رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

[h=2]قيف بايد مربع باشه:[/h]9z4fqiauvlj0v94n6qdd.jpg

 

قیف‌های معمولی با دهانه‌ی دایره‌ای را با قیف‌های جدید با دهانه‌ی مربع‌شکل مقایسه کرده‌اند و فهمیده‌اند که کار با قیف مربعی آسانتر و سریعتر است! اگر دهانه‌ی قیف، به جای استوانه‌ی مدور، به شکل مربعی باشد، همانطور که در تصاویر خواهید دید، بین دیواره‌ی قیف و ورودیِ ظرف، فضایی خالی می‌ماند که راهی برای خروج هواست. وقتی مایعی را توسط قیف داخل ظرفی می‌ریزیم، ظرف به تدریج از مایع پر می‌شود و هوای بالای سطح مایع بایستی خارج شود. قیف مربعی اجازه می‌دهد این حجم هوای اضافی خارج شود و فشار هوای داخل و خارج ظرف به تعادل برسد و مایعِ داخل قیف، با سرعت بیشتری به ظرف وارد شود. قیف مربعی، یکی از برندگان جایزه‌ی رددات سال 2012 بوده است.

طراح: Guo Bo, Xie Qiuquan, Wang Shuai, Zheng Jianwen & Yang Fukai

لینک به دیدگاه

همزن + زرده جداكن؟!

vptiid2w4qioseane2.jpg

 

 

وسیله‌ای برای جداکردن زرده و سفیده‌ی تخم‌مرغ معرفی کرده بودیم. اما این وسیله‌ی ابتکاریِ جدید، حُسنش این است که بعد از جداسازی، به دردِ هم‌زدنِ مواد هم میخورد! اینطوری هم ظرف کمتری کثیف می‌شود، هم بعد از برداشتنِ زرده، تمام سفیده‌های چسبیده به همزن، با مواد دیگر مخلوط می‌شوند و هدر نمی‌روند! تصاویر ادامه را تماشا کنید.

لینک به دیدگاه

چراغ مطالعه چندكاره!!

 

7te3k9zt7fk56zrsfii.jpg

 

همانطوری که در عکس می‌بینید، پایه‌ی این چراغ مطالعه، به جز خود لامپ، می‌تواند تعدادی مداد و خودکار یا ورق و نامه و کارت را هم نگه دارد. این پایه‌ی مکعب‌مستطیل‌شکل از جنس چوب است و پایه‌ی لامپ، فلزی است. شما می‌توانید این پایه‌ی فلزی را با هر زاویه‌ی دلخواهی ثابت کنید و نور را تنظیم نمایید.

لینک به دیدگاه

جا لپتاپي نرم

 

woxsj2p4y9f4ds8l6na1.jpg

 

اگر هربار روی مبل یا تخت می‌نشینید و سراغ لپتاپ یا کتابتان را می‌گیرید و پیدایش نمی‌کنید، لپتاپ و کتابتان را داخل این بالش بگذارید تا هم محافظت شود، هم هیچوقت گمش نکنید و هم مبل و تخت تان را با این کوسن تزئین کنید! یک لایه‌ی محافظ، از وسیله‌ی شما داخل بالش محافظت می‌کند و می‌توانید آن را کنار بقیه‌ی بالش‌ها و کوسن‌ها بگذارید.

لینک به دیدگاه

3 كيلو صندلي!!

 

8xt9b57yoih5pcjsve7y.jpg

 

یک هنرمند طراح انگلیسی برای یک شرکت آلمانی یک صندلی بسیار سبک طراحی کرده و ساخته که فقط 3کیلوگرم است!! اسکلت این صندلی از آلمینیوم و استیل ساخته شده و روی این اسکلت را یک پارچه‌ی منعطف (استرچ) پوشانده است. کاور پارچه‌ای صندلی با زیپ بسته می‌شود و راحتیِ مناسبی به قسمتِ نشیمنِ صندلی داده است. در ساخت این صندلی تنها مقدار کمی پلی‌یورتان برای نشیمن استفاده شده که در مقایسه با سایر صندلی‌های راحتی، کربنِ کمتری استفاده کرده است.

لینک به دیدگاه

پنكه خواب!!!

 

17xqckvzm1dkipk83pot.jpg

 

توی این تابستان داغ، خنک نگه داشتنِ تمام خانه و اتاق‌ها هزینه‌ی بالایی دارد. بعضی شب‌ها آدم دوست دارد فقط زیر پتویش خنک باشد تا راحتتر بخوابد! تصویر بالا یک فن را نشان می‌دهد که از طریق شیار بالایی خود هوای خنک را به بیرون می‌دمد. این فن، به صورت وایرلس از دور روشن و خاموش می‌شود. شما می‌توانید مانند تصاویر ادامه، ریموت کنترل فن را کنار تخت خود قرار دهید تا هرزمان خواستید فن را روشن و خاموش کنید. این وسیله‌ی ابتکاری به قیمت 100دلار فروخته می‌شود! البته تعدادی فنِ دست‌دوم هم به قیمت حدوداً 80دلار موجود است!!

 

 

8yar9uzfl1ywmsuazlyj.jpg

3h7gtqfziew7zksl2uw.jpg

m9zlldz00cmtcfq33frk.jpg

 

581myh39s9yyzxbp9z.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...