رفتن به مطلب

اپل دردسرساز بودن خالکوبی برای ساعت‌های هوشمندش را تأیید کرد


Mohammad-Ali

ارسال های توصیه شده

اپل ( Apple)تأیید کرده است که داشتن خالکوبی روی مچ دست می‌تواند عملکرد حسگر‌های اندازه‌گیری ضربان قلب به کار رفته در ساعت‌های هوشمند این کمپانی اپل را با اشکال مواجه کند. پیش‌تر تعدادی از کاربران نسبت به این مشکل اعتراض کرده بودند.

xuiuxrn1g2o4qilmc8i.jpg

به گفته یک سخنگوی کمپانی اپل جوهر به کار رفته در خالکوبی یا طرح آن می‌تواند مانع از تابش نور حسگرهایی شود که برای اندازه‌گیری ضربان قلب در این ساعت‌ها کار گذاشته شده‌اند. اپل این توضیح را در شرح عملکرد این ساعت‌ها روی وبسایت خود منتشر کرده است.

 

 

در هفته‌های گذشته برخی از خریداران ساعت‌های هوشمند اپل که روی بدن‌شان خالکوبی دارند، در اینترنت نسبت به مشکلات ایجاد شده به هنگام اندازه‌گیری نبض خود شکایت کرده بودند.

 

 

در پی انتشار این شکایات چندین مجله تخصصی اینترنتی دست به انجام تحقیقاتی در مورد ارتباط نحوه عملکرد این ساعت‌های هوشمند با خالکوبی زدند.

 

 

مجله "iMore" در نهایت به این نتیجه رسید که داشتن خالکوبی واقعا روی عملکرد این ساعت‌ها تأثیر می‌گذارد.

 

 

این ساعت‌ها در اصل با بهره‌گیری از نور ال ای دی‌های سبز ضربان قلب را اندازه می‌گیرند اما رنگ تیره خالکوبی موجب ایجاد اخلال در این عملکرد می‌شود.

البته کمپانی اپل از مدت‌ها پیش در مورد نحوه کار این ساعت‌ها برای اندازه‌گیری ضربان قلب، روی وبسایت خود تذکر داده بود. به گفته اپل این احتمال وجود دارد که ساعت‌های هوشمند این کمپانی هر بار نتوانند میزان ضرب قلب کاربر را به طور دقیق ارزیابی کنند.

 

 

در ادامه این تذکر آمده بود، "در مورد درصد اندکی از کاربران احتمال می‌رود عوامل مختلف اندازه‌گیری ضربان قلب را به طور کل ناممکن کند."

 

 

برخی گزارش‌های دیگر نیز حاکی از آن هستند که ساعت‌های هوشمند به هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی یکنواخت مثل دویدن یا دوچرخه‌سواری در مورد اندازه‌گیری ضربان قلب نتیجه بهتری را در مقایسه با ورزش‌هایی نظیر تنیس یا بوکس ارائه می‌دهند.

 

 

 

d.w

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...