سارا بهمنی 1126 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 تیر، ۱۳۹۴ لامبورگینی دست ساز ایرانی ۱۳ تير ۱۳۹۴ تصویری که مشاهده می کنید مربوط به یک لامبورگینی گذر موقت نیست که با صرف هزینه ای چند صد میلیون تومانی برای یکی دو ماه به کشورمان وارد شده باشد، این خودرو بر عکس تمامی لامبورگینی های مشابه، نمادی از مهارت و سخت کوشی یک جوان ایرانی است که با سعی و تلاش فراوان و بهره گیری از استعداد خاصش موفق به ساخت یک نمونه دست ساز بر مبنای لامبورگینی آونتادور شده است. ساخت خودروهای دست ساز و کارگاهی البته در کشورمان پیشینه ای طولای دارد اما متاسفانه عدم وجود قوانین حمایتی مناسب و نبود بستر قانونی برای شماره گذاری و تردد این خودروها در نهایت باعث توقف چنین فعالیت هایی شده است و مانع از به ثمر رسیدن نتیجه تلاش و استعداد صنعت گران و هنرمندان ایرانی بوده است. پیش از این لامبورگینی که ساخت دست یک جوان خوش ذوق مشهدی است.یک فراری مشابه سازی شده از روی مدل F50 نیز در تهران ساخته شده بود که از معدود خودروهای دست ساز دارای پلاک ملی در کشورمان محسوب می شود.هرچند باید شیوه کسب پلاک برای این خودرو ها را تا حدی متفاوت از قوانین جامع شماره گذاری خودروهای جدید دانست، چرا که در واقع هر دو خودرو لامبورگینی و فراری ساخته شده در کشورمان از شاسی و قطعات فنی خودروهای دیگری سود می برند و از نظر قانونی نیز علیرغم تغییرات انجام شده و استفاده از بدنه متفاوت فایبرگلاس به عنوان یک خودرو معمولی با سند و پلاک شاسی اصلی شناخته می شوند. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام لامبورگینی مورد بحث ظاهرا بر روی یک شاسی مستقل شکل گرفته است و به یک موتور هشت سیلندر و پرقدرت مجهز است و فراری قرمز رنگ نیز در واقع از شاسی و پلت فرم فولکس واگن بیتل (قورباغه ای) سود می برد. با این حال پیشتر شاهد ساخت خودروهای کاملا دست ساز با شاسی های منحصر به فرد بودیم که متاسفانه به دلیل سخت گیری های قانونی ، مجوزی برای شماره گذاری و تولید انبوه دریافت نکردند و علیرغم تلاش بسیار به پروژه های شکست خورده و زیان ده برای سازندگان خود مبدل شدند. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام شاید با توجه به توانایی های شگرف علاقه مندان این حوزه نیاز باشد که تغییراتی در قوانین مربوط به ساخت و توسعه خودروهای دست ساز و کارگاهی نیز داده شود تا بیش از این شاهد از بین رفتن استعداد جوانان خلاق ایرانی نباشیم. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در بسیاری کشورهای جهان ساخت خودروهای مشابه سازی شده از روی سوپر اسپرت های گران قیمت تحت قوانین خاصی انجام می شود و این خودروها حتی به صورت کیت های قابل مونتاژ نیز عرضه می شوند و طرفداران مخصوص به خود را دارند. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام پی نوشت:اين فردي كه لامبورگيني اوانتادور رو ساخته اسمش محمد رضا ريحاني مهندس برق هست و اين ماشين رو با پسرش ايليا ريحاني ساخته كه يك سال و نيم روش وقت گذاشته و ١٥٠ ميليون هم براش اب خورده. جالبه بدونيد كه گيربكس اين ماشين توسط خود اقاي ريحاني ساخته شده و موتورش موتور بيوك هست كه ٨ سيلندره و٢٢٠ اسب بخار قدرت توليد ميكنه. جالبه بدونيد كه اين ماشين به گفته سازندش قابليت نصب ٢ موتور به صورت همزمان رو داره. و از لحاظ سواري و هندلينگ به خاطر داشتن ايروديناميك مناسب قابليت مانور هاي اساسي رو داره. قراره شهريور ماه از شمال كشور تا خليج فارس رو به صورت نمايشي براي پيام صلح جهاني طي كنه! جالب بدونيد كل ماشين رو با چندتا عكس از زواياي مختلف ساخته! بزرگترين ناراحتي سازندش اينه كه هيچ كسي تشويقش نكرده حتي يه حمايت معنوي نكردن. هرجا يي هم ماشين رو برده گفتن كپيه و ارزشي نداره از لحاظ اختراع! اي كاش اين توانايي كه اين فرد داره رو خودروساز هاي ايراني داشتن! 9 لینک به دیدگاه
*pedram* 21266 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 تیر، ۱۳۹۴ ینی خاک تو سر کمپانی های سایپا و ایران خودرو...!!:icon_razz: مردونه اگه کارخونه رو جمع کنن جاش طویله درست کنن و خر و الاغ پرورش بدن خیلی بهتر از این ماشیناییه که میسازن!! نه زیبایی داره نه کیفیت.:vahidrk: یه چراغ عوض میکنن اسم جدید میذارن.....یه فرمون عوض میکنن اسم جدید میزارن....:icon_razz: 50 نوع پراید داریم و جالب اینجاست که زیباترینشون هم همون اولین مدل پراید بود و تو این 30 سال هرچندتا مدل که دادن بیرون یکی از یکی زشت تره. 6 لینک به دیدگاه
S.F 24932 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 تیر، ۱۳۹۴ ورحیه مصرف گرایی، چیزی ه ک یک سالی هست دارم سعی م یکنم تو اطارفیانم با کمک برای ساخت اشیا مورد نیازشون ؛ از بین ببرم. در کشور انگلستان حتی هلکوپتر های هوم بیلد، مجوز پرواز تا ارتفاع خاص دارن. بحث هوم بیلد، خیلی تو روحیه جمعی جامعه تاثیر داره. واقعا باعث افتخاره و جای تبریک داره. ب نظرم باید از این ادم حمایت بشه تا کارگروه های دیگه رو هم ب همین شکل ایجاد و رهبری کنه. کپی، همیشه سریع ترین راه برای رسیدن ب طراحی ه! ( ب تجربه بهم ثابت شده ) نکته اینکه همیشه طراحی بدنه از س عکس متفاوت از بدنه است ک اغلب ب نام بلوپرینت معروفه. پس جای تعجب نداره. تو ساخت یک اتوموبیل، جدا می تونم بگم راحت ترین کار ایجاد منحنی ه. اما طراحی بدنه، یک علم ه. اینکه هندلینگ خودرو در شرایط متفاوت بررسی بشه و خودرو علاوه بر وحشی بودن قابلیت تردد در شهر رو هم داشته باشه. ب عنوان یک مثال می گن، تو ساخت خودرو بوگاتی یکی از جلنج ها این بود ک با توان 3 هزار اسب بخار تولیدی. ک 2 هزار پرت میشه و فقط 1001 اسب ب پیشرانه میرسه. از اگزوز شعله ای خارج می شد ک 1.8 متر ( هم قدیک اسنان بلند قد) طول داشت. البته امروز ار ساخت اولین بوگاتیویرن خیلی می گذره و خوب مشکلاتش یکی بعد از دیگیری حل شده. نکته دوم اینکه، قطعا خودرو سازی انبوه با خودرو سازی نمونه متفاوت هست! 4 لینک به دیدگاه
رضا نیوز 805 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 تیر، ۱۳۹۴ فقط بلدن پراید درست کنن مردم رو به کشتن بدن 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده