saba mn 20993 اشتراک گذاری ارسال شده در 18 اردیبهشت، ۱۳۹۴ [h=2]معاون وزیر علوم:[/h] [h=1] ادغام آموزش پزشکی و غیرپزشکی باید روزی صورت گیرد [/h] » سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي کد خبر: 94021810083 جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه 282 مرکز دولتی در کشور وجود دارد، افزود: از این میان 100 مرکز دولتی در پنج سال گذشته و از بین آنها 47 مرکز در یک سال اخیر مجوز گرفتهاند. به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا، دکتر شریعتی نیاسر در مراسم تکریم مقام استاد در دانشگاه خوارزمی با اشاره به وضعیت نامطلوب مالی، گفت: بعید می دانم حقوق اساتید در سال 94 علاوه بر14درصد مصوب شده، ذرهای افزایش یابد و به همه هیات امنا ابلاغ شده که با افزایش حقوقها موافقت نکنند مگر اینکه خودشان درآمدهای اختصاصی را بالا برند. وی با ابراز مخالفت نسبت به تفکیک بین حوزه پزشکی و غیر پزشکی اظهار کرد: کماکان اعتقاد دارم این ادغام باید روزی در حوزه آموزش بین پزشکی و غیر پزشکی صورت گیرد. تفکیک آنها در کشورهای پیشرفته نیز سابقه چندانی نداشته و فراگیر نیست. وی سپس در تشریح وضعیت آموزش عالی بیان کرد: اوایل انقلاب جمعیت کشور حدود 35 میلیون نفر و جمعیت دانشجویی 180 هزار نفر بود. در حالیکه جمعیت کشور امروزه دو برابر و جمعیت دانشجویی 25 برابر شده است. [h=4]بار اصلی کیفی محصولات آموزش عالی بر دوش دانشگاههای دولتی است[/h] معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به زیر ساختهای موجود ادامه داد: این جمعیت دانشجویی در چهار زیر ساخت دانشگاه آزاد، مراکز غیر دولتی، دانشگاه های خاص و دانشگاههای دولتی مشغول به تحصیل هستند. تنها 15درصد دانشجویان در دانشگاههای دولتی تحصیل میکنند که اگرچه به لحاظ درصد کمتر است، ولی بار اصلی کیفی محصولات آموزش عالی بر دوش همین دانشگاههاست. شریعتی نیاسر با بیان اینکه 282 مرکز دولتی در کشور وجود دارد، افزود: از این میان 100 مرکز دولتی در پنج سال گذشته و از بین آنها 47 مرکز در یک سال اخیر مجوز گرفتهاند. بیش از 60 مرکز آموزش عالی نیز زیر 10 سال عمر داشته و جمعیت دانشجویی و هیات علمی برخی از آنان بسیار پایین است. در این راستا یکی از سیاستهای کلان وزارتخانه، ساماندهی مراکز آموزش عالی، حفظ مراکز و ارتقای آنهاست. وی در اشاره به دانشگاههای نوپا گفت: آنها از بسیاری از شاخصها عقب هستند و اگر امکان زودهنگام تامین امکانات و اعتبارات میسر نباشد، شیوههای الحاقی را برای اعتلای آنها میتوان به کار برد تا مراکز کوچکتر که از شاخصها فاصله دارند در دل مراکز بزرگ رشد کنند. به گفته وی منافع دانشجو و اساتیدی که در واحد کوچکتر هستند، جزو اصول اولیه آموزش عالی است و تحت هیچ شرایطی این مراکز نباید متضرر شوند. [h=4]قاطعانه در برابر افزایش کمی ایستادهایم[/h] معاون آموزشی تاکید کرد: تاکنون حتی یک مجوز خارج از شاخصها داده نشده و در این راستا ظرفیت برخی موسسات را صفر کردیم که خودشان را به استاندارها برسانند. در صدور مجوزها به شدت در مقابل مجوزهای غیراستاندارد علیرغم تمام فشارها ایستادهایم و اگر بخواهیم روند رو به رشد داشته باشیم باید در برابر برخی مسائل مقاومت کنیم. شریعتی نیاسر ضمن موافقت با ادغام دانشگاه خوارزمی و علوم اقتصادی اظهار کرد: ادغام، گام بلندی بود تا دانشگاهی که از بسیاری از شاخصها فاصله دارد، بتواند در کنار دانشگاه بزرگی که بیش از 11هزار دانشجو دارد، الحاق شود و این به معنای نادیده گرفتن توانمندیهای دانشگاه علوم اقتصادی نیست و جایگاه اساتید دانشگاه علوم اقتصادی باید با اقتدار تمام حفظ شود. انتهای پیام ایسنا لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده