در دستور کار دولت ، قوه قضائیه و بانک مرکزی است و به همه این موسسات اعلام شده است که باید تحت نظارت بانک مرکزی درآیند و اگر در فرصت زمانی مشخص اقدام نکنند با مشکلاتی مواجه می شوند.

 

سخنگوی قوه قضائیه گفت: یکی از این شرکت ها شرکت توسعه میزان بود که قرار شد در بانک صادرات ادغام شود اما اعضای هیات مدیره قبول نکردند و اقدامات لازم را انجام ندادند.

 

 

محسنی اژه ای از دستگیری تعدادی از اعضای هیات مدیره شرکت توسعه میزان خبر داد و گفت: برای اینکه مردم به پول های خود برسند مدیر تسویه برای این شرکت انتخاب شد.

 

محسنی اژه ای گفت: به هر حال بانک مرکزی علیه این مجموعه اعلام جرم کرده است و برخی سپرده گذاران هم تحت عنوان خیانت در امانت شکایت کرده بودند که در همین راستا تعدادی از اعضای هیات مدیره این شرکت دستگیر شده اند.

 

 

محکومیت 5 نفر دیگر از فعالان فتنه 88

 

محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری گفت: در دو سه هفته اخیر، پنج نفر از کسانی که در فتنه 88 فعالیت داشتند در دادگاه بدوی محکوم شدند. اگر این افراد به حکم خود اعتراض کنند تجدیدنظر خواهد شد.

 

وی همچنین از ممنوع الخروج شدن دو سه نفر دیگر در این ارتباط خبر داد و افزود: افراد دیگری هم تحت تعقیب قرار گرفتند که از آنهایی که در خارج از کشور هستند دعوت خواهد شد و اگر حضور نیابند غیابی محاکمه می شوند.

 

سخنگوی قوه قضائیه درباره حکم این افراد نیز گفت: از بیان جزئیات آن معذورم اما اجمالا این افراد محکوم به حبس هستند.

 

 

از جزئیات پرونده بقایی چیزی گفته نشده است

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در نشست خبری در پاسخ به این سوال که اخیراً آقای اشرفی اصفهانی درباره بازجویی از آقای بقایی معاون رئیس جمهور سابق مطالبی منتشر کرده و مدعی شده ایشان مقادیری پول به خارج از کشور منتقل کرده و در آنجا سرمایه گذاری کرده است ابعاد آن نامشخص است در این خصوص توضیح می دهید؟ همچنین آیا متهمان دیگری از معاونان و یا خود رئیس جمهور وقت در این پرونده نام برده شده است؟ توضیحاتی در این خصوص بدهید.

 

محسنی اژه ای در پاسخ گفت: اگر کسی محتویات پرونده قضایی را که اکنون مطرح است طرح و یا بیان کند خلاف است.

 

وی ادامه داد: آقایی که اسم بردید نمی دانم چه گفته و از کجا گفته است اما بعید می دانم از پرونده قضایی چیزی گفته باشد.

 

محسنی اژه ای گفت: اگر ایشان به لحاظ مسئولیتی که خودشان در هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری دارند از این طریق چیزی گفته باشند و یا اطلاعی دارند طبق ضوابط خودشان باید دید آن چیزی که گفته اند طبق وظیفه گفته اند یا خیر؟

 

وی افزود: اما اگر چنانچه از زمانی که ایشان متهم و یا در بازداشت هستند و در واقع در دوران بازجویی چیزی گفته باشند این موارد صحیح نیست.

 

محسنی اژه ای ادامه داد: البته من نشنیده ام مطلبی درباره بازجویی ها نقل شده باشد.

 

وی در ادامه گفت: درباره اینکه نام چه کسانی در این پرونده مطرح است این به هیچ وجه امکان اظهارنظر تا مراحل نهایی قابل طرح نیست برای اینکه ممکن است مطلبی گفته شود و فردا آن مطالب رفع شود و یا توضیحی داده شود که بعداً این توضیحات تغییر کند و یا ممکن است بازپرس نیاز داشته باشد در پرونده کسانی را به عنوان مطلع و یا متهم احضار کند.

 

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: بنا بر این نه اطلاعاتی در این خصوص از جزئیات پرونده دارم، اگر هم اطلاعی داشته باشم از بیان آن معذورم.

 

وی افزود: از جزئیات پرونده بقایی چیزی گفته نشده است هر چند که اسمش برده شده باشد.

 

 

از هیچ نماینده‌ای نشنیده‌ام که بابک زنجانی در زندان نیست

 

محسنی اژه ای در پاسخ به اینکه تعدادی از نمایندگان مجلس معتقدند با گذشت چندین سال از تشکیل پرونده این پرونده میلیاردر نفتی به کندی پیش می رود و بعید می دانیم متهم در زندان باشد.

 

محسنی اژه ای در پاسخ گفت: بعید می دانم نماینده ای این حرف را بزند و اگر هم در جریان رسیدگی به این پرونده باشند این حرف را بزنند این حرف صحیح نیست و اگر در جریان نیستند مطمئناً این حرف را نخواهند زد.

 

سخنگوی قوه قضائیه افزود: از زمانی که متهم در زندان است اقدامات خوبی در روند رسیدگی به این پرونده انجام شده و شاهد این ادعا نیز پرونده هایی است که به دادگاه فرستاده شده است و میزان بازجویی ، تحقیقات از مطلعین و شرکای جرم صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: همچنین تحقیقات و یا رسیدگی به شکایت های دولت و غیر دولت انجام شده و ردیابی پول ها صورت گرفته است.

 

محسنی اژه ای گفت: البته یک وقت کسی در پرونده همکاری می کند اما این متهم در زمان دادسرا هیچ گونه همکاری نکرد و تا آخر کار نیز مشخص نشد که پول ها را کجا برده است و چند بار هیئت های مختلف به چند کشور خارجی برای ردیابی پول ها اعزام شدند و یا در داخل کشور چندین بانک ردیابی پول ها را انجام دادند.

 

وی افزود: اکنون نیز پرونده های زیادی تشکیل شده است که وکلا برای مطالعه این پرونده ها باید روزی هفت ساعت وقت بگذارند و توصیه می کنم وکلا پرونده دیگری نگیرند؛ اگر بخواهند میلیاردی حق الوکاله بگیرند که اکنون برخی از وکلا می گیرند.

 

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره بازدید نمایندگان از متهم در زندان نیز گفت: این دو نماینده اگر طبق قانون درخواست داشته باشند پذیرفته می شود.

 

 

قوه قضائیه حامی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

 

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا قوه قضائیه در زیرساخت های خودش از طرح های پدافند غیرعامل استفاده می کند؟ افزود: سازمان پدافند غیرعامل در هر دستگاهی متولی خاصی تعیین کرده است و در قوه قضائیه هم متولی خاصی وجود دارد و اخیراً در جلسه ای طرح جامعی تهیه شده بود که قرار شد اشکالات آن رفع شود.

 

وی گفت: این موضوع زیر نظر معاون اول قوه قضائیه است و کارشناسان در حال برطرف کردن اشکالات هستند و ما دنبال می کنیم تا سند جامعی در این خصوص به تصویب برسد.

 

محسنی اژه ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در صورت لغو تحریم ها چه برنامه ای برای حفظ امنیت سرمایه گذاران خارجی دارید؟افزود: دولت در پی رفع موانع سرمایه گذاری و تولید است و قوه قضائیه هم هر جا بتواند دولت را کمک می کند تا موانع بر سر راه سرمایه گذاران داخلی یا خارجی برطرف شود.

 

وی گفت: هر سرمایه گذاری در چارچوب قانون و نظامات بین المللی سرمایه گذاری کند، از طرف دولت و قوه قضائیه کمک خواهد شد.

 

 

شناسایی متخلفین فضای مجازی

 

وی در ادامه به بازداشت تعداد دیگری از افراد که در فضای مجازی اقدام می کردند، اشاره کرد و افزود: این افراد به نشر اکاذیب ، تشویش اذهان عمومی، توهین به مقدسات و افراد و نهادها می پرداختند که با تلاش پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند .

 

سخنگوی قوه قضائیه گفت: کسانی که تصور می کنند در فضای مجازی قابل شناسایی نیستند اشتباه می کنند و به آنان هشدار می دهیم که اگر از این طریق بخواهند به اقدامات مجرمانه خود ادامه دهند دیر یا زود شناسایی می شوند.

 

محسنی اژه ای افزود: کسانی هم که دستگیر نشدند گمان نکنند شناسایی نشده اند بلکه در فاصله زمانی بازداشت خواهند شد.

 

 

دستگیری باندهای عمده‌فروش مواد مخدر

 

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه به اجرای احکام و دستگیری های جدید در بحث مواد مخدر اشاره کرد و گفت‌: با اقدامات امنیتی و اطلاعاتی عمده دستگیری ها از خرده فروشان کف خیابان به سمت باندهای عمده رفته است.

 

وی گفت : در همین خصوص اداره اطلاعات اصفهان در اقداماتی قابل تقدیر در دو هفته اخیر دو باند نسبتاً قوی را دستگیر کردند که از یکی از این باندها حدود 190 کیلوگرم تریاک و 140کیلوگرم هروئین کشف شد.

 

محسنی اژه ای گفت: در هفته های اخیر در یزد نیز بیش از 900 کیلوگرم تریاک و 100کیلوگرم حشیش از یک باند کشف شد.

 

وی به خانواده ها توصیه کرد مراقب جوانان خود باشند چراکه در باره اینگونه متخلفان هیچ اغماضی نخواهد شد.

 

 

توضیحات سخنگوی دستگاه قضا درباره آزادی قاچاقچی مواد مخدر

 

محسنی اژه ای گفت: درباره کسانی که محکوم به حبس ابد می شوند قانون براساس مبنای مشخصی قرار مرخصی صادر می کند که با نظارت سازمان زندان ها، دادیار ناظر زندان و شورای مربوطه صورت می گیرد.

 

وی گفت: در جرائم سنگین، کمتر به مجرمان مرخصی داده می شود اما این امکان وجود دارد که به دلایل قانونی و انسانی افرادی هم با قرار وثیقه بروند.

 

سخنگوی قوه قضائیه افزود: فردی مثلاً مدتها در زندان حبس بوده و به دلیل فوت یکی از بستگانش به وی مرخصی داده می شود تا در مراسم ترحیم شرکت کند اما در مورد محکوم به حبسی که از وی یاد کردید، این فرد با قراره وثیقه مرخصی رفته اما در موعد مقرر به زندان مراجعه نکرده است.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که اخیراً رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده بود که محکوم حبس ابدی با قرار وثیقه آزاد شده و پس از آزادی 119 کیلوگرم تریاک از وی کشف شده است، گفت: این قاچاقچی با نظارت زندان به مرخصی رفته بود.

 

محسنی اژه ای ادامه داد: قانون حکم جلب این فرد را صادر کرده بود و در هنگام دستگیری 119 کیلوگرم تریاک از وی کشف و ضبط می شود که البته ادعا می کند متعلق به وی نیست.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا نیروی انتظامی در مورد قوانین مرتبط با قاچاقچیان مواد مخدر ناراضی است، گفت: من نشنیده ام که نیروی انتظامی در این زمینه ناراضی باشد چراکه در این مورد قانون تفاسیر مختلفی دارد مثلاً افراد معتاد را زندانی نمی کنند.

 

سخنگوی قوه قضائیه گفت: وظیفه دولت این است که معتادان را در مراکزی درمان کند و چنین افرادی به زندان ها نیفتند اما در مورد برخی خرده فروش های مواد مخدر باید گفت که تا زیر 50 گرم تریاک شلاق و جزای نقدی در نظر گرفته شده که البته در مورد هروئین مجازات زندان هم پیش بینی شده است.

 

وی افزود: قانون برای برخی جرایم حبس پیش بینی نکرده که ممکن است برخی بگویند بازدارندگی لازم را ندارد که در جای خودش باید بررسی شود .

 

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که فردی بنام عبدی دبیر کانون صنفی معلمان 15 روز پیش بازداشت شده و حتی خانواده وی نمی دانند چه جرمی مرتکب شده است، گفت: برخی متهمان هستند که نمیخواهند خانواده آنها از اتهامشان مطلع شوند و حتی خود متهم به بازجو اصرار دارد که در مورد جرم وی چیزی نگوید.

 

محسنی اژه ای در مورد اینکه چه افرادی می توانند با خانواده خود ملاقات داشته باشند، گفت: این مورد به تشخیص بازپرس است که باید با نظارت و طبق شرایط، ارتباط فرد بازداشت شده را با خانواده اش برقرار کند که معمولاً افراد با نظارت قانون ملاقات خانوادگی خواهند داشت.

 

وی در ادامه به سوالی مبنی بر اینکه قوه قضائیه برای برخورد با افرادی که در آستانه انتخابات دست به افشاگری علیه افراد مختلف می زنند اظهار داشت: افشاگری دوگونه است زمانی فردی اطلاعاتی دارد که به مسئولین ذیربط اعلام می کند و رسیدگی می شود اما زمانی هم بدون گفتن مسئله به مراجع رسمی در رسانه یا فضای مجازی افشاگری ها منتشر می شوند .

 

محسنی اژه ای ادامه داد: گاهی مطالب خلاف واقع است یا اینکه در شایعه ای موارد دیگری به آن اضافه می شود که در این صورت قابل تعقیب حقیقی و حقوقی است.

 

سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: اگر افشاگری منجر به تشویش اذهان عمومی شود از طرف مدعی العموم قابل پیگیری است. همچنین محسنی اژه ای در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس در نامه ای تقاضای اعمال تخفیف در پرونده پدیده شاندیز و موسسه اعتباری میزان را داشتند، گفت: از این نامه اطلاعی ندارم اما در پرونده هایی از این دست تلاش گسترده بر این است که مردم لطمه نبینند و به پول و اموال خود برسند.

 

 

وی افزود: زمانی که از سوی بانک مرکزی علیه موسسه مالی اعلام جرم شود و آن موسسه هم منحل شده و مسئولین آن حاضر به ادغام مجموعه نباشند طبیعی است که برخورد قوه قضائیه جدی خواهد بود.

 

سخنگوی دستگاه قضا در مورد آخرین وضع پرونده فروش فرودگاه قشم افزود: از حجم تخلفات صورت گرفته اطلاعی ندارم و بستگی به پایان رسیدگی پرونده دارد اما اجمالاً دو نفر بازداشت شده اند و بررسی ها ادامه دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...