رفتن به مطلب

صنعت چرم همدان ثبت ملي مي‌شود


ارسال های توصیه شده

رئيس سازمان ميراث فرهنگي ‌‌همدان:

صنعت چرم همدان ثبت ملي مي‌شود

خبرگزاري فارس: رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان گفت: در سال قبل ساخت هشت فيلم كوتاه و چاپ 9 هزار كتابچه صنايع‌دستي انجام شد و سفال و سراميك همدان ثبت ملي شد و ثبت چرم نيز در حال پيگيري است.

 

A0445444.jpg

 

 

به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، اسدالله بيات ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بيان اينكه در سال سه روز با عناوين ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نامگذاري شده است، گفت: با نامگذاري اين سه روز به عناوين فوق در مي‌يابيم كه اين سازمان داراي اهميت خاصي است كه نيازمند توجه است و بايد در راستاي رسيدن به اهداف متعالي، آن را ياري كنيم.

وي افزود: هنرمندان استان همدان در بيش از 116 رشته از بين 225 رشته شناخته شده كشور فعال هستند كه برخي از اين رشته‌ها منسوخ شده و برخي نيز در حال احياست.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان بيان داشت: به مناسبت روز جهاني صنايع‌دستي، نمايشگاه صنايع‌دستي در نهاوند برگزار مي‌شود چراكه سياست مبني بر اين است كه نمايشگاه‌ها در همه شهرستان‌ها برگزار شود تا همه اقشار با هنر هنرمندان آشنا شوند.

وي تصريح كرد: هنرمندان همداني در نمايشگاه صنايع‌دستي، نشست تخصصي اتحاديه‌ها و نشست نوآوري در صنايع‌دستي شركت مي‌كنند تا تبادل اطلاعات و تعامل در زمينه هنر دستي صورت گيرد.

بيات خاطرنشان كرد: امروز بازديد از موزه‌هاي استان رايگان است و در 25 خرداد نيز از كارگاه‌هاي صنايع‌دستي بازديد صورت مي‌گيرد تا بتوان گامي در رفع مشكلات اين كارگاه‌ها و هنرمندان آن برداشته شود.

وي در ادامه يادآور شد: در سال 88، 39 ميليون و 905 هزار دلار صادرات صنايع دستي در همدان صورت گرفت كه با احتساب گردشگري به 44 ميليون دلار رسيده است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همدان اظهار داشت: در سال گذشته 327 فقره كارت شناسايي، 470 مورد فقره پروانه بهره‌برداري و 127 فقره جواز تأسيس صادر شده است.

وي اضافه كرد: در سال 88 مركز علمي كاربردي ميراث هگمتانه با دو رشته و 124 دانشجو در محوطه هگمتانه كار خود را آغاز كرد كه سعي بر افزايش رشته‌ها و تعداد رشته‌هاي به كار گرفته شده هستيم.

بيات در ادامه افزود: فيلم بلند سينمايي صنايع دستي همدان در حال تدوين است كه در 100 دقيقه ساخته شده است و در صورت اتمام در شبكه‌هاي جهاني و داخلي پخش مي‌شود.

وي اذعان داشت: در سال قبل ساخت هشت فيلم كوتاه و چاپ 9 هزار كتابچه صنايع‌دستي انجام شد و سفال و سراميك همدان ثبت ملي شد و ثبت چرم نيز در حال پيگيري است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان يادآور شد: شهرك صنايع‌دستي و بازارچه صنايع‌دستي در حال مطالعه است و به‌زودي پيگيري مي‌شود و امسال اطلس جامع صنايع‌دستي نيز به پايان مي‌رسد.

وي در پايان با اشاره به برخي برنامه‌هاي سال 89 افزود: برگزاري همايش سفال لالجين، آموزش رشته‌هاي منسوخ شده صنايع‌دستي، استانداردسازي رشته‌هاي مختلف، آموزش مجازي رشته‌هاي صنايع‌دستي و تكميل نمايشگاه دائمي از برنامه‌هاي امسال به شمار مي‌رود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...