رفتن به مطلب

تاريخچه و چگونگي پيدايش گونگ فو


ارسال های توصیه شده

kung-fu.gif

 

تاريخچه کونگ فو تاريخچه انساني و خلق آن آغاز تفکر به حرکت فکريست که بعدها حرکت بدني نيز به آن آميخته شد . ابتدا انسان به تقويت فکر و درون فکري )به خود آمدن) روي آورد و بر اين نگرش رياضت را لازمه بريدن از بندهاي (من دروغين) و ارتقاء و پرورش (من حقيقي) دانست و جوکي و يوگا (يعني به زير يوغ در آوردن تن و بدرون خود نگاه کردن و تفکرنمودن) يکي از شديدترين صورتهاي رياضت که با اعمالي از قبيل روزه‌هاي طولا ني و ثابت به يک نقطه نگاه کردن ساعتها بي‌حرکت ماندن و کنترل تنفس همراه بود .

بودا که با نام ايشان همه آشنا هستند خود از جمله کساني بود که در اين راه اهتمام ورزيد و به روشن‌بيني وآگاهي يعني (نيروانا) دست يافت نيز معتقد بود که افرادي که از اين طريق توانستند به روشن بيني و تقويت نيروي فکري دست يابند از نظر جسمي کاملا ضعيف بوده و ناتوان گشته اند . بدين بيان ذن اساتيک تنها به يک نيمه از انسان توجه داشت و جسم را کاملا فراموش مي کرد . تا اينکه يکي از پيروان آئين بودا بنام "داروما تايشي" از هندوستان به چين سفر مي‌کند تا اصول دين بودايي را به پادشاه ليانگ تعليم دهد وي در چين و در معبدي بنام شائولين سو (Shaolin szu) اقامت و به تعليم مکتب خودش مي‌پردازد مقررات و نظامات شديدي که از طرف داروما تايشي اعمال مي شد شاگردانش را خسته و منزوي ميگرداند و از فرط تلاش که به منظور تمرکز قوا تحمل مي‌کردند به حالت اغماء مي انداخت .

داروما تايشي پس از اين مرحله و براي ايجاد نيروي فيزيکي برتر نه سال وقت خويش را صرف کرد و ساکت و آرام در دنياي خود فرو رفت و در اين فکر به تجربياتي دست زد . از جمله تکه چوبي را بر گرفت و در زمين نمناک بطور عمود فرو کرد چنانکه چوب به اندازه بند انگشت در زمين فرو نشست و در حرکت دوم نيرو و حرکت دوراني به چوب داد و در زمين نشاند و اين بار چوب دو برابر دفعه اول در زمين فرو رفت و اين بود که به حرکات مختصر دست و پاي خود نيروي دوران داد ولي آنچه او خلق نمود حرکاتي مختصر و محدود بود که بعد از دراما تايشي و در طول زمان اين حرکات سيرتکاملي خود را پيمود و سپس از نظر علمي و اسرار هندسي و تاثيرات نيروي ثقل جاذبه و ميدان مغناطيسي بر روي بدن مورد بررسي قرار گرفت و بالاخره کونگ فو باحرکات و فلسفه اي که امروز شاهد آنيم پديد آمد . پيدايش و تکامل هنر علمي و يا هنر مبارزه‌اي کونگ فو مبارزه انديشه تن از تعاليم ويژه شخصي بنام (کوما) و (توما) سرچشمه گرفته است. به هر حال هنرمبارزه‌اي کونگ فو به شکل امروزي مستقيماً به تکنيک فکري و جسمي ( توآ ) مربوط مي شود که خود از هنر قديمي (دين ما) مي باشد. به مفهوم علمي از هستي و يا جهان تن و روان آدمي مايه مي‌گيرد.

 

logo%20old2.jpg

 

راهبر بر پيروانش مي آموزد هر چند انديشه پايگاه برتر و مايگاه راز عالم است اما اساس آن در جسم بنيان گير ميشود که با ملحق شدن جسم و روح به يکديگر انرژي حاصل از آن نمايان مي‌شود.

 

logo_sez.gif

 

راهبر توآ در دانشکده انشاء تن و روان پس از يازده سال انديشيدن درباره نيروهاي فيزيکي، انشاء پزشکي شامل بر طب سوزني و سلسله اعصاب ، علم فيزيولوژيک ، ماده و انرژي، ذن، انشاء علوم، روانشناسي ، علم روح و انشاء فلسفه و نگرش تفکر آينده که انشاء انسان امروزي را در بر مي‌گيرد حرکاتي براي دست و پا ايجاد مي کند که به نام کونگ فو توآ لقب مي‌گيرد .

************

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...