رفتن به مطلب

روحی تازه به ظاهر وب‌سایت خود ببخشید


ارسال های توصیه شده

url-600x280.jpg

اینکه گاهی ظاهر وب‌سایت خود را تازه کنید، مشکلی ایجاد نمی‌کند. این کار اجزای قدیمی را که باعث افزایش هزینه بازدید و زمان بارگذاری صفحات وب‌سایت شما می‌شوند، حذف می‌کند. همچنین به ارزیابی دوباره‌کارهایی که قصد انجام آن دارید و نحوه جذب مخاطب کمک می‌کند.

 

 

در اینجا چند ترفند برای فرآیند تغییر ظاهر وب‌سایت به شما ارائه می‌شود. این فرآیند چیزی نیست که هر هفته آن را انجام دهید اما فرآیندی قدرتمند است که باید هرچند وقت یک‌بار روی وب‌سایت شما انجام شود. اگر نسبت به‌ظاهر وب‌سایت خود احساس دل‌زدگی دارید، این‌یک نشانه برای این است که زمان تغییر فرارسیده است.

 

 

چرا مردم از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند؟

ممکن است این سؤال در ابتدا احمقانه به نظر برسد اما این سؤالی است که از بسیاری از مدیران وب‌سایت‌ها موفق پرسیده می‌شود. کدام‌یک از اهداف وب‌سایت شما برای بازدیدکننده مفید است؟ و در ادامه این سؤال، طراحی شما چگونه اهداف شمارا نشان می‌دهند؟

 

 

اگر هیچ‌گاه این سوا لات را در حین طراحی وب‌سایت از خود نپرسیده‌اید، بهترین زمان برای این کار در حین طراحی دوباره آن است. شما می‌توانید بفهمید، بازدیدکنندگان شما واقعاً به چه چیزهایی علاقه دارند. ممکن است تنها به محتوای وب‌سایت شما علاقه‌مند باشند، یا اینکه غالباً با وقت خود را به تعامل با دیگران، از طریق حساب کاربری خودمی گذرانند، یا اغلب در حال کامنت گذاشتن زیر پست‌ها هستند. درهرحال فعالیت‌های بازدیدکنندگان شما، کلید درک علاقه‌مندی‌های آن‌ها، پیش از تغییر دادن وب‌سایت است.

 

 

این اطلاعات می‌توانند برای فهمیدن اینکه کدام بخش‌ها، قابلیت دسترسی وب‌سایت شمارا کاهش می‌دهند و برای ارتقا سایر اجزا می‌توانید چه کنید، به شما کمک کنند. همچنین ممکن است متوجه شوید کاربران شما به دنبال ابزارها و ویجت هایی هستند که برای وب‌سایت شما کاملاً مناسب هستند، اما آن‌ها را فراموش کرده‌اید. بهترین زمان برای افزودن ویژگی‌های جدید به طراحی، در طول دوره‌ی طراحی دوباره است. مطمئن شوید پیش از شروع این کار، به‌اندازه کافی اطلاعات کسب کرده باشید.

 

 

برند خود را کاملاً مستحکم نگاه‌دارید

طراحی دوباره‌ی وب‌سایت، مفهومی کاملاً جدا از re-branding وب‌سایت است. بسیاری از طراحان نمی‌توانند تفاوت این دو را برای شما بیان کنند اما درنهایت، دو نتیجه کاملاً متفاوت خواهند داشت.

 

 

re-branding کردن وب‌سایت زمان طولانی می‌طلبد. درواقع باید همه‌چیز را تغییر دهید، لوگو جدید، عناصر صفحات جدید، رنگ‌های جدید، گرافیک جدید و … به‌عبارت‌دیگر باید همه‌چیز را از اول شروع کنید.

 

 

طراحی دوباره وب‌سایت بسیار متفاوت است؛ زیرا در طراحی دوباره باید ببینید چه بخش‌هایی مفیدند و چه بخش‌هایی نه. هدف حذف عناصری است که زیاد مفید نیستند. همچنین تمرکز روی اصلاح مواردی است که می‌توانند کمک کنند.

 

 

ممکن است افزودن عناصر جدید را در نظر داشته باشید. یا اینکه ۲ یا ۳ ظاهر مختلف را برای اینکه بفهمید کدام‌یک مناسب‌تر است، امتحان کنید.

 

 

برای مخاطبان هدف خود برنامه‌ریزی کنید

مخاطبان هدف سایت‌های مختلف باهم متفاوت‌اند. هر وب‌سایت هدف خاص خود را دارد و خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهد. بسیار مهم است که به‌سرعت مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

 

 

این کار دشوار نیست. تنها باید جایگاه کنونی خود و جایگاهی را که دوست دارید در بازار داشته باشید، در نظر بگیرید. اگر یک وب‌سایت در مورد اخبار بازی‌های کامپیوتری را اداره می‌کنید، باید به فروشگاه‌هایی مانند IGN و Joystiq مراجعه کنید. به طراحی‌ها و بازدیدکنندگان آن‌ها توجه کنید و ببینید اکنون مشغول انجام چه‌کارهایی هستند؟ آیا شما هیچ‌یک از این موارد را در وب‌سایت خود پیاده کرده‌اید؟

 

 

وب‌سایت بازی تنها یکی از هزاران موردی است که می‌توانید در دنیای وب بیابید. گوگل بهترین ابزاری است که از طریق آن می‌توانید کلمات کلیدی و مطالب محبوبی که می‌خواهید در وب‌سایت خود قرار دهید را بیابید. ببینید چه نوع مخاطبی را می‌خواهید جذب کنید، جوان، مسن، علاقه‌مندان به فنّاوری یا تلویزیون. اگر مخاطبان هدف خود را مشخص کنید، متوجه می‌شوید برای ارتقا وب‌سایت خود به چه چیزهایی نیاز دارید.

 

 

نقاط ضعف وب‌سایت خود را بیابید

نقاط ضعف بازدیدکنندگان را گیج می‌کنند، آن‌ها خسته می‌کنند و سبب می‌شود وب‌سایت را ترک کنند. همه‌ی طراحی‌ها این‌گونه نیستند اما بد نیست وب‌سایت خود را برای یافتن این نقاط ضعف بررسی کنید.

 

 

ازنظر تجربه بازدیدکنندگان بسیاری از موارد می‌توانند نقطه‌ضعف باشند. لینک‌هایی در نویگیشن که بسیار کوچک هستند و خواندن آن‌ها دشوار است، پاراگراف‌هایی که خیلی به هم نزدیک‌اند یا تصاویری که جای زیادی اشغال کرده‌اند، از این نوع هستند. بازدیدکنندگان را تشویق کنید در فرآیند تازه‌سازی وب‌سایت به شما کمک کنند. آن‌ها کسانی هستند که بیشترین تجربه از وب‌سایت شمارا دارند، پس نظرات آن‌ها باید مهم‌ترین چیز برای طراح باشد.

 

 

اگر نقطه‌ضعفی پیدا نکردید، ببینید کدام بخش نابجاست، یا ظاهر بدی دارد. این‌ها نقاط ضعف نیستند اما اگر فکر می‌کنید بد به نظر می‌رسند، به‌احتمال‌زیاد، دیگران نیز چنین نظری دارند. تلاش کنید چینش اجزای وب‌سایت را به نحو بهتری انجام دهید. کشیدن یک ظاهر جدید برای وب‌سایت روی یک کاغذ، می‌تواند به ایجاد یک طراحی خلاقانه برای وب‌سایت کمک کند.

 

 

زمانی که تصمیم گرفتید تغییراتی را ایجاد کنید نیازی نیست زحمت زیادی به خود بدهید. اکثر چیزهایی که نیاز دارید قبلاً بارها و بارها ایجادشده‌اند و ایجاد دوباره آن‌ها کار عاقلانه‌ای نیست. در وقت خود صرفه‌جویی کرده و برای یافتن موارد موردنیاز خود در گوگل جستجو کنید. به‌احتمال‌زیاد تعدادی مقاله یا کد خواهید یافت که نیازهای شمارا برطرف می‌کنند.

 

 

به‌عنوان طراح وب، دل کندن از طراحی‌های پیشین خود ممکن است برایتان دشوار باشد، مخصوصاً وقتی به آن‌ها نگاه می‌کنید. بااین‌حال بازدیدکنندگان و مشتریان شما این حس نوستالژی را ندارند و باید سایت خود را مطابق با پیشرفت و توسعه‌ی جامعه به‌روزرسانی کنید.

 

 

این‌ها چند ترفند کوچک برای بخشیدن یک ظاهر جدید به وب‌سایت شما هستند. اینکه هرچند ماه یک‌بار به افزودن ویژگی‌های جدید به وب‌سایت خود بیندیشید، پروسه‌ی جالبی است؛ بنابراین سعی کنید هرساله ۲ تا ۳ بار این کار را انجام دهید. این کار سبب جذب بازدیدکنندگان شما شده و سایت شمارا مطابق با تغییرات اینترنت، بروز نگه می‌دارد.

 

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...